Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:51

Lactosevrij!

Mijn man wordt er beroerd van en hij kan nooit brood eten in de horeca, sowieso zit het vaak al in het brood zelf en anders wel in de boter of de saus.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:53

Love_Laugh schreef:
Meer glutenvrij aanbod. :)


Idd dat dus.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:32

Na jaren in de horeca te hebben gewerkt vind ik vooral dat alles vers en zelfgemaakt moet zijn. Dan heb ik persoonlijk liever een kleine kaart en wat duurder maar wel vers en zelfgemaakt dus hopelijk 10x zo lekker, dan een goedkope brasserie waar alles zo snel mogelijk uit de keuken moet zijn zonder smaak en standaard gerechten.

Ik persoonlijk stel het erg op prijs als het eens wat anders is dan een simpele spaghetti bolognese..

Maar vooral vers en zelfgemaakt inclusief sauzen!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:47

Oh en koffie, echt goede koffie.
In allerlei soorten en maten, ook echte thee( losse thee), niet uit zo'n pickwick nep smaken geval.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:31

Ik verwacht een kaart met goede producten bij voorkeur uit de streek. Dagelijks een dagsoep en keuze uit twee vaste soepen, enkele salades, belegde broodjes (warm en koud) eventueel nog focaccia, tosti (van turksbrood jummie!) En voor de snackers onder ons de friet met majo en een hamburger of kroket.

Als ik naar een brasserie ga wil ik trouwens ook niet al teveel kwijt zijn. Zo'n 7 tot max. 15 euro voor een goed product.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:44

Gillbo schreef:
Oh en koffie, echt goede koffie.
In allerlei soorten en maten, ook echte thee( losse thee), niet uit zo'n pickwick nep smaken geval.

Thee ja, ik vind het altijd weer jammer als ik zo'n doos pickwick onder mijn neus geduwd krijg... Doe maar liever losse thee...

Oh.. En bij de toiletten (heeft alles met eten te maken hahaha) een toiletseat cleaner pompje, zodat je zelf de toiletzitting even kan afnemen voor je gaat zitten.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:52

Eiwitrijke recepten zonder teveel olien ed. Salade met huttenkase bijvoorbeeld.

En inderdaad gebruik maken van de streek waarin je zit. In Drenthe hebben we bijvoorbeeld heel ander -speciaal- vlees dan in het westen. En andersom

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:08

Vegetarische maar zeker ook originele veganistische maaltijden mis ik bijna in elke brasserie :j

En biologische producten, die hebben eigenlijk altijd mijn voorkeur.

Streekproducten/seizoensproducten. Die kom je hier al regelmatig tegen, en vind ik altijd heel fijn!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:21

Maureen_M schreef:
Een betaalbare borrelplank


Yup. Dat.
Wil je even wat lekkers snacken en genieten van wat kaasjes o.i.d. is het niet te betalen.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:28

NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


Ik ben niet vegetarisch, maar mijn moeder en stiefvader wel. Ik vind het altijd erg vervelend als er maar 1/2 vega-keuzes op het menu staan en deze zijn ook vrijwel altijd met geitenkaas. -O- dat moet toch origineler kunnen!

Ik ga ook mee met een betaalbare borrelplank :+ en streekproducten!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:38

Meer vega maar ook meer biologisch! Dingen zonder suiker mogen wat mij betreft ook vaker op de kaart. Bijv. suikervrije taarten en/of koeken/cakejes.

Ook meer seizoensproducten en streekproducten. Iets met zoete aardappelen! Van mij mogen gerechten sowieso zonder al die poespas, gewoon goede en simpele gerechten. Een carpaccio zit m.i. veel te vaak boordevol bij-troepjes die er niet in horen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:39

Smoothies met vers fruit a la de Sapbar bij gtst :-D

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:50

Niet echt een gerecht maar ik zou het heel prettig vinden als de dressing van een salade gewoon in een kannetje er naast zit zodat ik zelf kan kiezen hoeveel ik over mijn salade wil.
Een losse fles azijn en olie vind ik niet handig, je hebt dan nog niks om de dressing eerst even in te mengen....

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:56

Wat ik mis is een gewoon brood met huisgemaakte pindakaas. Soms beland ik in een brasserie en dan wil ik wat simpels. Zonder rucola en dergelijke. verder dan een tosti kom ik dan vaak niet.

Anoniem

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:59

Maar dat soort dingen als dressing apart en geen rucola enzo vragen jullie toch ook gewoon als je ergens bent neem ik aan???? Ik geef mijn wensen altijd wel aan en er wordt nooit lastig over gedaan.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:15

Inderdaad écht lekkere vegetarische dingen, niet zo van 'ik heb één optie want dat staat beter dan helemaal geen'. Natuurlijk waardeer ik die ene optie wel, maar is vaak zo iets standaards dat ik iets anders bestel en vraag om bijv. geen spekjes.

En lekker brood! Echt speciaal, smaakvol brood kan ik waarderen, vind het altijd zo jammer dat je prima kruidenboter op een standaard wit stokbroodje moet gaan smeren. Oh, en lekkere kruidenboter :Y)

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:22

Lekker brood inderdaad, in ieder geval geen gewone boterhammen en eigenlijk vind ik een wit of bruin pistoletje ook al wat te saai.

Verder hou ik ook wel van gerechten die net wat anders zijn. Dus lekkere kaaskroketjes, een bijzondere tosti, spannende soep, salade met verrassende ingrediënten/groenten.

En ik zou fruit ook wel op de kaart willen zien. Als aanvulling op je lunch.

Mijn favoriet op de kaart is een 12 uurtje: een grote plank met kleine broodjes, verschillende soorten kaas/vleeswaren, salade, kroketje en een lekker kopje zelfgemaakte!!! (tomaten)soep.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:26

Iets anders op de kinderkaart dan patat+snack of pannekoek. Gewoon een kleine portie van een hoofdgerecht zou ook fijn zijn :) (ook geschikt voor degene met een GBP zoals in een eerdere post)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:55

Meer vega inderdaad. Ik eet gewoon vlees maar kies ook graag voor vega maar bijna nooit in een restaurant. Altijd hetzelfde. En als het een keer iets is zonder geitenkaas is het vaak heel vettig of kcalrijk, zonde.
Verder heb ik een zwak voor lokale en ambachtelijke producten. Het vlees van bij de boer om de hoek, zoveel mogelijk zelfgemaakt enz. enz. Daar betaal ik ook zonder moeite wat meer van. Halve porties kunnen bestellen vind ik ook heel fijn!

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:56

Of losse bijgerechtjes eventueel los bij kunnen bestellen zodat je de portiegrote iets in de hand hebt.
(tosti, bijgerecht een kleine salade)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:58

Jennyj01 schreef:
Wat ik mis is een gewoon brood met huisgemaakte pindakaas. Soms beland ik in een brasserie en dan wil ik wat simpels. Zonder rucola en dergelijke. verder dan een tosti kom ik dan vaak niet.


Boterham met pindakaas eet ik thuis wel. Daar zou ik echt mijn geld niet aan uitgeven.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:15

Champignons in bierbeslag,met een knoflooksausje <3

Gevulde portobello's (die grote champignons)

In plaats van een broodje kroket, ook een vega variant. (Groentekroket,kaaskroket)

Gevulde tomaat of paprika.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:16

Goof schreef:
Jennyj01 schreef:
Wat ik mis is een gewoon brood met huisgemaakte pindakaas. Soms beland ik in een brasserie en dan wil ik wat simpels. Zonder rucola en dergelijke. verder dan een tosti kom ik dan vaak niet.


Boterham met pindakaas eet ik thuis wel. Daar zou ik echt mijn geld niet aan uitgeven.

Met kinderen erbij vind ik dit soort dingen weleens handig.
Die hoeven echt geen ingewikkelde broodjes maar gewoon een lekkere (homemade) jam of gewoon een plakje kaas zonder dat je daar gelijk €4,50 voor betaald

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:52

Ik heb niet echt een tip qua gerechten, als er maar een lekker broodje met zalm is ben ik meestal wel tevreden :D

Wel heb ik een tip voor drinken, namelijk: chocolademelk met mini-marshmallows :)) Ik heb dat eens gehad bij een (qua broodjes niet zo'n goede :') ) brasserie en ik vond dat echt best wel lekker en makkelijk te realiseren lijkt me (als je toch al chocolademelk aanbied).

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:34

Dan graag echte chocomelk en geen chocoladewater :r