Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 188 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Gemaakt, Annemiek? Ik maak alleen een basisvariant van cashewroom met edelgist en elke keer andere kruiden, maar dit klinkt anders. Heb je een recept?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 11:50 



 
Profiel   

Dit is het recept:
http://www.abcreatief.com/LEKKER/planta ... ddar-kaas/
Ook met cashewnoten en edelgist, maar deze wordt gemaakt met agar agar waardoor hij stolt als ie afkoelt.
En verder een aantal rauwe, verse groentes.. ui, knoflook, paprika, peper, dus ook nog eens heel gezond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:10 



 
Profiel   

Oeh klinkt goed! Ga ik volgende week agar agar zoeken. Bij Holland and barret?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:51 



 
Profiel   

AH heeft het ook
Zakjes van 9 gram oid
Voor eens uitproberen is dat ook goed te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:56 



 
Profiel   

Ik ben diep vanbinnen ook een enorme kaasliefhebber. Vooral kaassoufle’s of kaaspannenkoek mis ik echt. Voor kaas op lasagne enzo gebruik ik tegenwoordig de veggie filata die ik bij de ekoplaza haal, die smelt fijn en smaakt ook lekker.

Ik denk sowieso dat hoe langer je geen echte kaas geproefd hebt, hoe makkelijker het is om tevreden te zijn met nep-kaas. Hoe levendiger de herinnering, hoe “anders” het zal smaken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 13:09 



 
Profiel   

Ik haal mijn agar agar bij de toko. Zowel de marktkraam als de turk hebben ze liggen.
Deze wil je niet, dat is degene met vanille en dat smaakt niet zo lekker in de kaas :+
[ img ]

Deze moet je hebben:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 13:26 



 
Profiel   

Aight, zag dat ze het bij H&B ook hebben. Ik geloof dat mijn toko het niet heeft, misschien hangt het af van de richting waarin ze inkopen - was laatst in de toko in Hoofddorp bij mijn opa en die hadden veel andere dingen joh, heb me helemaal uitgeleefd! Maar ook weer dingen die 'mijn' toko niet heeft.

Een tandheelkundige vriend meldt me net dat agar agar vroeger werd gebruikt voor tandafdrukken. Ik kreeg meteen visioenen over 'gelatine' puddingen met kersen en dat daar dan nog een uhm... bijzondere 'pit' in is achtergebleven :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:08 



 
Profiel   

Ik heb net roti gemaakt met experimentele wraps met linzen. Man ik kan niet meer bewegen zo vol zit ik := was wel echt heerlijk! We aten er een roerbak van gekookte aardappels, ui, sperziebonen en kerriesaus bij en de in plakjes gefrituurde gerookte vivera tofu :~ mjam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 20:56 



 
Profiel   

Ik ga deze week voor het eerst eens zelf sushi proberen te maken. Iemand nog tips? Ik kom zelf niet verder dan de standaard avocado, komkommer en ei :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 22:49 



 
Profiel   

Damned schreef
Ik ga deze week voor het eerst eens zelf sushi proberen te maken. Iemand nog tips? Ik kom zelf niet verder dan de standaard avocado, komkommer en ei :+


Alstu :D [VT] zelf sushi maken, wat voor vulling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 22:52 



 
Profiel   

Heb ik al doorgescrolled, maar ik krijg vooral heel heel veel vis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 22:53 



 
Profiel   

Wortel, gekookte bataat, kipstuckjes met satésaus (ja, echt :') ), een beetje mierikswortelpasta over je groenten doet ook wonderen... even denken wat voor raars ik verder ook alweer had geprobeerd. Maar deze kun je ook weer mixen, dat maakt het ook alweer anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 23:00 



 
Profiel   

Gewoon van alles wat je lekker lijkt :) verschillende groentes zoals paprika, fijngesneden wortel enz? Ik heb ook wel eens sushi met mango en pindakaas (van 100% pinda’s) gemaakt en dat is ook lekker :') vond ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 23:01 



 
Profiel   

Mango is inderdaad ook lekker :)
Ik Google net "vegan sushi" en nou heb ik gewoon weer honger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 23:02 



 
Profiel   

Ik maak mijn sushi altijd met komkommer, avocado, rode peper en paprika, en als ik tijd teveel heb dan maak ik er ook een paar met wortel of zoete aardappel (kan gewoon rauw). Vaak nog wat sesamzaadjes erbij.. :j
Laatst een zak met 5kg sushi rijst gekocht, dus we eten het vrij vaak :+
Vergeet niet om ook zout, suiker en rijstazijn door de sushi te roeren, dat maakt veel verschil voor de smaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 23:10 



 
Profiel   

Banaan en mango, komkommer, wortel, sprouts, vleesvervangers, all the veggies!
Rode biet is ook erg lekker btw

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 12:46 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Voor 1 persoon wordt het natuurlijk wel al lastig omdat ik dan met de helft van al die groenten blijf zitten als ik wat variatie wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 18:50 



 
Profiel   

Zojuist deze aubergine Hummus burgers gemaakt, Heerlijk!

[ img ]

https://tasty.co/recipe/eggplant-hummus-burger

Samen met vega spiesjes en wat sla :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 19:07 



 
Profiel   

Hier gaan we vanavond aan de Nasi met groenteloempia en vegafitballetjes met satehsaus

Ik vind voor twee man sushi maken al lastig qua variatie
Ik vul de rollen dan ook met twee vullingen
Dus ene helft het 1 en dan halverwege overstappen op een andere vulling
En alles wat ik gebruik
Daar verdwijnt de rest van in maaltijden de dag er voor en er na bijvoorbeeld
Of ik vries dingen in die ik later in een roerbakje gooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 19:09 



 
Profiel   

Ff snelle kokosmelk vraag... Ik ben van de blikken gewend dat de kokosmelk scheidt maar van de AH pakjes niet. Nu goot ik het met bij mijn eten en het begin was een stuk lobbiger dan het einde. Het ruikt normaal. Opeten of klopt het rich niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 20:29 



 
Profiel   

Hier Met pakjes ook wel dat het scheid
Dus ik zou zeggen : no problem

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 20:48 



 
Profiel   

Lijkt me geen probleem. Die van de toko (kokos crème, geen verdere toevoegingen) scheidt ook. Het is gewoon het crème-ige wat zwaarder is en naar beneden zakt.

Oooh ik heb een fantastisch dessert recept gevonden met kokos. Ik móet dit maken.
[ img ]

edit: het kookboek ligt dus bij mijn vriend :+ maar als er interesse is kan ik de bereiding ook nog fotograferen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 20:58 



 
Profiel   

Miesemuisje schreef
Zojuist deze aubergine Hummus burgers gemaakt, Heerlijk!

[ [url=m/ke9VTO.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://tasty.co/recipe/eggplant-hummus-burger

Samen met vega spiesjes en wat sla :)


Klinkt lekker! Zit er wat structuur in de burger of is het een beetje sponzig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 08:35 



 
Profiel   

Medium-Coop-vivera aanbieding deze week: 3 voor 5 euro :)
Voor degenen die het niet kennen: Viva las Vegas maakt een hele uitgebreide voordeelfolder elke week. Staan niet alleen de vleesvervangers in maar ook fruit, vegan koekjes/snoep/ijs etc. https://www.vivalasvegas.nl/vega-voordeel-week-8/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 13:59 



 
Profiel   

Handig zeg!

Ik vind de burgers van Vivera erg lekker!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 23:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 188 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen