Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Zelfs onze kleine appie heeft m, heb m ook op de lijst gezet.

Jammer dat het nou de duitse aldi is. Ik kom er nooit, maar wilde toch eens de vegetarische kroket en bitterbal proberen. Zou leuk zijn als er nog meer lekkers is :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:16 



 
Profiel   

Van de week bij de Aldi weer bitterballen gehaald en ook mini loempias om te proberen, veel beter dan de van de AH of jumbo, echt een aanrader :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:19 



 
Profiel   

en mijn vriend heeft bij de grote albert heijn de vega(n?) turkse pizza's gehaald, ben ik ook erg benieuwd naar :D toch voordeel van verhuizen naar een iets grotere stad, meer van dit soort dingen in de winkels!

kroketten en bitterballen van de aldi zijn inderdaad erg lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:21 



 
Profiel   

Dadels: de dadeltaart van bagels and beans is heel goed aan te passen naar vegan.

Courgettes: die kunnen bijna overal in. Ze zijn bij mij ook favoriet voor soepjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:37 



 
Profiel   

Duitse Aldi klinkt goed. Over een tijdje woon ik dichterbij de grens. Zal m dan eens opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 19:01 



 
Profiel   

Ik was afgelopen maandag in de Marktkauf en daar hadden ze ook opvallend veel vegetarisch of vegan gelabeld. Was er echt verbaasd over.

Heb Pizzaschmelz gehaald (wordt mijn eerste keer zo dus :D), vegan worstjes en ook een vegan saladedressing. En de kebabbroodjes waren ook vegan :))

Ze hadden ook behoorlijk veel opvallende vegetarische/vegan varianten van vanalles. Veel was ook erg prijzig overigens, die Pizzaschmelz was 3,80 en een vegan roomkaas zat ook op die prijs. Maar ze hadden dus ook vegetarische vleessalades en kipsalades, smeerworst, leverpastei, maar ook ham en andere soorten 'vlees'. Niet alles was vegan overigens.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 19:11 



 
Profiel   

Voor op hol geslaagde courgette/pompoenen/olijfkomkommer planten hebben wij altijd een pan waarmee je heeeel veel zoetzuur kunt maken. Bloemen/bloemknoppen zijn ook te gebruiken. En met zoetzuur kun je ook nog wel variëren, plus je hebt er het hele jaar lol van! Heerlijk bij roerbakgerechten of op een boterham :)
Verder frittata met kleine reepjes en/of de bloemen. Een grote helemaal laten afrijpen voor zaad en daar zowel wat van bewaren als ook een lekkere snack van het zaad maken. En van het vruchtvlees soep oid.
Courgette "spaghetti" is ook tof.
Van alles moet je wel dingen op t internet kunnen vinden :j

Ik heb hier op een afgelegen stukje op onze grond tien pompoenplanten. Heb me de hele zomer verheugd op overvloed, hebben ze maar drie pompoenen geproduceerd... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 10:33 



 
Profiel   

Wat is zoet zuur voor een gerecht :o? ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 16:44 



 
Profiel   

Oooh jongens jongens, ik was weer in Den Haag dus dan moet je wel even langs de snackbar :~
Kibbeling blijft heerlijk!

We waren Slechter Leven stickers uitdelen met PinkPolitiek. Nog best veel leuke reacties gehad! We zijn alleen vergeten te kijken of mensen ze ook daadwerkelijk hebben geplakt :=
Edit - Mochten er mensen de Slechter Leven actie niet kennen:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 20:45 



 
Profiel   

Probeer ik al zo lang lekkere vegan kaas te vinden voor tosti’s, bij gebrek aan zin om boodschappen te doen net maar eens zo’n edelgist sausje gemaakt, is dat dus echt zo veel lekkerder :9 en waarschijnlijk ook nog veel goedkoper dan die dure kaasvervangers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 11:29 



 
Profiel   

Valt dat er niet uit? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 12:08 



 
Profiel   

Als je het sausje dik genoeg maakt niet. Had de substantie van gesmolten kaas zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 12:21 



 
Profiel   

zijn er mensen die meedoen aan de vegan challenge?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 19:43 



 
Profiel   

liespower94 schreef
zijn er mensen die meedoen aan de vegan challenge?

Meedoen is een groot woord maar ik heb me wel aangemeld. Wil graag wat ideetjes opdoen.

Eet morgen overigens buiten de deur bij een zaak die normaal vlees met friet serveert dus ben bijzonder benieuwd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 19:46 



 
Profiel   

Heb me ook aangemeld, voor de ideeën inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 20:28 



 
Profiel   

ik heb me ook aangemeld, wil wel proberen zo goed mogelijk mee te doen! maar waar het niet lukt.. lukt het niet! altijd wel goed om even bewust mee bezig te zijn denk ik! en nieuwe ideeën opdoen inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 20:57 



 
Profiel   

Ik heb vandaag enchiladas met linzen gegeten en het smaakte fantastisch. Wel heel vullend.

Het soort linzen dat je moet gebruiken, werd niet gespecificeerd.
Ik heb rode splitlinzen gebruikt, omdat ik groene linzen niet lekker vind. De vulling werd, denk ik, iets te mushy, want het vullen van de burrito's was bijna onmogelijk. Maar dat viel te verwachten met splitlinzen...
Weet iemand of er ook linzen bestaan die qua structuur steviger blijven, terwijl ze wel een smaak hebben die doet denken aan rode splitlinzen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 21:47 



 
Profiel   

Ik gok dat ze in het recept blonde linzen hebben gebruikt (ook te koop in blik van sowieso bonduelle dacht ik)
Althans, daar lijkt het verdacht veel op op de foto's
Of die gelijkend smaken als rode weet ik niet , ik vind rode gruwelijk smerig door de textuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 23:23 



 
Profiel   

Iemand de pindavrije saté schnitzel al geprobeerd van vivera? Ligt sinds kort in de schappen van de coop, andere winkels volgen nog..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:17 



 
Profiel   

Nog niet geprobeerd.
Ik kom er net achter dat pepernoten vegan zijn <3
Wat doen jullie trouwens als er bij een product iets staat qua ‘kan sporen bevatten van melk/eieren’, kopen jullie het dan toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:21 



 
Profiel   

Yentaah schreef
Nog niet geprobeerd.
Ik kom er net achter dat pepernoten vegan zijn <3
Wat doen jullie trouwens als er bij een product iets staat qua ‘kan sporen bevatten van melk/eieren’, kopen jullie het dan toch niet?


Pepernoten, echt? *\o/*

Dat koop ik wel. Want dat betekend dat het in een fabriek is verwerkt waar dat spul ook word verwerkt, maar dat het er niet met opzet door gegooid is ( begrijp ik). Dus dan vind ik niet dat ik het niet kan gebruiken i.v.m. etische overwegingen want het was niet zo bedoelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:44 



 
Profiel   

Deoiridh schreef
Yentaah schreef
Nog niet geprobeerd.
Ik kom er net achter dat pepernoten vegan zijn <3
Wat doen jullie trouwens als er bij een product iets staat qua ‘kan sporen bevatten van melk/eieren’, kopen jullie het dan toch niet?


Pepernoten, echt? *\o/*

Dat koop ik wel. Want dat betekend dat het in een fabriek is verwerkt waar dat spul ook word verwerkt, maar dat het er niet met opzet door gegooid is ( begrijp ik). Dus dan vind ik niet dat ik het niet kan gebruiken i.v.m. etische overwegingen want het was niet zo bedoelt.


dat heb ik ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 15:08 



 
Profiel   

Niet alle pepernoten zijn vegan, overigens ook niet alle nep-oreos kwam ik achter #)

Deze week hadden ze pizza bij ons en iemand liet 2 stukjes tonijnpizza staan, vind ik lekker en weggooien is sonde dus heb ze opgegeten. De hele nacht "lol" van gehad, buikpijn en dus ook eigenlijk niet geslapen -O-
Heb het gevoel dat ik van vis meer last heb dan van kaas en melk gek genoeg, gezien ze voor melk daadwerkelijk intolerantie hebben gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 15:15 



 
Profiel   

Yuk, dat lactoseprobleem wordt alleen maar erger als je het niet eet. Mijn man en ik hadden laatst beide enorm opgezwollen buiken en pijn, hadden we ook weer een keer starbucks gehad (warme choco)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 15:18 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Yuk, dat lactoseprobleem wordt alleen maar erger als je het niet eet. Mijn man en ik hadden laatst beide enorm opgezwollen buiken en pijn, hadden we ook weer een keer starbucks gehad (warme choco)

Punt is dus dat ik van de lactose weinig last heb (kan zo eens in de maand chocolade of kaas niet echt laten staan :+ ), maar de 2 keer dat ik vis heb gegeten had ik echt heel veel last.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen