Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bepaalt het avond-eten?

 

Zoals de titel al luidt, ben ik wel benieuwd naar hoe het er bij andere huishoudens aan toe gaat.
Wie bepaalt bij jullie thuis het avond-eten, en wat als iemand het er niet mee eens is? :D

Mijn vriend en ik houden van hele verschillende dingen wat betreft avond-eten, dus bij ons is het vaak lastig te bepalen wat we nu gaan eten. Het komt er in het algemeen op neer dat ik bepaal en bij hem check of hij er zin in heeft of niet. Vaak is het niet, en moet ik verder zoeken/ raden tot iets waar hij wel zin in heeft. Best frustrerend meestal haha! :D
Als we er niet uitkomen dan kook ik enkel voor mij en ons kindje, en eet hij maar brood of wat anders. Helaas vind hij het ook niet een goed idee dat hij 2 dagen in de week het eten bepaald, en ik 2 dagen in de week, en dat dan de andere 3 dagen in overleg gaan.
Kindlief eet gewoon wat de pot schaft, soms mag zij ook kiezen wat we gaan eten (meestal is het dan patat/ pannekoeken of rijst. Maar soms heeft ze ook zin in brocoli o.i.d..).

Bij ons thuis vroeger was het ook meestal mn moeder die het avond-eten bepaalde, al ging dat meestal niet in overleg met mn vader. Die is zo moeilijk niet en eet gewoon wat de pot schaft. Uiteraard als hij wensen had voor het avondeten dan liet hij het wel weten en werd er wel rekening mee gehouden. Al ging het toen om wensen voor de dag erna.

Het lijkt wat dat betreft dus toch vaak wel de keuze van de (huis)vrouw (of de persoon die het huishouden op zich neemt) te zijn. Maar is het echt zo stereo-type bepaald wie beslist wat er 's avonds gegeten wordt?


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-16 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:11 



 
Profiel   

Hier bepaal ik altijd wat we eten, als ik het aan mn man vraag zegt hij ik weet het niet haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:13 



 
Profiel   

Ga binnenkort samenwonen en dan zal m'n vriend koken. Ik ben een lastige eter dus hij kookt alleen dingen die ik lekker vind en als hij dan een keer iets wil eten wat ik niet lust, eet ik wel brood. Maar hij kiest dus wel de gerechten, want als ik moet kiezen wordt het toch brood. Bij m'n ouders houdt men vaak ook rekening met mij, staat vaak extra pannetje aan met wat ik wel lust :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:15 



 
Profiel   

Meestal in overleg :) maar soms ook degene die die avond boodschappen gedaan heeft :D of een enorme craving in iets heeft.
MAar komt ook regelmatig voor dat we beide iets anders eten :) de kleine eet met de pot mee of als dat niet geschikt is iets dat we in de koelkast hebben liggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:18 



 
Profiel   

Bij mij thuis is dat mijn vader aangezien die degene is die kookt. Tuurlijk kunnen wij ook ideeën inbrengen en word er wel deels overlegt maar over het algemeen is hij degene die de beslissing maakt. Als ik op mezelf zou gaan zou dat dus ook meegenomen worden ben ik bang. Dus degene die kookt beslist

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:18 



 
Profiel   

Mijn man lust alles, dus dat is makkelijk.
Maar ik doe boodschappen en kook, dus bepaal ook wat we eten. Houdt wel rekening met hem. En als hij graag iets wil eten, maak ik dat meestal ook ( tenzij mij dat echt niet past)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:18 



 
Profiel   

Ik. En ik ben ook diegene die kookt. En de boodschappen doet.

Soms vraag ik wel eens aan het begin van de week of hij ergens zin in heeft, maar wat hem betreft eten we iedere keer weer macaroni, nasi en AGV.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:20 



 
Profiel   

In principe kies ik wat er gekookt wordt. Als ik vriendlief vraag is het toch altijd het zelfde antwoord: doe maar iets. Dus gewoon ik haal boodschappen dus ik bepaal en anders kom je maar met een suggestie.

Gebeurt overig ook nog wel eens dat we verschillend eten. Omdat ik ergens zin in heb wat vriendlief niet zo lekker vind of andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:21 



 
Profiel   

Ik. Wie kookt bepaalt ;) Als het hem niet bevalt dan mag ie zelf koken.
Zal alleen niet snel iets met bieten voor hem maken dat lust ie nml echt niet. Maar omdat ik vega eet en hij niet eet hij dus alsnog snel 5 x per week vega.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:21 



 
Profiel   

Wij doen altijd in overleg. Verder de regel, wie eerst thuis is kookt. Dat kan dus evengoed mijn vriend zijn, is in de helft van de gevallen ook wel zo.

Bij mijn ouders gold die regel ook en mijn vader kan ook erg lekker koken. Zou het nogal ouderwets vinden als mijn vriend niet zou kunnen/willen koken :P

Oh en boodschappen doen we ook altijd samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:22 



 
Profiel   

Wij (vriend en ik) bepalen altijd samen wat we in een week eten. Wanneer we wat eten, wordt bepaald door degene die kookt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:23 



 
Profiel   

Niks met ouderwerts te maken hoor Solleke_Noah. Als ik moet wachten op mijn vriend eet ik 's avond pas na tienen.. Dat trek ik niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:23 



 
Profiel   

1. Wie kookt beslist wat er gegeten wordt.
2. De andere(n) eten wat de pot dus schaft.
3. Als ze het daar niet mee eens zijn mogen ze de volgende dag zelf koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:24 



 
Profiel   

Selka schreef
Niks met ouderwerts te maken hoor Solleke_Noah. Als ik moet wachten op mijn vriend eet ik 's avond pas na tienen.. Dat trek ik niet ;)


Was niet op jou persoonlijk hoor :) Maar hoor ook in mijn vriendenkring wel vaker dat het altijd de vrouw is die kookt. Nu heb ik zelf ook een hekel aan koken :o dus dat zou hier sowieso echt niet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:25 



 
Profiel   

Ik denk ik leg uit waarom ik altijd moet koken (bah :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:26 



 
Profiel   

Ik doe de boodschappen en kook het eten, en meestal bepaal ik ook wat we eten. Gelukkig heb ik een gezin met makkelijke eters dus ik heb eigenlijk nooit klachten. Als ik geen inspiratie heb, vraag ik mijn partner of hij iets weet maar meestal komt er dan een antwoord als "maakt mij niet uit" :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:28 



 
Profiel   

Ik kook dus ik bepaal. Maar ik weet wat mijn vriend lekker vind en we vinden veel dingen allebei lekker, dus dat is hier niet zo'n probleem. Soms komt ie ineens met iets wat ie weer eens graag wilt eten dus dat maak ik dan weer eens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:29 



 
Profiel   

Wij hebben een wekelijkse groentetas, dus die bepaalt meestal wat we eten :D Maar anders kiest mijn man, hij is degene die kookt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:29 



 
Profiel   

Ik kook iedere dag, dus ik bepaal :Y)
Gelukkig eet mijn vriend alles wat ik m voorzet, en klaagt nooit.
Hij kan ook niet koken overigens. De rolverdeling is hier ook erg traditioneel. We hebben een loonbedrijf, hij runt het bedrijf. Ik de administratie, kleine klusjes en het huishouden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:30 



 
Profiel   

Wij hebben gelukkig bijna dezelfde smaak. eten vaak kip of gehakt of lapjes. daarbij rijst of gebakken aardappels. daarnaast meestal een mix van groente in de wok met een beetje woksaus.
heel simpel en daarnaast hebben wij alles in de vriezer liggen omdat het gewoon ook makkelijk is om te pakken wat je nodig hebt. Meestal haal ik het vlees eruit s'ochtends omdat meneer het vaak vergeet :') . en idd wie het eerste thuis is die begint met koken. :D

en ik heb gelukkig x aantal recepten die makkelijk te fabriceren zijn van de appie of jumbo! als ze lekker zijn dan blijven ze liggen en anders niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:30 



 
Profiel   

Selka schreef
Niks met ouderwerts te maken hoor Solleke_Noah. Als ik moet wachten op mijn vriend eet ik 's avond pas na tienen.. Dat trek ik niet ;)


Hier ook niet ouderwets, maar praktisch.
Mijn man werkt 40 uur en ik 20 uur en alleen smorgens, dus logisxh dat ik boodschappen doe en kook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:31 



 
Profiel   

Hier geldt over het algemeen dat degene die kookt bepaalt wat er gegeten wordt, maar daarbij wordt wel rekening gehouden met wat iedereen wel en niet lust binnen ons huishouden. Het wisselt hier heel erg af wie er kookt dus bijna iedereen (op mijn broertje na) kan wel eens beslissen wat er gegeten wordt. Suggesties mogen ook altijd gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:31 



 
Profiel   

Bij ons degene die de boodschappen haalt (of gehaald heeft).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:34 



 
Profiel   

Bo_Y schreef
Selka schreef
Niks met ouderwerts te maken hoor Solleke_Noah. Als ik moet wachten op mijn vriend eet ik 's avond pas na tienen.. Dat trek ik niet ;)


Hier ook niet ouderwets, maar praktisch.
Mijn man werkt 40 uur en ik 20 uur en alleen smorgens, dus logisxh dat ik boodschappen doe en kook.


Haha rustig maar :D ik bedoel het echt niet persoonlijk! Gewoon in mijn ogen, in mijn relatie, zou ik het ouderwets vinden :) we werken allebei fulltime dus geen reden waarom mijn vriend niet evengoed zou koken als ik :P of de boodschappen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:34 



 
Profiel   

Bij mij vroeger thuis was het inderdaad zo dat mijn moeder bepaalde wat er gegeten werd. Ik ben echter niet zo van de ouderwetse stempel. Mijn vriend en ik maken iedere week samen een boodschappenlijst en een schema met wat we die week gaan eten. We doen dan gelijk voor de hele week boodschappen. Meestal ben ik wel degene die kookt, maar dat is omdat ik vaak eerder thuis ben. Gelukkig heb ik een 'moderne man', dus als ik een dagje later thuis ben, dan kookt hij. :D Voor ons werkt dit prima. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen