Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:25

Mag ik me ook melden in dit topic?

Heb het een aantal keer geprobeerd maar loop tegen een aantal dingen aa n.

Ik lunch altijd op school en boterhammen zijn gewoon makkelijk mee te nemen en heb niet echt een goed alternatief..
Verder eet ik 's avonds altijd met huisgenoten en wil ik niet 'zeuren'.
Verder vind ik het moeilijk om makkelijke en goedkope gerechten te vinden zonder koolhydraten.

Hopelijk vind ik hier tips!

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:37

Op het GOKforum staat dat de FB http://www.facebook.com/groups/gripopkoolhydraten/ is. Deze verwijst in "documenten" naar een alfabetische lijst met recepten, die recepten zijn aanklikbaar, maar als ze dan openen, alleen leesbaar voor leden van het GOKforum. Eenmalig lidmaatschapsgeld is daar 12,50 euro. (ben ik het nog steeds niet mee eens ;) )

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:47

Sannanasje schreef:
Oooh ik wil ook echt weer graag beginnen! Heb het een heel tijd gedaan een aantal jaar geleden en voelde me echt 10 keer beter. Ook ik 'klooi' liever zelf wat aan dan dat ik een strikt dieet volg.
Toch weer teruggevallen en nu krijg ik mezelf gewoon niet op gang.


Ik heb een slow juicer en als ik dan weer een tijdje wat nonchalant ben geweest zoek ik een paar hele drukke dagen uit (weinig afleiding). Maak sapjes en ga dan een dag of 2/3 groente en fruitsap drinken. En dan pak ik het zo weer op.

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:56

Ik meld mij ook om mee te praten als dat mag?! :)

IK ben bezig om af te vallen dmv kha eten. Ik vind het lastig om veel leuke, lekkere en makkelijke gerechten te vinden waardoor het snel mis gaat en er weer van alles tegelijk naar binnen gaat :+ .. Ik heb al goede tips gelezen in het topic, hartstikke leuk!!

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:16

Ik wil me ook wel graag melden, al doe ik niet meer geheel KHA maar carb cycling :+

Een half jaar terug begon ik met KHA, dit door mijn trainer. Ik sport veel, doe aan bodybuilding. Het gaat met pieken en dalen, maar nu ik carb cycling doe gaat het echt veeele malen beter. Ik hoor veel positieve reacties over KHA dat mensen zich energiek voelen ect, nou ik had dus precies het tegenovergestelde.. }:)

Ik heb nog heel wat schema's helemaal uitgewerkt liggen en genoeg lekkere receptjes, hoop hier ook nog wat lekkere dingen te vinden zodat ik het toch allemaal wat beter volhou. Wel probeer ik laag in calorieën te blijven dus ik ga niet constant in de weer met mayo en veel vlees..

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:22

jaimy10 schreef:
Ik wil me ook wel graag melden, al doe ik niet meer geheel KHA maar carb cycling :+

Een half jaar terug begon ik met KHA, dit door mijn trainer. Ik sport veel, doe aan bodybuilding. Het gaat met pieken en dalen, maar nu ik carb cycling doe gaat het echt veeele malen beter. Ik hoor veel positieve reacties over KHA dat mensen zich energiek voelen ect, nou ik had dus precies het tegenovergestelde.. }:)

Ik heb nog heel wat schema's helemaal uitgewerkt liggen en genoeg lekkere receptjes, hoop hier ook nog wat lekkere dingen te vinden zodat ik het toch allemaal wat beter volhou. Wel probeer ik laag in calorieën te blijven dus ik ga niet constant in de weer met mayo en veel vlees..



Even gegoogeld op carb cycling maar dat klinkt ook wel heel interessant. IK heb heb net als jou wel behoefte aan koolhydraten en last van weinig energie zonder.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:20

Welkom iedereen die nieuw is! :D

Ik kom met mijn huidige keuzes voor eten gemiddeld uit rond de 1300 kcal per dag.

@miepietjuh.
Koop een saladebakje, zo eentje waar je ook een sauscupje bij hebt en 2 vakjes bovenop waar je stukjes kaas of komkommer kan leggen.
Avond vantevoren klaarmaken, en in de ochtend gewoon direct uit de koelkast je tas in.
Een ander goed alternatief zijn kaascrackers: rookkaasplakjes tussen een dubbelgevouwen velletje bakpapier in de magnetron doen, vol vermogen (hier 900 watt) op 1.30 min.
Maximaal 2 tegelijk doen, anders worden ze niet goed crispy.
Bij de xenos heb ik kleine bakjes met dekseltjes gekocht (grootte luciferdoos alleen dan hoger) en daar doe ik leverworst/tonijnsalade/plakjes kaas/plakjes rosbief in.
Mesje meenemen om te smeren als die niet op je werk/stage/school zijn en dan heb je een prima lunch, lekker vers besmeerd.

edit: als ik 3 kaascrackers eet, eet ik daarbij nog wat cherrytomaatjes en plusminus 100 gram komkommer.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:24

Knap dat je dan rond de 1300 kcal kan blijven. Toen ik KHA at, ging ik veel maken met mayo, vlees, kaas omdat het toch ''mag''. Zo ging ik ineens heeel hoog in kcal zitten, wel bleef ik op 22gr KH zitten waarvan 18 uit groente. Ik merkte verschil qua beeld niet qua gewicht.

Nu hoop ik als ik flink mee ga lezen ect, net als jou dan KHA doen EN daarbij laag in kcal! *\o/*

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:50

Heel belangrijk is afwisseling (zegt zij die ieder ontbijt 100 gram Griekse Roomyoghurt eet ;) ). Een dag wat meer KH, een paar dagen wat minder. Bij GOK (Grip Op Koolhydraten) doen ik 2 van de 3 maaltijden maximaal 5 gr KH, max 2 tussendoortjes van max 2,5 gr KH, de andere maaltijd (meestal het avondeten) 40-60gr KH vandaar dat dat het KH-uurtje eet. Dat uurtje moet je in een uur op hebben.
Vergeet ook niet veel te drinken, ik probeer in ieder geval 1 1/2 liter water te drinken (buiten koffie/thee) maar bouw dat op naar 2 1/2 liter water (kwestie van 3x per dag een flex van 750ml naar binnen werken).

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:18

Nou dat heb ik dus ook inderdaad, ik wil ook wel blijven letten op calorie inname.
Ik heb ook een tijdje het 5-2 dieet gedaan. Dan mag je dus 5 dagen alles vreten wat je wilt en 2 dagen max 500 calorieën. mijn idee erachter was dat je die 5 dagen toch ook niet alles eet omdat je het zonde vindt van die 2 dagen afzien. Tenminste dat vond ik wel dus dat werkte prima, ben daar ook echt hard mee afgevallen, maar zoals altijd hield ik het niet lang vol wegens emotie gedoetjes.

Maar met idd niet naar calorieen kijken en veel vet eten met kha voelde ik me ook niet super. Dus wil nu een beetje een combi van beiden doen. Kha en calorie beperkt.

En omdat ik geinspireerd was door jullie (en toch beleg vergeten was) heb ik net braaf pakjes staan lezen in de super. Heb nu knackebrod (had ik nog staan op werk en is wel makkelijk/snel) met kalkoenfilet en komkommer en een beetje yogonaise (staat hier standaard in de koelkast op werk van mijn manager). Heb ook maar filet americain meegenomen voor op de rest van de komkommer als ik vanmiddag of morgen snacktrek krijg.

oooh heb er weer helemaal zin in! Viel me alleen wel op dat er in die yogonaise 13 gr koolhydraten zit per 100 gram waarvan 10 gram suikers... >;) van gewone mayo is maar 3.6 gr koolhydraten... maar dan wel weer dik dubbel zoveel calorieën... dus even bedenken wat nou het handigst is om te doen.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:21

Sannanasje schreef:
Nou dat heb ik dus ook inderdaad, ik wil ook wel blijven letten op calorie inname.
Ik heb ook een tijdje het 5-2 dieet gedaan. Dan mag je dus 5 dagen alles vreten wat je wilt en 2 dagen max 500 calorieën. mijn idee erachter was dat je die 5 dagen toch ook niet alles eet omdat je het zonde vindt van die 2 dagen afzien. Tenminste dat vond ik wel dus dat werkte prima, ben daar ook echt hard mee afgevallen, maar zoals altijd hield ik het niet lang vol wegens emotie gedoetjes.

Maar met idd niet naar calorieen kijken en veel vet eten met kha voelde ik me ook niet super. Dus wil nu een beetje een combi van beiden doen. Kha en calorie beperkt.

En omdat ik geinspireerd was door jullie (en toch beleg vergeten was) heb ik net braaf pakjes staan lezen in de super. Heb nu knackebrod (had ik nog staan op werk en is wel makkelijk/snel) met kalkoenfilet en komkommer en een beetje yogonaise (staat hier standaard in de koelkast op werk van mijn manager). Heb ook maar filet americain meegenomen voor op de rest van de komkommer als ik vanmiddag of morgen snacktrek krijg.

oooh heb er weer helemaal zin in! Viel me alleen wel op dat er in die yogonaise 13 gr koolhydraten zit per 100 gram waarvan 10 gram suikers... >;) van gewone mayo is maar 3.6 gr koolhydraten... maar dan wel weer dik dubbel zoveel calorieën... dus even bedenken wat nou het handigst is om te doen.


In dat geval zou ik gaan voor zaanse mayo, 0,2 gr KH in 10ml uit me hoofd. en 10ml is best veel als toefje dus je zal ook nooit aan het dubbele kcal komen en en en, de komkommer en de filet zijn al licht in kh EN kcal! :))

En buitendat vind ik die mayonaise ook veeeeeel lekkerder

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:29

En die kun je in tube halen, dus mooie kleine toefjes maken! kwakjes uit een pot lijken op de 1 of andere manier toch altijd groter...

Zaanse mayo it is! alleen nu ff niet, pauze is voorbij dus kan niet nog een keer naar de super. Morgen weer een dag!

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:59

Wil mij ook aanmelden, ben ook al een tijdje bezig en ben een echte zoetekouw waar ik 's avonds wel last van heb en mij niet altijd kan inhouden met chocola en drop...
's morgens eet ik cruesli van Atkins met melk die ik dan zeef zeg maar met mijn lepel.. (eet geen vlees en lust ook echt geen ei of yoghurt in de ochtend)
in de middag eet ik veel groente en zalm...
in de avond wisselend van rauwkost met ger. zalm en plakjes kaas en (die je ook kunt bakken en worden ze lekker krokant) pijnboompitjes of crackers van Atkins

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:08

Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is het volgende:
http://www.culy.nl/recepten/vegan-kerst ... -walnoten/

En dan alleen de mix voor de bodem maken (de topping vond ik minder lekker) en daar kleine balletjes van draaien en in de vriezer kiepen en af en toe eens 1 pakken als je echt echt echt trek hebt.
Er zitten natuurlijk wel veel natuurlijke suikers in de dadels en gedroogde vruchten maar beter dan een reep cote dor zeg maar.

Wij hebben deze taart voor mijn schoonmoeders verjaardag gemaakt, die geen suikers en melkeiwitten en weet ik nog wat mag eten en hij was errug geslaagd.

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:33

Nachtlampje schreef:
Welkom iedereen die nieuw is! :D

Ik kom met mijn huidige keuzes voor eten gemiddeld uit rond de 1300 kcal per dag.

@miepietjuh.
Koop een saladebakje, zo eentje waar je ook een sauscupje bij hebt en 2 vakjes bovenop waar je stukjes kaas of komkommer kan leggen.
Avond vantevoren klaarmaken, en in de ochtend gewoon direct uit de koelkast je tas in.
Een ander goed alternatief zijn kaascrackers: rookkaasplakjes tussen een dubbelgevouwen velletje bakpapier in de magnetron doen, vol vermogen (hier 900 watt) op 1.30 min.
Maximaal 2 tegelijk doen, anders worden ze niet goed crispy.
Bij de xenos heb ik kleine bakjes met dekseltjes gekocht (grootte luciferdoos alleen dan hoger) en daar doe ik leverworst/tonijnsalade/plakjes kaas/plakjes rosbief in.
Mesje meenemen om te smeren als die niet op je werk/stage/school zijn en dan heb je een prima lunch, lekker vers besmeerd.

edit: als ik 3 kaascrackers eet, eet ik daarbij nog wat cherrytomaatjes en plusminus 100 gram komkommer.


thanks! Alleen in veel saladesauzen zitten toch ook veel koolhydraten?
Ik had echt nog nooit van rookkaas gehoord. kun je die kaascrackers ook gewoon kopen? Ben niet bepaald een keukenprinses.

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:37

Die rookkaas is makkelijk in de magnetron te bereiden, tussen bakpapier en nog niet eens 1 minuut..

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:38

Oh ja ik eet meestal warm op mijn werk...als ik vrij ben probeer ik ook altijd tussen de middag warm te eten

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:39

Weet niet of er iemand toevallig omg v Zaandam woont.... maar mijn vader krijgt in zijn winkel sauzen geleverd waar 1,1 KH in 100ml zit.. Dus niks als je een beetje gebruikt (20ml=0,22) en suuuuper lekker :Y)

Helaas worden ze uit Zwitserland gehaald en zijn ze vrijwel bijna nergens anders te halen.. Zijn 6 afhaalpunten in heel NL -O-

En anders, lekker zelfmaken, met wat mayo mosterd olie dille blabla, lekker een middagje experimenteren hihi.

Kaascrackers kan je maken @miepietjuh ik doe ze vaak in de oven vind ik lekkerder dan magnetron. Een plak kaas (of geraspte kaas op een hoopje, pas op uit de winkel geraspte zit vaak KH in, of rasp je kaas zelf of haal bij de kaasboer) op bakpapier en dan in oven voor 15 minuutjes. Ik dep daarna altijd het vet eraf en laat het even 5 minuten afkoelen in de koelkast worden ze nog knapperiger!

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:02

en doen jullie er dan nog iets op? Of eet je dat dan zo?
Wel het proberen waard iig.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:08

Uhm, met iets erop. Filet met wat ui een eitje en toefje mayo.
Of een eigengemaakte avocado prutje. Of tonijn salade.. Gelijk goed voor de eiwitjes :o

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:27

Zojuist weer een lekker pindakaasbrood gemaakt! Echt een aanrader. Klinkt niet koolhydraatarm maar is het wel :)

Die rookkaaskrackers ga ik ook eens proberen. Op hoeveel graden moet de oven dan staan?

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:29

Pindakaasbrood? Je hebt mijn aandacht!

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:39

avi5987 schreef:
Pindakaasbrood? Je hebt mijn aandacht!


:D
http://www.koolhydraatarmrecept.nl/pindakaasbrood-met-noten/

Deze site heeft echt nog veel meer lekkere recepten
Ook de chocoladecakejes zijn erg lekker. Natuurlijk wel alles met mate maar dat is het makkelijke aan deze recepten. Er staat overal bij hoeveel kh er per portie in zitten.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:12

De oven zet ik op 200gr!

Pindakaasbrood vond ik veels te droog -O- terwijl ik helemaal verzot ben op pindakaas
Kaas/uien brood heb ik laatst gemaakt dat was echt heeeeerlijk, lekker als tussendoortje of lekker savonds bij een warme kop soep mm

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:22

Droog? Dat was dan wel een ander recept of niet? Deze is nog zachter dan cake