een week geen keuken wat gaan we eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: een week geen keuken wat gaan we eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:48

Hier ook al een week de keuken eruit. Heb zo'n camping kooktoestelletje en een airfryer. Is prima te doen met 4 personen. En een keer chinees of iets dergelijks is ook lekker.

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:04

Een slaatje (sla, tomaat, wortel, komkommer, mais, ....) met gerookte vis (makreel, zalm,..) of koude garnaaltjes, en brood bij. Heerlijk vind ik dat in de zomer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:18

Als je waterkoker het element eronder heeft ipv erin. Kan je daar trouwens ook prima pasta en eieren etc in koken. Gewoon deksel open laten, dan blijft ie koken :+

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:24

soep?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:31

Toen ik kind was hadden we ook zo een verbouwing... we aten in de carvan waar mijn moeder kookte ( omdat mijn broer echt een heel streng dieet had was uiteten en de snelle hap geen oplossing.
Een magnetron,
ook met een gourmet set/ scottelbraai/bbq kom je ver.
Kennissen van ons hadden elke avond kampvuur en een heksenketel om in te koken, dat was echt heel gezellig en wordt nog vaak op verzoek herhaald!

(ook opa's en oma's vinden het echt niet zo erg om de kindjes te trakteren op hun lievelingskostje)
Laatst bijgewerkt door kwita op 25-07-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: een week geen keuken wat gaan we eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:32

Met een airfryer kun je heel veel doen hoor. Dat is niet alleen patat bakken en klaar. :)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:40

Met een airfryer en een magnetron kun je de wereld aan maaltijden maken. Ik zou mij niet erg veel zorgen maken. Persoonlijk zou ik wel wat simpeler willen eten omdat je toch in de troep zit en je eventueeel zelf ook nkg wat wil klussen. Ik denk dan aan frietjes, soep, broodje knak, salades etc.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: een week geen keuken wat gaan we eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:45

Pastasaus in het voren maken en invriezen. Hoef je alleen nog pasta te koken op een gaspitje van de campingwinkel. Wel even een goedkoop pannetje bij de action halen, want je inductiepannen mogen niet op gas.
Lasagne kan je ook invriezen en opwarmen in de magnetron. Eigenlijk alle ovenschotels wel :j

Op een BBQ kan je een bakje maken van aluminiumfolie en zo groenten bakken/stomen. Aardappels kan je poffen op een BBQ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:13

Wij hebben zo'n gril alsdeze Ideaal om vlees op te bakken, maar je kunt er ook groenten op grillen of
aardappeltjes op bakken. :j

Verder kun je met een airfryer ook veel

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 08:32


Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:37

blokje schreef:
Mijn nieuwe pannenset is inductie.mogen die dan daarop en daarna op inductie.

Zou ik niet doen. Kans dat de pannen (iets) krom trekken is groot, en dan is de kans dat de inductie het niet doet met die bewuste pan ook weer groot.
Heb je je oude pannen nog? Zou ik die gebruiken. Je kunt ook even naar de kringloop gaan voor wat pannen en eventueel een electrische kookplaat.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: een week geen keuken wat gaan we eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 08:41

Mijn oude pannen hebben een dubbele stukke bodem hoopndat die het deze weeknoh redden.

Ik ga eens googlen op magnetron en airfryer maaltijden + wat opwarm maaltijden