Geen brood meer eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 07:32

Ik ga vanaf volgende week proberen te minderen met brood. Ik eet het nu alleen tussen de middag 2 sneetjes. En in het weekend meestal 3 op een dag. Zijn er meer mensen die geen brood eten?

Ik ben ook nog op zoek naar goede alternatieve die vooral niet teveel tijd in beslag nemen want voorheen was het hup boterham mee uit de vriezer en op het werk staat het beleg. In dacht om avond eten in wat grotere porties te maken zodat ik dat mee kan nemen, maar qua koude lunch kan ik weinig bedenken wat ik lekker zou vinden. Pannekoeken kan ik in het weekend al maken, maar dat word met beleg wel erg ongezond. Sla met ei en kipreepjes kan ik nog bedenken. Daarbij vind ik best veel alternatieven behoorlijk prijzig. Met brood en beleg ben ik 3 euro kwijt per week.

Cornflakes eet ik in de ochtend maar ook daar lust ik maar 2 varianten van.

En hoe voelen jullie je nu jullie minder of geen brood eten? Ik wil het alleen nog van eten als je bijvoorbeeld soep met brood eet of pitabroodjes bij shoarma.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:37

Waarom stoppen met brood eten??? Brood is helemaal niet slecht

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:40

Hee dit ga ik even volgen :j ik wil eigenlijk ook minderen met brood. In de ochtend eet ik vaak Griekse yoghurt met van alles erin, alleen als ik écht veel honger heb en snel weg moet is een boterham gewoon handig :')

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:41

Ik eet geen brood meer vanwege een dieet wat ik volg om af te vallen (koolhydraatarm dieet).
Ik ontbijt standaard met Griekse yoghurt van optimel (degene met een smaakje: perzik, kers en framboos. Volgens mij is er ook nog een kiwi variant).

Lunch is bij mij gevarieerd: een soepje, een salade of een gerecht met ei. Je kan denken aan gekookte eieren of gebakken eieren, lekker met wat rauwkost erbij of groenten er doorheen. Soepje kan je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, net als met een salade. Een salade zou je eventueel de avond van te voren al klaar kunnen maken. De eigerechten ook. :-)

Ik heb een veel minder opgeblazen gevoel. En waar het mij om te doen is: ik ben 25 kilo afgevallen.
Natuurlijk mis ik het af en toe wel, en ik moet ook zeggen dat ik heel af en toe wel een broodje pak (lees 1x per week).

Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:43

Ik eet geen brood meer omdat ik het ten eerste helemaal niet lekker vind (pistoletjes wel e.d. maar geen bruine sneetjes) en ten tweede omdat ik koolhydraatarm eet. Ik eet 's ochtends 2 crackers of yoghurt/kwark en tussen de middag 90% van de tijd een salade en anders iets van scrambled eggs.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 07:44

Het gaat me niet eens om afvallen. Ik at maar 2 boterhammen dus ik zou bijna eerder bang zijn dat ik ga aankomen als ik alternatieven ga eten in de pauze. Aankomen is ook weer niet de bedoeling het is goed zoals ik nu ben. Maar op vakantie was het brood niet te pruimen en heb ik 2 weken geen brood gegeten en ik voelde me inderdaad veel minder opgeblazen.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:45

Ik mag tijdelijk geen suiker en gist. Ik eet voornamelijk crackers en yoghurt met havermout. Je kunt natuurlijk ook ander soort brood kiezennzoals zuurdesem van de bakker.

Waarom wil je geen brood meer eten? Brood is echt niet heel erg slecht en past prima in een gezond dieet.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 07:47

Thats_Me schreef:
Ik mag tijdelijk geen suiker en gist. Ik eet voornamelijk crackers en yoghurt met havermout. Je kunt natuurlijk ook ander soort brood kiezennzoals zuurdesem van de bakker.

Waarom wil je geen brood meer eten? Brood is echt niet heel erg slecht en past prima in een gezond dieet.



Lees mn bovenstaande bericht :)

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:49

Ik eet ook geen brood, vind het niet lekker! Soms wel in het weekend met verse broodjes en "luxe beleg". 's ochtends eet ik Skyer, Scandinavische kwark, met havermout, wat kokosmelk en frambozen of ander fruit. Tussen de middag eet ik pasta of rijst, neem ik mee naar mijn werk. Eet dat vaak koud maar 's winters zet ik het ook wel eens in de magnetron 's avonds eet ik groente en vlees.

's avonds eet ik namelijk geen koolhydraten (geen aardappels, rijst of pasta). Daarna ga ik namelijk toch geen inspanningen meer leveren en is het zonde van de energie rijke koolhydraten. Je lichaam slaat overbodige energie op in (vet) reserves. Door tussen de middag koolhydraten te eten en 's middags paard te rijden, fitnessen of hardlopen heb ik dan juist energie beschikbaar!

Voor het slapen gaan maak ik een shake van melk, banaan en eiwitpoeder. De combinatie melk en banaan zorgt voor lekker slapen. 's nachts hersteld je lichaam van de inspanningen en is wat eiwit goed voor de spieren.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:58

Ik eet ook geen brood vanwege koolhydraat arm en ik krijg een enorm opgeblazen gevoel ervan en binnen korte tijd toch ook weer trek het vult niet echt.
Soms eet ik een stukje zuurdesem brood dat vult meer maar ligt zwaar.
Als alternatief eet ik yoghurt of rogge crackers in de ochtend en als lunch vlees, tofu oid met groente of een salade

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:59

Levita30 schreef:
's avonds eet ik namelijk geen koolhydraten (geen aardappels, rijst of pasta).
Voor het slapen gaan maak ik een shake van melk, banaan en eiwitpoeder. .


Je spreekt jezelf tegen !
Wat denk je dat er in een banaan zit ?

Verder is het het totaal ingenomen Kcal ten opzichte van het aantal verbrande Kcal op een dag . Een overschot word opgeslagen .

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:03

Lekker alternatief is rijstwafel! Kun je ook gewoon beleg op doen :j

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:04

Koolhydraat arm is dus OOK geen crackers, muesli, havermout, wraps, pannekoeken etc.
Dan zul je het moeten zoeken in een vet en eiwit rijk patroon. Veel zuivel dus.
Vruchten is ook veel koolhydraten dus dat is dan geen alternatief.
Heel eerlijk gezegd zou ik gewoon gezond eten, en geen volledige groep weglaten.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:18

Pannenkoeken (van tarwe) zijn niet echt een goed alternatief voor brood. Daar los je je opgeblazen gevoel niet mee op. Je kan wel eens kijken naar zuurdesem brood, dat is (als je de echt goede haalt) zonder gist, misschien dat dat je 'probleem' al oplost. En je cornflakes kan je misschien dan ook weglaten en alleen een lekkere bak yoghurt eten met eventueel wat noten.

Ik eet regelmatig een salade van gekookte bietjes met wat makreel erdoor, of een zilveruitje. Of ik eet een soepje (zonder gluten). Of zoete aardappel salade. Een gekookt of gebakken eitje...enz.
Maar ik eet dan ook helemaal geen gluten, dus ik kijk niet naar de koolhydraten (alhoewel ik wel let op snelle en langzame koolhydraten/suikers), maar ik kijk meer naar producten die geen gluten bevatten.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:23

Sizzle, volgens mij zegt TS ook nergens dat ze koolhydraatarm wil eten?

Ik eet doordeweeks ook weinig brood. Meestal maak ikeen extra portie avondeten, en die neem ik dan de volgende dag mee naar mijn werk als lunch. Dan heb je er helemaal geen extra werk van, en de meeste dingen zijn koud echt prima te eten (stamppot is misschien een uitzondering :+).
Verder zou je kunnen denken aan kwark of (Griekse) yoghurt met fruit en muesli/noten, een goedgevulde omelet (Google eens op frittata- of tortillarecepten), salades (dressing even apart meenemen) of bijvoorbeeld wraps.

Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:31

Sizzle schreef:
Koolhydraat arm is dus OOK geen crackers, muesli, havermout, wraps, pannekoeken etc.
Dan zul je het moeten zoeken in een vet en eiwit rijk patroon. Veel zuivel dus.
Vruchten is ook veel koolhydraten dus dat is dan geen alternatief.
Heel eerlijk gezegd zou ik gewoon gezond eten, en geen volledige groep weglaten.


Koolhydraat ARM. Niet koolhydraat LOOS.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:50

Oké jah dat kan inderdaad :) ik ben van mening dat je lichaam koolhydraten nodig heeft. ;)

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:07

Je kunt crackers eten ipv brood. Ik eet Wasa vezelrijk.
Als je wilt afvallen is het goed om te kijken hoeveel suikers er in de crackers zitten. Dit verschilt behoorlijk per merk.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:09

ditano schreef:
Levita30 schreef:
's avonds eet ik namelijk geen koolhydraten (geen aardappels, rijst of pasta).
Voor het slapen gaan maak ik een shake van melk, banaan en eiwitpoeder. .


Je spreekt jezelf tegen !
Wat denk je dat er in een banaan zit ?

Verder is het het totaal ingenomen Kcal ten opzichte van het aantal verbrande Kcal op een dag . Een overschot word opgeslagen .



Dat klopt! het helpt mij goed met slapen vandaar maar er zitten zeker koolhydraten in.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:19

Is het misschien een idee om hier je lunch te plaatsen zodat we wat inspiratie op kunnen doen? Ik heb vandaag voor het eerst geen brood meer gegeten. Ik heb vanochtend 2 beschuit op met hagelslag (maar nu ik er bij na denk ga ik s even checken of daar wel andere ingrediënten in zitten dan brood?), en als lunch goed gevulde kop eigen gemaakte groentesoep als lunch.

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:26

Ik heb nog nooit brood gegeten. Oke, wel toen m'n moeder het nog bepaalde. (3/4 jaar) maar toen ik wist wat ik vies vond heb ik het nooit meer hoeven eten.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:01

Ik volg even! Ik vind brood echt heel vies en krijg het niet weg, maar er zijn niet zoveel alternatieven. Lust namelijk ook niet echt crackers, beschuit o.i.d.

Drink nu in de ochtend brinta start en daarbij meestal een banaan (of ander stuk fruit) en maak vaak 2 eieren of flink wat rijstewafels met kaas, plakje ontbijtkoek met wat boter of van die koekjes in verpakking speciaal voor ontbijt.

In de middag meestal weer een stuk fruit. Daarbij eet ik dan vaak ei of ik eet de restjes avondeten van afgelopen dag op pf maak zo'n kant en klaarmaaltijd. Dat is op school of werk wel lastig om te eten. Daar neem ik dan toch altijd 3 botherammen mee naartoe. (Maar ik zit ook maar 3 dagen per week op school).

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:51

Ik eet vaak ei inderdaad, pasta, rijst, quinoa vind ik ook allemaal lekker.
Maar meestal eet ik wel yoghurt als ontbijt

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:17

Ik eet ook niet teveel brood. Als ik brood eet het liefst speltbrood.
Daarnaast eet ik in de pauze op het werk, kwark, eieren, crackers of rijstwafels met beleg, salade, rijst met groente en kip, proteine pannekoekjes, tonijnsalade.

Het wordt hoe dan ook duurder.

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Geen brood meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:25

Nemen jullie ook nog iets extra ivm mogelijk jodium gebrek?