Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 24 [ 578 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

crockpot

 
Profiel   

Dat kan :j
Ik doe zelf weinig vocht en af en toe even roeren en proeven, dat verlengt de slowcooktijden wel met een half uur per keer maar dan weet je zeker dat je nog iets moet toevoegen of dat het goed is zo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 01:00 



 
Profiel   

Ik denk dat het vocht inderdaad de boosdoener is hoor. Maar mixen en wat bouillonblokjes erbij kan al veel redden hoor.
ik gebruik enkel veel vocht in stoofvlees en goulash, maar de rest gewoon een mini bodempje of zelfs niks.
receptje dat niet kan mislukken is de kalkoenrollade. die uit de diepvries van de aldi.
Buitenplasticje eraf. insmeren met honing en mosterd. een grote ui in grove ringen op de bodem van de pan. rollade erop en 6 uur op low.
Daarna vocht afgieten in klein sauspannetje, oproeren met maizena express en je hebt lekkere rollade met jus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 02:01 



 
Profiel   

Gisteren voor kerst een slowcooker gekregen! Zat er al een tijd voor te kijken. Ben gek op (stoof) vlees, maar omdat ik nooit een hele dag thuis ben maak ik dat niet vaak.
Morgen ben ik vrij, dus ga 'm dan uittesten als ik thuis ben. Net bij de Makro spareribs gehaald en varkensbuikspek. Dat laatste heb ik ooit eens in een restaurant op en was echt heerlijk!
Zag bij de Makro ook een pulledpork saus. Iemand daar bekend mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 14:00 



 
Profiel   

Sowieso zou ik niet snel bloem gebruiken als het een recept is waar je alles bij in de pan gooit. Bloem bindt alleen als je een roux maakt, gewoon bloem in je gerecht gooien maakt het niet smaakvoller.
Als je achteraf nog wil binden dan maizena gebruiken (paar theelepels maizena, beetje water tot een papje en dat erbij, sc daarna op high met deksek er af)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 16:39 



 
Profiel   

Pulled pork saus lijkt me (!) gewoon bbq saus. Als ik pulled pork maak, gebruik ik gewoon bbq saus en nog wat andere dingetjes, zoals ui en peper enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:02 



 
Profiel   

heeft er iemand ervaring met een dergelijk toestel:
http://www.deslowcookery.nl/a-43833001/ ... oker-5-6l/

is ook een slowcooker, maar je kan er in bakken en braden en stomen ook, dat lijkt me op zich wel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:05 



 
Profiel   

Die is duur! Wij hebben 2 slowcookers en een multicooker, maar moet zeggen dat de multicooker niet vaak gebruikt wordt. Wij hadden die aangeschaft uit nood omdat we tijdelijk zonder keuken zaten. Heb er iets van 30 pond voor betaald vorig jaar met black Friday sales.
Wij hebben deze: http://www.solutionsworld.co.uk/sw/8-in ... er-2001342

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:10 



 
Profiel   

maar kan je in die multicooker dan ook gewoon puur slowcooken (en is die dan even goed als de slowcookers?)
Prijs is in vergelijking inderdaad wel pittig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:18 



 
Profiel   

Ja hij is net zo goed, maar hij neemt meer ruimte is (mijn andere slowcookers zijn ovaal en hoger, deze is laag en vierkant) dus vandaar dat wij hem daar niet voor gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:52 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een goede om erin mee te nemen. Nu, het is nog niet voor direct, mijn sc is pas nieuw :P, maar in de toekomst misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 17:59 



 
Profiel   

Duhelo, ik heb die gekregen met Kerst dit weekend! Deze week mooi even proberen! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-16 10:17 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee. Wil er ook 1 het lijkt me ideaal om te hebben voor als ik uit mijn werk kom en mijn dochter heb opgehaald van het kdv en ze kan meteen lekker en gezond eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-16 11:02 



 
Profiel   

Ik heb een multicooker gekocht zodat ik én mijn sc én mijn stoomapparaat de deur uit kon doen. Bij mij is hij dus ruimtebesparend. Ik heb er met de kerst in gebakken, gefruit en laten sudderen. Ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-16 17:18 



 
Profiel   

Werkt de slowcooker stand dan even goed als de gewone slowcookers?
Kwa ruimte is het geen probleem, en alle andere zaken zijn in eerste instantie bijzaak, maar wel fijn als het kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-16 00:29 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Duhelo, ik heb die gekregen met Kerst dit weekend! Deze week mooi even proberen! [ [url=m/Adkgum.jpg]Afbeelding[/url] ]

en, heb je al getest?
Heeft deze ook een timer (om startuur en na bereidingstijd over te gaan naar warmhouden) bij de slowcookfunctie?
edit: de slowcookery vraagt 25 euro verzendkosten naar belgie!
Op coolblue heb ik hem gevonden voor 149 ipv 135, maar wel gratis verzending, echter, bij hun beschrijving staat dat de inzetpot niet geschikt is voor gebruik op het fornuis, terwijl je er wel in kan bakken en braden in de pot zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 22:49 



 
Profiel   

Misschien bakken en braden in een oven en niet op direct vuur? Ik roep ook maar iets hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 10:07 



 
Profiel   

In de multicooker doe je dat in de pot zelf. Hoeft niet op t fornuis dus.
Daarom is t ook een multicooker. Door de meerdere opties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 10:43 



 
Profiel   

Je kunt inderdaad het vlees aanbraden op de "sauté" stand, zodat je alles in 1 bak kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 12:08 



 
Profiel   

Needje schreef
In de multicooker doe je dat in de pot zelf. Hoeft niet op t fornuis dus.
Daarom is t ook een multicooker. Door de meerdere opties.

De gewone crockpot mag de pot blijkbaar ook niet op het vuur.
We hebben de multicooker besteld, ben benieuxd wat mijn vader ervan vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 01:28 



 
Profiel   

IK den dat ik er vandaag maar eens een pittige portie chili con carne in gooi!
Mooi O&N voer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 09:03 



 
Profiel   

Misschien dat ik m'n kaasfondue wel in de SC maak

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 11:13 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Duhelo, ik heb die gekregen met Kerst dit weekend! Deze week mooi even proberen! [ [url=m/Adkgum.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij al uitgevonden hoe je hem met uitgestelde tijd kan laten starten?
bv nu het vlees erin zodat hij vanavond om 23 uur start en morgen om 6 uur overgaat naar warmhouden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-17 21:43 



 
Profiel   

Hallo,

ik had al eenn topic geplaats en kwam toen dit topic tegen. Dus ik zet mijn vraag ook even hier neer.

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaresse van een slow cooker! Lijkt me heerlijk om allemaal stoofpotjes mee te maken.
Nu heb ik een heel lekker hongaarse goulash recept, die ik normaal met de braadpan maak. Nu wil ik deze graag met de slow cooker maken. Alleen weet ik niet goed hoe ik het recept slow cooker proof kan maken :) Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

Recept:
600 gram runderlappen
10 el olijfolie
1 grote ui
2 tenen knoflook
4 paprika
2 el bloem
1,5 el chilipoeder
1 blikje tomatenstukjes (400 gr)
1dl rode wijn
2dl runderbouillon
2el tijm
4 vastkokende aardappelen
250gr sperziebonen

vlees in bloem omwentelen en in 5min ronddom bruin bakken
bak de spekreepjes 2 min mee
schep de ui, knoflook en paprika's door het vlees en alles nog 2 min meebakken
strooi chili poeder eroverheen en nog even meebakken
schenk de gezeefde tomaten, wijn en bouillon erbij, voeg de tijm toe.
Breng aan de kook en laat 2 uur zachtjes sudderen
Na 2 uur schep de sperziebonen en aardappelstukjes door het vlees en laat nog 45 minuten mee smoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 14:09 



 
Profiel   

In ieder geval veeeeeeeel minder vocht, anders heb je soep. Aan de kook brengen wordt m ook niet in een slowcooker, het zit maximaal op 93 graden.
Ik denk dat ik de tomatenstukjes helemaal zou laten uitlekken en misschien maar de helft gebruiken, runderbouillon weglaten en de wijn halveren. Dan heb je meer dan genoeg vocht.
Om het te binden een beetje meer bloem op het vlees doen, evt een stuk ontbijtkoek er in doen.
Aanbakken zou ik wel gewoon in een braadpan doen, of je moet en pot hebben die op het vuur kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 14:25 



 
Profiel   

brrr, ontbijtkoek zou ik niet bij goulash doen, dat lijkt me helemaa niet lekker. Lekker bij een stuk stoofvlees, maar niet in goulash denk ik... Ik had al in het andere topic gereageerd. Ik weet alleen niet of je de aardappels wel gekookt krijgt in de slowcooker...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 24 [ 578 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen