Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 149 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Ik had niet de optie gezien voor andere melk, ik denk het haast niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:51 



 
Profiel   

Suliko schreef
Stumper_, wat zijn ongeveer de prijzen bij ACU? Heb niet zo veel te spenderen maar het lijkt me erg leuk mijn vriend eens mee uit eten te nemen. :)

Gisteren hadden we eten gehaald bij SOY een vegetarisch/veganistisch afhaalrestaurent in Utrecht. Ik ben altijd erg huiverig om chineesachtig afhaaleten omdat ik er al eens goed ziek van ben geworden (thais of indo vind ik wat dat betreft meestal veel beter aan kwaliteit), maar ik had zo'n hip restaurant als SOY wel wat hoger ingeschat, helaas hing ik vannacht alsnog boven de wc met misselijkheid en buikpijn. -O-


Een starter was €4, een hoofdgerecht €8.50 en bestel er vooral geen frietjes bij want die kun je echt niet op al zijn ze wel heel lekker! :+ (De serveerster raadde ons tweeën een grote portie aan, maar dat was denk ik zonder ons toen al bestelde hoofdgerecht meegerekend.) Dessert was 3 euro maar dat konden we helaas ook niet meer op. We hebben het halve hoofdgerecht al in een bakje meegekregen omdat het teveel was (wel heel fijn dat het kon, we schaamden ons echt een beetje dat het nodig was...). :o De courgette frittelle en de groene dahl smaakten echt fantastisch! En de aardappel-tofugratin met tomatensaus was ook lekker, al was het schaaltje met bloemkool en broccoli ernaast nog beter.

Het is trouwens volledig gerund door vrijwilligers en 's avonds ook een poppodium, het heeft een punky sfeer dus daar moet je wel een beetje van houden. :D

En jammer zeg, dat SOY tegenviel! Ik wil er ook al tijden wat halen maar misschien toch maar niet doen dus. -O-

Vandaag de citroen-maanzaadcake van de vegan challenge gemaakt. Qua structuur erg goed gelukt, hij smaakte ook goed maar ik had gehoopt op overheersende citroen en dat was niet het geval, ook al had ik het al verhoogd. Hij is wel goedgekeurd door niet-vegans! Volgende keer gooi ik er wel minstens 2x zoveel citroen in. Hij zag er bijna uit zoals op het plaatje. :D https://veganchallenge.nl/recepten/citr ... zaad-cake/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:30 



 
Profiel   

Oh. Ik heb net de sticky crispy shii-take van bosh gemaakt.

[ img ].

Te lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 20:05 



 
Profiel   

Is dat met verse of met gewelde oliebol? Wil je het recept delen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 06:45 



 
Profiel   

O jee, de oliebol is aan...
https://www.volkskrant.nl/koken-en-eten ... ~a4519729/
Hebben ze bij de NVWA nou echt niks beters te doen :')

Ziet er lekker uit poes, heb je een linkje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 06:47 



 
Profiel   

Wat een zielig gedoe van de NVNA ... de vleesindustrie verliest zeker te veel omzet :roll: .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 07:00 



 
Profiel   

Seriously
Als ik zie wat er allemaal uitgevreten word met onze voeding
Hoe misleid we worden op allerlei fronten
En dan maken Ze zich hier druk om?
Stelletje idioten
Ik vermoed idd vleeslobby invloed want serieus
VEGETARISCHE slager , VEGETARISCHE kipstuckjes
Wtf is daar misleidend aan?
Een stuk eerlijker als een pak tropisch fruitsap waar meer appelsap dan tropisch sap in zit
En dat is dan een misleiding die ondanks dat het zware BS is niet zo een drama is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 07:01 



 
Profiel   

Eelmo schreef
Is dat met verse of met gewelde oliebol? Wil je het recept delen? :)


Ik had ze wat nat gemaakt en en in maizena.

https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 376303958/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 07:15 



 
Profiel   

Ach ja, een bepaalde industrie zal t wel in zijn portemonnee voelen... 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 07:15 



 
Profiel   

Ik vind het ook echt raar dat ze zich daar druk over gaan maken... Zelfs Jumbo heeft vegetarische schnitzels die gewoon schnitzels heten... (En lekker dat ze zijn! :D)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 10:36 



 
Profiel   

Nou moet ik ook wel zeggen dat ik het raar vind dat er vegetarische kip nuggets zijn.
Noem ze dan gewoon nuggets want met kip heeft het weinig van doen.

Of je je daar zo druk om zou moeten maken, mwah nee.

Overigens staat de mayolijn hier ineens gewoon in de jumbo :oo
Veel lekkerder dan dat kleine dure potje van de AH, dus ik ben fan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 10:43 



 
Profiel   

de kip, koe of andere dierennaam toevoeging is puur om aan te geven waar het op zou moeten lijken
zo ontzettend niet boeiend wat mij betreft

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 10:46 



 
Profiel   

Het grappigste is vooral: alleen DVS heeft dit bericht gekregen. "Verander je namen voor maart of zie een boete tegemoet."
Vivera niet, Goodbite niet, de supermarkten-met-huismerk-vleesvervangers evenmin.
Een van de mede-eigenaren van DVS zit in de Eerste kamer namens de Partij voor de Dieren. Probeer dan nog maar eens uit te leggen dat het géén politiek motief heeft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:18 



 
Profiel   

Binnen mijn vriendengroep is deze idioterie ook opgekomen. Zullen we met z'n allen een claim indienen bij de nvwa dat we vinden dat 'biologisch' niet meer hoeft te worden aangeduid (want dat is volkomen normaal, lijkt me) en er voortaan standaard stickers a la die van Lubach op het 'gangbare' vlees moeten komen? Want dat betreft - als je toch kromme vergelijkingen gaat trekken - wat mij betreft veel grotere verdraaiingen van de werkelijkheid. Kom op zeg, wat een onzin.

Bovendien merk ik binnen mijn omgeving dat juist de aanwezigheid van vleesvervangers met een duidelijke aanduiding van wat ze 'vervangen' ertoe leidt dat mensen die gewoonlijk vlees eten, makkelijker een vervanging inzetten. Dat lijkt me alleen maar positief.

Maar ja, voordeel aan dit topic is natuurlijk dat de meesten het wel met elkaar eens zijn binnen deze kwestie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:28 



 
Profiel   

Probleem is dat de vleesindustrie dat natuurlijk totaal niet positief vindt. Zij zien liever afschrikwekkende namen als sojaburger, kikkererwtenballetjes en bonenburger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:55 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Ik heb daar ook last van, maar niet met alle warme chocolademelk... Die van de Starbucks kan ik ook niet hebben, cappuccino dan weer wel. Ook kon ik bij mijn ouders altijd nog toetjes eten na een warme maaltijd, nu ik dat niet meer doe bij mijn vriend krijg ik altijd diarree als ik bij mijn ouders weer toetje neem na het eten. Nu weet ik het en sla ik het over, wel jammer want ik hou echt ontzettend van toetjes... :') Een toetje zo spontaan in de middag (dus niet na een warme maaltijd) kan ik dan weer wel verdragen... Echt heel apart :=


Als dat toetje op basis van dierlijke melk is, zouden lactase-pillen misschien helpen. Als het probleem tenminste geen echte allergie is, maar "gewoon" gebrek aan lactase-enzymen in je darmen.
Deze pillen schijnen erg goed te werken, volgens mensen met lactose-intolerantie. https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lactolerantie-capsules/p/2452262
Neem ze direct voor het toetje in en je hebt nergens last van.

Is je probleem een echte eiwit-allergie, kan die allergie zich zelfs uitbreiden naar allergie voor lupine-eiwit, en dat is heel vervelend, omdat best wel veel "vleesvervangers" gemaakt worden met lupine...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 13:06 



 
Profiel   

Sheran schreef
Probleem is dat de vleesindustrie dat natuurlijk totaal niet positief vindt. Zij zien liever afschrikwekkende namen als sojaburger, kikkererwtenballetjes en bonenburger.

Bonenburger en groentenballetjes bestaat al :)*

En inderdaad, veel mensen is het juist makkelijker voor als je een keertje zonder vlees wil (bijv speckjes ipv spekjes door je boerenkool). Ik had ook al op Facebook gezet dat als je moeite hebt met de vegaproducten (in het vega!!schap) te onderscheiden van vlees, dat je dan een ander probleem hebt dan een verkeerd product: namelijk dat je óf maar eens op leesles moet óf langs de opticien voor een sterkere bril. := Daar reageerde iemand op dat het echte probleem is dat de kipstuckjes van DVS naar piepschuim smaken... Nou er zullen er vast mensen zijn die het niet lekker vinden maar dat vond ik echt wel een flink pak aanstellerij :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:23 



 
Profiel   

Dan heb je een nog grotere bril nodig, als je de verpakking gaat bakken ipv de kipstuckjes :Y)

Al die mensen die roepen dat vleesvervangers nergens naar smaken hebben ze nog nooit geprobeerd, daar durf ik om te wedden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:26 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dan heb je een nog grotere bril nodig, als je de verpakking gaat bakken ipv de kipstuckjes :Y)

Al die mensen die roepen dat vleesvervangers nergens naar smaken hebben ze nog nooit geprobeerd, daar durf ik om te wedden.

Ja of ze hebben tofu rechtstreeks uit de verpakking in de pan gegooid ofzo. Als je gehakt koopt ga je dat toch ook niet zonder kruiden en compleet doodgebakken eten? Maar als je dat met tofu doet is élke vleesvervanger slecht :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:29 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dan heb je een nog grotere bril nodig, als je de verpakking gaat bakken ipv de kipstuckjes :Y)

Al die mensen die roepen dat vleesvervangers nergens naar smaken hebben ze nog nooit geprobeerd, daar durf ik om te wedden.

Dit, maar heb ook het idee dat mensen gewoon de verkeerde kopen of ze niet goed bereiden. Klopt, die mais/paprika/weetikveelburgers van de jumbo zijn ook niet te vreten. En die kipstuckjes moet je kruiden op doen. Echte kip eet je toch ook niet half-rauw en helemaal kruidloos? :') En maar zeuren dat het nergens naar smaakt. _O-

Edit; Margrathea was me voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:30 



 
Profiel   

De champignon-paprikaburgers van Vivera zijn anders echt heeerlijk :~ zonder iets erop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:31 



 
Profiel   

poes schreef
Eelmo schreef
Is dat met verse of met gewelde oliebol? Wil je het recept delen? :)


Ik had ze wat nat gemaakt en en in maizena.

https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 376303958/


Tnx :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:56 



 
Profiel   

Veel mensen die vlees eten en niet open staan voor vegetarische opties vinden per definitie elke vleesvervanger vies voordat ze het geproefd hebben. Maar als je ze een goed vegetarisch gerecht voorschotelt zonder van tevoren te melden of het vegetarisch is, dan is de kans erg groot dat ze het opeens lekker vinden.

En net als met vlees waarbij natuurlijk bereiding erg van belang is, maar ook wat je voorkeur is (kip/varken/etc en in de vorm van biefstuk/gehakt/etc) is dat voor vegetarische producten natuurlijk ook van zo. Dat wordt door veel anti-vegetariërs vergeten :))

Ik vind groenteburgers 9 van de 10 keer ook ontzettend ranzig. Of rulgehakt. Maargoed, dat ligt dus echt aan je persoonlijke voorkeur.

Mijn vrienden (en anderen die ik gesproken heb of waarvan ik berichten heb gelezen) die geen vegetariërs/veganisten zijn vinden het juist ontzettend fijn dat iets een naam heeft waardoor ze een product makkelijk qua smaak en/of structuur kunnen vergelijken met iets wat ze al kennen. Juist daardoor wordt de stap voor hen kleiner om af en toe eens voor de vegetarische optie te gaan. En dat juich ik dus alleen maar toe. Vind het echt belachelijk dat er vanwege de benaming zo intens kinderachtig wordt gedaan. Er staat nota bene op de verpakking dat het van De Vegetarische Slager is... (of in het geval van Vivera dat het vegetarisch is enzovoort). Maar zoals jullie wel aan mijn rant merken vind ik het een erg frustrerende discussie _O- en ik ben er ook echt van overtuigd dat het echt een gerichte aanval is naar DVS.

Ik heb trouwens een nieuwe ontdekking gedaan in mijn AH. Is sinds kort aan het assortiment toegevoegd, want eerst hadden ze in mijn AH helemaal geen veganistische mayo:
[ img ]

Ben benieuwd! Mayolijn vind ik al erg lekker, maar denk dat deze meer naar de 'echte' mayo gaat smaken. Met bijbehorende calorieën ook trouwens :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 15:04 



 
Profiel   

Ik was ook altijd vleesliefhebber. En dan bij voorkeur culinaire hoogstandjes. Ik heb aardig wat vleesvervangers geprobeerd, maar ik eet de liever niet. Vind het echt niet lekker of ben er gauw op uitgekeken.
Tot dusver enige waar ik me op kan verheugen is de bamischijf van mora (of in kroketvorm van ah), maar dat is nauurlijk verre van gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 15:31 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik was ook altijd vleesliefhebber. En dan bij voorkeur culinaire hoogstandjes. Ik heb aardig wat vleesvervangers geprobeerd, maar ik eet de liever niet. Vind het echt niet lekker of ben er gauw op uitgekeken.
Tot dusver enige waar ik me op kan verheugen is de bamischijf van mora (of in kroketvorm van ah), maar dat is nauurlijk verre van gezond.

Dat kan, maar dat betekent toch niet dat je het super goor vind en dat het dus niet verkocht zou mogen worden (ofzoiets) :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 15:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 149 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen