Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:34

Hey bokkertjes,

mijn ouders hebben een Brasserie (dagzaak). Nou hebben we veel traditionele maar ook wat bijzondere gerechten. We proberen altijd mee te gaan met de trends, maar trends zijn ook niet altijd alles bepalend. Dus we zijn erg benieuwd:

Welke gerechten of hapjes missen jullie nou echt bij de (meeste) brasserieën?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:38

Een echt goede kruidige, dunne foccacia met knoflookdip. Zodra ik het zie staan móet ik het nemen, maar helaas lijkt het in de brasserieën waar ik kom altijd een zeldzaamheid te zijn.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:43

Een betaalbare borrelplank

Ik heb in enorm veel horecazaken gewerkt en wat me opvalt is dat zaken alle onderdelen van zo'n plankje heel goedkoop inkopen. Als ik dan 14 euro voor een borrelplank moet betalen omdat het mooi opgediend word is het voor mij al snel over.

Tuurlijk, winst maken is belangrijk. Maar voor de klant iets aantrekkelijker maken is ook belangrijk :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:46

Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:50

NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


*\o/* *\o/* *\o/*

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:51

Flammkuchen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:53

NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


Inderdaad :j
Een keer iets anders dan een salade met geitenkaas is zeer welkom :) En niet alleen een vegetarische maaltijd, ook snacks die in plaats van bitterballen/kaasplankje (stremsel eten veel vegetariërs ook niet) gegeten kunnen worden zijn er vaak niet.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:53

Lekkere simpele gerechten.
Ik hoef geen kappertjes op mijn broodje verse zalm. Ook geen mosterdsaus over een goed stukje vis of vlees. Waardeer de smaak van het verse product
Fijn dat er trends zijn. Maar als ik ook nog maar kan kiezen voor gewoon simpel en lekker

Ohja en niet alle kinderen worden blij van patat met frikadel.
Zelfde gerechtjes alleen dan kleine porties!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:55

Blijheid schreef:
NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


Inderdaad :j
Een keer iets anders dan een salade met geitenkaas is zeer welkom :) En niet alleen een vegetarische maaltijd, ook snacks die in plaats van bitterballen/kaasplankje (stremsel eten veel vegetariërs ook niet) gegeten kunnen worden zijn er vaak niet.

Ja of die eeuwige broodjes groene pesto, tomaat en mozzarella. :roll: Super lekker maar het hoeft niet altijd. :P

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:17

MarlindeRooz schreef:
Blijheid schreef:

Inderdaad :j
Een keer iets anders dan een salade met geitenkaas is zeer welkom :) En niet alleen een vegetarische maaltijd, ook snacks die in plaats van bitterballen/kaasplankje (stremsel eten veel vegetariërs ook niet) gegeten kunnen worden zijn er vaak niet.

Ja of die eeuwige broodjes groene pesto, tomaat en mozzarella. :roll: Super lekker maar het hoeft niet altijd. :P

Ik ben zo'n vegetariër die geen geitenkaas lust en niet dol is op salade. Altijd leuk als je uit eten gaat, want vaak staat er salade en/of iets met geitenkaas op de kaart. Of inderdaad broodje mozarella, maar dat vind ik persoonlijk wel weer lekker. :)

Misschien kun je bijvoorbeeld iets doen met een product van de vegetarische slager?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:18

Ik mis bijzondere varianten van alledaagse dingen. Bijvoorbeeld stilton ipv Goudse kaas, heirloom tomaten ipv Hollandse, eendenkroketten ipv Van Dobbe, Libanees platbrood ipv focaccia, een Braziliaanse/Griekse/whatever koffie ipv Illy, etcetera.
In Nederland is het eten wat bij betreft veel te gewoontjes en je betaald er de hoofdprijs voor. Dat kan ik net zo simpel thuis maken voor veel minder. Voor iets bijzonders betaal ik gerust veel meer, met plezier en dan kom ik ook nog eens terug ;)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:45

Blijheid schreef:
NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


Inderdaad :j
Een keer iets anders dan een salade met geitenkaas is zeer welkom :) En niet alleen een vegetarische maaltijd, ook snacks die in plaats van bitterballen/kaasplankje (stremsel eten veel vegetariërs ook niet) gegeten kunnen worden zijn er vaak niet.


Helemaal mee eens! Er zijn zo veel lekkere alternatieven met groente te maken, er hoeft ook echt niet altijd kaas doorheen. Probleem met stremsel komt ook vaak voor. Vriend en ik wilden laatst naar een lunchroom in het dorp, maar alle kaas was dus niet vegetarisch. En dus konden we helemaal niks eten. :')
Laatst bijvoorbeeld heerlijke broccoli bitterballen gegeten. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:56

Van een brasserie verwacht ik eigenlijk alle standaard broodjes en kleine gerechten, met misschien een aantal wat meer bijzonder en zeker ook goede snack/borrel plankjes voor een normaal bedrag.
Een van mijn huidige favorieten is Tostini in Amsterdam. Geen gewone brasserie, een kleine maar super goede kaart, ook voor de vegetariër. :9

Anoniem

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:00

Veeeggaaaaaaa

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:08

Ik vind goed rustiek brood altijd erg lekker, een simpel pistoletje geef ik niks om!
Verder huisgemaakte dingen zijn voor mij echt een pluspunt.

En idd meer vega dingen, ik eet vlees maar kies vaak voor een vega optie, brood met hummus, speciale kazen etc.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:11

loeloemoekie schreef:
Ik vind goed rustiek brood altijd erg lekker, een simpel pistoletje geef ik niks om!
Verder huisgemaakte dingen zijn voor mij echt een pluspunt.

En idd meer vega dingen, ik eet vlees maar kies vaak voor een vega optie, brood met hummus, speciale kazen etc.

Nu je het zegt over het brood, inderdaad ja. Ik eet ook wel graag een uitsmijter in een brasserie, maar als die gewoon op 3 plakjes witbrood 'uit de supermarkt' komt dan denk ik tsja, kan ik zelf ook. Juist als het dan met zo'n plak rustiek brood is en een klein beetje lekkere salade er bij wordt ik er echt blij van.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:14

Ik mis biologische producten. Zou graag naast wit en bruin brood ook spelt of zuurdesem zien.
Vooral pure producten, geen pakjes of zakjes spul. Knoflooksausje, heerlijk maar wel zelf gemaakt geen calvé ofzo.
Alternatieven voor brood zijn ook altijd heerlijk

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:25

Inderdaad originele vegetarische opties, het liefst zonder kaas. Ik zou bijvoorbeeld best blij worden van een broodje met bijvoorbeeld avocado, een groentespread, een zelfgemaakte vegaburger, een gemarineerde portobello, etc. En dan natuurlijk op mooi brood, zoals hierboven genoemd.
Verder zou ik liever zien dat je een wat kleinere kaart hebt met allemaal goed doordachte, zelfgemaakte gerechten, dan een hele uitgebreide kaart die het net niet is.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:31

Donna89 schreef:
Lekkere simpele gerechten.
Ik hoef geen kappertjes op mijn broodje verse zalm. Ook geen mosterdsaus over een goed stukje vis of vlees. Waardeer de smaak van het verse product
Fijn dat er trends zijn. Maar als ik ook nog maar kan kiezen voor gewoon simpel en lekker

Ohja en niet alle kinderen worden blij van patat met frikadel.
Zelfde gerechtjes alleen dan kleine porties!


Dat zijn allemaal dingen waarvan je kunt vragen of ze het willen weglaten toch? :')
En voor kinderen kun je ook een gewoon gerecht bestellen maar dan klein, of deel wat met elkaar. Het is allemaal niet zo heel moeilijk.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:34

Lekkere, eerlijke soepen. (bijv. pompoensoep, broccolisoep, bloemkoolsoep ofzo)
Daar ben ik dol op en dan met een flinke plak desem- of speltbrood. Met verse, eerlijke roomboter en een lekkere salade ernaast.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:36

ik mis vaak ook opties voor de kleine eter en dan bedoel ik niet echt kinderen maar gewoon volwassenen. Heb zelf een GBP gehad en merk nu pas hoe groot de porties in de horeca vaak zijn. (ik neem vaak een zakje of een bakje mee om meer dan de helft van mijn gerecht in te bewaren vind het zonde om zoveel eten weg te gooien, maar als ik een kleinere portie kan kiezen heeft dat de voorkeur).

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:40

AmyII schreef:
Lekkere, eerlijke soepen. (bijv. pompoensoep, broccolisoep, bloemkoolsoep ofzo)
Daar ben ik dol op en dan met een flinke plak desem- of speltbrood. Met verse, eerlijke roomboter en een lekkere salade ernaast.


Ah heerlijk! Heb ik meteen zin in *\o/*
Ik weet al wat ik van de week ga koken.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 15-08-16 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:40

Lekker vers brood met zelfgemaakte kruidenboter of aioli.
Verder lekker borrelplankje met wat anders dan van Dobben kroketten. Champignonskrokketjes, parmaham, bijzondere (streek?)kaasjes vind ik erg lekker. En dan graag voor een beetje normale prijs.

Belangrijkste vind ik vooral vers en zelfgemaakt! Streekproducten vind ik ook altijd erg leuk.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:41

Meer glutenvrij aanbod. :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:41

Fika in Nijmegen heeft een erg leuk concept!