Wie bepaalt het avond-eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:55

Wat lastig zo'n vriend.
Hij kan of meedenken en meekoken en anders eten wat de pot schaft.

Ik vraag regelmatig aan man en kind wat ze willen eten.
Vaak is het antwoord ' maakt niet uit'. :z

We eten de ene dag aardappels, dan pasta, dan rijst. Niet in een speciale volgorde overigens.
Af en toe pitabroodjes of wraps. Keer pizza of patat.
Wensen, als ze er zijn, mbt het eten mogen op het boodschappenlijstje gezet worden.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:57

Hier om en om. Mijn vriend is heel erg van het koken, het hangt een beetje van de werkroosters af wie de boskippen doet en kookt. Maar hij kan het zeker beter dan ik, dus doet het ook vaker. En wat ik bespaar bij de Lidl geeft hij fluitend uit bij de slager of visboer.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:58

Wij don in het weekend samen grote boodschappen en bedenken dan alle gerechten voor de week, een paar keer aardappelen, keertje pasta, pannenkoeken, keertje vis, keertje vega, maar ook een keertje simpel brood met salade etc.
Op de dagen zelf overleggen we welk gerecht we vandaag zullen eten. Waar we trek in hebben en wat uitkomt geeft meestal de doorslag. Als we ergens anders onwijze trek in hebben wordt dat los gehaald. Ook als we bij het boodschappen doen geen inspiratie hadden wordt er nog wat los gehaald in overleg.
Wij houden gelukkig redelijk van dezelfde dingen en moeten het voor ons dochtertje toch redelijk simpel houden. Alleen houdt vriend van meer sausjes en kruidenmixjes etc door zijn eten dan ik, maar dat kunnen we makkelijk weglaten of minder doen voor mij.
Normaal koken we wel redelijk 50/50, maar nu ik zwanger ben is lang staan voor mij niet prettig en zit ik sowieso niet zo lekker in mijn vel, dus kookt vriend bijna altijd.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:04

Ik doe de boodschappen, ik kook dus ik bepaal wat we eten. Wensen mogen altijd doorgegeven worden :j

Een partner als TS heeft zou hier mooi de rambam kunnen krijgen. Je eet maar lekker wat er is, ook al is dat op dat moment niet waar je het meeste zin in hebt.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:10

Ik kook en doe de boodschappen voor ons (2 volwassenen en 4 kinderen tussen de 5 en 13) en input is leuk want idd is de inspiratie wel eens op. Geef je een wens op, kan het best gehonoreerd worden, mar niet altijd op die dag.
Eten wat de pot schaft, is de regel. Anders eet je maar niets en kook je de volgende dag zelf voor iedereen!
Ik hou absoluut geen rekening met voorkeuren, er zit altijd wel een keer iets bij wat je erg lekker vindt, of juist niet!
Als 1 van de kinderen iets echt niet eet, hoeft er maar 1 tot 3 hapjes van gegeten te worden.
Oudste dochter is tegenwoordig tegen vlees zonder beter leven keurmerk (of helemaal geen vlees, maar dat vind ik voor een kind in de groei niet het beste idee), maar daar kan ik me niet altijd aan houden, voor 6 personen wordt dat een duur grapje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:11

Nu ik in mijn eentje. Eerder samen kijken waar we trek in hadden of allebei iets anders klaarmaken voor eten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70636
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:11

Ik kook het meest en bepaal dan dus ook wat we eten. Nu is mijn vriend erg makkelijk geworden wat betreft het eten en hij eet dus ook bijna alles en vindt het nog lekker ook, ideaal! De kinderen eten met de pot mee, ze zijn nog te jong om zelf te zeggen wat ze willen eten en ze eten alles op wat ik ze voorzet.
Voor inspiratie kijk ik nu op http://www.smulweb.nl ideaal want de inspiratie was hier na verloop van tijd ook weg.

Als je vriend zo moeilijk is zou hij wat mij betreft de keuze krijgen, inspraak in wat jullie eten/eten wat de pot schaft voordat je boodschappen haalt. Wil hij dat niet dan trekt hij zelf maar iets uit de kast wat hij zelf klaar maakt.
Ik zou al dat getouwtrekkerij niet doen waarbij hij niet weet wat hij wil eten maar ondertussen alles afwijst wat jij bedenkt. Hier ook gehad en dat kost alleen veel energie terwijl het alleen maar frustratie oplevert.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:13

Ik kook meestal dus dan bepaal ik ook wat we eten. Maar hou wel rekening met wat hij lekker vindt. Gelukkig lust hij bijna alles.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:13

Mijn vriend en ik eten altijd vrij laat. Gewoon omdat we om 6 uur nog geen honger hebben, plus we wonen in een groot complex waar we gebruik maken van de grote (gezamelijke) keuken waar we op onze beurt moeten wachten.
Meestal roep ik waar ik die avond zin in heb, en dan komt hij met ideeen. Dan doen we samen boodschappen en gaan we de keuken in(of ik tenminste). Meestal draait hij een wasje terwijl ik eten kook.

Vaak komen we er wel uit, maar ik trek zijn heftige (pittige)kookkunsten niet.
Als ik vraag of hij voor mij minder heftig wil doen, vlamt het alsnog mn smoel uit:P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:13

Ik bepaal wat we gaan eten en ik zorg dat het op tafel komt. En ik hoor nooit iemand klagen. :Y) :+
Kerel vreet alles en de kinderen ook bijna alles.

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:16

Ik doe boodschappen, koken doen we allebei wel maar meestal kies ik wat we eten. We zijn allebei super makkelijke eters en mijn man vind alles wel prima. Ik vraag wel regelmatig of hij trek heeft in iets speciaals maar verder is hier nooit gedoe om eten, gelukkig.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:22

Mijn vriend is heel makkelijk. Die eet álles :Y) Zelf hou ik van afwisseling, dus ik kan eigenlijk koken waar ik die dag zin in heb en het is altijd goed :D

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:28

In overleg in het weekend en door de week meestal degene die boodschappen doet. En dat is meestal mijn man :)
We koken ook veel samen, vullen elkaar leuk aan in de keuken.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:32

Ik maak zondag een lijst wat we gaan eten de volgende week en haal maandag de meeste boodschappen daarvoor. De lijst maak ik altijd na het eten zodat m'n vriend meedenkt. Als hij het ergens niet mee eens is mag hij iets anders kiezen wat erop lijkt of niet zeuren. We gaan niet de hele week hamburgers eten, haha.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:40

lieveli schreef:
Hier om en om. Mijn vriend is heel erg van het koken, het hangt een beetje van de werkroosters af wie de boskippen doet en kookt. Maar hij kan het zeker beter dan ik, dus doet het ook vaker. En wat ik bespaar bij de Lidl geeft hij fluitend uit bij de slager of visboer.



Wat doen jullie precies met die kippen dan?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:48

Hier wisselt het, soms doen we samen boodschappen en soms doet 1 van ons dat alleen. we hebben er geen vaste afspraak over net wat er uit komt en wie van de 2 er gaat koken.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:00

Ik geef manlief 2 keuzes waar ik zelf mee kan leven. Heeft ie toch nog een beetje het idee dat hij mee beslist :')

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:06

Ik bepaal meestal op de 2 of 3 keer per maand dat m'n vriend kookt na :+ Hij eet vrijwel alles en wat ie echt niet lust is op 1 hand te tellen dus dat maak ik gewoon alleen als hij er niet is.

Ik vind koken leuk en hij niet echt, dus dat is makkelijk. We werken allebei veel dus wat dat betreft is het niet per se logisch dat ik kook, maar ik vind het prima zo. Wel ben ik heel slecht in beslissen dus meestal geef ik hem de keuze uit een aantal gerechten en laat ik hem kiezen, zodat ik het zelf niet hoef te doen :') Toevallig kook hij vanavond, lekker origineel spaghetti bolognaise :P
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 26-07-16 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:09

Bij ons bepalen de ah en de tuin.
We eten wat we uit de tuin kunnen halen en wat bij de ah/slager/andere supermarkt in de aanbieding is :'). super relaxed altijd.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:15

Ik bedenk wat we eten, doe de boodschappen en ik kook. Daardoor is mijn man in de loop der jaren veel meer gaan lusten en eten wij zeer gevarieerd. Met de kinderen hou ik weinig rekening, anders zou er iedere week hetzelfde op tafel staan

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:16

Mijn vriend houd van eten en vind het leuk om te koken, dus hij kookt. Ik houd niet van eten en kan volgens mijn vriend zelfs friet uit de frituur verpesten :') dus ik kook niet. Heb ook geen idee hoe je vlees moet bakken, ben sinds met 11e vegetariër.

Op zaterdag gaan we samen de 'grote' boodschappen doen en nemen we voor de halve week al eten mee, op vrijdag bestellen we meestal wat/gaan we uit eten. Als mijn vriend boodschappen doet dan haalt hij gewoon wat, hij weet wel wat ik lekker vind. Als ik boodschappen ga doen dan overleg ik altijd met hem. Ik heb ook standaard lijstjes wat ik koop als we wraps of 'wat makkelijks' eten :P

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:18

degene die kookt, en het vlees is wat er die avond van te voren uit de vriezer is gehaald.
meestal bepaald de moestuin welke groente we eten. ;)

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:22

Bij mijn moeder thuis is het eten wat de pot schaft. Bij mijn vader thuis houdt mij stiefmoeder rekening met wie er komen eten(ze weet precies wat we wel en niet lekker vinden). En mijn vriend en ik overleggen altijd in het weekend wat we de rest van de week gaan eten. Als we het niet besproken hebben vraag ik altijd waar hij zin in heeft. 9 van de 10 keer reageert hij pas als ik al naar de supermarkt ben geweest en moet hij gewoon eten waar ik zin in heb(of andersom :D )

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:25

Ik maak elke zondag een week menu aan de hand van wat er nog in huis is en wat er bij de AH in de bonus is. Op maandag en dinsdag haal ik de boodschappen (te zwaar in een keer :+) Mijn vriend krijgt soms te horen wat we eten, maar vergeet dat vaak toch weer dus het is iedere avond een verrassing haha. Hij eet echt alles en vind alles lekker. Ik ben vrij creatief in het koken, hoop dat ik dat kan volhouden :)) Alleen stamppot, dat maakt hij want dat kan hij echt héél lekker! :9

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Wie bepaalt het avond-eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:30

Thuis bepaald mijn moeder het vaakst wat wij eten, want zij werkt tot 5 en mijn vader tot 6, dus dan begint zij met koken. Als mijn zusje of ik een keer willen koken mag dat altijd en op zondag en dinsdag (dan is mijn vader vrij) kookt hij meestal omdat die het heel leuk vind.
Nu woon ik sinds September op kamers en mag ik doordeweeks alles zelf bepalen, soms nog best lastig :+