mediterraan dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

mediterraan dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 09:22

Na lange afwezigheid op bokt, omdat mijn paarden sinds drie jaar met ziektepensioen zijn en ik niet meer actief met paarden werk, toch maar weer hier met hier anders. Gewoon omdat hier zoveel mensen actief zijn.
Ik ben al langer bezig met gezond leven, probeer ook mijn man die richting uit te sturen omdat hij problemen heeft met bloeddruk, verhoogd risico voor vaatziekten etc en wil mij nu graag verdiepen in het mediterraan dieet, omdat het wrs juist voor mijn man een goede optie. Dat hij graag vis eet, is natuurlijk een pre.

Allereerst ben ik benieuwd naar goede lectuur op dat gebied. Er is nogal veel info, maar het is moeilijk door de bomen het bos te zien. Bovendien zoek ik info in hoeverre je het dieet kunt volgen als vegetariër. Zijn daar ervaringen in. Ik ben nl vegetariër en blijf dat ook. IK vraag mij dus af of het aan te passen is.
Op zich zit ik al aardig in de goede richting met veel groente en fruit, peulvruchten, noten en zaden, maar het kan altijd beter/ik kan nog wel wat extra recepten en creativiteit gebruiken net als enkele aanpassingen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: mediterraan dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:52

Heb je de docu forks over knives al eens gezien? Dat is echt een aanrader. Ik heb zelf vorig jaar het kookboek ervan aangeschaft, en de recepten zijn erg lekker en gezond, en ik voel me er ook echt beter door. Dat dieet schijnt je bloeddruk echt verrassend snel terug te brengen naar normaal en is ook perfect tegen hart- en vaatziekten.

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: mediterraan dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 10:54

nee, geen idee. Zal hem eens opzoeken. Heeft het ook met het mediterraan dieet te maken?

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: mediterraan dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:45

Heb net even de trailer gekeken. Zal ook de docu kijken als ik meer tijd heb, want mij interesseert het wel, maar gezien het vegandieet betreft, kan ik nu al zeggen dat het geen optie is voor mijn man. Hij heeft al geminderd met rood vlees, maar wil absoluut geen vegetarier, en nog minder vegan, worden. Vandaar dat ik ook naar het mediterraan dieet keek

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: mediterraan dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:30

Je hoeft natuurlijk niet volledig over te stappen, maar het scheelt altijd als je bv een paar dagen per week het dieet volgt. Het is niet vegan, maar plantaardig en zonder vet/olie en suiker en andere geraffineerde producten. Volgens deze dokter is geen enkele soort olie gezond voor je, dus ook geen visolie.
Misschien een idee om hem samen met je man te kijken, niet zo zeer om hem van het vlees af te krijgen, maar gewoon om zijn eetgewoontes iets aan te passen, want je kan wel even een dieet volgen, maar het is veel makkelijker als je de theorie er achter ook kent.. waaróm iets slecht voor je is, en wat precies de gevolgen zijn als je inderdaad te veel suikers en olie en dierlijke producten eet. Ik vind dat altijd makkelijker te begrijpen via een documentaire dan via een boek of artikel op internet bijvoorbeeld.

Duhelo

Berichten: 28550
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:41

mws => VT