Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:08

Oh ik ben in schok. "Mijn" appie heeft een persoonlijke actie en dat is een pak Upton’s Naturals Jackfruit gratis.

Ik wist niet eens dat ze jackfruit verkochten. Die ga ik mooi scoren deze week. Iemand dit eerder geprobeerd? Ik heb de keuze uit: Bar-B-Que-, Thai Curry- of Original-

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:16

Thai curry vond ik erg lekker!

Ik heb even wat adviezen van jullie nodig :)
Ik ga volgende week op wintersport met een niet-vegetarische/vegan familie, nouja een is een soort van half vegetariër want die eet wel vis, de rest niet.
Nu wordt er wel iedere dag iets vegan gekookt maar ik ben doodsbenauwd voor tekorten.
Ik maak hier altijd heel complete maaltijden maar in Oostenrijk is t fenomeen vegan nog niet uitgevonden :+

Ik heb een hele auto tot mijn beschikking om alles mee te nemen wat ik wil maar wat neem ik mee? Sommige dingen overleven de tocht naar boven niet, daar knappen de pakken van door het luchtdrukverschil zoals afbakbrood ofzo.

Het mag dus van alles zijn, als het maar in mijn rugzak op de piste past :D
Ik heb een beetje stress dus help :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:52

Je gaat in een week of 2? Echt geen tekorten oplopen die je niet meer boven komt hoor :)

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:55

liespower94 schreef:
Thai curry vond ik erg lekker!

Ik heb even wat adviezen van jullie nodig :)
Ik ga volgende week op wintersport met een niet-vegetarische/vegan familie, nouja een is een soort van half vegetariër want die eet wel vis, de rest niet.
Nu wordt er wel iedere dag iets vegan gekookt maar ik ben doodsbenauwd voor tekorten.
Ik maak hier altijd heel complete maaltijden maar in Oostenrijk is t fenomeen vegan nog niet uitgevonden :+

Ik heb een hele auto tot mijn beschikking om alles mee te nemen wat ik wil maar wat neem ik mee? Sommige dingen overleven de tocht naar boven niet, daar knappen de pakken van door het luchtdrukverschil zoals afbakbrood ofzo.

Het mag dus van alles zijn, als het maar in mijn rugzak op de piste past :D
Ik heb een beetje stress dus help :+


Zou vooral dingen mee nemen die snel ff te snacken zijn. Noten en evt repen voor op de piste. Evt zelf repen bakken die hoog in energie zijn voor in je rugzak. Verder gewoon meenemen wat je hier veel gebruikt en waarvan je bang bent dat je het daar niet direct kan vinden? Edelgist bv als je dat gebruikt, agavestroop? Ik neem aan dat ze daar wel iets van tofu etc in de winkel hebben liggen verder toch? :)
Laatst bijgewerkt door Deoiridh op 21-02-18 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 11:55

Er zal vast ergens vegan volkorenbrood te vinden zijn in Oostenrijk, toch? Pot pindakaas mee, en je overleeft het wel een weekje :Y)
Misschien wat noten/granen repen? En lekker veel fruit, en groente, salade, enz?

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:59

Heeft iemand hier trouwens een aanrader voor vegan haarblondeermiddel? Ik vrees dat in de meeste gewone pakjes wel iets dierlijks in de creme zit. Peroxide (is vgm gewoon vegan) mag er best in zitten, het moet wel echt goed blond worden, als het maar zonder dierlijk is. ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:28

Selka schreef:
Oh ik ben in schok. "Mijn" appie heeft een persoonlijke actie en dat is een pak Upton’s Naturals Jackfruit gratis.

Ik wist niet eens dat ze jackfruit verkochten. Die ga ik mooi scoren deze week. Iemand dit eerder geprobeerd? Ik heb de keuze uit: Bar-B-Que-, Thai Curry- of Original-

Die verkopen ze ook pas heel recent :)
Ik baal zo dat ik nog maar zo kort een persoonlijke bonuskaart heb, ik krijg nog geen aanbiedingen |(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:47

<3Afbeelding

Met mayolijn op de achtergrond. _O-
Wil niet vegan gaan nu maar steeds meer vervangen gaat prima! :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:52

MarlindeRooz schreef:
<3[ [url=m/gcwXEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met mayolijn op de achtergrond. _O-
Wil niet vegan gaan nu maar steeds meer vervangen gaat prima! :D

Ik vond de fudge versie echt heerlijk, doet niet onder voor "gewoon" kwalitatief chocoladeijs imo. <3

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:15

MarlindeRooz schreef:
<3[ [url=m/gcwXEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met mayolijn op de achtergrond. _O-
Wil niet vegan gaan nu maar steeds meer vervangen gaat prima! :D


Deze heb ik vandaag ook gehaald :D De andere was er helaas niet...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:46

Ja de chunky monkey lijkt goed op voorraad overal. Die andere twee heb ik nog niet gezien :(

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:05

De peanutbutter komt geloof ik pas in week 10, dus dat kan nog even duren...

De fudge hadden ze hier wel in overvloed (nu niet meer), maar ik vind chocolade ijs echt niet lekker, dus die heb ik laten staan. De chunky monkey was wel heerlijk! <3

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:20

Ik lees net over Bailey's almande. Een Bailey's variant zonder melk! En daardoor vegan. :) Ik ben benieuwd!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:39

Ja :) Hij schijnt al via internet te bestellen te zijn, later dit jaar ook in Nederlandse fysieke winkels te koop. Het zal een witte fles zijn, duidelijk te onderscheiden van de normale Baileys.
Ook fijn voor mensen met een melk allergie! :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:07

Ik ben nu op zoek naar een vegan chocomelk. Iemand suggesties? Ik drink het warm!

Ik wil eigenlijk alleen (oude) kaas blijven eten. Met mate. :j en dan verantwoord dus streekproduct en bio.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:50

gewoon cacao door plantaardige melk doen :) Meestal proef ik het verschil niet, momenteel gebruik ik rijstmelk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:53

Caily schreef:
gewoon cacao door plantaardige melk doen :) Meestal proef ik het verschil niet, momenteel gebruik ik rijstmelk.

Ben ik te lui voor haha. Maar is wel het proberen waard als ik geen geschikte vind. :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 01:02

Heb je wel eens in het plantaardige melkschap gekeken? Staan er super veel!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 08:57

AH had een tijd geleden Alpro extra dark chocolademelk, die was echt heel lekker!
Nu maak ik hem zelf. Gewoon sojamelk met een eetlepel cacao en een eetlepel suiker. In een pannetje, en daarna door een zeefje, dan is ie het lekkerst :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:33

Magrathea schreef:
Heb je wel eens in het plantaardige melkschap gekeken? Staan er super veel!

Yes! Heb er daar 1 van alpro grhaald

Noukie22

Berichten: 280
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:47

De chocolademelk van Oatly is koud in ieder geval heel erg lekker, warm dan vast ook wel :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:44

:') :')
Afbeelding

Niet dat ik iets tegen dokters heb, integendeel :) Ik denk alleen dat er daar te weinig kennis over voeding zit en ze soms een beetje achterlopen. (Te weinig voedingsleer is overigens iets waar studenten geneeskunde ook over klagen)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:07

Ik baal ook erg van dat tekort aan kennis... hoe vaak huiartsen/dokters dat niet tegen patiënten vertellen (wat ik hoor dan) :=

Mijn huisarts was ook ontzettend kritisch toen ik vertelde dat ik veganistisch at. Vroeg me ook waarom ik dat wel niet deed haha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:35

Ik ben heel blij met mijn huisarts. Zij is vegetariër (ook al toen ze zwanger was - "lekker makkelijk, de helft mag je toch niet"), ze vroeg me alleen of ik wel af en toe B12 neem en toen was het goed :j

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:47

Mijne liep dus onwijs moeilijk te doen toen ik vroeg om een bloedonderzoek, want ik kon wel preventief een en ander bijslikken vond ze. Ze belde me uiteindelijk enigszins op d'r pik getrapt op met de resultaten, want ik had een onwijs groot vitamine D tekort en een klein vitamine B12 tekort :')