Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:15

Volgens mij is de peanutbutter cup nog niet officieel uit in Nederland dus is ie daarom "uitverkocht"! Nu zijn er dus 2 smaken en de 3e moet nog uitgebracht worden.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:42

Ik ben van plan morgen vega shoarma te maken (voor door de couscous). Ik wil graag soja-brokjes hiervoor gebruiken. Iemand die toevallig een goed recept heeft om de soja-brokjes op de juiste smaak te krijgen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 19:59


Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:44

Inderdaad vrijwel elke ongekruide vleesvervanger + shoarmakruiden werkt. Ik spreek uit ervaring :=

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:57

En anders heeft Vivera ook heerlijke (vegan) shoarma :9 :9

maar je kunt inderdaad door bijna alles wel shoarmakruiden gooien!

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:26

Aah super, bedankt voor de reacties. Ik ga vanavond gewoon een beetje experimenteren :9

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:32

NL heeft idd 3 vegan smaken nu, fudge brownie, chunky monkey en peanut Butter cup. Die laatste is nog nergens verkrijgbaar, vandaar dat hij continue uitverkocht is, maar hij zou binnenkort wel moeten komen. :j

Fudge brownie vind ik eigenlijk net iets te chocolade-ig, maar chunky monkey vind ik erg lekker! Kan niet wachten tot peanut Butter cup :D


Shoarma van vivera is echt aan te raden, lekkerder dan kip/varkensshoarma volgens mijn shoarma-liefhebbende vriend. :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:55

Voordeel van vegan: je kunt tussentijds gewoon proeven :~

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:01

Oh mijn god... Ik wist niet dat er ook een vegan peanut butter cup van B&J' s komt! Nu is het eind echt zoek voor mij, ik ga helemaal los als die uitkomt *\o/* *\%/* :x

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:08

Ik zag het labeltje al hangen in de AH gisteren :oo Morgen toch maar weer eens kijken...

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:02

Even tussendoor: Ik heb een airfryer gekocht hoor! :Y)

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:42

J0anieke schreef:
Even tussendoor: Ik heb een airfryer gekocht hoor! :Y)



Veel plezier ermee!! Ik mis dat ding enorm. Hij staat nog in m'n huis in nl..
.wie weet laat ik hem nog eens opsturen.

Voor nu: groot vegan en vegetarisch aanbod ontdekt in een supermarkt (geen burgers helaas). Ga deze tofu verwerken in een roti! Extra firm, dus kan hem hopelijk lekker krokant bakken. Nu nog massala zien te vinden haha.

Afbeelding

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:31

Zuchini schreef:
J0anieke schreef:
Even tussendoor: Ik heb een airfryer gekocht hoor! :Y)



Veel plezier ermee!! Ik mis dat ding enorm. Hij staat nog in m'n huis in nl..
.wie weet laat ik hem nog eens opsturen.

Voor nu: groot vegan en vegetarisch aanbod ontdekt in een supermarkt (geen burgers helaas). Ga deze tofu verwerken in een roti! Extra firm, dus kan hem hopelijk lekker krokant bakken. Nu nog massala zien te vinden haha.

[ [url=m/ViolIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je wat heb kunnen vinden ! Ik moet het hier nog gaan ontdekken.. Heb je toevallig al een goed recept van de roti? :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:36

xWouter schreef:
Fijn dat je wat heb kunnen vinden ! Ik moet het hier nog gaan ontdekken.. Heb je toevallig al een goed recept van de roti? :)


Wij gebruiken dat pak van Knorr meestal, heerlijk lui.
Met Des vinden we het zo lekker dat we dat beetje ei voor lief nemen wat daarin zit :o

Ergeren jullie je trouwens ook zo aan die verheerlijking van melk en kaas in de reclames? Ik word er gewoon een beetje naar van zo nu en dan terwijl ik daar vroeger echt nooit last van had. Gisteren ook per ongeluk een stukje jonge kaas in mijn salade en kreeg het maar met moeite doorgeslikt :')
Kaas en vlees word langzaam steeds viezer :Y)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:47

Ik dacht al dat ik gek werd. Mij smaakt kaas ook steeds minder goed...

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:55

Azmay schreef:
xWouter schreef:
Fijn dat je wat heb kunnen vinden ! Ik moet het hier nog gaan ontdekken.. Heb je toevallig al een goed recept van de roti? :)


Wij gebruiken dat pak van Knorr meestal, heerlijk lui.
Met Des vinden we het zo lekker dat we dat beetje ei voor lief nemen wat daarin zit :o

Ergeren jullie je trouwens ook zo aan die verheerlijking van melk en kaas in de reclames? Ik word er gewoon een beetje naar van zo nu en dan terwijl ik daar vroeger echt nooit last van had. Gisteren ook per ongeluk een stukje jonge kaas in mijn salade en kreeg het maar met moeite doorgeslikt :')
Kaas en vlees word langzaam steeds viezer :Y)

Die had ik in Nederland ook altijd, echter kennen zie hier geen Knorr helaas :=

Je bent zeker niet de enigste..

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:30

Ik heb alleen het traditionele recept voor kip, ik ga improviseren met de tofu, en Met de rotivellen trouwens ook. Die kunnen jullie kant en klaar in de toko kopen. Jongens nee geen knorr :x het is niet moeilijk! Zal stappenplan met foto's proberen te maken en overzicht van de hoeveelheden. Ik eet overigens zelf wel af en toe vis, ei en zuivel, al heb je daar naast gekookt eitje (kan je gewoon weglaten, is luxe) geen last van bij het maken van roti. Ik moet alleen even wachten tot de 17e, dan krijg ik als het goed is een doos uit nl met de echte hindoustaanse roti massala kruiden! Hou jullie op de hoogte :j

Ps wat vlees betreft: kan me daar zeker in herkennen. Meldde ik vorige keer nog sporadisch vlees te eten, heb ik sindsdien geen vlees meer aangeraakt. Lekker veel groenten wel. Ipv bonen neem ik erwtjes bv. Zit prima in m'n vel!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:56

Zuchini schreef:
Ik heb alleen het traditionele recept voor kip, ik ga improviseren met de tofu, en Met de rotivellen trouwens ook. Die kunnen jullie kant en klaar in de toko kopen. Jongens nee geen knorr :x het is niet moeilijk! Zal stappenplan met foto's proberen te maken en overzicht van de hoeveelheden. Ik eet overigens zelf wel af en toe vis, ei en zuivel, al heb je daar naast gekookt eitje (kan je gewoon weglaten, is luxe) geen last van bij het maken van roti. Ik moet alleen even wachten tot de 17e, dan krijg ik als het goed is een doos uit nl met de echte hindoustaanse roti massala kruiden! Hou jullie op de hoogte :j

Ps wat vlees betreft: kan me daar zeker in herkennen. Meldde ik vorige keer nog sporadisch vlees te eten, heb ik sindsdien geen vlees meer aangeraakt. Lekker veel groenten wel. Ipv bonen neem ik erwtjes bv. Zit prima in m'n vel!

Het is enorm simpel, maar anders moesten we alsnog kruiden en pannenkoeken kopen dus och :')

Zijn erg lui wat koken betreft, kopen veel kant en klaar op het moment, vleesvervangers enzo ;)

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:09

Dat zou heel fijn zijn Zuchini!

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:00

Van vlees kan ik het me niet meer voorstellen dat ik het in mijn mond zou stoppen, maar met kaas heb ik nog steeds veel moeite. Ik hou echt veel van kaas, ik denk niet dat dat overgaat. Thuis eten we 100% veganistisch. Alleen als we uit eten zijn, dan eet ik wel kaas. Ik ben eigenlijk best een moeilijke eter en hou helemaal niet zo van groente :+ Best lastig om dan veganistisch te zijn vind ik. Net als curry's enzo, lust ik ook niet. Dus helemaal afscheid nemen van kaas, dat lukt me nog niet helaas.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:42

Bij mij is het juist andersom, ik ben niet (meer) zo'n kaasfanaat, maar de rest van het gezin wel. Als we een ovenschotel eten en ik vertik het om er kaas op te doen, missen ze de kaas wel en doen ze er zelf kaas op. Ik heb al Edelgist en geraspte willemsburger geprobeerd, maar dat smelt toch niet zo lekker.

De shoarma van de sojabrokken was erg lekker! Ik moest wel veel meer kruiden erdoorheen gooien dan het recept aangaf, maar het smaakte uiteindelijk erg goed. Zelfs m'n vader (die altijd loopt te zeuren over vlees) gaf toe dat dit best wel lekker was *\o/*

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:16

Herkenbaar Mona :j Bij het avondeten vind ik het steeds minder een probleem om de kaas weg te laten (Wat ik echt nooit had verwacht), maar als broodbeleg eet ik het wel nog regelmatig. Ik moet er vooral streng op letten, en deze week gaat het nog goed :j

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:30

Precies wat Loolotte zegt daar loop ik ook tegenaan. En er is hier ook altijd veel kaas in huis, dat maakt het niet eenvoudiger... ik merk dat ik als ik geen kaas eet ook sneller grijp naar zoet beleg en dat wil ik óók niet. Terwijl ik toch aardig wat spreads etc heb, dus genoeg afwisseling mogelijk. Ik heb mijn hoop voorlopig op veel notenpastas gezet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:34

Ik heb afgelopen weekend weer een plantaardig tosti-kaasje gemaakt. Is echt héérlijk als ik zin heb in een tosti, zo mis ik de echte kaas totaal niet meer :D
Vanochtend had ik een plakje ‘kaas’ met een plakje kipworst van de vegetarische slager tussen de tosti <3 Echt heerlijk!
Alleen jammer dat ie koud en in blokjes net niet helemaal naar echte kaas smaakt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:37

Kaas op brood krijg ik niet meer weg :')
Roomkaas en schimmelkaas nog wel, maar gewone kaas is echt vies geworden op de een of andere manier :=