Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:45

Voordat ik plantaardig ging eten dronk ik graag een glas warme melk, maar plantaardige melk gebruik ik alleen voor bijvoorbeeld de havermout of pannenkoeken.
Vroegâh, toen men dacht dat ik een koemelkallergie had (het was de koe zelf waar ik niet tegen bleek te kunnen), heb ik tijden sojamelk moeten drinken. Verschrikkelijk! Ik denk dat dat het redelijk verpest heeft voor mij.

Karnemelk vond ik altijd wel heel lekker, maar ik geloof niet dat ze dat in een vegan variant hebben?

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:13

Ik heb net de Alpro banana geprobeerd, oh my wat is dat lekker!
Ik was altijd enorm fan van de bananenmilkshakes maar deze is minstens zo lekker en veel vriendelijker voor mijn omgeving <3

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:50

Citaat:
Ik heb net de Alpro banana geprobeerd, oh my wat is dat lekker!


Ik ken dat niet, maar je kon mij ook wakker maken voor een bananen milkshake.

Woensdag snel kijken in de supermarkt :j

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:43

Ik breek even in met een vraag:

Ik ben sinds deze week overgestapt van vega naar vegen. (wel met wat uitzonderingen maar dan wordt het zo een lang verhaal :+ )
Waar ik nu vooral tegenaan loop is dat ik wat moeite heb om eiwitten en kcal te eten na het sporten. Ik at veel skyr bijvoorbeeld.
En omdat ik geen brood eet en weinig pastasoorten (ivm lastige darmen) vallen veel calorie rijke producten af.

Hebben jullie originele tips waar ik misschien niet aan heb gedacht? Graag wel een beetje gezond, ik wil niet een zak chips moeten eten om aan mijn calorieën te komen :+

Edit: ter verduidelijking. Ik doe vaak aan hardlopen. Gisteren bijvoorbeeld 27km gelopen wat volgens mijn horloge gelijk is aan 1706kcal
Laatst bijgewerkt door 0091 op 21-05-21 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:48

Noten, smoothies, avocado, banaan, hummus, etc?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:53

Die neem ik inderdaad ook, maar een handje noten is "maar" 250, avocado "maar" 250 en banaan en hummus komen niet boven de 150 uit..

Maar dat is zeker een begin

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:57

Eet dan nog iets warm erna anders? Of plant yoghurt met toppings? Goed gevulde smoothie met banaan en pindakaas is al direct 400.

Heb je ook echt honger of voel je je slap?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:14

Oatly griekse stijl yoghurt zit qua calorien nog redelijk denk ik voor jouw doel
Viel mij op omdat ik juist wat wil limiteren ivm 25 kg er af zien te krijgen en de kcal me daar echt van opvielen

Maar prijs technisch zijn ze vaak Helemaal niet grappig als je ze echt dagelijks wil eten die producten (althans, de A merken zeg maar)

Maar eerlijk, zo schokkend veel eiwitten zitten er vaak niet in de plantaardige yoghurts etc
Soja komt dan vaak nog het beste uit


Ik gebruik sowieso wel vegan proteine shakes
Heb er 1 die ik echt lekker vind (net weer twee potten besteld)
En heb zelfs ook clear vegan protein besteld (drinkmix met 10 gram proteine per portie want ik kom sowieso lastig aan voldoende eiwitten blijkt. En eerlijk, heb er niet altijd zin in om er echt op te letten qua maaltijden
Ik eet wel gezond, maar eiwit is gewoon een zwak puntje , ook omdat ik prulvruchten en aanverwanten ook wel ietsje limiteer ivm reactie van mijn buik op te veel van dat spul

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:19

Ik voel me echt slap. Zeg maar alsof je over je honger gevoel heen bent en alleen maar wil liggen. Gaat normaal over na een boost met eiwitten (dus voorheen Skyr met banaan en noten). Mocht dat nog te weinig zijn drink ik ook wel eens nutridrink. Veel eiwitten en kcal, maar niet vegan :o

Die shakes klinkt eigenlijk als een goed idee! Welke merk gebruik jij? En is dat prijs technisch wel grappig? :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:59

Ik heb ook wel van die Vegan proteïne shakes liggen. Idd heel makkelijk toe te voegen aan een smoothie ook. Na een heel lange looptocht is dat echt geen slecht idee.

Eet je ook tijdens het lopen?

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:35

Ik vind de 'clear' proteine shakes van my protein erg lekker, en bij de action hebben ze ook hele lekkere vegan proteine repen en de shake is ook wel aardig!

Daarnaast zou je baked oats nog kunnen proberen of gewoon havermout met amandelmelk/pindakaas/chiazaad etc

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:45

0091 schreef:
Ik voel me echt slap. Zeg maar alsof je over je honger gevoel heen bent en alleen maar wil liggen. Gaat normaal over na een boost met eiwitten (dus voorheen Skyr met banaan en noten). Mocht dat nog te weinig zijn drink ik ook wel eens nutridrink. Veel eiwitten en kcal, maar niet vegan :o

Die shakes klinkt eigenlijk als een goed idee! Welke merk gebruik jij? En is dat prijs technisch wel grappig? :P


Ik gebruik als shake meestal garden of life vanille chai
Maar ik maak ze ook klaar met bevroren banaan en sojamelk, (milkshake O:) )
Als ik weer nieuwe nodig heb google ik even waar hij het leukste is qua prijs en heb hem nu net weet besteld bij plent.nl voor 25 euro per pot

Maar bulk.com
Myprotein.nl (heb ik clear protein besteld eergister maar die moet nog binnen komen) body&fit.nl en dergelijke sites hebben allemaal best wat vegan opties voor redelijke prijzen

Ik bestel ook bij Bulk en my protein voor mijn paard en die hebben heel vaak kortingen op proteine ,

Ik gebruik naturel erwt of rijst proteine in pannekoekjes of havermout uit de oven
Of met een schep cacao of pindakaas en weer die bevroren banaan en sojamelk als shake

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:45

Mijn broertje is erg blij met peasmaker.nl om bij zijn fanatieke workoutschema's toch goede vegan vleesvervangers te hebben bij zijn standaard mealpreps van rijst met groente omdat hij wil minderen met vlees, deze hapjes van erwtenbasis bevatten veel meer eiwitten dan tofu: https://peasmaker.nl/.

Verder rent mijn partner ook veel (steeds meer jouw afstanden) en die eet graag Alpro kwark of havermout met sojamelk met veel zaden en pitten (hennepzaad, zonnebloempitten). En dan gewoon heel veel van alles. :') En Trek-repen voor onderweg. Regelmatig ook wel eiwitshakes. En over elke hartige maaltijd heel veel edelgistvlokken strooien. :D

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:52

Wat een tof product! Ik zoek ook nog een fijne eiwitbron erbij nu ik ook fitness.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:30

Oeh die kende ik nog niet , tof

Ik heb altijd wel lets van tvp in huis
Maar das altijd soja idd
Niks tegen soja verder, maar ik moet er niet te veel van eten/drinken , dan speelt mijn huid op

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:08

Ik vind de Jumbo Foodcoach app handig om te kijken qua maaltijden of je voldoet qua eiwit, vet en koolhydraten.
Ontbijt s ochtends met een smoothie en deze dus echt aan het upgraden om aan de eiwitten te voldoen ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:01

Ik gooi alles in lifesum
Vorig jaar een keer een jaar premium afgesloten
Dus kan alles idd heel goed checken

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:09

Mocht iemand trouwens eens in de buurt van Soest zijn; ik kan dit restaurant alleen maar aanraden. De paddenstoelenburger was echt fan-tas-tisch. De ravioli ook, maar ik baalde dat mijn vriend de burger had en ik niet - en ik ben echt dól op ravioli. En we hebben echt heel veel paddenstoelenburgers op. Deze was echt de allerbeste :~ https://www.grandcafedelindenhof.nl/nl- ... -juni-2021

De eigenaar hebben we ook nog even gesproken, hij gaf aan dat de kok zelf vegetarisch eet. Dat was te merken! Hij gaf ook aan dat ze het sortiment steeds meer richting vega(n) wilden sturen, hoera! Moeten we toch eens terug naar Soest.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:13

Ik werd even heel enthousiast van je bericht omdat familie daar ook regelmatig komt, maar jammer dat de ravioli vegetarisch is ipv vegan. Vegan burgers vind ik tegenwoordig (gelukkig!) op genoeg plekken. Wel goed dat het ook daar een optie is, ik had laatst een vegan afhaalpokébowl van van de Brink in Soest en die viel toch wel tegen vond ik, voor zo'n goed restaurant. Tegenwoordig gaan we in die hoek vaker uit eten in Utrecht en daar ben ik wel erg blij om. VanPlanten en Vegitalian zijn daar momenteel mijn favorieten. :D

Dit weekend voor het eerst naar de vegan junk food bar geweest en het was lekker, een goede McDonald's-achtige ervaring. Hebben zowel wat kleine bites als een burger en de wafelfrietjes gehad. :D Maar vond het wel erg duur met wat je ervoor kreeg, dus af en toe afhalen lijkt me leuk maar ik ben niet meer zo hyped als eerst.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:03


Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:21

Hoi, ik kom even binnenvallen.
Ik heb even een dilemma :')

Ik had gesolliciteerd voor vakantiewerk bij een broodjescounter; echter blijkt dit onderdeel van een slager te zijn. Het is in principe gewoon tijdelijk werk, maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel over.

Het zou alleen gaan om broodjes bereiden dus niet het werken met vlees, maar het blijft toch een slager.. dus vlees eten/dieren slachten wordt gepromoot..

Wat zouden jullie doen? Lastig vind ik..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:25

Waar jij je goed bij voelt. Ik zou het wel doen denk ik.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:34

Ik zou het niet doen, maar precies zoals poes zegt, je moet doen waar jij je fijn bij voelt :)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:37

Klopt ja.. :)

Ik vind het ook helemaal niet erg als vrienden/familie vlees eten enzo, vind het ook niet vies of naar om te zien maar het slachten van dieren vind ik zielig.

Deze slager kiest ook wel bewust voor dieren die een goed leven hebben gehad, maar volgens mij krijgt elk dier (biologisch/vrije uitloop of niet) een traumatische ervaring tijdens het slachtproces..

Ik laat het nog even bezinken :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:49

Tja ik werk in een frietzaak en wij verkopen ook veel vleessnacks. Dat zal je overal hebben.