Bokkers die halal eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:53

Ooo hij is niet zo streng in halal, dan zou ik gewoon de supermarkt langsgaan. Appie heeft halalvlees in de oa diepvries :) en de coop heeft volgens mij ook mekkafood in assortiment.

Je kan het zelfs laten thuisbezorgen!
http://www.ah.nl/producten/vlees-kip-vi ... alal-vlees
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:54

Het lijkt wel of mensen een bijzondere angst hebben voor het woord "Halal"....
Dames en heren... De zuurstof die je in ademt is ook Halal... Paniek!!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:04

Mixje90 schreef:
Het lijkt wel of mensen een bijzondere angst hebben voor het woord "Halal"....
Dames en heren... De zuurstof die je in ademt is ook Halal... Paniek!!!!

De zuurstof die wij tegenwoordig veelal in ademen is net zo halal als varkensvlees.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:14

lifaya schreef:
Morganlefay schreef:
Denk dat je met rund, lam, paard of kip/kalkoen een heel eind komt in variatie.
Of anders dagje vegetarisch of met ei, tofu of vis.

Paard is niet halal :) dat word vrijwel niet gegeten en valt eigenlijk onder haram.

:o
Maar het eten is wel toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 05-10-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:15

Mixje90 schreef:
Het lijkt wel of mensen een bijzondere angst hebben voor het woord "Halal"....
Dames en heren... De zuurstof die je in ademt is ook Halal... Paniek!!!!


Het gaat niet om het woord maar het gaat om de manier van onverdoofd slachten wat zeer zeer dieronvriendelijk is. Deze manier van slachten wordt niet alleen door moslims toegepast.

Wat betreft koken, dat is niet zoveel anders. Je kan nog steeds gewoon rundergehakt kopen en gebruiken in je gerechten of kippenvlees. Er zijn steeds meer supermarkten die ook halal vlees aanbieden. Of wil je ook typisch Marrokaanse en Turkse gerechten leren bereiden? :) Er zijn vaak ook wel wat Turkse of Marrokaanse supermarktjes te vinden, daar kan je ook boodschappen gaan doen. Ik kocht daar zelf altijd graag mijn groenten en fruit toen ik er in de buurt woonde.

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:15

Interessante reacties in dit topic!
Voor de discussie heb ik een ander topic aangemaakt vanuit interesse, zo kunnen we hier ook gewoon on-topic blijven :)

[VT] Halal eten, waarom wel of niet?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:24

WildDreams schreef:
Interessante reacties in dit topic!
Voor de discussie heb ik een ander topic aangemaakt vanuit interesse, zo kunnen we hier ook gewoon on-topic blijven :)

[VT] Halal eten, waarom wel of niet?


Moderatoropmerking:
Een heel goede oplossing voor dit topic. Complimenten!
Vandaar ook dat dit topic nu enkel gaat over de vraagstelling van de OP die TS eerder heeft gesteld.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 18:26

Yipee: ja de Turkse keuken vind ik echt heerlijk! Had alleen het idee dat er veel minder vleeskeus was bij ons in de plaatselijke winkels.

Wilddreams/Coby: dank je wel :)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:55

Booooo schreef:
Yipee: ja de Turkse keuken vind ik echt heerlijk! Had alleen het idee dat er veel minder vleeskeus was bij ons in de plaatselijke winkels.

Wilddreams/Coby: dank je wel :)


Misschien dan heel brutaal, maar misschien weet schoonmoeders wel wat lekkere gerechten die je kan leren? Aangenomen dat zij een Turkse of Marrokaanse achtergrond heeft natuurlijk. :)

Hou je ook van vis? Dat kan je misschien ook meer gaan gebruiken in gerechten dan.

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:19

Maximuss... Volgens mij heb je de moderator opmerking en de vragen van TS niet gelezen.
Quote die opmerking maar in dat topic hierboven wat mooi 2 keer (!) gelinkt is, niet hier.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:20

Zo snel mogelijk inburgeren en gewoon Hollands eten . Ik zou me niet helemaal aanpassen als ik jouw was.

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:26

kohtje schreef:
Zo snel mogelijk inburgeren en gewoon Hollands eten . Ik zou me niet helemaal aanpassen als ik jouw was.

Want geloof en het land waar men woont kunnen op geen enkele manier samen gaan. Dit heeft natuurlijk 0,0 met inburgeren te maken hebben hea? Een gematigde christen in Nederland is ook gewoon een gematigde christen in Nederland en die hoeft ook niet op zondag te werken als hij/zij dat om geloofsovertuiging niet wil (even een random voorbeeld).

TS geeft aan er geen moeite mee te hebben (dus tot zover het aanpassen) en bedenk eens hoeveel moeite het zou kosten als zij wel zou willen koken maar naar verschillende winkels moet om 2 verschillende soorten vlees te halen. Die moeite hoeft ze niet te doen omdat zij gewoon met de flow mee gaat.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 19:42

Yipee: vis lust ik alleen kibbeling en vissticks haha :=
Schoonmoeder woont nog in Turkije en praat geen Engels dus gaat helaas was lastiger.. Heb wel Turkse vriendinnen die mij kunnen helpen.

Kohtje: Jij bent ook verdwaald denk ik, daar is dit topic niet voor. En zoals Dionnetjuh zegt ga ik inderdaad geen 2 verschillende koken, en klaar staan maken. Verder heeft dit niks met inburgeren te maken, en 'niet' halal eten is niet 'gewoon' Hollands eten. Verder eet ik geen Hollands pot want vind buitenlands gerechten veel lekkerder. Mocht je nog meer commentaar hebben kan je in het andere topic terecht.

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:59

Ah kom op mede-Bokkers! Er is hierboven 2 keer gelinkt naar het topic voor bovenstaande opmerkingen!
Gedraag je als een volwassene en ga niet een beetje proberen te stoken of anderen 'het licht' te laten zien (het licht = jouw waarheid).
Iedereen heeft zijn eigen waarheid (mening) en die waarheid kan je uitgebreid verkondigen, onderbouwen en over discussiƫren in dit topic: [NM] Halal eten, waarom wel of niet?
Voor iedereen die tips heeft over waar halal vlees aangeschaft kan worden, zoals de vraag van TS is, wees welkom in dit topic.
Voor de rest laat ik het aan de moderators over maar ik vind toch wel dat hier ff wat van gezegd moest worden.
Laatst bijgewerkt door Dionnetjuuh op 05-10-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 20:00

Heb inderdaad weer opnieuw een moderator moeten pb'en, en zover ik weet zijn zulke filmpjes ook verboden op bokt..

Anoniem

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:18

Iets minder fel erbovenop zitten houdt je topic wellicht ook gezelliger van sfeer ;)

Misschien openen ze bij jullie binnenkort ook een HFC, Halal Fried Chicken. Wij hebben er hier twee. Yummie! Beter en creatiever en goedkoper dan de KFC :D

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:27

Ook Hollands eten kan met halal vlees, heb zelfs wel eens halal rookworst gezien.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:01

Tica, als je opmerking krijgt van lekker zo'n vriend/ gewoon inburgeren bijt ik wel van me af ja. Wie denken ze in godsnaam wie ze zijn om zo over mijn vriend te praten := droeftoeters..

Die HFC heb ik ook op fb voorbij zien komen! Lijkt me super lekker ja :D

Daffieduck: ik hou zelf niet van Hollandse pot :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:23

Droeftoeters, weer een nieuw scheldwoord geleerd, jammer dat je er niet boven staat.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:32

Jammer dat je alleen op die reactie kunt reageren ;)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:36

Dan heb je men vorige reacties niet gelezen, maar ik zal ze voor u herhalen.

Als je halal vlees wil eten, dan kan je naar de marokaanse of turkse beenhouwer. Of je kan naar supermarkten gaan, de meeste hebben dat nu ook in hun assortiment.
Wat je ook nog kan doen, is zelf je vlees laten slachten, is misschien ook de enigste manier om te weten dat het wel degelijk halal geslacht is en heb je het ook ineens met eigen gezien.

Snap net goed wat daar moeilijk aan is.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:54

kohtje schreef:
Zo snel mogelijk inburgeren en gewoon Hollands eten . Ik zou me niet helemaal aanpassen als ik jouw was.

Toch wel grappig dit :') moeten de joden ook maar varken en normaal vlees eten ipv kosjer? En moet ik, als ik niet van Hollands eten houd, me maar aanpassen omdat jij vind dat je in Nederland, een multiculturele samenleving , enkel Hollands eten mag eten? :)) hilarisch.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:01

TS, je kan eventueel ook op smulweb kijken! Turkse of Marokkaanse keuken aantikken en je hebt veel meer inspiratie

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 23:05

xxcleeoo: ja goede tip! Bedankt zullen zeker lekkere gerechten tussen zitten! :D

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:19

Booooo schreef:
xxcleeoo: ja goede tip! Bedankt zullen zeker lekkere gerechten tussen zitten! :D


En je zult vast niet alleen turks eten! Ik heb laatst een heerlijke Mexicaanse schotel gemaakt, echt een aanrader (met rundvlees)