Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 22 [ 533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kerstdiner

 
Profiel   

Ik had voor tweede kerstdag een gourmet schotel besteld. Bestek alles erbij in. Word ik net gebeld dat het niet geleverd kan worden wegens te grote drukte en ik te ver weg woon.

Heb ik weer :+ Dus zo maar even bij de slager kijken of er nog wat te bestellen valt, anders word het zelf snijden en marineren :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 13:00 



 
Profiel   

Heb je een Makro pas?
Daar kun je ze ook krijgen en vandaag met 50% korting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 13:03 



 
Profiel   

Serieus? Oh dan ga ik vanavond even daarheen! Maar is dat wel lekker vlees dan? Gok namelijk dat de slager redelijk kansloos is nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 13:08 



 
Profiel   

zijn gewoon gourmetschotels met van alles. Ook gemarineerd vlees etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 16:03 



 
Profiel   

We gaan vanavond even kijken. Bedankt voor de tip! Anders moet ik even wat anders verzinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 16:31 



 
Profiel   

Hi, ik kom ook graag meekletsen en meelezen :)

2e kerstdag krijg ik eters, we zijn met z'n 8e en gaan gezellig gourmetten.

Ze komen eind vd middag en drinken dan eerst wat koffie/treedt zelfgemaakte appelkaneelcake, en gaan vervolgens gourmetten.
Ik zit nog te denken wat ik als dessert zal doen, nu kwam ik hier op uit http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld- ... rid=193635
Er zitten grote liefhebbers van stoofpeertjes bij namelijk (normaal elk jaar uitgebreid diner met stoofpeertjes als bijgerecht) en was dus aan het zoeken naar een dessert met stoofpeertjes.
Helaas geen foto erbij maar denken jullie dat dit een goed recept is? Lees namelijk zoooveel verschillende varianten om stoofpeertjes te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 17:13 



 
Profiel   

Wij halen voor gourmetten gewoon altijd 'gewone' stukken vlees die we zelf klein snijden. Zo heb je niet van die onhandige grote schalen op tafel en weet je precies wat voor kwaliteit je krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 17:19 



 
Profiel   

KletsKoekje schreef
Hi, ik kom ook graag meekletsen en meelezen :)

2e kerstdag krijg ik eters, we zijn met z'n 8e en gaan gezellig gourmetten.

Ze komen eind vd middag en drinken dan eerst wat koffie/treedt zelfgemaakte appelkaneelcake, en gaan vervolgens gourmetten.
Ik zit nog te denken wat ik als dessert zal doen, nu kwam ik hier op uit http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld- ... rid=193635
Er zitten grote liefhebbers van stoofpeertjes bij namelijk (normaal elk jaar uitgebreid diner met stoofpeertjes als bijgerecht) en was dus aan het zoeken naar een dessert met stoofpeertjes.
Helaas geen foto erbij maar denken jullie dat dit een goed recept is? Lees namelijk zoooveel verschillende varianten om stoofpeertjes te maken..

Ik heb vorig jaar http://www.24kitchen.nl/recepten/kaneel ... ofpeertjes gemaakt, erg geslaagd. Denk dat het met een kletskop ook wel lekker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 17:51 



 
Profiel   

Ik heb net al het één en ander staan koken. Ik moet morgen de hele dag werken, dus wilde alvast wat voor bereiden. Onder andere de tiramisu, de stoofpeertjes, een wortelsalade en alvast kaas geraspt voor de kaasfondue morgen.

Ik heb als dessert voor 2e kerstdag een pavlova met stoofpeertjes (of iig een variant, want stoofpeertjes kon ik hier niet vinden, dus heb conference peertjes gebruikt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 18:00 



 
Profiel   

Geslaagd voor een gourmet schotel! Via een andere slager. Onze slager kon het toch nog rond krijgen met zijn leverancier. Super lief!

Vanavond even groenten ingeslagen, drinken, sausjes en salades voor het stokbrood. Was 17 euro kwijt omdat er tussen 19:00 en 22:00 5 kortings stickers van 10% per stuk werden uitgedeeld. Mocht ik ook op de producten doen die in de aanbieding waren. Was met m'n moeder dus had er 10 haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-15 21:34 



 
Profiel   

Hoi!

Ik kom mij ook melden! Zaterdag moeten mijn zus en ik een dessert maken voor ongeveer 20 personen. Heeft iemand misschien nog een ideetje met wat we zouden kunnen maken? We hebben alleen zaterdag de tijd om het te maken.

Als jullie iets weten zou dat echt super fijn zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 14:45 



 
Profiel   

xxSaschaa schreef
Hoi!

Ik kom mij ook melden! Zaterdag moeten mijn zus en ik een dessert maken voor ongeveer 20 personen. Heeft iemand misschien nog een ideetje met wat we zouden kunnen maken? We hebben alleen zaterdag de tijd om het te maken.

Als jullie iets weten zou dat echt super fijn zijn!

Zo zeg ik zou compleet in de stress schieten als ik nu nog moet verzinnen wat ik zaterdag moet maken.

Maar denk eens aan een soort triffle of pavlova

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 14:46 



 
Profiel   

xxSaschaa schreef
Hoi!

Ik kom mij ook melden! Zaterdag moeten mijn zus en ik een dessert maken voor ongeveer 20 personen. Heeft iemand misschien nog een ideetje met wat we zouden kunnen maken? We hebben alleen zaterdag de tijd om het te maken.

Als jullie iets weten zou dat echt super fijn zijn!

Simpel.
Omelette seberienne.
Is een ijstaart met opgeklopt eiwit. Ijs kun je zelf maken maar ook kant en klaar kopen. En cake kun je ook zelf maken maar ook kopen. Stelt niks voor.
De ijstaart kun je in de oven zetten of met een brandertje doen. En je kan, als je voor een brandertje kiest ook wat drank in het eischuim doen. Leuk effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 15:08 



 
Profiel   

Iets met chocolademousse, dat is snel te maken. Als je witte en pure chocolademousse maakt en dat serveert met framboosjes, of koekkruimels, en/of verse slagroom ziet 't er al best leuk uit.

Wat ik ook lekker vind is een mengsel van Griekse yoghurt en opgeklopte slagroom, wat je giet op bitterkoekstukjes (geen kruimels, maar stukjes) en dat zet je dan een paar uur in de koelkast. Door de yoghurt/slagroom kan je dan fruit doen, of wat honing, of witte chocoladestukjes en frambozen, bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 15:17 



 
Profiel   

Chocomousse is inderdaad makkelijk te maken in grote hoeveelheid.
Of vanille ijs bolletjes met een kletskop

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 15:40 



 
Profiel   

Zo de croutons voor het voorgerecht zijn klaar en de beenham die ik morgen koud moet hebben staat in de oven gaar te worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 16:01 



 
Profiel   

Kom ik weer aan maar een applecrumble met zelfgemaakt ijs of parfait?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 16:21 



 
Profiel   

Parfait (maar ben geen ijsliefhbber)

Hier wil het allemaal niet. Hartige koekjes mislukken, zoete koekjesdeeg (kant en Klaar) is op, grrr. Maar ach, tweede kerstdag zijn de supermarkten open :-), dus dat is plan b.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 16:28 



 
Profiel   

xxSaschaa schreef
Hoi!

Ik kom mij ook melden! Zaterdag moeten mijn zus en ik een dessert maken voor ongeveer 20 personen. Heeft iemand misschien nog een ideetje met wat we zouden kunnen maken? We hebben alleen zaterdag de tijd om het te maken.

Als jullie iets weten zou dat echt super fijn zijn!


Appelcrumble met wat ijs en slagroom :)
Of n combi van appel/peer

Zelfde idee als hierboven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 16:38 



 
Profiel   

Mijn groente muffins zitten nu in de oven, maar voordat ze de oven in gingen had ik stress, want het liep bijna uit de muffinvormpjes... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 16:43 



 
Profiel   

Lielle, balen zeg.
Diner gisteren was toppie, baal dat ik geen foto heb gemaakt van de borreltafel, zag er zo gezellig uit met allemaal plankjes met kaasjes, worstjes, knabbels, brood, smeersels enz. Toetje kende mijn schoonouders niet (pavlova) dus was even afwachten, maar smaakte ze goed.
Vandaag lekker de hele dag in de keuken staan bakken. Mooie stol gemaakt, kaneelbroodjes, koekjes, chocoladebrioche... Mooi pakketje van een deel gemaakt wat klaar staat voor de buurvrouw. Vorige week liepen we te geinen dat ze als ZZP'er zo zielig was dat ze geen kerstpakket kreeg dus heb een pakket voor haar gemaakt.
Morgen en tweede kerstdag hoef ik niks, voor derde kerstdag een simpele crumble.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 17:33 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de ideeën! We gaan voor een Chocolademousse met rood fruit

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 20:03 



 
Profiel   

Lielle schreef
Maar ach, tweede kerstdag zijn de supermarkten open :-), dus dat is plan b.

Hier zijn er zelfs supermarkten op 1ste kerstdag open

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 20:08 



 
Profiel   

Hier ook :x maar dat boycot ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 20:09 



 
Profiel   

Lielle schreef
Hier ook :x maar dat boycot ik

Gelijk heb je
Vindt het ook een beetje belachelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-15 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 22 [ 533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen