Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 20:42

Afbeelding

Deze heb ik geproefd:

- ''Guava, non carbonated juice drink" van het merk Maaza
Wat ik ervan vond: Het ruikt in eerste instantie lekker zoet! Een beetje aardbei achtig. Het smaakt ook érg zoet. Ik kan er niet echt goed iets van maken; het lijkt een beetje op aanmaaklimonade. Met stukjes erin (zoals bij sinaasappelsap). Het lijkt mij gewoon een soort sapje met heeel veel suiker. :P
Extra toevoeging: Mijn broer heeft dat fruit (guava) gehad en hij zegt dat het daarnaar smaakt! Het blijkt achteraf gezien ook mee te vallen met de suikers.

- ''Brewed white tea, Apple, lemon, lavender" van het merk Bloomings
Wat ik ervan vond: Het ruikt heel sterk naar appel. Ook wel een beetje chemisch. Het smaakt naar groene thee, maar dan koud! Ik proef geen bijzonder rare smaken, maar het is wel lekker. De smaak is heel lichtjes aanwezig. Zeker op een warme dag zou ik dit aanraden. Het is een gezonder alternatief op ijsthee. (minder suiker)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:11

Leuk verslag! :D

Ikzelf ben niet zo van het (zoete) drinken. Ik drink over het algemeen water. Of thee soorten zoals Brandnetel en Venkel. Eigenlijk nooit zwarte thee. Maar ik vind het wel leuk om te lezen wat je van die blikjes vond, want zou ze zelf nooit kopen.

Ik heb nu al zin om iets geks uit te testen morgen :D

Bootsiebob

Berichten: 5551
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:15

shirleyp schreef:
Deze is ook top! Er zijn meerdere varianten, maar mocht er van mezelf maar 1 testen. :o Dikke laag caramel met een zoute twist, lijkt meer op snoep dan op een snack. Echt heerlijk <3

[ [url=m/A1SVtZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, die wil ik ook eens proberen!
Ik vond popcorn met chocolade smaak ook heel erg lekker :j

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:25

Van Chio hadden ze ook een tijd terug popcorn die smaakte naar cheese & onion. Lijkt een rare combinatie maar ik vond het echt heel lekker. Nu heb ik het al een hele tijd niet meer gezien in de Supermarkt..

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:33

Oh leuk ik hou van die 'vreemde' dingen!
Die groente chips van de ah vind ik niets.. (wel gooi ik regelmatig zoete aardappelstukjes in de airfryer, dat is wel heerlijk)
Milka chocolade is idd heel erg zoet (maar wel lekker) vooral de collage met caramel is hier favoriet.
de Tony repen vind ik altijd wat muffig, de eerste hap vind ik nooit zo lekker. Als je dan door eet vind ik het wel weer lekkerder. Maar niet mijn favoriet

Pure chocolade met zout vindt ik heerlijk :j . Je hebt bij de ah van die delicata repen die zijn erg goed (niet te zoet) en betaalbaar.
Ik maak zelf ook regelmatig popcorn met caramel en zeezout.
Ik heb laatst zelf chocolade fudge gemaakt (ouderwets met een suikerthermometer), zal er de volgende keer ook eens een flinke schep zout bij gooien :)* .

Mijn huidige dingetje zijn de blikjes Fernandes kokosnoot :P (is even zoeken want die staan meestal bij de kokosmelk, in plaats van bij de frisdrank).
Afbeelding

Ook ben ik groot fan de Rivella cranberry en Rivella groene thee (de normale versie vind ik dan weer niet lekker).

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 21:56

Chasey schreef:
Leuk verslag! :D

Ikzelf ben niet zo van het (zoete) drinken. Ik drink over het algemeen water. Of thee soorten zoals Brandnetel en Venkel. Eigenlijk nooit zwarte thee. Maar ik vind het wel leuk om te lezen wat je van die blikjes vond, want zou ze zelf nooit kopen.

Ik heb nu al zin om iets geks uit te testen morgen :D


Ik drink zelf ook altijd water eigenlijk. Maar als je toch eens iets wilt hebben met een luchtig smaakje eraan, dan is die Apple lemon lavendel drank erg fijn!

Wat leuk dat anderen dit nu ook gaan doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie verslagjes! :P

Die kokos drinken lijkt mij een beetje.. vreemd? Is die wel lekker? Is het waterig of juist romig?

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:05

Ik heb wel eens de Pringles cheeseburger, vind ze zelf erg lekker, echt een kazige smaak, maar ook wat kruidig. Lastig te omschrijven.

Van de site usfoodz heb ik ook wel eens m&m peanutbutter. Echt zalig, gewoon m&m maar dan dus met een pindakaasvulling. Goeie combo vond ik zelf.

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:09

jorretje schreef:
Je hebt bij de ah van die delicata repen die zijn erg goed (niet te zoet) en betaalbaar.

Daar hadden ze er tot een paar jaar terug 1 van met stukjes koffie erin. :9
Kan hem nu helaas nergens meer vinden. -O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:39

Afbeelding
En deze zijn zoooo lekker, vooral de salmiak-drop smaak. Ooit voor een idioot bedrag gekocht op een Skandinavische beurs en nu gewoon bij de Aldi. Ook autodrop heeft zulke potjes.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:46

Ik ben gek van pindakaas met hagelslag.. maar de oreo met peanutbutter kan daar niet aan tippen. Echt niet lekker :(

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:34

Ik heb van de week deze blauwe Chardonnay gekocht :D
Afbeelding

Ceetje_bokt, die ga ik ook halen, klinkt goed :D

Sowieso alles wat zout of zuur is, is hier goed :Y)

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:10

leuk topic!

die Tony's Caramel grof zeezout vind ik erg lekker en ik ben niet eens een chocolade eter :+ Maar de combi werkt wel. Collega had ook eens chocolade fudge met caramel en grof zeezout bij, ik was fan :9

De AH groentenchips vind ik ook erg lekker, wel liefst de variant zonder rode biet, want de schijfjes rode biet vind ik :r

Als ik iets "apart" tegenkom dat ik durf te testen, zal ik het ook proberen te delen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:02

@ Goldie, waar heb je die gekocht? En hoe was de smaak ?

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:38

Blauwe wijn! Nog nooit gezien, ontzettend leuk! Ben ook heel nieuwsgierig waar je die gekocht hebt en het belangrijkst of het lekker is?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:42

Ik heb hem gekocht in Alkmaar, bij een vriendinnetje van me die daar een winkeltje heeft.
Heb hem zelf nog niet geproefd, maar hij schijnt prima te smaken :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:44


Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:47

petitparis schreef:
leuk topic!

die Tony's Caramel grof zeezout vind ik erg lekker en ik ben niet eens een chocolade eter :+ Maar de combi werkt wel.


Hier hetzelfde, het is eigenlijk de enige chocolade die ik eet :Y)
Verder ben ik niet super avontuurlijk met nieuwe dingen proberen haha!

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:27

Ik heb nu Mars ijsjes in de vriezer met seasalt caramel. Ook zeer lekker. Op zich lijkt het gewoon Mars ijs, maar dan met een subtiel zoutje erdoor.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:49

amandananana schreef:
Ik hou zo erg van die grote schuimblokken maar die zijn nergens meer te koop :(

Bij de action! Heel goedkoop ook nog :D
Bij de jamin zijn de losse blokjes €0,40 cent per stuk -O-

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:17

IsaCalixa schreef:
[

Die kokos drinken lijkt mij een beetje.. vreemd? Is die wel lekker? Is het waterig of juist romig?


Het smaakt een beetjes als Malibu, maar dan zonder alcohol en mét prik :P


Wat gaaf die blauwe wijn! In belgie kwam ik ook zoiets tegen in de Carrefour (supermarkt), maar dan met glitters .. helemaal bizar. Mijn broertje heeft een fles meegenomen, zal binnenkort eens informeren of het te zuipen was..

Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:39

Dat ziet er ook apart uit!

Ik heb de blauwe wijn besteld :)

Ik had gisteren dry roasted pinda's gezouten met een vleugje honing.. Hele aparte smaak.
Je verwacht zoet, maar krijgt zout. Later wordt hij pas zoet. Zou het niet nogmaals kopen, werd er misselijk van :')

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:43

gribaldi schreef:
Dat ziet er ook apart uit!

Ik heb de blauwe wijn besteld :)

Ik had gisteren dry roasted pinda's gezouten met een vleugje honing.. Hele aparte smaak.
Je verwacht zoet, maar krijgt zout. Later wordt hij pas zoet. Zou het niet nogmaals kopen, werd er misselijk van :')

Oh die eet ik al jaren,echt heerlijk! Wel veel te zout! :=
Je hebt ze ook met cashewnoten.

We hebben ook een keer Ben&Jerrys peanutbutter gehaald. Géén succes :r
Wat een chemische smaak!
En dat terwijl ik zo los een hap pindakaas of pindasaus kan opsmikkelen (hmmmm en zelf pindakaaskoekjes bakken :9 )

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aparte soorten snoep/zoutjes topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:45

Misschien dat het zoute wat overheerst dan, had zelf een iets zoetere smaak verwacht. Moet ook zeggen dat ik gisteravond pas zag dat ze ook gezouten waren hoor :+

Is die met cashewnoten minder gezouten?

Klinkt wel vies die B&J :P
Pindakaas koekjes ga ik vanavond maken, ben heel erg benieuwd naar de smaak :)

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:51

Ceetje_bokt schreef:
[ [url=m/v0Haqk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze zijn zoooo lekker, vooral de salmiak-drop smaak. Ooit voor een idioot bedrag gekocht op een Skandinavische beurs en nu gewoon bij de Aldi. Ook autodrop heeft zulke potjes.



Nee deze zijn echt vies je moet de echte hebben die verkopen ze bij sommige jumbo's.

Afbeelding

Afbeelding
:D

En die M&M's met pindakaas goddelijk!
Zijn die online te bestellen ja? Ben namelijk bijna door mijn voorraadje uit engeland heen :D

Of de kitkat chunky pindakaas <3
Of reeses pindakaas/chocolade spread!

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:04