Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Soepjes

 
Profiel   

Hoi,

Het koude gure weer komt er weer aan, en dan wordt ik altijd erg gelukkig van een verwarmend zelf gemaakt soepje :)

Ik ben benieuwd of er nog bokkers zijn met lekkere recepten, liefst een beetje gezond (Lees geen liters room :') )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 11:34 



 
Profiel   

Oh dan heb ik een hele lekkere voor je: pompoemsoep
Recept is hier te vinden: http://www.paleorecepten.nl/pompoensoep-thaise-stijl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 11:35 



 
Profiel   

Ik volg eventjes! Altijd op zoek naar lekkere soeprecepten! Nu toevallig inderdaad de pompoensoep :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 11:47 



 
Profiel   

Imre @ [VT] Jullie lekkerste soeprecept

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 11:51 



 
Profiel   

Broccolisoep! :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 11:55 



 
Profiel   

Aardappelsoep, bloemkoolsoep, komkommersoep, rode bietensoep :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 12:40 



 
Profiel   

http://www.boodschappen.nl/recept/indiase-linzensoep/ zooooo lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 12:41 



 
Profiel   

Deze courgettesoep van Jamie Oliver is niet bepaald winters, maar wel héél lekker: https://www.okokorecepten.nl/recept/soe ... esoep-munt

In de winter ben ik gek op pompoensoep, linzensoep (lekker met zoete aardappel en spinazie) en natuurlijk snert :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 15:54 



 
Profiel   

Ik maak het liefst soep met seizoensgroentes.
Pompoensoep dus inderdaad :j
Maar ook uiensoep vind ik erg lekker, en de uien zijn nu ook goedkoop.
Of natuurlijk simpele tomatensoep of groentensoep, en dan lekker dik en met veel groente en vermicelli :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:30 



 
Profiel   

Inderdaad aardappelsoep en uiensoep! Heb ik beide afgelopen week nog gemaakt. Supersimpel en favoriet hier, vooral ook lekker met een beetje kaas erin

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:32 



 
Profiel   

Many schreef
Deze courgettesoep van Jamie Oliver is niet bepaald winters, maar wel héél lekker: https://www.okokorecepten.nl/recept/soe ... esoep-munt

In de winter ben ik gek op pompoensoep, linzensoep (lekker met zoete aardappel en spinazie) en natuurlijk snert :9


Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Dit is trouwens mijn favo soeprecept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... rgettesoep
Ik vind kruidenroomkaas (Philadelphia of een fake variant) echt een fantastische smaakmaker in de soep. Zo kan je bijvoorbeeld ook paprikasoep maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:33 



 
Profiel   

Oh mjam, ik ben gek op soep!

Heb toevallig net saoto gemaakt.
Receptje
http://www.smulweb.nl/recepten/1436963/Saoto-soep
Alleen dsn zonder de ei er in, en met extra groentes, erg lekker!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:36 



 
Profiel   

Gister een heerlijke zelfgemaakte kippensoep gemaakt.
Met kip (haan), wortel, prei, boontjes uit eigen tuin...

Courgettesoep maken we ook nog wel vaak van de overgebleven courgettes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:37 



 
Profiel   

Ik had vandaag toevallig een heerlijke ouderwetse groentesoep gemaakt. Eerst bouillon getrokken van schenkel, kruiden en knoflook. Zeezout erbij. Later soepgroenten en vermicelli erbij. Schenkel vlees eraf halen en klein snijden en weer hup de soep in. Iedereen was er lyrisch over :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:41 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik maak het liefst soep met seizoensgroentes.
Pompoensoep dus inderdaad :j
Maar ook uiensoep vind ik erg lekker, en de uien zijn nu ook goedkoop.
Of natuurlijk simpele tomatensoep of groentensoep, en dan lekker dik en met veel groente en vermicelli :9


Dit.

Het is hét seizoen voor pompoensoep - genoeg variatie te vinden.
Ook mee met uien- of groentesoep. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 20:57 



 
Profiel   

Zojuist een grote pan pindasoep gemaakt. Met veel oosterse groenten en kip.

We eten elke week wel soep; courgettesoep, pompoensoen, linzensoep. Of een simpel tomaten- of groentensoepje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 21:20 



 
Profiel   

Mereltje schreef
Many schreef
Deze courgettesoep van Jamie Oliver is niet bepaald winters, maar wel héél lekker: https://www.okokorecepten.nl/recept/soe ... esoep-munt

In de winter ben ik gek op pompoensoep, linzensoep (lekker met zoete aardappel en spinazie) en natuurlijk snert :9


Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Goed onthouden! Ik maak snert eigenlijk op de 'gewone' manier, alleen met groentebouillon en zonder vlees. Dus eerst spliterwten koken in water tot ze uit elkaar vallen ('schuim' er telkens af scheppen). Daarna lekker veel groenten erbij (aardappel, prei, wortel, knolselderij), bouillon toevoegen (ik voeg telkens een beetje bouillon toe, dan kun je goed invloed uitoefenen op de dikte van de soep) en koken tot de groenten helemaal gaar zijn. Je zou er eventueel op het eind een vegetarische rookworst doorheen kunnen doen voor het echte snert-effect :)) maar dat doe ik lang niet altijd. Als je wilt kan ik alle hoeveelheden wel voor je uitschrijven, maar dit is even het recept in grote lijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 06:22 



 
Profiel   

Chubby schreef
Zojuist een grote pan pindasoep gemaakt. Met veel oosterse groenten en kip.

We eten elke week wel soep; courgettesoep, pompoensoen, linzensoep. Of een simpel tomaten- of groentensoepje :)



Pindasoep <3 heb je daar misschien een recept van?

Auberginesoep kan ook nog, smaakt ook erg goed.

Hopelijk lopen de prijzen van de uien nog op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 07:18 



 
Profiel   

Lekkere Soto!
Voor een redelijk grote pan vier of vijf kippenpoten met vier bouillonblokjes gaar maken, uitpluizen, twee of drie zakjes soto van de Toko, van die glasmie, prei, taugé, hardgekookte eieren doormidden erin. In bakje apart wat gesneden ui, aardappelblokjes en gebakken uitjes ook van de Toko en eet smakelijk!
Je kan het ook invriezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 07:45 



 
Profiel   

Voor vegetarische erwtensoep koop ik gewoon altijd zo'n pakket van de Appie. En dan gebruik ik groentebouillon en geen vlees. Super makkelijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 07:47 



 
Profiel   

Tomaten-groentensoep met veel winterpeen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 07:58 



 
Profiel   

Zoete aardappel-soep <3 Ik haal zo'n doe-het-zelf-pakket bij de appie, erg lekker!
Of versgemaakte snert <3
Maissoep Klikje
Broccolisoep met zalm Klikje

Bij een vriendin weleens een pompoensoepje gehad, met sinaasappel en wortel erdoor, een flinke rode peper en een grote dot creme fraiche :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 10:13 



 
Profiel   

Many schreef
Mereltje schreef

Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Goed onthouden! Ik maak snert eigenlijk op de 'gewone' manier, alleen met groentebouillon en zonder vlees. Dus eerst spliterwten koken in water tot ze uit elkaar vallen ('schuim' er telkens af scheppen). Daarna lekker veel groenten erbij (aardappel, prei, wortel, knolselderij), bouillon toevoegen (ik voeg telkens een beetje bouillon toe, dan kun je goed invloed uitoefenen op de dikte van de soep) en koken tot de groenten helemaal gaar zijn. Je zou er eventueel op het eind een vegetarische rookworst doorheen kunnen doen voor het echte snert-effect :)) maar dat doe ik lang niet altijd. Als je wilt kan ik alle hoeveelheden wel voor je uitschrijven, maar dit is even het recept in grote lijnen.


Dankjewel! Ik kom er zo wel uit hoor, hou me toch nooit aan de hoeveelheden in recepten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 11:37 



 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Zoete aardappel-soep <3 Ik haal zo'n doe-het-zelf-pakket bij de appie, erg lekker!
Of versgemaakte snert <3
Maissoep Klikje
Broccolisoep met zalm Klikje

Bij een vriendin weleens een pompoensoepje gehad, met sinaasappel en wortel erdoor, een flinke rode peper en een grote dot creme fraiche :9



Die is echt lekker ja!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-16 10:14 



 
Profiel   

Ik heb vandaag knolselderij/zoete aardappelsoep gemaakt.

Heerlijk! Volledig zonder room.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-16 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen