Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:37

Ik eet vaak sochtends bijv. omelet met van alles en nog wat.
Wat ook lekker is, is avocado in stukjes, gekookt ei in stukjes en een paar kleine tomaatjes. Dit mengen met een beetje mayo. jummiej.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:38

Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 16:50

Oef wel prijzig, maar ik ga t maar eens proberen :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:59

Nachtlampje schreef:
@verootjoo, ik heb me ruim ingelezen om mijn mening te vormen. Goede koolhydraten zitten naar mijn mening alleen in volkoren producten, en ik laat tarwe liever staan omdat er met tarwe zo enorm veel gerotzooid mee wordt.
Witte rijst en witte pasta is gewoon vullende zooi naar mijn mening en doet niets anders dan vullen en in een mum van tijd weer honger creƫren.

Daarnaast val ik niet af als ik goede koolhydraten eet (uit graanproducten), dus laat ik die ook grotendeels staan. Ik eet koolhydraten (die je wel degelijk nodig hebt om je hersenen normaal te laten werken) voornamelijk via groenten.


Ok, dan zitten we op een lijn. Ik eet idd ook alleen volkoren brood, crackers en pasta en zilvervliesrijst en havermout. En dus ook nauwelijks geraffineerde suikers.

Maar ik ken inmiddels echt teveel mensen die koolhydraatarm willen eten en dus juist die goede dingen schrappen en wel veel met room, vlees en andere vette dingen.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:07

leuk topic !
Ik eet ook minder koolhydraten en het helpt zeker om wat kilo's kwijt te raken.
helemaal ontzeggen van alles wil ik niet en hoeft ook niet maar minderen/vervangen is niets mis mee.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:10

ik ben alweer anderhalf jaar bezig met koolhydraatarm eten en ben al veel afgevallen, moet nog even door, maar dat gaat wel lukken.
Nu alleen niet meer de fout in gaan door weer lekker te gaan eten, want dan zitten die kilo's er in no time weer aan, is me 10 jaar geleden ook gebeurd.

Ik ben nu gewend aan al die groente, maar ik zal het nooit lekker gaan vinden, ben nu eenmaal geen groente-eter :\

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:57

Ik ben ook weer koolhydraatarm aan het eten.
Na de zwangerschap van mijn dochter ben ik er 10 kg mee afgevallen. Toen weer zwanger en nu zitten er nog een paar kg aan die ik graag weer eraf wil hebben. Aangezien kha me toen goed bevallen is besloten er weer mee te beginnen en vanaf afgelopen zondag ben ik al 1,5 kg kwijt.

Ik eet veel eieren, vlees en groenten.
Vanavond frietjes gemaakt van zoete aardappel en afgelopen maandag een ei pizza.
Ben nog aan het zoeken naar leuke recepten, want ik weet al niet meer wat ik 2 jaar geleden allemaal maakte. :')

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:00

Ik las dat iemand brood mistte, bij de plus hebben ze kha brood. Is wel best prijzig. Ik geloof op de 2 euro voor een halfje.
En zou ik de link mogen van de fbpagina van kha ?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:07

Maar je hoeft brood niet te missen. Je kan, als je naar 1 of 2 koolhydraat momenten per dag gaat ook voor brood kezen. Ik zou een lekker broodje bal met een vriendin voor de lunch niet willen missen. Soms neem ik die extra en soms laat ik de koolhydraten verder staan die dag.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:32

Dat klopt. Ik heb van de week ook gewoon pasta gegeten (en smiddags 2 grijze broodjes met carpaccio :o ) en ben van plan om sowieso 1 keer per week pasta te blijven eten. Brood mis ik niet. Ik at sowieso al weinig brood.

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:39

Wat fijn dat ik dit topic tegenkom! Ik wil gaan starten met kha, alleen ben ik me op het moment nog aan het inlezen over hoe ik dit het beste kan aanpakken en wat leuke en lekkere recepten zijn.

ik lees (en klets zo af en toe) dan ook graag mee en ben erg benieuwd naar jullie ervaring hiermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:44

Ook ik lees graag mee! Ging net vanaf morgen drastisch minderen met de koolhydraten, want ik ben echt verslaafd :o

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met kha? Is het afkicken zwaar? Vanaf wanneer voel je verschil?

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:49

Ik ben begin van dit jaar begonnen met kHD arm te eten. Had niet verwacht dat ik het vol ging houden omdat je best wel veel "lekkers" niet meer mocht. Maar als je wat verder kijkt zie je echt wel dat je juist nog heel veel mag en ook andere alternatieven zijn.
Ik deed 50 kHD per dag, schreef het op in een schriftje alles wat ik at en dronk waar kHD in zaten.
Zodat ik ook iets van inzicht kreeg.
Dit heeft wel erg geholpen!
Ben daarmee in 3 a 4 maand (laatste weken minder streng) 15 kg afgevallen. De 1e week bijna 4 kg en daarna gemiddeld 1 a 1,5 per week. Daarna weer "gewoner" gaan eten af en toe, keer pizza, patatje of stampotje ofzo.. Maar daarnaast Nog wel een beetje de kHD in het oog houden. Maar blijf heel netjes op hetzelfde gewicht als toen. Schommel eens een kilo of 1.5 als ik echt uitbundig heb gegeten, maar dit is met een paar dagen ook wel weer verdwenen, vaak meer vocht denk ik.

Wat ik trouwens welk erg duidelijk merk, toen ik kHD arm at, en ik at een keer iets met veel kHD werd ik gelijk gestraft, buikpijn.... nu heb ik dat lang zo erg niet meer, schijnbaar is het lichaam toch langzaamaan weer gewend aan meer kHD.

Wil nou eigenlijk nog tussen de 5 en 10 kg eraf proberen, alleen moet nog steeds weer "beginnen" daar moet je toch wel echt even de knop voor omzetten en consequent zijn merk ik :+ misschien kan ik die motivatie hier vinden :)

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:07

Ik een al een paar jaar geen gluten en melk, eerst strikt vrij en nu basis vrij en enkel smokkelen voor iets wat ik echt lekker vind.
Brood eet ik ook niet, ook niet glutenvrij, ik word er gruwelijk moe van.
Ik heb Lyme en met brood draai ik mijn bed weer in, het houdt het je suikerspiegel niet stabiel, drama.
Eigenlijk eet ik dus met name s'avonds kookhydraten dmv aardappelen o.i.d.
Overdag eigenlijk geen kh, voor als ik op pad ga heb ik altijd goede notenrepen bij me, of iets van zonnatura.
Ei is hier idd ook geliefd en bij meer inspanning neem ik gerust een proteineshake om er echt een flinke maaltijd van te maken.
Wel een goede, zonder rotzooi, soja, gluten of melk.
Ik ben nog histamine intolerant dus ik moet wel een beetje opletten, als ik mezelf elke x uur volstop met eten wordt ik daar niet fitter van.
Ik krijg ook gauw last van candida overgroei van brood/broodvervangers, net als van frisdrank. Frisdrank gaat wel weer met mate, maar brood is vragen om problemen.
Aardappel gelukkig niet en suikervrij is ook niet nodig.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:16

Af en toe heb ik perioden van koolhydraatarm eten, in 2015 ben ik van 87 kilo naar 70 gezakt en zit nu sinds kort weer aan de koolhydraten en zit tussen de 72 en 73 kilo. Het dieet wat ik dan volg heet keto.

Wanneer ik koolhydraatarm eet beperk ik mijn netto koolhydraatinname tot <50 per dag, maar nog liever <20. Het duurt meestal zo'n 10 dagen totdat ik in ketogene toestand ben (de lever maakt ketonen aan om vetten te verbranden voor energie ipv koolhydraten). Het is zo heerlijk om met een lege maag een supermarkt in te lopen en de drang naar koolhydraten volledig kwijt te zijn. Voorheen kwam ik thuis met chips, chocola, koekjes etc. en als ik ketogeen ben heb ik er niet eens zin aan. Ik slaap ook beter en kan helderder nadenken als ik geen tot nauwelijks koolhydraten eet. Nu word ik elke ochtend zo ontzettend sloom van brood bijvoorbeeld..

Het enige wat ik dan wel mis is melk en fruit, maar ik haal de goede voedingsstoffen dan wel uit kaas, vlees, eieren en groene groentes (broccoli, spinazie etc.)

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:36

Ik wil ook kh arm gaan eten. Ik zit (weer) onder het eczeem en ben ontzettend moe steeds. Ik vermoed dat kh en suikers een grote boosdoener zijn.
Wat het lastig maakt: een koemelkallergie, allergie voor rauwe groentes en fruit en een notenallergie..
Baksels met amandelmeel en kokosproducten kan dus al niet.
Ik loop er behoorlijk in vast.

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:48

Ik eet sinds twee weken geen toegevoegde suikers meer, geen brood, aardappelen, witte rijst, witte pasta .. Alleen nog biologische (volkoren) pasta en rijst. Voor de rest drink ik thee en water.
Heel af en toe wil ik nog wel sushi blijven eten. :D

HokeyPokey

Berichten: 102
Geregistreerd: 29-09-15

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 06:13

Ik doe ook mee! Mag ik vragen hoe jij het tot 15-20 per dag beperkt? Vind ik toch lastig ondanks dat ik geen brood/crackers/rijst en dergelijke eet!

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:07

Oh leuk ik meld me ook aan!
Mis de drive op er moment een beetje.
Ik was vanaf januari begonnen en 13 kilo kwijt, nu zit er weer 7 aan omdat ik een slappeling ben :')
Ik heb heel veel moeite met wat ik meeneem naar mijn werk.
Verder lekkere gerechten,

Quiche zonder bodem dus het hele kliekje zo in de ovenschaal ipv bladerdeeg er onder.
Gevulde tomaat/ paprika heerlijk.
Wij wokken heel veel met van alles en nog wat.
Zal nog wat receptjes plaatsen

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:31

De fb groep heet koolhydraatarm dieet met weekmenu. Er zijn ook heel veel leuke nederlandse en amerikaanse websites. Ook haal ik veel leuke recepten van pinterest af.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:32

lin_ schreef:
De fb groep heet koolhydraatarm dieet met weekmenu. Er zijn ook heel veel leuke nederlandse en amerikaanse websites. Ook haal ik veel leuke recepten van pinterest af.

Bedankt !

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:37

Ik kom me hier ook even melden :) 2 jaar geleden bijna 20 kilo afgevallen met kha en veel sporten. Helaas toen wat lastige tijd doorgemaakt en zaten er vrij snel weer een boel kilo's bij.
Nu heb ik 6 weken geleden een borstverkleining laten doen, en met deze kleinere strakkere boobs wil ik daar natuurlijk ook een bijpassend strak lichaam bij! Helaas gaat het herstel heel langzaam en lig ik dus al bijna 6 weken op de bank. Niet heel handig als je wat wil afvallen.. Eerste weken ook helemaal niet mee bezig geweest, voelde me bagger dus dan wil ik chocola en chips en vet eten etc.
Maar nu gaat de knop weer om en ga ik weer op de gezonde tour!

Aardappels en pasta was ik gelukkig nooit groot fan van dus dat mis ik niet. Ontbijt nu 's ochtends met een groene smoothy met spinazie en fruit. Aangezien ik geen grote groente eter ben is dit voor mij de manier om gelijk een portie groente binnen te krijgen.

Een heerlijk kha idee is pasta maken van courgette slierten!

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:52

Hier iemand die gaat meelezen ieder geval :-)

Zwangerschap diabetes geconstateerd, ik moet dus vooral gaan letten op koolhydraten/ suikers en eten beter verdelen over de dag. Best lastig als moeilijke eter die verder nooit echt op eten heeft gelet.

Andere eisen dan specifiek koolhydraatarm hier dus, maar wat inspiratie voor bv avondeten is nooit weg :-)

Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:21

Ook ik ga meelezen, ik heb vorige week Dr Frank boeken geleend, maar had nog niet echt zin om ermee te beginnen.
Heb ontzettend veel last van suikerdipjes, zweten en rillen en duizelig als ik meer dan 2 uur niets gegeten heb. Alle bloedwaarden zijn goed, dus dan maar proberen mijn eten aan te passen. Goede tips voor websites om mezelf in te lezen zijn zeer welkom, 't liefst kort en bondig :D

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met actief sporten met weinig koolhydraten... ik ben gewend om te sporten met bananen en muesli repen in de buurt. Hoe schakel je zoiets om?