Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weekmenu

 
Profiel   

Ik sta al 2 jaar lang bijna dagelijks in de supermarkt omdat vriend dat handig vindt.
Aangezien ik degene ben die de boodschappen haalt, wil ik nu toch over op een weekmenu.
Dan hoop ik met 1x boodschappen doen klaar te zijn, wat me tijd en geld zal schelen.

Maar hoe beslissen jullie voor een week vooruit waar je zin in hebt ?
Mijn inspiratie rijkt op dit moment niet verder dan pasta of avg.
Normaal kwam ik op de dag zelf in de supermarkt wel wat tegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 13:55 



 
Profiel   

Ik maak iedere zondag middag een week menu aan de hand van wat ik nog in huis heb en wat er bij de AH in de bonus is. Soms komen bepaalde recepten regelmatig terug maar ik vind het ook leuk om losse producten in google in te tikken (Appie heeft trouwens ook leuke recepten) en kom zo vaak op nieuwe ideeën.
Wat ik overigens bij de AH niet in de bonus kan krijgen haal ik bij de Lidl. Wij eten eigenlijk heel gearriveerd en op een heel net budget met ons 2tjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:03 



 
Profiel   

Ik koop gewoon vanalles en daar bekijk ik per dag mee wat we gaan eten. Daar kom ik meestal wel een week mee uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:05 



 
Profiel   

Hier ook op zondagmiddag met z'n tweeën even zitten, foldertjes van de Appie, Aldi en Jumbo en Lidl erbij. Meeste halen we bij de Lidl, andere winkels gaan we alleen heen voor de aanbiedingen. Eigenlijk hebben we nooit problemen met verzinnen wat we willen eten op die manier haha. Scheelt een hoop geld, omdat je in de winkel al weet wat je moet hebben, en sommige ingrediënten kan je voor twee maaltijden kopen. Of extra koken op de ene dag zodat je de volgende dag alleen hoeft op te warmen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:14 



 
Profiel   

3x per week avg (gebakken/gekookt/puree)
1x per week pasta(salade)
1x per week rijst(salade)/mie/bami/bonen (witte/bruine/capucijners)
1x per week soep met brood(je) gezond, tosti o.i.d. Meestal op zondag :)
1x per week snacken :o
verder eten wij elke dag rauwkost of sla erbij.

Hier krijg ik over het algemeen wel inspiratie van. Welke dag we wat eten hangt af van waar we zin in hebben. Ook niet te vast houden aan het menu want dat werkt ook niet. Gisteren hebben we bijvoorbeeld de saté die bedoeld was voor bij de bami gegeten met brood, atjar, gebakken uitjes en komkommersalade. Vandaag eten we de bami met een gebakken ei, plakje ham en atjar.
Verder zet ik datgene wat ik gebruikt heb die week (bv rijst) direct weer op het boodschappenlijstje voor de volgende week.
Wij zijn met 6 personen thuis dus ik moet ook nog rekening houden met middag/avonddiensten e.d. Als er iemand een middag/avond moet werken dan maak ik meestal de dag daarvoor pasta of mie (iets wat redelijk lekker blijft in de magnetron) Diegene kan dat dan de volgende dag meenemen en opwarmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:17 



 
Profiel   

Ik stel ook 1 x in de week een menu samen stellen. soms van de appiesite waarbij ik het dan direct op mijn lijst zet. Soms met wat ik nog in huis heb en soms waar ik gewoon zin in heb.

Het lijstje hang ik dan op ons plan bord.

Ik hou dan rekening met met dagen dat ik minder lang de tijd heb om te koken.
En of er genoeg variatie in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:20 



 
Profiel   

Een weekmenu is bij ons ook altijd zo'n gedoe. Ik ben vegetariër en vriendlief die lust heel weinig. Meestal wisselen we een keer wraps, zelf gemaakte hamburgers, pastas af met gebakken aardappels of puree. Dan doe ik er voor mezelf verschillende groenten en hamburgers bij. Soms een oven schotel er tussen. Wij hebben standaard aardappels, pastas en rijst in huis samen met een aanbod van diepvries vleesjes, vleesvervangers en groenten, dat maakt het wat makkelijker om afwisselend te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:35 



 
Profiel   

Ik maak geen weekmenu's. Ik koop gewoon ruim in, ik zorg dat ik altijd droog spul als pasta en rijst op voorraad heb, en blikjes groente, en aardappels.. En genoeg vleesvervangers van aanbiedingen in de diepvries. En dan koop ik seizoensgroentes en fruit en aanbiedingen in en kijk ik per dag wat ik daar mee maak. Aan het eind van de week bedenk ik iets lekkers met de restjes. Ik zorg dat ik altijd wat prei en ui en knoflook enzo op voorraad heb, en blikjes tomatenpurree en bonen, en daar kun je haast alles mee maken met wat verse ingredienten erbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 14:45 



 
Profiel   

Wij gaan er op vrijdag of zaterdag even rustig voor zitten en bepalen dan wat we gaan eten. Dus 1x per week naar de supermarkt. Meestal hebben we wat zakjes op voorraad en dan kijken we per dag waar we zin in hebben. Meestal in het weekend ovengerechten (lasagne, quiche) of salade en door de weeks afwisselend AVG, rijstgerechten (curry, tandoori, nasi), pasta, wraps, taco's. Meestal proberen we wel wat af te wisselen qua ingredienten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 15:07 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ik koop gewoon vanalles en daar bekijk ik per dag mee wat we gaan eten. Daar kom ik meestal wel een week mee uit :j


Houd je dan geen producten over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 16:08 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik stel ook 1 x in de week een menu samen stellen. soms van de appiesite waarbij ik het dan direct op mijn lijst zet. Soms met wat ik nog in huis heb en soms waar ik gewoon zin in heb.

Het lijstje hang ik dan op ons plan bord.

Ik hou dan rekening met met dagen dat ik minder lang de tijd heb om te koken.
En of er genoeg variatie in zit.


Slim die site!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 16:09 



 
Profiel   

Ik maak altijd een weekmenu. Iig 2x vis, verder zoek ik wat op sites als allerhande en op blogs naar recepten, vraag aan mijn man wat hij wil en heb een behoorlijke lijst op pinterest. Meestal 2x agv en 3x nog wat samengesteld (pasta's, aziatisch, ovenschotel enz.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 17:12 



 
Profiel   

De mensen die weekmenu's maken, hoe doen jullie dat als jullie echt geen zin hebben in iets wat op het menu staat?
En ik ben wel benieuwd of er ook mensen een weekmenu aanmaken die alleen zijn en hoe ze dat dan doen? Ik kom meestal niet verder dan 2 dagen vooruit.... Nou moet ik ook zeggen dat ik boodschappen op de fiets doe na mn werk langs de supermarkt fiets, ik dus ook geen auto heb dus 1 keer grote boodschappen wordt hem sowieso niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:22 



 
Profiel   

Wij doen elke zaterdag samen de boodschappen voor de hele week. Per dag kijk ik wat er op het programma staat; zijn we beide laat thuis? Dan iets van pasta wat snel klaar is. Ben ik thuis? Dan kook ik uitgebreider, dus bijvoorbeeld zelf gehaktballen draaien, gebakken aardappeltjes. Mijn vriend wil twee keer in de week vis eten, verder probeer ik elke dag af te wisselen, dus geen drie dagen aardappelen achter elkaar maar ook geen drie dagen pasta. Wij vriezen al het vlees in en halen het de dag van te voren uit. Hebben we iets uitgehaald waar we die dag geen zin in hebben? Dan eten we dat de dag erna. Maar meestal proberen we ons aan het week schema te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:26 



 
Profiel   

Yonker schreef
De mensen die weekmenu's maken, hoe doen jullie dat als jullie echt geen zin hebben in iets wat op het menu staat?
En ik ben wel benieuwd of er ook mensen een weekmenu aanmaken die alleen zijn en hoe ze dat dan doen? Ik kom meestal niet verder dan 2 dagen vooruit.... Nou moet ik ook zeggen dat ik boodschappen op de fiets doe na mn werk langs de supermarkt fiets, ik dus ook geen auto heb dus 1 keer grote boodschappen wordt hem sowieso niet.


Hoezo geen zin? Je eet toch gewoon wat er in huis is :?

XxLMMxX schreef
verootjoo schreef
Ik koop gewoon vanalles en daar bekijk ik per dag mee wat we gaan eten. Daar kom ik meestal wel een week mee uit :j


Houd je dan geen producten over?


Als ik wat over hou dan kook ik daar gewoon de volgende week mee en als ik bv groenten over hou blancheer ik dat en vries ik in :) ik zorg wel dat ik niks bederfelijke over hou, gooi eigenlijk nooit dingen weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:30 



 
Profiel   

Nah als ik naar mezelf kijk, heb ik soms als het bijvoorbeeld warmer is totaal geen zin in aardappel/groente/vlees of iets anders. Je zou dat maar net op het menu hebben staan. :Y) Ik eet dan toch liever wat anders dan iets tegen me zin in... en dan heb je het in huis... en is het dalijk bedorven. Maar miss ben ik wel de enige :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:33 



 
Profiel   

Dat hebben wij ook wel eens Yonker. Soms doen we dan een broodje halen of afbakken bij het vlees zodat het vlees toch op gaat. Of we halen dan iets en eten dat van die dag dan de dag erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:47 



 
Profiel   

Ja dat is als je met z'n tweeën bent sowieso wel handiger.... Ik vind dat alleen wel echt enorm lastig, omdat je al snel zoveel eten overhoudt en ik het echt zonde vind om eten weg te gooien -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 09:51 



 
Profiel   

Bij ons komt het niet heel vaak voor, maar als dat wel zo is kijk ik om vlees op te bakken en in te vriezen, eventueel meteen invriezen (als het niet uit de vriezer komt), dagen eventueel om te gooien (vegetarische producten zijn vaak lang houdbaar dus die kan ik prima laten liggen tot de week erna). En soms is het ook gewoon pech en dan eet ik dus iets waar ik wat minder zin in had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 10:36 



 
Profiel   

Yonker schreef
Nah als ik naar mezelf kijk, heb ik soms als het bijvoorbeeld warmer is totaal geen zin in aardappel/groente/vlees of iets anders. Je zou dat maar net op het menu hebben staan. :Y) Ik eet dan toch liever wat anders dan iets tegen me zin in... en dan heb je het in huis... en is het dalijk bedorven. Maar miss ben ik wel de enige :D


Oh zo, dat hebben wij ook wel eens, maar meestal weet je van tevoren ongeveer wat voor weer het wordt. En zo niet; aardappels blijven heel lang goed, vlees heb ik altijd in de vriezer want ik ga ook maar eens oer week naar de slager. Dus dat haal ik er dan gewoon niet uit. En groenten blijven ook wel een tijdje goed en anders blancheer ik gewoon en vries ik in. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 10:56 



 
Profiel   

Yonker schreef
De mensen die weekmenu's maken, hoe doen jullie dat als jullie echt geen zin hebben in iets wat op het menu staat?
En ik ben wel benieuwd of er ook mensen een weekmenu aanmaken die alleen zijn en hoe ze dat dan doen? Ik kom meestal niet verder dan 2 dagen vooruit.... Nou moet ik ook zeggen dat ik boodschappen op de fiets doe na mn werk langs de supermarkt fiets, ik dus ook geen auto heb dus 1 keer grote boodschappen wordt hem sowieso niet.

Zoals hierboven genoemd wordt, kijken we of er dan iets omgedraaid kan worden. En anders eten we het gewoon. :+ Het smaakt toch altijd wel, ook als je er geen zin in hebt. En de ingrediënten zullen toch op moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 12:29 



 
Profiel   

Jorinda schreef
Yonker schreef
De mensen die weekmenu's maken, hoe doen jullie dat als jullie echt geen zin hebben in iets wat op het menu staat?
En ik ben wel benieuwd of er ook mensen een weekmenu aanmaken die alleen zijn en hoe ze dat dan doen? Ik kom meestal niet verder dan 2 dagen vooruit.... Nou moet ik ook zeggen dat ik boodschappen op de fiets doe na mn werk langs de supermarkt fiets, ik dus ook geen auto heb dus 1 keer grote boodschappen wordt hem sowieso niet.

Zoals hierboven genoemd wordt, kijken we of er dan iets omgedraaid kan worden. En anders eten we het gewoon. :+ Het smaakt toch altijd wel, ook als je er geen zin in hebt. En de ingrediënten zullen toch op moeten.


Precies, als alles niet gaat eten we het gewoon.
Ergens 'geen zin in hebben' is uiteindelijk toch maar een eerste wereld probleem ;) :)

Ik zou trouwens ook echt geen tijd hebben om elke dag naar de winkel te gaan :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 12:45 



 
Profiel   

Ik heb het hier geprobeerd met weekmenu's, maar ben daar toch van af gestapt. Ik werk praktisch naast de supermarkt, dus ik haal dagelijks wat we gaan eten. Ik moet wel zeggen dat ik vrij inspiratieloos ben en om nou te zeggen dat ik een keukenprinses ben...niet echt.
Tegelijkertijd ben ik ook een beetje te lui om recepten op te zoeken en uit te proberen. Koken is niet mijn ding, maar als ik het niet doe, doet niemand het hier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 12:53 



 
Profiel   

Dat is ook zo hoor, moest ik toen ik thuis woonde ook natuurlijk :D

Geen tijd? Geen tijd willen maken :Y) Kan me niet voorstellen dat je niet een kwartiertje ergens kan vinden. Na je werk of net wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 12:54 



 
Profiel   

Dieselpaard schreef
Ik heb het hier geprobeerd met weekmenu's, maar ben daar toch van af gestapt. Ik werk praktisch naast de supermarkt, dus ik haal dagelijks wat we gaan eten. Ik moet wel zeggen dat ik vrij inspiratieloos ben en om nou te zeggen dat ik een keukenprinses ben...niet echt.
Tegelijkertijd ben ik ook een beetje te lui om recepten op te zoeken en uit te proberen. Koken is niet mijn ding, maar als ik het niet doe, doet niemand het hier ;)


Is het dan niet leuk/betaalbaar/lekker/... om van die boxen te proberen? Hello Fresh of een met een vrouwennaam haha. Dat er gewoon elke week een box met een weekmenu + alle ingrediënten thuis wordt gebracht.
Heb ze zelf niet, maar ken veel mensen die het echt fantastisch vinden en elke avond lekker eten zonder moeite te hoeven doen voor inspiratie.

Edit: vrouwennaam is Marley Spoon volgens mij :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen