Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:23

Hoi, hebben er hier meer mensen meegedaan met die vivera actie dat je geld terug krijgt voor de nieuwe kipfilet? Ik heb ongeveer een week geleden aanvraag gedaan voor terugbetaling maar nog niks ontvangen.

De kipfilet zelf moet ik trouwens nog testen :P

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 18:45

Oew dat klinkt goed, geld terug is altijd welkom natuurlijk :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:16

Ik werk op zondag in een traiteur winkel en versnijd daar zelf salami en andere charcuterie. Geen moeite mee. Ik schep dan ook vleesbereidingen in bakjes en zo.
Ik heb er geen moeite mee maar ik werkte er al toen ik vegetarier werd.

Twee jaar geleden ben ik een job begonnen als supermarktdirecteur. Ik heb stage gelopen in de vis en beenhouwerij en vond dat meevallen. Ook charcuterie aanvullen en zo. Enige waar ik echt niet tegen kon waren de levende dieren in de winkel (kreeften, mosselen en oesters). Daar was ik ook echt heel streng mee dat ze niet te lang mochten blijven zitten. Maar leuk is anders.

Nu heeft mijn vast werk niets met vlees te maken en dat is toch wel beter.

Ik bereid wel voor niemand vlees overigens. Dat doe je maar zelf.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:24

Ik val even binnen met een vraag: hebben jullie tips voor veganistische kant en klare koekjes/gebak voor bij de koffie? En waar kun je die krijgen?
Ik heb de middelen noch tijd om zelf iets in elkaar te draaien helaas.

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:29


8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 11:36

Bij de AH hebben ze groene bordjes bij veel vegan producten staan. Ideaal!
Afbeelding

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:12

Dank jullie wel! :)
Oh bij de AH is me nooit opgevallen! Super handig, die zit hier vlakbij.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:33

8nnemiek schreef:
Bij de AH hebben ze groene bordjes bij veel vegan producten staan. Ideaal!
[ Afbeelding ]

Wooooh! Vegan witte chocolade! <3 die wil ik ook!
Hier bij onze AH klopt vaak niks van die bordjes, dus ik durf er niet op te vertrouwen. Er stonden bv vegan-bordjes bij de knakworstjes met ei en toen ik dat ging melden, leek niemand zich daar echt druk om te maken.

Ik houd van Punsley ofzoiets. Die kleine stroopkoeken. Te koop bij Jumbo en AH.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:10

marley93 schreef:
Ik val even binnen met een vraag: hebben jullie tips voor veganistische kant en klare koekjes/gebak voor bij de koffie? En waar kun je die krijgen?
Ik heb de middelen noch tijd om zelf iets in elkaar te draaien helaas.


Lu Timeout koekjes zijn mijn favo! Chocalate chip idee. Verkade nizza zijn ook vegan, en oranje koeken ook. En nog veeel meer maar dit komt meteen in me op

Ik kwam vorige week een vegan kaasbroodje tegen bij de AH to go, vond het niet super lekker maar wel tof dat het er is! nu nog een vegan frikandel/saucijzen broodje...

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:00

En standaard maar wel lekker, oreos

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:01

Punselie's stroopkoeken

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:01

De 'oreos' van lotus met speculoos of vanille :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:03

Schemerdier schreef:
De 'oreos' van lotus met speculoos of vanille :9

SSssssssst :')

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:47

Margoooo schreef:
marley93 schreef:
Ik val even binnen met een vraag: hebben jullie tips voor veganistische kant en klare koekjes/gebak voor bij de koffie? En waar kun je die krijgen?
Ik heb de middelen noch tijd om zelf iets in elkaar te draaien helaas.


Lu Timeout koekjes zijn mijn favo! Chocalate chip idee. Verkade nizza zijn ook vegan, en oranje koeken ook. En nog veeel meer maar dit komt meteen in me op

Ik kwam vorige week een vegan kaasbroodje tegen bij de AH to go, vond het niet super lekker maar wel tof dat het er is! nu nog een vegan frikandel/saucijzen broodje...


Ik twijfel even of hij vegan is, maar AH heeft sowieso een vegetarisch frikandelbroodje. Ik ben de standaard broodje mozarella/tomaat zat, dus ik haal regelmatig bij de AH to go een "frikandel"broodje. Onze Jumbo was ook begonnen aan de "frikandel"broodjes, maar die verkochten zo slecht dat ze ze in de vriezer hebben gelaten. Gelukkig wilden ze die ook wel verkopen, dus ik heb vorige week een zakje met 6 bevroren "frikandel"broodjes opgehaald.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:38

Hoihoi, hoe strikt zijn jullie met het wel of niet opeten van vleesvervangers na de tht datum?

Ik had een pakje vega shoarma, op soja basis, was houdbaar tot 3 november.. echter ziet er nog goed uit en ruikt ook nog goed.

Ik ga het denk ik wel proberen goed doorbakken en eten, maar ben toch wat bang voor buikpijn :')

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:47

Lekker opbakken!
Ik ben niet zo bang voor die data, is ook maar door iemand bedacht hè? Even ruiken en kijken en als t normaal lijk lekker opeten!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:52

Kijken, ruiken, proeven, en volgens mij kun je veel soorten met gemak een aantal weken na de datum nog eten als je koelkast koud genoeg staat.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:31

Ik gebruik het ook als richtlijn, niet als deadline. Proeven, ruiken, kijken. Vaak is het echt wel een paar dagen langer houdbaar.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:36

PeerAppel schreef:
Margoooo schreef:

Lu Timeout koekjes zijn mijn favo! Chocalate chip idee. Verkade nizza zijn ook vegan, en oranje koeken ook. En nog veeel meer maar dit komt meteen in me op

Ik kwam vorige week een vegan kaasbroodje tegen bij de AH to go, vond het niet super lekker maar wel tof dat het er is! nu nog een vegan frikandel/saucijzen broodje...


Ik twijfel even of hij vegan is, maar AH heeft sowieso een vegetarisch frikandelbroodje. Ik ben de standaard broodje mozarella/tomaat zat, dus ik haal regelmatig bij de AH to go een "frikandel"broodje. Onze Jumbo was ook begonnen aan de "frikandel"broodjes, maar die verkochten zo slecht dat ze ze in de vriezer hebben gelaten. Gelukkig wilden ze die ook wel verkopen, dus ik heb vorige week een zakje met 6 bevroren "frikandel"broodjes opgehaald.


Die is niet vegan helaas... Ze hadden wel een vegan sate broodje maar die is uit het assortiment helaas... Gelukkig is frikandelbroodje heel makkelijk zelf te maken; ik heb altijd bladerdeeg en vegan (mini) frikandellen in de vriezer liggen....

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:53

Bonna schreef:
Ik gebruik het ook als richtlijn, niet als deadline. Proeven, ruiken, kijken. Vaak is het echt wel een paar dagen langer houdbaar.


Het proefte idd nog goed en heb tot nu toe nergens last van :)

Met tempé had ik wel een keer dat het echt enorm duidelijk over datum was, ik was zo misselijk van die geur dat ik het sindsdien ook niet meer gekocht heb :') maar dat bederft volgens mij sowieso sneller

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:13

Het ligt ook wel een beetje aan de omstandigheden: Is de verpakking bijvoorbeeld al open geweest, heeft het goed gekoeld gelegen of juist niet. Etc. Etc.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:47

Mmm… ik mag binnenkort een 4 weken glutenvrij gaan doen
Dat word even puzzelen , gebruik regelmatig vervangers met tarweproteine (aka gluten)
En heb ook nog een partijtje zelfgemaakte seitan liggen (tis zo een fijne toevoeging, )
Maar goed, mocht het helpen

Op maar youtube met de zoekopdracht glutenvrij vegan :P :Y)

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:03

Volgens mij is niet bij iedereen bekend wat vegetarisch precies inhoudt. Vandaag was ik in Maastricht en wilde daar ook lunchen. Op de kaart van de brasserie waar we neerstreken was keurig aangegeven welke gerechten vegetarisch waren, waaronder het broodje tuna melt en de zalmburger. >;)

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:34

Chanen schreef:
Volgens mij is niet bij iedereen bekend wat vegetarisch precies inhoudt. Vandaag was ik in Maastricht en wilde daar ook lunchen. Op de kaart van de brasserie waar we neerstreken was keurig aangegeven welke gerechten vegetarisch waren, waaronder het broodje tuna melt en de zalmburger. >;)


Dat is idd een fout die je wel vaker tegenkomt. Het verschil tussen een pescotariër en een vegetariër is nog niet iedereen even duidelijk schijnbaar...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:36

Sonja_vR schreef:
Mmm… ik mag binnenkort een 4 weken glutenvrij gaan doen
Dat word even puzzelen , gebruik regelmatig vervangers met tarweproteine (aka gluten)
En heb ook nog een partijtje zelfgemaakte seitan liggen (tis zo een fijne toevoeging, )
Maar goed, mocht het helpen

Op maar youtube met de zoekopdracht glutenvrij vegan :P :Y)

Ik leef al heel wat jaren geheel glutenvrij, het is te doen hoor ;) en gelukkig steeds meer vleesvervangers zonder tarwe beschikbaar, en ook bijv (bijna) al het nieuwe vega beleg van AH is glutenvrij.
Alleen in restaurants is het altijd opletten, daar gaat het vaak mis, net zoals die vega zalmburgers ;)