Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 120  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aanrommelaars met koolhydraatarm?

 
Profiel   

Gewoon doen. Het went. Net als dat je gewend bent om tussen ontbijt en lunch koffie met een koek te nemen. Als je het niet meer doet merk je dat je lichaam er aan went en er geen behoefte meer aan is. Ik eet minstens 2 uur voor het sporten niks. Het is raar om prestaties van je lichaam te vragen en tegelijk te vragen je eten te verbranden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-15 18:38 



 
Profiel   

Wat veel aanhakers, leuk!

Ik at eerst zo'n 8-10 keer per dag wel iets. Vaak voor het eten een hongermoment waarin ik 2 stroopkoeken, een hand chips en een broodje met chocopasta naar binnen kon werken.

Naarmate je van de suiker afkickt krijg je ook veel minder hongermomenten.
Ik heb vandaag alleen mijn 3 grote eetmomenten gehad en heb geen honger tussendoor gehad.
Dit is tegen het advies van vele kha-eters in, maar van mijn therapeut - tevens voedseldeskundige -hoorde ik dat het veel gezonder is om je hele maag-darm stelsel regelmatig helemaal tot rust te laten komen. Beter voor je suikerspiegel, beter voor je vertering, beter voor je lever, beter voor alles.
Het idee is om minimaal 3-4 uur tussen elk eetmoment te hebben.

In praktijk betekent dat dat ik meestal 4-5 eetmomenten per dag heb. Ontbijt, lunch en avondeten, en dan nog 1 eetmoment óf tussen ontbijt-lunch óf tussen lunch-avondeten en soms 's avonds nog een snack.



LaraLise schreef
Ik doe ook mee! Mag ik vragen hoe jij het tot 15-20 per dag beperkt? Vind ik toch lastig ondanks dat ik geen brood/crackers/rijst en dergelijke eet!


Ik tel met de app Fatsecret, ookal moet je daar soms wel even kijken omdat de ene komkommer anders is dan de andere.

Ik ontbijt bijvoorbeeld met 2 eieren en 2 plakjes gebakken ontbijtspek, en een stuk komkommer van zo'n 100 gram. Kom je uit op zo'n 3 koolhydraten.
Lunchen met een zelfgemaakte salade van bv sla, paar cherrytomaatjes, een stuk komkommer, een paar olijven en zachte geitenkaas of een half blikje tonijn met een lepeltje mayonaise. (ik kies dus toppings die zelf een beetje "dressing" zijn). Meestal tussen de 6-11 kh.

Avondeten met bijvoorbeeld een stukje vlees of vis met gegrilde groenten of een groentepasta met roomsaus en kip. Dan kom je zo rond de 10 uit.

Let wel op! Je mag niet te lang 15-20 koolhydraten per dag volhouden. Ik heb het 1 week heel streng gedaan om goed af te kicken van de suikers enz, maar daarna móet je 20+ kh per dag gaan eten.
Je hersens hebben namelijk minimaal 20 kh nodig om soepel draaiend te blijven.



Edit: Nog wat pepstory's over hoe het mij voor en na het eten van minder koolhydraten af ging;
Ik kon een jaar geleden eigenlijk niet goed traplopen.. Ik was altijd belachelijk wiebelig, mijn knieën gingen knikken en ik viel gewoon pardoes op mn billen, tesaam met duizeligheid en buiten adem zijn.
Dit gebeurde ook als ik een tijdje niet gegeten had of meer dan 10 minuten had gewandeld.

Opstekop hangen of ver voorover buigen ging niet, dan kreeg ik instant het gevoel dat mijn hersenen zouden knappen. Dit was zo heftig dat wanneer ik zonder kussen lag, mijn hoofd lager lag dan mijn lichaam, wat gelijk zorgde voor sterretjes en een rooie kop.

Nu zit ik er over te denken om te gaan hardlopen, kom ik makkelijk mijn bed uit, kan ik gewoon weer 2-3 uur de stad in en lekker het bos in om te wandelen.
Tenzij ik natuurlijk stiekem van de jellybeans heb gesnoept..


Laatst bijgewerkt door Nachtlampje op 24-10-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-15 22:39 



 
Profiel   

Wat je zei qua eerdere eet momenten herken ik zo erg, vooral het onbewuste! Blij dat ik daar niet de enige in ben, haha.

Thanks voor je uitgebreide reactie! Heb weer wat inspiratie nu :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-15 22:44 



 
Profiel   

Ik heb voor mezelf een tabel gemaakt voor eet-ideeën:
Misschien dat anderen er ook iets aan hebben? De dikgedrukte gerechten zijn meer dan 5 kha per maaltijd.

Bij de opties zonder groente had ik bedacht dat ik áltijd nog 125 gram kha-groente mag toevoegen naar keuze.

Ontbijtopties:
- 2 lijnzaadcrackers, 1 met boter en vlees, 1 met eiersalade
- 2 gebakken eieren met salami, chorizo of spek
- 125 gr yoghurt met lijnzaad en kha-siroop
- Eimuffins met geitenkaas en (zongedroogde) tomaat
- 2 gebakken eieren, ½ avacado met zout en peper
- 2 gekookte eieren met rookvlees of rosbief
- 125 gr tomaat met ½ bol mozzarella
- 2 plakjes kaas, plakjes kipfilet of vleeswaren
- Omelet met tonijn, feta en tomaat
- Eiwrap met komkommer en kruidenkaas en filet americain
- 125 gr Griekse yoghurt met handje rood fruit en evt kha-siroop
- Hüttenkase met tomaat en rookvlees
- Yoghurt met noten en koekkruiden
- Smoothie avacado, yoghurt, water en ½ schep eiwitpoeder (evt kha-siroop)
- Yoghurt met appel, kaneel en walnoten
- Komkommer-avacado-peer smoothie


Lunchopties:
- 1 zakje sla met ½ avacado, ½ blikje tonijn en 1 el mayonaise
Stuk komkommer
- 5 tomaatjes, komkommer, 5 groene olijven, 30 gr feta en eventueel 40 gram sla + bleekselderij met roomkaasdip
- 1 ei, stuk komkommer in plakjes belegd met filet americain en/of kruidenkaas
- Slawraps met cremefraiche-mayo en kipfilet (vleeswaren of echte kip)
- 2-3 rookkaascrackers met vleeswaren, ei of salade + ¼ komkommer met kruidenkaas
- Slawraps met kaas (geit), tomaat, komkommer, ei en avacado
- Oopsies met beleg
- Carpaccio met rucola, groene olijven en 1 ei
- ½ komkommer met zelfgemaakte tonijnsalade van tonijn, kruiden en mayonaise
- Mozzarella-pannekoekjes (1 bol, 2 eieren, beetje room) met slagroom en bessen of groente en spek
- Schotse eieren
- Eiwraps met kipfilet (vleeswaren), sla, komkommer en kruidenkaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-15 23:31 



 
Profiel   

Oh dat is ideaal, thanks! Als ik iets meer tijd heb zal ik ook mijn recepten erop gooien.

Merk je al effect? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 09:45 



 
Profiel   

Ik ben 3 weken geleden begonnen, en afgelopen maandag was ik -4.5 kilo.
Afgelopen donderdag -schrik!- 1,5 kilo erbij, maar dat is hopelijk/hoogstwaarschijnlijk geweest omdat ik de avond van tevoren oesterzwammen heb gegeten en die zorgen dat je enorm veel vocht vast houdt.

Morgenochtend weeg ik mezelf weer en dan hoop ik er het beste van :D

Edit: Oh en vorige weekend heb ik dus kapsalon gegeten, geen probleem *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 19:28 



 
Profiel   

Netjes zeg ! Ik had me zaterdagmorgen gewogen en toen was ik 2 kg kwijt in 6 dagen. Nu heb ik gisteravond een verjaardag gehad en vandaag een babyshower. Dus ben benieuwd morgen. Zal wel wat erbij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 20:01 



 
Profiel   

Hebben jullie ook dat je vresselijk hoofdpijn krijgen opneem gegeven moment? Is dat afkicken of iets?
Echt een superlijstje hier boven, daar hebben we wat aan
Morgen weer boodschappen doen, dat vind ik nog steeds wel lastig hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 20:39 



 
Profiel   

dat kan: die hoofdpijn door afkicken, ik heb een heleboel gedoe gehad met afkicken.

Hebben jullie niet dat wanneer je iets "fouts" eet dat je darmen meteen overstuur gaan? Bij mij is dat direct, ik kan er bij wijze van spreken gewoon op wachten, dat weerhoudt me er wel van om buiten het boekje te eten eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 21:04 



 
Profiel   

Zaanse mayo is trouwens ook kha. En ik heb yoghurt mayo van aldi, die heeft ook niet veel kha erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 21:47 



 
Profiel   

Als ik geraffineerde suiker eet zoals jellybeans en stroopwafeltjes (bij mijn ouders waren die er, yummie...) krijg ik inderdaad ook last.
Wanneer ik een keer een schepje aardappels mee eet, of een spelt-cracker, heb ik dat niet. Wél heb ik dan gewoon blijvend honger :') vandaag als lunch 2 speltcrackers en 2 kha-sneetjes brood gehad. Zonet goed avondgegeten met spinazie-kip-linzen gerecht en nu alsnog vreetzin.

(overigens met dit dagmenu nog onder de 50 kh's gebleven!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 22:20 



 
Profiel   

Ja heb ik ook, zodra ik iets eet wat niet in het menu pas voel ik dat meteen in mijn eetpatroon kwa meer honger en soms zelfs trillen( suikerspiegel )
Spelt producten kan ik goed hebben maar zodra ik aardappelen eet heb ik meteen weer last van mijn stoelgang. Het gevoel dat ik moet, maar er komt niks. Heel
Irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-15 09:10 



 
Profiel   

Trouwens inplaats van altijd maar water drinken heb je ook van barleduc met een smaakje, 0, niks zit daar in maar is net weer ff wat lekkerder dan water. ( bij de Lidl heb je hem ook maar die vind ik heel erg zoet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-15 09:12 



 
Profiel   

zo zeg 50 koolhydraten :wow: terwijl ik het type, kom ik al 10 kilo aan.... ik blijf onder de 20 en weinig vet, geen suiker enz.
Ik heb vooral 's nachts honger, ik slaap al sinds 1987 beroerd en lig veel wakker, dan hoor ik het soms knorren.

Water drinken ben ik gewend na anderhalf jaar: 3 liter per dag, bij koud weer drink ik warm(er) water en bij warm weer koud water. Grappig is dat steeds meer mensen op mijn werk warm water drinker, laat dat theezakje maar weg, zeggen ze dan >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-15 13:55 



 
Profiel   

Nachtlampje schreef
Heb jij nog leuke recepten IrishCold?

Ik probeer voornamelijk iets van cake/koek te vinden dat ik lekker vind, maar ik vind amandelmeel echt gewoon goor in baksels. Vieze rubberkorrels :')
Evenals Oopsies, die lukken bij mij gewoon niet? Blijven altijd sponzig/nattig in het midden, ookal bak ik ze bijna anderhalf uur. En ze rijzen ook niet :')



oepsies paar keer geprobeerd. lukt niet en amandelmeel word ik kotsmisselijk van

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-15 14:23 



 
Profiel   

Wie kan mij vertellen Joe het met de suikers werkt?
Ik weet dat de producten per 100gr onder de 5 koolhydraten moet blijven, maar heb de suikers nooit echt begrepen
Maar ik sta momenteel hopeloos stil en weet echt niet waarom

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 11:47 



 
Profiel   

Suikers vallen onder koolhydraten :) Dus die reken je gewoon mee in je totaal. Echter zijn (geraffineerde) suikers natuurlijk wel de slechtere koolhydraten dan bijvoorbeeld die in groentes.

Misschien kun je hier plaatsen wat je op een dag eet? Kunnen we met zn allen kijken of er iets opvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 13:28 



 
Profiel   

Oke!
Ik begon al fuit met een groene smoothy :') mango framboos spinazie advocado

Tussendoor komkommer met een plakje brie

Lunche geitenkaassalade zelf gemaakt met tomaat paprika walnoot geitenkaas rucola salademix en een klein beetje honing( fout)

Mandarijn

En vanavond buritto's met cuacemole ( hoe schrijf je dat?)

Verder 2 liter water en barleduc Citroen.
Ik doe niet super streng maar probeer echt de grote dingen zoals brood aardappelen en pasta enzo te laten staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 19:59 



 
Profiel   

Opzich helemaal niet slecht hoor!

Grootste 'boosdoener' hier is denk ik de buritto's, wraps zitten toch nog wel redelijk wat kha in. Komt de quacamole uit een potje of maak je die zelf? Uit potjes is namelijk rijker aan kh dan zelf gemaakte.

Als je stil staat zou je even een weekje ook de natuurlijke suikers kunnen schrappen, zoals die in fruit en honing. Om jezelf weer even een boost te geven zeg maar :)

Verder zou je eetschema een van mij kunnen zijn :) Ontbijt ook met groene smoothy's en gek op honing en wraps :P Alleen moet ik daar wel mee oppassen omdat als ik daar te veel van eet ook stil sta of zelfs aankom.

EDIT: Let ook op eventuele kruidenmixen die je gebruikt voor het vlees in je buritto, uit pakjes/zakjes is rijker aan kh dan zelf kruiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 20:07 



 
Profiel   

Ooh ik heb zin om te snaaien op het moment. := al 2 kleine worstjes op, 2 plakjes kaas, 2 crackers met rundvlees salade en net maar een slok soja melk. Ik denk dat ik zo mn bed maar in duik. :=

Een schijfje citroen in je water is ook lekker. En wat anders dan gewoon water.
Tellen jullie echt koolhydraten ? Dat doe ik niet. Ik kijk wel op de verpakking wat erin zit en op basis daarvan beslis ik of ik het eet/koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 22:13 



 
Profiel   

Ik tel niet hoor :) Bekijk inderdaad de verpakking en bepaal aan de hand daarvan of ik het eet.
Ik weeg ook niks af, dat oogt dan gelijk zo streng en dan weet ik al dat het niks voor mij is :Y)

Ben nu net weer twee dagen lekker bezig, gisteren kon ik alleen maar aan eten denken (waarin heel veel kh zitten uiteraard :+ ) maar vandaag gaat het alweer een stuk beter. Maar die snaai momenten zijn echt vreselijk, maar als je daar niet aan toegeeft raak je er vanaf, alleen dat kost wel wat moeite!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 22:35 



 
Profiel   

Monster_tos schreef
Opzich helemaal niet slecht hoor!

Grootste 'boosdoener' hier is denk ik de buritto's, wraps zitten toch nog wel redelijk wat kha in. Komt de quacamole uit een potje of maak je die zelf? Uit potjes is namelijk rijker aan kh dan zelf gemaakte.

Als je stil staat zou je even een weekje ook de natuurlijke suikers kunnen schrappen, zoals die in fruit en honing. Om jezelf weer even een boost te geven zeg maar :)

Verder zou je eetschema een van mij kunnen zijn :) Ontbijt ook met groene smoothy's en gek op honing en wraps :P Alleen moet ik daar wel mee oppassen omdat als ik daar te veel van eet ook stil sta of zelfs aankom.

EDIT: Let ook op eventuele kruidenmixen die je gebruikt voor het vlees in je buritto, uit pakjes/zakjes is rijker aan kh dan zelf kruiden.


Tja buritto's onder het mom van koolhydraten uurtje :j
Nou dan ga ik daar zeker ffies meer op letten, en inderdaad de cuacumole komt uit een potje, maar is wel toegestaan hoeveelheid koolhydraten.
Maar ik ga hem binnenkort toch maar eens zelf maken.
Nou ja ben ook gestopt met roken sinds 2 weken en begonnen met Fitnes 2x in de week dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Ff vol houden dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 23:10 



 

Leuke recepten hier
Zie alleen wel veel vlees en ei als vervangers
Ik wil eigenlijk niet vaker dan 1 x per dag vlees eten en af en toe ook een dag zonder vlees

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 23:21 



 
Profiel   

Leuk dit topic! Ik eet inmiddels zo'n 6 maanden koolhydraatarm en ben 9 kilo afgevallen tot dusver. :) Afvallen was niet de hoofdreden van het koolhydraatarm eten. Het was hoofdzakelijk uit gezondheidsredenen dat ik mijn eetgewoontes aangepast heb. Mijn darmen waren niet zo blij met mijn koolhydrateninname :+ .

Ook ik 'modder maar wat aan'. Ik volg geen dieet en tel mijn koolhydraatinname niet. Ik eet geen brood, pasta, rijst, koekjes, wraps, aardappelen,.. Fruit daarentegen eet ik nog wel. :D

In België hebben we dit brood : http://www.probody.be/ons-brood-probody/?lang=nl
Heel lekker en goed alternatief voor iemand zoals ik die brood het moeilijkste vind om te laten staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 23:27 



 
Profiel   

Morrie schreef
zo zeg 50 koolhydraten :wow: terwijl ik het type, kom ik al 10 kilo aan.... ik blijf onder de 20 en weinig vet, geen suiker enz.


Dan snap ik alleen niet waarom je weinig vet neemt? Aangezien die je motor laten draaien als vervanging voor kh's.
En ben ook benieuwd of jij dan geen last hebt van vermoeidheid, slechtere concentratie, prikkelbaar zijn of soortgelijke dingen omdat je dan -dacht ik- te weinig kh neemt om je lichaam goed te kunnen laten functioneren?
Heel veel mensen nemen tussen de 30 en 50 van wat ik heb gelezen.
Als je bedenkt dat een gemiddelde dag voor veel mensen zo'n 250-800 kh bevat :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-15 00:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 120 [ 2990 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 120  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen