Kerstdiner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:20

Hier ook idd , moet er aan wennen het hoort niet :P

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:43

Vanavond Chinees gehaald, morgen hachee en 2e kerstdag maar in de supermarkt kijken wat er gegeten wordt. Misschien morgen zelfs even naar de supermarkt (vind het zelf ideaal!) om boodschappen te doen, dan hoef ik 2e kerstdag niet (dan is het helemaal mega-druk daar).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:54

Lielle wat vervelend dat het tegenzit, toch goed dat je even proefgedraaid hebt.
Rebecca schreef:
Hier ook idd , moet er aan wennen het hoort niet :P

Welke is open in Joure? Hier in Lemmer alles dicht.

Ik heb vandaag even getest welk vet ik de zoete aardappel in zal roosteren en vond de kokosolie het lekkerst.

Hier wordt t menu niet geheel passend omdat ieder een gang meebrengt.
Amuse: carpacciobonbons
Voorgerecht: salade van geroosterde aardappel, rucola, hazelnoten, feta, granaatappel en baconstrips.
Hoofd: ribeye met romige champignons of gevulde kipfilet in ham gestoofd in rode wijn. Hierbij geserveerd wordt een pompoenpuree met knolselder en gekarameliseerde sjalotjes (de wijnsauzen gaan goed samen).
Dessert tiramisu.

Ben erg benieuwd wat ze van mn salade vinden want ze zijn nog niet overtuigd van zoete aardappelen

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 01:38

Ah en Jumbo (Geert Knolweg) sowieso :j

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:05

Iedereen eerste kerstdag overleefd?

Ik mag vandaag pff , kwarktaart glaasjes gemaakt (uur bezig met 9 glaasjes , eerst even kijken hoe en wat en toen gevuld. Niet helemaal recht maar he dat hoort bij mij :P , morgen nog 2 toefjes sorbetijs en een dot slagroom en daarop een kerstkransje koekje :) ) . Koelkast is veel te klein , maar heb er zin in. Vandaag was de Chinees erg lekker bij ouders :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:07

Jahoor, ik kon aanschuiven bij mijn ouders :D. Vanochtend al wel de rollade en stoofpeertjes voorbereid. Morgenmiddag de rest. Wordt hectisch met alle verjaardagsvisite! Wel gezellig.

Toetje klinkt lekker Rebecca :9. Hoe heb je de kwarktaart glaasjes gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:20

Ben je morgen jarig Plien? , ja heerlijk bij ouders aanschuiven! .Ouders hebben met mij 5 kinderen , maar allemaal uit huis en hun eigen leven en vriendin en of vriend en die verplichtingen. Dus ben ik maar gekomen zodat ze toch nog 1 hebben , was anders toch alleen thuis en ze wonen 3 straten verderop. En gemak dient de mens XD

Heb wat sapglaasjes gehaald , taartbodem met kerstkransjes gedaan . Dan wat bodem in het glaasje en wat aandrukken met de ijslepel dan kwakje kwarktaart en nog een kwakje. Wat aandrukken en rustig op het aanrecht kloppen zodat de lucht wat eruit is. Even mooi glad van boven en wat ruimte voor de rest, glaasje nog even poetsen. Is niet zo moeilijk , beetje mee pronken :P . Heb eventueel nog wat diepvries fruit maar dan word het to much , en de kinderen krijgen gewoon kinderkwarkjes na hun pannekoeken buffetje

Ben alleen bang dat de bodem veeel te dik is :')

Afbeelding

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:27

Rebecca schreef:
Iedereen eerste kerstdag overleefd?

Ik mag vandaag pff , kwarktaart glaasjes gemaakt (uur bezig met 9 glaasjes , eerst even kijken hoe en wat en toen gevuld. Niet helemaal recht maar he dat hoort bij mij :P , morgen nog 2 toefjes sorbetijs en een dot slagroom en daarop een kerstkransje koekje :) ) . Koelkast is veel te klein , maar heb er zin in. Vandaag was de Chinees erg lekker bij ouders :)


Yep, heerlijk gegeten bij m'n oma en verder heel erg gezellig gehad! :j

Geeft helemaal niets dat je ze niet helemaal recht gevuld hebt, dat hoort erbij als je het zelf maakt en dan zien je gasten ook dat het niet kant&klaar uit de supermarkt komt. :)

Ik heb vanochtend nog even in de keuken gestaan en morgenochtend nog even de laatste dingen bereiden. Alles wat nog gebakken moet worden, staat al klaar.

Fijne dag allemaal morgen! {:)

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:32

Awhh heerlijk bij oma <3 , is dat dat niet meer kan maar lijkt me zo leuk :D

Ik moet alles morgen doen , de pannekoeken bak ik lekker op tijd samen met de soep. Dan is grootste deel klaar , de kiprollades even zien wat ik doe. Heb 1 braadpan maar , misschien nog 1 bij ouders ophalen.. Zus brengt de frietpan even langs ! , moet nog naar de winkel voor prei . De hapjes voor bij de koffie snijden en klaarzetten , mwah heb genoeg te doen := . Huis moet ook nog spik en span zonder teveel troep , de pakjes onder de boom . Mam zegt dat ik me veeel te druk maak

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:51

Ik geniet er ook echt elk jaar weer van, hoor! <3 Ze is nu 94 en op versleten knieƫn en wat vergeetachtig zijn na, mankeert ze gelukkig niks. Ze is nog steeds zo als dat ze vroeger was, vol met grapjes en altijd vrolijk, dan geniet ik er echt van als ik dat zie. :j

Haha, je hebt zeker nog genoeg te doen! :P Troost je, ik sta er morgen net zo voor als jij, het komt vast goed en anders maar niet. :D
Grappig, dat zei mijn moeder dus ook al! Maar ik geef wel vaker etentjes en ik maak me elke keer weer te druk, maar stiekem geniet ik er ook wel van. Achteraf vind ik het al die moeite ook wel weer waard en koken vind ik sowieso wel leuk. Maar het is altijd zo'n gestress met alles op tijd af krijgen, gelukkig lukt dat eigenlijk altijd toch wel. :)

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:05

Oh heerlijk <3 zoo fijn en wat een mooie leeftijd! , laatste oma is nu 11 jaar 'weg' . Haar man mijn opa nooit gekend , andere opa en oma waren rond 2000 al overleden. Ben 23 en wil zoveel weten maar ik kan niks vragen , nadeel van de jongste zijn


Haha moeders eigen , mam wil volgend jaar weer bij haar maar zie ik niet zitten zij vloekt en tiert in de keuken en is niet te eten omdat het niet gaar is :') . Heb er wat meer gevoel voor in dat opzicht

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:26

was even stressen in de keuken maar geslaagd! volgend jaar claimen we het voorgerecht :p

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:39

Iedereen het kerstdiner overleefd :D
We hebben dit jaar wat hapjes meegenomen voor bij mijn ouders, maar lees het topic wel even door, volgend jaar hopelijk een ander huis zodat we ook eens kerst met de familie bij ons thuis kunnen vieren!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:50

hier was het uiteindelijk goed gelukt (zonder plan B) en het zag er prachtig uit.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:31

Ik heb uiteindelijk het recept van 24kitchen gemaakt van kaneelcakjes met bolletje vanille ijs en gestoofd peertje erop. Was heerlijk!!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:23

1ste kerstdag vergeten foto's te maken
Maar het was ontzettend geslaagd
Alhoewel ik het niet snel weer zou doen voor 7 man

2de kerstdag buffet
Afbeelding
van links naar rechts: zalmragout, tomatensoep, balletjes in satesaus
Afbeelding
Te veel om op te noemen

2de kerstdag?
Borrelen:
Afbeelding
voor:
Afbeelding
tomatensoep
hoofd:
Afbeelding
2 soorten aardappel gratin
broccoli met gorgonzola saus
gevulde varkenshaas en voor mij zalm
toe:
Afbeelding
brownie muffin
vanille ijs met aardbeisaus
en slagroom

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:24

Wat een bult eten hierboven! :+

Afbeelding

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:25

F_Orumster schreef:
Wat een bult eten hierboven! :+

We hebben nog de hele week restjes hahahaha

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:59

Afbeelding
Pfoe,


Tapas (of eigenlijk hapjes) bij de schoonfamilie was erg geslaagd... al waren er ook mindere momenten.

Grootste overwinning is dat iedereen het erg lekker vond en dat de grootste tegenstanders van de tapas alles heel lekker vonden.
Wat over was hebben ze zelf meegenomen :+.

We hebben zelfs een aantal dingen vergeten op tafel te zetten :').

Op de foto zie je niet alles staan,
Op tafel stond ook nog een hoop :+

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:01

Ziet er allemaal super uit :D

Heb van alle kliekjes last van mijn darmen , de soep heeft enkeltje vriezer gehad en de rest is in mij gekomen :+

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:08

Wij hebben vandaag nog wat restjes opgemaakt. En voor morgen zou ik nog een varkensribstuk maken, dus ja... wij gaan nog heel even door :')

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:45

Ik hoef ook niet veel boodschappen te doen voor komende week :'). Alleen wijn en bier en hapjes voor NYE, dan vieren we de verjaardag van mijn vriend met onze vriendengroep.


Onze woonkamer hadden we gisteren voor de gelegenheid omgetoverd tot eetzaal :)). Paste makkelijk met 12 mensen.
Afbeelding


En vandaag happen van de plank. Vrienden uitgenodigd en samen alle kliekjes opgegeten, ideaal :)).
Afbeelding

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:46

Ponyparadijs, Forumster, MDH en Plien : Ziet er allemaal heerlijk uit! :9

Ik heb geen foto's gemaakt, maar had uiteindelijk de hele tafel en keuken overvol staan en na afloop niet eens zo veel over. :+ Gisteren de laatste restjes nog opgegeten, dus kwam mooi uit zo. :j

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:24

Is er een nieuw topic voor dit jaar of kunnen we hier verder voor nieuwe ideetjes ?

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:35