Mealpreppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:27

Ik vind het lastig om tips te geven, aangezien ik geen idee hebt wat je doel is. Gezond eten is namelijk een ruim begrip! Ik eet zelf als lunch en diner weinig koolhydraten. Een van mijn favorieten is http://chickslovefood.com/easy-healthy- ... nchsalade/ Op die site staan overigens nog veel meer lekkere recepten. Gewoon googlen, dan vindt je zoveel meer als op bokt.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:08

Wij doen dit ook.

Op zondag staan we lang in de keuken :D om voor de hele week fruitsalades en lunchsalades in bakjes te doen. Daarnaast maak ik ook wel eens ontbijtpannenkoekjes voor meerdere dagen klaar.

Het voordeel daar van is dat we de rest van de week zo een paar bakjes uit de kast pakken, en naar ons werk kunnen gaan :D

Verder koken we regelmatig grotere porties om nog een 'bakje' over te houden voor een later tijdstip.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:17

Ik gooi m ff omhoog wil morgen gaan beginnen :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:31

Zie nu pas dat het een ouder topic is, maar bedankt voor het omhoog halen!
Ik ga dit van de week even rustig door lezen.
Vanaf morgen werk ik buiten de deur en ben ik pas rond half 5 weer thuis, echter moet ik het eten om 5 uur op tafel hebben staan omdat mijn vriend 's avonds op tijd weer op stal moet zijn om te melken.
Dus misschien is dit wel iets voor mij. :j

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:17

Ik lees mee. :)

Doen jullie er ook nog een dressing/saus bij?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:20

Ik volg, ik eet sinds een aantal weken koolhydraatarm, en sta dus
ook iedere avond voor de andere dag bakjes klaar te maken :)

Vraag mij alleen echt af of dit allemaal wel lekker blijft als je het
voor meerdere dagen klaar maakt.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:33

Ik doe dit al een aantal jaar. Eerst alleen voor de lunch en inmiddels ook avondeten omdat ik meestal alleen voor mezelf kook. Ik heb alleen geen magnetron dus alles moet alsnog wel eventjes in de oven of op het vuur om op te warmen.

Voor de lunch doen alle soorten bonen het voor mij altijd goed. Vooral kikkererwten, linzen en kidneybonen. Evt in combinatie met sperziebonen, broccoli, snijboontjes, rauwe spinazie etc. Kaas is een grote favoriet: geitenkaas, feta...

Een super makkelijke voor de lunch en prima voor 2/3 dagen: linzen, zoetzurige appel in blokjes, beetje mosterd en yoghurt als sausje en evt wat sla/rauwe spinazie/feta erdoor.

Voor avondeten werk ik nu veel met een eenpans-saus en dan wisselende combi's. Bijvoorbeeld een groene curry met veel groenten en kipfilet blokjes voor 4 dagen, 2 dagen met rijst, 1x met zoete aardappel meegekookt en 1x met aardappeltjes. Dan vries ik de helft in.
Een rode saus met gehakt en groente: 2x met pasta, 2x met bruine bonen en sambal erdoor = chilli con carne... etc

Ik hou het meestal voor max 2/3 dagen in de koelkast en anders in de vriezer en gewoon die dag eruit.
Of soms de saus invriezen en dan kook ik er dus iets van rijst ter plekke bij.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:38

Klinkt goed Marieke, jammer dat ik geen koolhydraten eet ( tenminste 20-30 gr per dag )

Blijft het lekker? Ik maak het nu namelijk alleen de avond van tevoren klaar, lunch en tussendoortjes :) Ontbijten doe ik gewoon thuis, en avondeten met mijn gezin.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:40

Ik gebruik sistema bakjes welke meerdere vakjes in een bakje hebben. Ik kook gewoon vaak voor meer personen in het weekend zoals nasi of mie met kip en wokgroenten en ik bak af en toe pannekoekjes. Of een grote pan met gehakt, mais, paprika, ui, kidneybonen dan kun je het combineren met rijst of met wraps.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:45

BloemBloem schreef:
Klinkt goed Marieke, jammer dat ik geen koolhydraten eet ( tenminste 20-30 gr per dag )

Blijft het lekker? Ik maak het nu namelijk alleen de avond van tevoren klaar, lunch en tussendoortjes :) Ontbijten doe ik gewoon thuis, en avondeten met mijn gezin.


Ja dan is het meer zoeken en iets lastiger combineren.

Ik merk dat veel dingen eigenlijk alleen maar lekkerder worden na een paar dagen :D Zeker sausachtige dingen.
Als dat niet zo is, dan splits ik het vaak zodat ik dat wat minder lekker blijft er vers bij kan doen. Bijvoorbeeld salade/spinazie zou ik nooit langer dan een dag met iets anders in een bakje doen. Of pasta uit de vriezer... yuk.. :+
Maar dat kan je dan weer zonder snijwerk makkelijk zo toevoegen, in een apart bakje meenemen of eventjes koken.

Zoals op het plaatje hierboven, met de ingredienten gescheiden, eet ik eigenlijk zelden. Lijkt me dat vlees dan inderdaad heel erg uitdroogt.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:48

Dan gaat het echte preppen denk ik voor mij niet op. Ik eet voornamelijk groente, eieren, vleessoorten, diverse kazen, diverse soorten worst. Lijkt me niet echt lekker uit de vriezer :D

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:53

BloemBloem schreef:
Dan gaat het echte preppen denk ik voor mij niet op. Ik eet voornamelijk groente, eieren, vleessoorten, diverse kazen, diverse soorten worst. Lijkt me niet echt lekker uit de vriezer :D


Haha, nee in dat geval niet.
Maar dat kan je ook allemaal wel preppen maar niet in 1 sessie voor de hele week. Tenminste...dat lijkt mij ook niet zo lekker/fris.

Maar 2/3 dagen moet je daar toch zeker wel mee vooruit kunnen?
De meeste tijd zit hem voor mij in het snijden en koken.
Al zou je dat doen en alles apart bewaren. Dan op de dag zelf bij elkaar gooien wat je wil?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Mealpreppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:54

Dat kan ik inderdaad eens proberen, dus alle rauwkost snijden etc.
Hoef ik dat alleen over te gooien in een bakje en vers sla toe te voegen als ik dat die dag zou eten :)

Veel kan je namelijk al gesneden kopen, plakjes worst, blokjes kaas :) ik ben vooral lui :+ Daarom werkt deze "levenstijl" ook zo goed hahah!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 04:17

Even een stipje.

Als ik tot het laatste moment wacht dan pak ik vaak iets ongezonds, dus bij deze een poging om gezonder te gaan eten. Nu nog even uitvogelen hoeveel ik overal van zou moeten eten en dan als het lukt morgen van start. :=