Airfryer, wat doe jij ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:35

Vlees is ontzettend afhankelijk van type enz. Neem je de officiële (een zeker merk met een p) dan kan je voor alle soorten vlees baktijd vinden op app, internet, boeken enz.
Ik heb een low fat frayer. Exact deze;
Afbeelding

En die gebruik ik voor van alles appeltaart, varkenshaas, kippenvleugels, kipfilet, vetpot, groente, zalm enz. Maar qua tijd moet je even kijken en inschatten. Dingen zoals varkenhaas en kipfilet doe ik op de onderste rooster (in een ovenschaal) 10 tot 15 minuten op maximaal 200 graden. Even halverwege omdraaien. Maar dat heb ik met uitproberen gevonden.

Appeltaart moest noodgedwongen worden afgebakken erin omdat mijn echte oven bedacht dan 100 graden ook prima is..... :')

Hij is wel vrij groot omdat de glazenbak al 11 liter groot is. Deze heb je helaas niet in kleine maten. Maar ik had toch een hoekje vrij en daar paste hij in.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:37

Ik wil zelf die XL van Philips halen :D

Is een combi magnetron dan overbodig?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:42

Booooo schreef:
Ik kom ook even meelezen.. Zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen. Maar om hem alleen als frietpan te gebruiken vind ik hem te duur.

Hoe weten jullie bijv. op hoeveel graden en hoelang vlees erin moet?


Gewoon een kwestie van proberen!! Ik heb gelezen dat je met de Phillips XL (die heb ik) het beste vlees op 160 graden kan doen :)
Heb zelf vlees nog niet geprobeerd, wel pizza, broodjes, worstenbroodjes, friet en snackjes.
OWWWWWWW ik heb wel vlees geprobeerd bedenk ik me nu!! Gisteren een kipschnitzel, maar die was al gaar dus was 160 graden, 4 minuten.

Of een combi dan overbodig is vind ik lastig, een oven pizza kant en klaar past er bijv niet in.... En ik vind het opwarmen in een magnetron ook wel fijn :+ Ik heb een airfryer, oven en magnetron _O- Maar sinds ik mn airfryer heb gebruik ik mn oven wel minder.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:03

Jij ook hier Yonker :D

Ja ga hem toch maar aanschaffen. Maar bijvoorbeeld we eten kipschnitzel, met krieltjes noem maar wat. De krieltjes en schnitzel kunnen niet tegelijk erin toch of wel? Anders sta je nog het ene te bakken in de pan schiet weinig op dan :+

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:59

Ja ik ook hier, heb hem sinds kort en ben er super blij mee!! :D

Uhm het kan wel met een rekje. Aardappeltjes onderin en rekje erboven op maar dat is even proberen... Voor mij alleen zou er bijv ruimte genoeg zijn, maar de aardappeltjes moeten op andere temperatuur en andere tijd. Tîs een proberen maar ik vind het een ideaal ding :)
Vooral omdat ik alleen ben en ik soms dus niet eens een pan hoef vies te maken. Ik wil niet meer anders :D

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:23

Ondanks dat het hier even stil is, wil ik toch een vraag stellen bij de airfryer experts.

Mijn ma heeft een airfryer (de Philips versie) gekocht en als kinderen willen we haar met kerst een assesoire geven.
Hebben jullie extra dingetjes bij je airfryer en wat gebruik je het meest?

Ik zou het namelijk jammer vinden als we bijv het deksel kopen en dan blijkt dat je die eigenlijk alleen voor heel speciale dingen gebruikt.

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:28

Ik ben heel blij met de bakplaat, kan je bijv. heerlijke pizza's maken (half turks brood met lekkere dingen) en je kan er een cakeblik of springvorm opzetten.

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:11

BillyJean schreef:
Ik ben heel blij met de bakplaat, kan je bijv. heerlijke pizza's maken (half turks brood met lekkere dingen) en je kan er een cakeblik of springvorm opzetten.


Inderdaad de bakplaat of de grill plaat.
Gebruik de grill plaat ook voor snacks dan rollen ze niet naar elkaar toe zoals in het mandje.
Nadeel bakplaat vind ik dat vet en vocht erop blijft staan.
Bij de grill plaat heb je dat niet.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:40

Ik heb zowel de bakplaat als de grillplaat, maar als ik moest kiezen, ging ik voor de grillplaat. Door de gaatjes kan er inderdaad vet weglopen en krijgt het gerecht ook van onderaf hete lucht. Ik maak op de bakplaat weleens een cake of boterkoek, maar dat doe ik net zo makkelijk in een kleine rondje bakvorm die ik dan op de grillplaat plaats. Zo´n half Turks brood of een pizza kan ook op de grillplaat.

Kortom, op de bakplaat kan wat op de grillplaat ook kan, andersom niet altijd :-)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:31

grillplaat? Dat is weer wat anders dan dat mandje toch?

Verschrikkelijk vind ik wel, dat de bak en het mandje zó lastig schoon te houden is. En dan valt die bak met zijn anti- aanbaklaag nog wel mee vallen. Maar dat mandje, die krijg ik op geen enkele manier meer schoon, waardoor de keuken soms blauw staat van de rook... En dan ben ik echt goed aan het schrobben geweest en heb ik dat spul van... *naam kwijt* ook gebruikt, wat met de frituurpan echt súper werkte!

Denk dat ik binnenkort maar iets nieuws ga bestellen en dan die grillplaat? Werkt dat ook fijn met patat?

Zo, mijn nederlands is weer erg goed zie ik...

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:39

Na het doorlezen van dit topic weet ik het zeker. Ik wil ook een airfryer. Ik denk aan een princess xxl heeft iemand hier die en zo ja hoe bevalt die?

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:24

Bevalt prima

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:52

Leffroi schreef:
grillplaat? Dat is weer wat anders dan dat mandje toch?

Verschrikkelijk vind ik wel, dat de bak en het mandje zó lastig schoon te houden is. En dan valt die bak met zijn anti- aanbaklaag nog wel mee vallen. Maar dat mandje, die krijg ik op geen enkele manier meer schoon, waardoor de keuken soms blauw staat van de rook... En dan ben ik echt goed aan het schrobben geweest en heb ik dat spul van... *naam kwijt* ook gebruikt, wat met de frituurpan echt súper werkte!

Denk dat ik binnenkort maar iets nieuws ga bestellen en dan die grillplaat? Werkt dat ook fijn met patat?

Zo, mijn nederlands is weer erg goed zie ik...


Grillplaat werkt niet met patat daar moet je een mandje voor hebben.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:31

De grillplaat gebruik je voor vlees, vis en alles wat je op een vlak oppervlak kwijt wil. Taartvormen zet ik er bijvoorbeeld ook op, dat is veel ruimer dan in het mandje en ik kan er alles uithalen zonder mijn vingers te branden. Plus dat het echt veel makkelijke schoonmaakt dan het mandje.

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:19

Ik ga morgen een airfryer kopen en natuurlijk meteen uitproberen. Ik denk dat ik met brie gevulde kipfilet wil gaan maken iemand daar nog tips voor?

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:12

Vandaag airbollen (met rozijnen en appel) gemaakt. :Y)
Zijn super gelukt.
Heb ze wel op de grilplaat gemaakt en niet in het mandje.

Afbeelding


Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:47

M'n moeder heeft m'n airfryer weten te fixen dus ik kan weer airfryen. *\o/*
hobbyboerin schreef:
Ik ga morgen een airfryer kopen en natuurlijk meteen uitproberen. Ik denk dat ik met brie gevulde kipfilet wil gaan maken iemand daar nog tips voor?

Beetje laat maar ik maak hem geregeld:
kipfilet in de lengte insnijden (bovenop of aan de zijkant), kruiden met vierseizoenenpeper, zeezout en paprikapoeder, plakjes brie in de insnede schuiven en plakjes ontbijtspek om de kipfilet wikkelen.
Dan 15 minuten op 180c in de airfryer.
De kipfilet is gaar, supermals en heerlijk van smaak.
Leg wel een stukje bakpapier onderin de opvangbak en wellicht is zo'n grillschaaltje oid handig om de kip in te leggen want de brie lekt nogal.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:52

Heeft iemand al een keer aardappelschijfjes met spek en ui in de fryer gedaan?En hoe lang moet dat erin?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:29

barrymuis schreef:
Vandaag airbollen (met rozijnen en appel) gemaakt. :Y)
Zijn super gelukt.
Heb ze wel op de grilplaat gemaakt en niet in het mandje.

[ [url=m/cTyv3A.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/6xIEwA.jpg]Afbeelding[/url] ]



*\o/* *\o/* Die heb ik ook nog thuis! Zijn ze een beetje lekker? Misschien dat ik ze van het weekend ga maken!

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:59

Ik heb hem ook sinds een paar dagen :D
Friet was erg lekker!

Alleen de bitterballen werden wat taai... (7 min op 200 graden)
En de kroketten bleven wit...

Dus moet nog een beetje puzzelen

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:10

Bitterballen en kroketten speciaal voor de Airfryer kleuren wel en zijn superlekker!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:25

Ik heb altijd de gewone van Mora in de oranje verpakking en die kleuren prima hoor :) zowel de kroketten als de bitterballen. Smaken nog een stuk beter dan de ovenversie en scheelt een hoop centjes

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:31

Ik haal altijd de bitterballen/kroketten van Plus, de ovenversie kosten €2,49 per pak.
Verdere snacks doe ik meestal de gewone huismerk versie, kaassoufflés moet je even insmeren/sprayen met een beetje olie en ze blijven relatief plat maar smaken verder net zo goed.
Patat haal ik wel de ovenversie van en aardappelkroketten zijn niet zo lekker uit de airfryer (droog, melig) maar aardappelbolletjes weer wel.
Verder mik ik er m'n afbakbroodjes, pizzabaguettes en vlees in, maar net hoe het uitkomt.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:43

Zijn er meer mensen met problemen met het mandje van de Airfryer? Mijn mandje klikt niet goed meer in de 'bak' vast. Super vervelend, ik ben echt heel bang dat die bak binnenkort op de grond kapot valt ... Valt zoiets onder de garantie?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:47

Courses schreef:
Zijn er meer mensen met problemen met het mandje van de Airfryer? Mijn mandje klikt niet goed meer in de 'bak' vast. Super vervelend, ik ben echt heel bang dat die bak binnenkort op de grond kapot valt ... Valt zoiets onder de garantie?


Over het algemeen is Phillips hier wel goed mee :j
Collega van me had aan airfryer die na 1,5 jaar kapot ging, is netjes gerepareerd.