Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:41

Hier ook non vegetarier maar idd vega aanbod! Veel vrienden zijn wel vega en ik kook thuis ook vaak vegetarisch. Er zijn zoveel lekkerdere gerechten te verzinnen dan salade geitenkaas of gevulde portobello. En idd wat al eerder geopperd was de vegetarische snacks! Ik denk echt een markt voor hoor.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:32

Maanlicht schreef:
Donna89 schreef:
Lekkere simpele gerechten.
Ik hoef geen kappertjes op mijn broodje verse zalm. Ook geen mosterdsaus over een goed stukje vis of vlees. Waardeer de smaak van het verse product
Fijn dat er trends zijn. Maar als ik ook nog maar kan kiezen voor gewoon simpel en lekker

Ohja en niet alle kinderen worden blij van patat met frikadel.
Zelfde gerechtjes alleen dan kleine porties!


Dat zijn allemaal dingen waarvan je kunt vragen of ze het willen weglaten toch? :')
En voor kinderen kun je ook een gewoon gerecht bestellen maar dan klein, of deel wat met elkaar. Het is allemaal niet zo heel moeilijk.


Helaas niet bij elke tent werkt dat zo. Je kan het krijgen zoals het op de kaart staat en anders niet.
Idem voor kinderen. Nee mevrouw daar hebben we de kinder menu's voor......

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:38

Wat ik vaak mis, is een goede zelfgemaakte tosti. Hoe vaak bestel ik niet een tosti voor 3-4-5 euro.. En krijg dan zo'n simpele verpakte tosti van de sligro uit een tosti-ijzer met een zielig bakje curry erbij -O- Veel liever zie ik een tosti gemaakt van dikke plakken zelfgemaakt brood, wit of bruin. Verschillende variaties rijk beleg. En als er dan toch sligro tosti's worden geserveerd, dan wil ik er geen 3 tot 5 euro voor betalen 8)7

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:50

Ghostattack schreef:
Wat ik vaak mis, is een goede zelfgemaakte tosti. Hoe vaak bestel ik niet een tosti voor 3-4-5 euro.. En krijg dan zo'n simpele verpakte tosti van de sligro uit een tosti-ijzer met een zielig bakje curry erbij -O- Veel liever zie ik een tosti gemaakt van dikke plakken zelfgemaakt brood, wit of bruin. Verschillende variaties rijk beleg. En als er dan toch sligro tosti's worden geserveerd, dan wil ik er geen 3 tot 5 euro voor betalen 8)7


Oh precies dit!!

Ben een erg slechte eter en 9 van de 10 dingen van de kaart vind ik vaak al niet lekker.
Dus dan ga ik al gauw voor een tosti...
Maar dat zijn dan vaak van die simpele kleine dingen als ik het dan vergelijk met de rest -O-

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:51

Fallafel, zoete aardappelsoep...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:14

Lekker brood, donker, volkoren. Knapperig van buiten en zacht van binnen.

Salades met niet teveel poespas. Waarom moet er overal ham en spek door gedaan worden?
Bij de vegetarische opties... rot eens op met die geitenkaas. Het is ongezond en niet lekker.......

Huisgemaakte soep met veel groentes erin (voor mij zonder vlees). En dan niet de eeuwige tomatensoep en groentesoep maar ook eens iets anders. In Engeland ga je een pub in en daar heb je soep van de dag, altijd iets speciaals.

Denk dat in een brasserie de omeletjes wel standaard zijn maar die mogen ook best op tafel staan, dat hoort er gewoon bij.

Streekproducten vind ik ook altijd wel wat hebben. In Zuid limburg ooit een maaltijdsalade gehad met plaatselijke gebakken kaas en bier erbij van de plaatselijke bierbrouwerij. Was echt heerlijk.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:35

Biebz schreef:
Ghostattack schreef:
Wat ik vaak mis, is een goede zelfgemaakte tosti. Hoe vaak bestel ik niet een tosti voor 3-4-5 euro.. En krijg dan zo'n simpele verpakte tosti van de sligro uit een tosti-ijzer met een zielig bakje curry erbij -O- Veel liever zie ik een tosti gemaakt van dikke plakken zelfgemaakt brood, wit of bruin. Verschillende variaties rijk beleg. En als er dan toch sligro tosti's worden geserveerd, dan wil ik er geen 3 tot 5 euro voor betalen 8)7


Oh precies dit!!

Ben een erg slechte eter en 9 van de 10 dingen van de kaart vind ik vaak al niet lekker.
Dus dan ga ik al gauw voor een tosti...
Maar dat zijn dan vaak van die simpele kleine dingen als ik het dan vergelijk met de rest -O-


Waarom ga je er dan eten? :=

Bijzonder brood vind ik altijd wel lekker! Vaak neem ik zoiets dan ook. Slappe belegde boterham kies ik dan ook zelden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:42

Ik ben ook lastig en soms moet je wel, vooral in grotere groepen. Ik voel me vaak enorm bezwaard als ik ergens niet wil eten en de rest wel.

Ik eet geen vis, vlees en geitenkaas.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:13

Ik ben benieuwd of TS nog reageert, en wat voor lekkers er op het menu komt te staan.
We zijn volgende maand toevallig in de buurt, dus als er dan lekker veganistisch te eten is en ik weet welke brasserie het is dan weet ik wel waar ik wil gaan lunchen!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 01:30

Ik leef nog, was rustig aan het afwachten wat voor reacties er nog zouden komen.
Ik maak zelf geen doorslaggevende beslissingen maar ik heb er wel invloed op. 1 Van de dingen die hier genoemd wordt is speciaal brood, dit is ook iets wat we sinds een paar maandjes aanbieden (handgesneden molenaarsbrood in wit en bruin) naast de keuze van pistoletjes, ciabatta's, etc.

Vegetarische gerechten is een speerpunt voor ons maar hebben we nog niet correct aangepakt blijkt wel. We hebben inderdaad de standaard geitenkaassalade en nagenoeg alle vegetarische gerechten zijn gebaseerd op kaas. Wel hebben we huisgemaakte soepen (groente, champignon en tomaat) maar dat is ook vrij standaard. Verder serveren we ook fruitsmoothies en yoghurtswirls met geblenderd of heel fruit. Deze zijn erg populair.

Qua bittergarnituurtjes zijn we ook erg doorsnee. We hebben eens een groentenplankje met verschillende dipjes geprobeerd maar deze werd niet echt gewaardeerd. We moesten steeds de groenten weggooien dus deze is uiteindelijk van de kaart verdwenen.

Streekproducten doen we niks mee, maar gaan we wellicht doen. Op het moment is de eigenaar (mijn vader) bezig met prijsafspraken met onze leveranciers m.b.t. een aantal van de bovenstaande punten, maar dit heeft tijd nodig, plus, hij is vandaag frontaal met zijn motor op een auto geklapt en ligt helemaal in de kreukels dus op kort termijn zal er niks veranderen aan ons huidige menu, helaas.

Maar ik zal even ons menu hier op bokt zetten 8nnemiek, wellicht dat het toch je aandacht trekt? En als je graag iets specifiek eet; Wij zijn zo'n brasserie die desnoods het dorp af struint naar de juiste producten, zolang we het maar op tijd weten. Als er iets is waarvan je zegt, dát zou ik graag dan en dan willen eten bij jullie, dan is dat te regelen.

(Ik hoop trouwens dat ik hiermee geen regels overtreed??? :\ )

Adres is
xxx

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:32

Simoonzel schreef:
NatasjavE schreef:
Voldoende echt lekkere vegetarische gerechten.


*\o/* *\o/* *\o/*


Wilde net zeggen, er is altijd maar 1 standaard vegan salade

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:54

Was laatst in een restaurant en daar kon je uit een paar opties kiezen hoe je je gerecht wil

Je zou bvb appart op je kaart kunnen zetten een gezondere versie dus dan meer groete / salade en minder dressing en de rest van je gerecht kleiner

Een kinder versie van elk gerecht maken + voor mensen met weinig trek dus dan iets zeggen van
Kleinere/kinder porties
Zoiets? Vond ik best slim en dan maak je het toegankelijker vind ik om dingen naar wens te maken...

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 02:05

Pasties. Vind ze heerlijk, maar in Nederland nergens te krijgen. In Engeland wordt je er mee dood gegooid :').

noviceh

Berichten: 4789
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 05:09

Echte, ouderwetse wentelteefjes! :9

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:19

Ik denk dat jullie kaart wat te uitgebreid is :)

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:26

phormicola schreef:
Ik denk dat jullie kaart wat te uitgebreid is :)

Dat denk ik ook :j Liever echt speciaal dan tig standaard producten. Uitsmijter etc: Natuurlijk lekker, die basis standaarden altijd laten. Maar daarna speciaal worden :j

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:51

Vind hem ook wat uitgebreid en standaard. Maar goed, daarom vraag je hier ook om tips :)
Qua salades weer die geitenkaas...

De smoothies vind ik wel een leuk idee.
Ik mis gezonde opties voor kinderen. Pannekoeken, friet en frikandellen zijn dat niet. En de trend van dit moment is toch om gezonder te gaan eten.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:56

eenitraM schreef:
Biebz schreef:

Oh precies dit!!

Ben een erg slechte eter en 9 van de 10 dingen van de kaart vind ik vaak al niet lekker.
Dus dan ga ik al gauw voor een tosti...
Maar dat zijn dan vaak van die simpele kleine dingen als ik het dan vergelijk met de rest -O-


Waarom ga je er dan eten? :=

Bijzonder brood vind ik altijd wel lekker! Vaak neem ik zoiets dan ook. Slappe belegde boterham kies ik dan ook zelden.


Als ik dagje op pas ben met vrienden en ze willen ergens eten?
Ik ga dan niet moeilijk doen door te zeggen ja maar hier vind ik niks lekker.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:57

Wat je steeds meer ziet opkomen en wat ik een zeer goede ontwikkeling vind is "lady size meals"
Eerder werd hier al geopperd om alle gerechten in kleiner formaat voor kinderen aan te bieden, maar dit is ook zeer nuttig voor de kleinere eter!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:03

Inderdaad de gezonde optieś voor kinderen (en dan kun je gewoon de gerechten voor "volwassen"aanbieden in aangepaste portie).

Ik geef mijn dochter liever een stukje vis/kip dan weer een standaard frikandel. Ze kan lekker vlees/vis echt waarderen......en zit dan echt heerlijk te smullen.

Ipv frites heb je tegenwoordig ook heerlijke aardappel gratins.

Heel stom gezegd als ik frites met frikandel wil dan ga ik naar de snackbar.


Ook kwa groentes als die goed bereid lekker vers! Dan smaakt dat ook voortreffelijk.... en kan ik daar ook echt van genieten. En dan bedoel ik niet standaard erwtjes/mais uit blik..dat proef je

Evenals goed brood met dito lekkere dips

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:12

De kleine gerechten mis ik ook echt.
Niet alleen voor kids maar ook voor mensen met een maagverkleining bijvoorbeeld.
Zo zonde hoeveel eten daarvan weg gegooid word.
Na mijn maagverkleining eerst alleen gegeten bij een stamcafe, daar werden de porties en ook prijzen voor me aangepast, maar vooral omdat we vaste gasten zijn. Doen ze niet zomaar voor iedereen helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:19

Beterschap voor je vader TS, ik hoop dat hij snel opknapt :(:)

Qua vegetarische bittergarnituur; Ik kan me voorstellen dat een groentenplankje (als het ook onder die naam op de kaart stond) niet heel erg aanspreekt. Je zou ook bijvoorbeeld vegetarische loempiaatjes (of hetzelfde 'deeg' maar andere vorm) kunnen serveren, ik heb ook wel eens bitterballen van mozzarella gegeten en hele lekkere bladerdeegachtige 'stokjes' met een wat bakjes dipsaus en allerlei zaadjes en pitjes (je kon je stokje in de saus dippen en dan in de zaadjes/pitjes zodat ze blijven plakken). Super simpel en lekker :j

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:49

Of risotto bitterballen, mmmmm! Loempiatjes is ook een goed idee inderdaad... Krijg er trek van!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:54

Wat hierboven ook gezegd wordt: liever minder keuze uit gerechten waar je van kunt zien dat er aandacht aan is besteed.

Plekken waar ik graag terug kom hebben:
- Lekkere gevulde soepen (pompoensoep, linzensoep, courgettesoep.. )
- Goed brood (niet die eeuwige pistoletjes of Italiaanse bollen, maar net even iets meer bijzonder)
- Goede tosti's (dikke plakken vers brood, verschillende soorten beleg)
- Daghap die ook echt per dag wisselt

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:07

Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort :+) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is :D

Uitzondering hierop is natuurlijk als je je echt kunt onderscheiden met een vers product omdat de meeste concurrenten een pakje-gemak gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan verse slagroom op de chocolademelk (ik ken iemand die daar een tent echt op uitzoekt omdat hij de schuft heeft aan spuitslagroom :+)