Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bepaalt het avond-eten?

 
Profiel   

Ik doe ook vrijwel elke dag boodschappen en ben juist duurder uit als ik aan de begin van de week boodschappen doe. Meestal veranderen onze plannen nog of heb ik ergens toch geen zin in, en dan belandt het vaak in de prullenbak. Zonde van het eten en zonde van het geld dus :o

Wel probeer ik vaak voor 2 avonden te koken (risotto bijvoorbeeld, dat is de volgende dag makkelijk op te warmen) omdat we allebei vaak pas tussen 7 en 9 thuis zijn en als ik dan eten klaar heb staan heb ik om de dag tijd om naar de sportschool te gaan :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-16 21:33 



 
Profiel   

Ik. Ik woon nog thuis, maar mijn vader is er alleen in de weekenden en mijn moeder werkt, die heeft na haar werk geen zin meer om te koken. Mijn broertje lust bijna niks omdat hij elke avond hamburgers krijgt met komkommer, dat is het enige wat hij eet dus mijn moeder wil niet meer iets anders koken. Dus kook ik iedere avond zelf, vaak met wat er is, maak ik lekkere curry's, pasta's, wokgerechten, soepen, allemaal verschillende dingen. Heel soms eet mijn moeder wel mee van wat ik kook maar vaak niet en mijn broertje sowieso niet. In het weekend is mijn vader er en dan maakt mijn moeder vaak wel wat, en als het gewoon eten is dan eet ik mee maar als ze pizza bestellen o.i.d. dan kook ik alsnog zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 13:58 



 
Profiel   

Ik maak een weekmenu waar ik probeer te kijken naar wat we beiden lekker vinden. Manlief eet altijd netjes mee en vind ook alles prima, maar als het toch niet zo lekker was bakt hij 'savonds ren frikandelletje. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 14:09 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Ik doe ook vrijwel elke dag boodschappen en ben juist duurder uit als ik aan de begin van de week boodschappen doe. Meestal veranderen onze plannen nog of heb ik ergens toch geen zin in, en dan belandt het vaak in de prullenbak. Zonde van het eten en zonde van het geld dus :o

Wel probeer ik vaak voor 2 avonden te koken (risotto bijvoorbeeld, dat is de volgende dag makkelijk op te warmen) omdat we allebei vaak pas tussen 7 en 9 thuis zijn en als ik dan eten klaar heb staan heb ik om de dag tijd om naar de sportschool te gaan :j

Met een beetje zelf beheersing ben je niet duurder uit. Als je voor een week gaat en dan de helft weg gooit ben je nog veel duurder uit. Ik ga bijna dagelijks en ben goedkoper uit dan toen ik nog eens per Week of om de wel ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 14:45 



 
Profiel   

ik doe eens in de 10 dagen boodschappen.De super is hier 30 km vandaan :+
Veel in de vriezer.Ik kook bijna iedere dag.Voor mijn vriend aardappels,vlees,jus en tot snot gekookte groenten.Voor mijzelf iets anders want die zooi eet ik niet.
Of ik vis de groenten er na 7 minuten uit,of ik eet een salade of roerbak iets.Ik eet zelden vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 14:51 



 
Profiel   

ik ga naar de supermarkt en koop daar meestal de groente in de aanbieding. roerbak groente heb ik altijd in de diepvries en zo kan ik altijd wat maken. ik bedenk meestal wat het wordt maar dat bedenk pas in de super. we werken beide onregelmatig en eten dus vaak niet samen. ik heb meestal ook wel wat maaltijden in de diepvries die dan gegeten worden. helaas houd ik niet van aardappels en pasta en vriend niet van rijst..... niet heel handig dus. beide geven en nemen dan maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 14:57 



 
Profiel   

Wij beslissen samen voor de hele week als we (samen) boodschappen doen :)

De ene keer kookt m'n vriend, de andere keer ik, ligt er net aan. We doen het ook wel eens samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 15:03 



 
Profiel   

Ik doe de boodschappen en bedenk dan vaak wat we gaan eten.
Vaak check ik wel nog even of vriend er ook zin in heeft maar meestal vind hij het wel oké.
(Hij kookt dan trouwens)

Soms vraag ik hem om mee te denken over wat we savonds gaan eten, dan merk je wel dat we van hele verschillende gerechten houden.

Vier dagen per week werkt mijn vriend savonds dus kan ik eten wat ik wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:37 



 
Profiel   

Hier ligt het eraan wat bij de supermarkt de avond er voor met 90% korting beschikbaar was (dat is dan vaak spul met houdbaarheidsdatum van die dag,een dag later ook nog prima te eten) of wat er in de vriezer zit (wederom gekocht met 90% korting. Daaruit mogen de oudste kinderen iedere een dag kiezen wat ze willen eten, en de rest van de dagen bepaal ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-16 10:28 



 
Profiel   

Als het aan m'n vriend ligt eten we elke dag diepvries aardappeltjes/rösti rondjes/wedges met plofkip, eveneens uit de vriezer.
Ik ben veganist, dus als we samen eten laat hij mij bepalen wat we eten en dan eet hij wel smakelijk mee. Ik overleg vaak wel, of ik geef een paar opties. Maar ik weet inmiddels ook wel goed wat hij lekker vindt, dus eigenlijk heeft hij nooit iets te klagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 12:12 



 
Profiel   

Ik maak altijd aan het begin van de week een boodschappenlijstje en een lijstje met wat we eten. Natuurlijk houd ik daarbij wel rekening met de wensen van mijn vriend, maar uiteindelijk ben ik degene die het bepaalt. :Y)
Ben overigens ook 5 dagen per week degene die moet koken, de andere twee dagen kookt mijn vriend óf we doen iets makkelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 13:31 



 
Profiel   

Wij doen elke vrijdag boodschappen en ik vraag altijd aan mijn man waar hij trek in heeft.

Ik maak bijna alles klaar, behalve nasi. Mijn man heeft daar een heerlijk recept voor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 15:34 



 
Profiel   

Ik ben alleen dus ik bepaal wat ik eet. :+
Maar als er iemand komt eten dan overleg ik altijd even of diegene datgene lust wat ik wil maken en ook of diegene daar zin in heeft of liever iets anders wil.
Moet diegene dat wel melden voordat ik de weekboodschappen ga halen, anders kan er hooguit geschoven worden met de maaltijden die ik nog moet maken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 18:04 



 
Profiel   

Ik overleg eigenlijk altijd met mijn vriend wat hij wil en boodschappen daarvoor doet dan degene die daar het meeste tijd voor heeft. Koken doen we ook samen meestal :) Gelukkig zijn we allebei vegetariër, dus we eten allebei 'hetzelfde'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 21:50 



 
Profiel   

Ik, ik& ik ;)
Boodschappen worden er vrijwel dagelijks gedaan hier.. soms voor een aantal dagen maar dan wijkt het na 2 dagen toch weer af met wat bedacht hebben :x

Ben gek op koken,mijn lief gek op eten, dus win-win situatie :D

En ja, elke dag boodschappen i.c.m.keukenprinses en impulsief gedrag, kost wat,maar we eten elke dag zóóo lekker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 22:00 



 
Profiel   

Hier beslis ik het 9 van de 10 keer, als ik mijn man vraag waar die zin in heeft voor als avondeten krijg ik vaak als antwoord, kijk maar, wat jij wil.
Pff schiet je wat mee op, of ik vraag mijn 3 jarig dochtertje waar ze zin in heeft met eten, dus tappies (patat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 22:22 



 
Profiel   

Ik beslis wat we eten. Wel overleg ik met mijn vriend of hij daar zin in heeft, hij neemt het namelijk mee naar zijn werk. Maar meestal maak ik gewoon iets en vindt hij het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 22:31 



 
Profiel   

We maken 2x per week samen een lijstje, soms met wat hulp/input van de kinderen.
Mijn man haalt dan de boodschappen en ik kook.
We eten eigenlijk van alles. Met in de zomer uitschieters wat betreft de maaltijdsalades en in de winter stamppotten :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 22:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen