Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 120  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aanrommelaars met koolhydraatarm?

 
Profiel   

Was ook yum :) Gewoon uitje en paprika fruiten, slagroom of creme fraish er bij, even laten sudderen, staafmixer er door en klaar :)

Oew dat klinkt als een heerlijk smeerseltje!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 21:50 



 
Profiel   

Sterkte nachtlampje, heftig hoor! heel begrijpelijk dat je dan even niet op je eten let. :(:)

Kennen jullie deze sites al?
http://www.koolhydraatarmrecept.nl
http://www.koolhydraatarmerecepten.be/#sthash.Tpk6teWN.dpbs

Erg leuke en lekkere recepten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 10:38 



 
Profiel   

Kennen jullie het "vouwei" van Jamie Oliver al?

Die klopt x aantal eieren wat los met wat peper, en daarna op een laag vuur met wat olie of boter. Zodra de buitenkanten beginnen te stollen schuif je met zo'n houten spaan de buitenkant naar het midden toe, en dat blijf je steeds doen. Halverwege even wat kleine vlokjes kaas erdoorheen (ik scheur gewoon geschaafde plakjes in kleine stukjes) en daarna, als het nog best vloeibaar is, op je bord en opeten!
In totaal ben je denk ik max een minuut je ei aan het bakken, maar het smaakt héél anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:01 



 
Profiel   

klassieke manier om een omelet te bakken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:03 



 
Profiel   

Is dat zo? :')
Misschien, ik zou het niet weten. Voor mij was het een openbaring :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:09 



 
Profiel   

zo hoor je eigenlijk een omelet te bakken, maar dat gebeurt niet veel meer.

Ik val trouwens zomaar binnen, maar ik eet al sinds 2010 kha en ben altijd in voor nieuwe ideeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:10 



 
Profiel   

Ik heb gisteren trouwens lekker wok gegeten :9
De Thaise rode curry van Fairtrade, als je daar voor 2 personen een half zakje van gebruikt, dan zit je op 3,6 koolhydraten van de curry.
In combi met paksoi, paprika en kip een lekker gerecht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:17 



 
Profiel   

wij hadden gisteren het restantje pulled bork, opgebakken en dan diepvriesspinazie en wat geraspte kaas. Geen idee hoeveel kh dat is, maar het was wel lekker. Ik tel overigens helemaal niets, ik laat gewoon rijst/pasta/aardappelen/brood weg en vermijd geraffineerde suikers. Uit pakjes koken heb ik nooit gedaan, dus dat scheelt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 11:23 



 
Profiel   

Als je kh gaat tellen hoe doen jullie dat dan? Want ik laat gewoon idd de rijst aardappelen en brood staan maar net als koekjes enz hoe zie je of er veel kh in zit en wat is veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 12:19 



 
Profiel   

Alles boven de 5 gram kh per 100 gr product is in principe veel.

Koekjes is allemaal deeg, net zoals pasta, en dan nog met extra suiker erin. Alle koek en snoep moet je dus eigenlijk schrappen.
Op de achterkant staan altijd de voedingswaardes, en zo ook de kh's per 100 gr en vaak ook per portie.
Je moet dus kijken bij het aantal kh per 100 gram, niet per portie.

Zelf eet ik alle groenten behalve erwten en bonen omdat die veel kh bevatten. Maar paprika bevat per 100 gr zo'n 7 kh, wat dus normaliter meer zou zijn dan "toegestaan".
Mijn opinie; t is groente, dus gezond, dus gewoon eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 12:42 



 
Profiel   

Nachtlampje schreef
Alles boven de 5 gram kh per 100 gr product is in principe veel.

Koekjes is allemaal deeg, net zoals pasta, en dan nog met extra suiker erin. Alle koek en snoep moet je dus eigenlijk schrappen.
Op de achterkant staan altijd de voedingswaardes, en zo ook de kh's per 100 gr en vaak ook per portie.
Je moet dus kijken bij het aantal kh per 100 gram, niet per portie.

Zelf eet ik alle groenten behalve erwten en bonen omdat die veel kh bevatten. Maar paprika bevat per 100 gr zo'n 7 kh, wat dus normaliter meer zou zijn dan "toegestaan".
Mijn opinie; t is groente, dus gezond, dus gewoon eten.


Zo doe ik dat ook inderdaad. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 12:45 



 
Profiel   

Okee dat is wel handig idd! Want ik had geen flauw idee hoe ik dan moest rekenen of wat nou veel is! Dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 13:59 



 
Profiel   

Ik zet even een berichtje hier neer om jullie topic niet uit het oog te verliezen.

3 maanden geleden ben ik er ook aan begonnen bijna 6 kilo afgevallen, door drukte is het er bij in geschoten en zit er alweer 1,5kilo aan. Hoop vaanavond even het topic te kunnen lezen en wat motivatie te krijgen om weer te starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 14:27 



 
Profiel   

Nachtlampje schreef
Ik heb gisteren trouwens lekker wok gegeten :9
De Thaise rode curry van Fairtrade, als je daar voor 2 personen een half zakje van gebruikt, dan zit je op 3,6 koolhydraten van de curry.
In combi met paksoi, paprika en kip een lekker gerecht!


Hahaha super toevallig, heb precies hetzelfde gegeten! Erg lekker inderdaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 14:45 



 
Profiel   

Ik had net de eiwraps gemaakt. Vriend en dochter aten pita broodje met shoarma dus ik dacht dan eet ik er een eiwrap bij, maar dat was niet zon succes. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 18:40 



 
Profiel   

Nee de eiwraps combineren niet met alles even goed :')
Ik had gisteren 1 gevuld met zelf gemaakte tonijnsalade, was ook geen succes -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-15 19:50 



 
Profiel   

eiwrap met pesto en plakje kipfilet is echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 09:52 



 
Profiel   

Pff ik heb zo'n zin in iets koek/taart achtigs.
Gisteren speculaas van de slank4u2 gemaakt. Zoetstof maakte het ongelooflijk goor. 60 gram lijnzaad kunnen weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 12:31 



 
Profiel   

Deze zoetstof is echt geweldig
https://www.pit-pit.com/erythritol.html

Ook wel bekend als sukrin. Heeft een ander soort koolhydraten die niks doen met je bloedsuikerspiegel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 12:41 



 

Goede tip
Had ik nog nooit van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 12:51 



 
Profiel   

zitten alleen wel heel veel kh in die zoetstof. 100 gram is 100 kh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 13:19 



 
Profiel   

lin_ schreef
zitten alleen wel heel veel kh in die zoetstof. 100 gram is 100 kh.


even doorlezen. deze koolhydraten gedragen zich anders in je lichaam en worden dus niet omgezet als energie of vet.
Mijn opinie is dat zoetigheid een echte luxe is en als ik een cake oid eet dan echt met mate maar wel echt lekker. Het is ook maar net wat je wilt laten staan en wat niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 13:22 



 
Profiel   

Zo doe ik dat ook, in het dagelijks leven doe ik niet aan koekjes, taart of dat soort dingen.
Maar als ik het dan wel eet dan wil ik het wel goed, dan ga ik niet klooien met zogenaamde 'slanke' taarten. Dan ga ik gewoon vol voor alle suikers die ik kan vinden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 13:27 



 
Profiel   

en na al die suikers zo ziek als een hond worden en de rest van de dag/nacht op de plee doorbrengen.... ik heb dat dus wel afgeleerd, ik doe het gewoon niet meer :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 13:31 



 
Profiel   

Ieder zijn eigen keus. Ik laat het liever staan :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-15 13:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 120  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen