Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 256 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Weet iemand in welke fysieke winkel je Liquid smoke (rookaroma) en kala namak (Himalaya zout) kunt kopen?
Ik wil graag seitan gaan maken en deze ingrediënten komen erg vaak voor.
Ik weet dat ik ze online kan kopen, maar vind die verzendkosten altijd zo hoog.
Ik hoorde dat je het bij de toko zou kunnen kopen, maar heb het nig niet gevonden. We hebben hier een Amazing Oriental. Iemand daar al eens geslaagd?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 15:31 



 
Profiel   

Wij hebben hier bij Antwerpen en randstad verschillende 'multiculturele buurten' (die bij vele mensen niet goed vallen, maar goed, dat is een hele andere discussie), maar daar heb je altijd erg veel kleine winkeltjes met al die producten die mensen missen uit het 'thuisland'. Vaak aan erg schappelijke prijzen en goede kwaliteit. Dingen die je niet in de supermarkt vindt. Ook heb je van die multiculti markten die om de zoveel tijd staan.

Ik weet niet in hoeverre de infrastructuur bij jullie gelijkaardig is, maar als je ergens zo'n buurt hebt, is de kans groot dat je ook daar in kleine winkeltjes vindt wat je zoekt!

En als Antwerpen niet te ver is, kan ik je laten weten waar zo'n winkelstraat is ;)


Misschien een stomme opmerking, maar veel mensen denken er niet aan daar te gaan kijken, terwijl er een hoop ingrediënten te vinden zijn, waar veel van ons nog nooit van gehoord hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 15:39 



 
Profiel   

Himalaya zout is bij de AH te koop, liquid smoke zou ik zo snel niet weten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 15:52 



 
Profiel   

Liquid smoke mag volgend mij in Europa niet verkocht worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 16:12 



 
Profiel   

poes schreef
Liquid smoke mag volgend mij in Europa niet verkocht worden


Jaweeel toch, ik heb dat wel eens voorbij zien komen op facebook dat ''wat eet je dan wel'' (een blogger) het gekocht had! Ik zou het even aan haar vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 16:26 



 
Profiel   

Veggideli.nl verkoopt t, maar dat is een webwinkel.

Op welke grond zou het niet in Europa verkocht mogen worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 17:00 



 
Profiel   

Gezondheid. Het is letterlijk vloeibare rook. Webshops verkopen het maar volgens mij vind je het niet legaal in een fysieke winkel. Ook ooit lang gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 17:04 



 
Profiel   

Himalaya zout is toch gewoon zout met roest :o? ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 18:26 



 
Profiel   

Himalaya zout en Kala namak zijn idd twee heel verschillende dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 18:30 



 
Profiel   

O ik lees nu je post pas goed. Ja kala manak is idd iets heeeel anders.
Het schijnt wel in fysieke winkels te verkrijgen zijn maar ik heb het gekocht via v-markt (webshop)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 18:31 



 
Profiel   

Oej, das dom van mij. |o Ik zag beide begrippen in bijna dezelfde recepten voorbij komen. Vandaar m'n verwarring. Sorry
Het ging om kala manak (ei-smaak).

Misschien dan toch maar online kopen als het zo lastig te verkrijgen is. Dank jullie!

Maar wat is er dan ongezond aan liquid smoke :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 19:08 



 
Profiel   

Bij Vmarkt heb je trouwens wel rookzout

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 19:15 



 
Profiel   

Ik heb een klein rookoventje, rookte ik eerder kip of vis in, als ik goede zin heb zal ik eens proberen om wat vega producten te roken.
Eens kijken of dat werkt, dan heb je geen rooksmaak uit een flesje nodig. Lijkt mij toch puurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 19:23 



 
Profiel   

Omdat rook, in welke vorm dan ook, schadelijke stoffen bevat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 20:35 



 
Profiel   

Ik denk dat ik deze eens ga proberen: https://baking-soda.nl/product/rookpeper-en-rookzout/

In gerechten gebruik ik vaak de gerookte tofu van vivera, die heeft ook een erg lekkere rooksmaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 20:38 



 
Profiel   

Ik vind die niet zo rokerig, meer vissig eigenlijk.
Nog steeds erg lekker tho :D Ik eet het vaak op brood

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 20:49 



 
Profiel   

Welke vegetarische burger is voor een vleeseter die open staat om een alternatief te proberen nou écht lekker (en niet zo droog...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 20:51 



 
Profiel   

Ik heb er eens een google aan gewaagd en vloeibare rook(via google heel wat resultaten met die zoekterm
Net als rookaroma ) is gewoon te krijgen in Europa en Nederland
Is ook gewoon goedgekeurd door de instanties

Maar idd of online
Of toko’S
Pools een russische winkels zou je ook nog success bij kunnen hebben trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 21:15 



 
Profiel   

Nikass schreef
Welke vegetarische burger is voor een vleeseter die open staat om een alternatief te proberen nou écht lekker (en niet zo droog...)


Deze: https://www.gardengourmet.nl/daily-favo ... ger-deluxe

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-18 23:40 



 
Profiel   

marinke182 schreef
Weet iemand in welke fysieke winkel je Liquid smoke (rookaroma) en kala namak (Himalaya zout) kunt kopen?
Ik wil graag seitan gaan maken en deze ingrediënten komen erg vaak voor.
Ik weet dat ik ze online kan kopen, maar vind die verzendkosten altijd zo hoog.
Ik hoorde dat je het bij de toko zou kunnen kopen, maar heb het nig niet gevonden. We hebben hier een Amazing Oriental. Iemand daar al eens geslaagd?

Russische winkels hebben het. In groningen zit vjatka, daar heb ik het vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 04:06 



 
Profiel   

Nikass schreef
Welke vegetarische burger is voor een vleeseter die open staat om een alternatief te proberen nou écht lekker (en niet zo droog...)


Ik vind zelf de burgers die juist niet op vlees lijken. Anders gaat een vleeseter het sowieso snel vergelijken.

Zou dan iets kiezen zoals Valless Milner of die met champignon.

Verder kan je misschien beter vleesvervanger introduceren in een gerecht ipv in een burger. Ik ben al bijna mijn hele leven vega en ik heet zelden burgers.

Quorn vega gehakt vind ik lekker, die van de ekoplaza ook trouwens. Door de pasta, ovenschotel, gevulde paprika etc. 'Kip'-stukjes van valless en quorn zijn lekker in een wrap of ander mexicaans gerecht. Dat zijn vleesvervangers die ik zelf veel gebruikte.

Ben nu meer vegan-georienteerd dus eet nu geen qourn en valless meer maar je moet ergens beginnen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 07:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Welke vegetarische burger is voor een vleeseter die open staat om een alternatief te proberen nou écht lekker (en niet zo droog...)


Ik zeg: van vivera de 'krokante kipsnitzel'. Die is echt zo lekker vind ik, en hij lijkt ook echt op kip volgens mij want mijn oppaskind eet (onbewust want hij is te jong om het uit te leggen en niet mijn kind) bij mij altijd vegan en dit is zijn favo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 07:58 



 
Profiel   

Quorn en valess vind ik ook erg lekkere, goede vleesvervangers zonder dat ze te veel vergeleken kunnen worden met echt vlees.
Moet het echt op vlees lijken, dan zou ik spul van de vegetarische slager nemen, dat wordt het meest gewaardeerd door echte vleeseters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 08:07 



 
Profiel   

Ik vind de champignon-paprikaburger van Vivera echt dé lekkerste burger :D

Als je iets wil dat meer vlezig is (al is de bovengenoemde behoorlijk vlezig, zeker op een broodje ofzo): de plantaardige burger van het AH huismerk (die roze) is als beste bevonden door de consumentenbond en is ook echt mega lekker.

En de krokante kipschnitzel is inderdaad ook kei goed :j Wordt bij ons ook graag gegeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 08:41 



 
Profiel   

Ik vind de champignon burger dus echt niet lekker.. En dat terwijl ik gek ben op champignons.. :o
Mij maak je het meest blij met de spinazie kaas filet van vivera (of de rondo van de jumbo) :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 08:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 256 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen