Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:04

Mijn vent werkt meer dan 40uur. Dus vind beetje onzin dat hij zelf maar moet halen. Terwijl ik de andere boodschappen ook haal.

Maar dat is mijn persoonlijke mening ;-)

Dat van in porties in de vriezen vind ik een goed idee. Daarnaast koop ik geen plofkip vlees maar wel de biologisch/beter leven varriant.

Ik wil eerst zelf helemaal van t vlees enz af. Voordat ik langzaam hem probeer minder tot geen vlees (vegatarisch) te gaan eten.

Laatst lasagnja gemaakt met vegatarisch gehakt en dat vond hij prima smaken

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:07

Ik werk meer dan 46u plus flinke verplaatsing dus hier speelt dat probleem gelukkig niet. Ik wil bij uitzondering wel eens vlees halen maar niet te vaak. Verder koken we apart vaak. Beide 40+ uren werken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:09

Hier een zelfde soort situatie
Vriend werkt ruim fulltime
Ik niet
Ik doe de boodschappen en kook meestal
Dus ik Koop en Maak soms dierlijke producten klaar idd(afgeprijsd bio of bij een kleinschalige boer in de buurt)
Maar zelf eet ik overwegend plantaardig en vriend ook op wat kaas na(een boterham per dag)
En soms vlees (2 x per week gok ik)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:12

Oh ik woon alleen en mijn vriend eet hier 4 dagen per week, waarvan 1 dag zonder mij (horeca). En dan maakt hij vaak wat met vlees klaar. En er liggen altijd hamburgers in de vriezer, als hij die wil moet hij het zeggen dan maak ik die klaar. :P

Maar ik wil alleen rund in huis, geen kip of varken. :n

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 03:03

@Deksel, Wilmersburger vind ik veel fijner als het gesmolten is. Soms smelt het slecht, dan iets van vocht/vet toevoegen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 07:04

Plutolover, je kan ook naar de AH gaan en daar het vlees met 35% korting meenemen voor je vriend. Deed ik ook altijd vroeger. Vooral het bio rundvlees kocht ik graag. Dan wordt het niet weggegooid, je draagt niet of nauwelijks bij aan het dierenleed, en je kan die bakjes gewoon invriezen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:08

Zo te lezen heb ik een makkelijke vent. Hij eet wat ik kook. Zo eet ie 6 dagen per week vegan en 1 dag per week vega. Alleen als hij uit eten gaat dan besteld hij vlees. Vis is hij ook helemaal mee gestopt. Wie kookt wie bepaald. Heb laatst nog gevraagd of hij het vervelend vindt en gelukkig vindt hij het prima. Met alle beelden en verhalen de laatste tijd is hij blij dat hij amper nog vlees eet.

Lust je vriend alleen vlees of? In de meeste gerechten die ik kook vind ik niet dat je het mist. Maar ik kook zo goed als nooit agv.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:09

Mijn vriend en ik koken apart (vaak wel op hetzelfde moment), hij vlees en ik vega(n). Ik heb tot nu toe 2 recepten die vegan zijn die hij ook lekker vindt, lasagne en burgers. Hij is opgegroeid met weinig groenten en veel vlees, dus het zit totaaaal niet in zijn systeem dat geen vlees een optie is. Zijn familie vindt mij bijvoorbeeld behoorlijk radicaal dat ik zelfs op verjaardagen geen stukje kip eet. Daarnaast blijft er voor hem weinig over omdat hij geen groenten lust (behalve als ik het stiekem verwerk in de lasagne).

We kopen wel zo veel mogelijk biologisch vlees, omdat hij wel ook inziet dat het niet oke is wat er gebeurd in de vleesindustrie.

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:22

Selka schreef:
Zo te lezen heb ik een makkelijke vent. Hij eet wat ik kook. Zo eet ie 6 dagen per week vegan en 1 dag per week vega. Alleen als hij uit eten gaat dan besteld hij vlees. Vis is hij ook helemaal mee gestopt. Wie kookt wie bepaald. Heb laatst nog gevraagd of hij het vervelend vindt en gelukkig vindt hij het prima. Met alle beelden en verhalen de laatste tijd is hij blij dat hij amper nog vlees eet.

Lust je vriend alleen vlees of? In de meeste gerechten die ik kook vind ik niet dat je het mist. Maar ik kook zo goed als nooit agv.

Hier precies het zelfde, alleen dan vega. Als die vlees wilt moet hij het zelf maar kopen en klaarmaken... :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:58

Hier gelukkig weinig last van. Mijn vriend at al vegetarisch voordat ik vega(n) ging eten. Nu eten wij thuis vegan en eet hij soms als ik er niet ben nog wel eens kaas/ei.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 09:03

Die van mij heeft heel kort nog vlees gegeten, even later alleen nog buitenshuis, en inmiddels eet hij al járen vegetarisch, en bijna helemaal plantaardig.
Ik kocht zijn vlees wel in het begin, maar klaar maken kon ik niet, geen flauw idee hoe je vlees moet bakken :+ Dus dat deed ie zelf. Ik maakte voor mezelf dan iets dat veel lekkerder was, en al snel wilde hij thuis liever gewoon met mij mee eten ipv apart zijn eigen stukje :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:24

Mijn vent wil best wel eens vegatarisch eten. Zoals bijv vegatarisch gehakt door pasta gerechten want door de saus smaakt t toch allemaal het zelfde.

Met soep ofzo eet ik gwn t vlees wat erin zit niet op.

Maar als we bijv aardappel/groente eten vind hij stukje vlees wel lekker (ik neem dan vleesvervangers)

Langzaam vinden we wel de juiste weg

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:01

Heb je wel een achterliggende reden waarom je geen vlees wilt eten plutolover?
Met andere woorden: waarom zou je je vlees uit je soep halen en niet opeten?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:24

Soep met vlees kopen en dan het vlees niet eten vind ik zo'n onzin. Het heeft dan geen nut in mijn ogen, want het is dan al wel gekocht en of het nou in de vuilnisbak of je maag beland, doet er dan niet meer toe, vind ik.. Het product is gekocht. Ik zou gewoon soep zonder vlees kopen. Is er genoeg en wil je partner wel de soep balletjes, kan hij die zelf apart kopen of maken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:36

Oh ik heb eergister zoete aardappel stamppot gemaakt. Dacht misschien wel leuk om te delen:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... n-walnoten

ipv geitenkaas heb ik willemsburger gebruikt maar daardoor was het wat zoutloos. Zelf wat grof zeezout toegevoegd achteraf. Ook zou ik een volgende keer het dubbele aan vadouvan gebruiken. 2 tl op 1kg aardappelen was wat weinig.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:43

J0anieke schreef:
Heb je wel een achterliggende reden waarom je geen vlees wilt eten plutolover?
Met andere woorden: waarom zou je je vlees uit je soep halen en niet opeten?

Als je al heel lang geen vlees meer hebt gegeten,dan is er kans dat je het niet meer kunt verteren en dat het slecht valt.Ik wil ook geen soep waarin vlees is getrokken,al zou het er daarna uit zijn gehaald.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:48

Ik wil ook geen soep met vlees hoor :r Het idee alleen al... :r :r

Selka, klinkt lekker!
Doet me denken aan een van de gerechtjes van afgelopen zondag (ja echt, die lunch := ohhh): een mini taco met gemarineerde tempeh, komkommer en zoete aardappelpuree. <3 <3 <3

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:10

J0anieke schreef:
Selka schreef:
Zo te lezen heb ik een makkelijke vent. Hij eet wat ik kook. Zo eet ie 6 dagen per week vegan en 1 dag per week vega. Alleen als hij uit eten gaat dan besteld hij vlees. Vis is hij ook helemaal mee gestopt. Wie kookt wie bepaald. Heb laatst nog gevraagd of hij het vervelend vindt en gelukkig vindt hij het prima. Met alle beelden en verhalen de laatste tijd is hij blij dat hij amper nog vlees eet.

Lust je vriend alleen vlees of? In de meeste gerechten die ik kook vind ik niet dat je het mist. Maar ik kook zo goed als nooit agv.

Hier precies het zelfde, alleen dan vega. Als die vlees wilt moet hij het zelf maar kopen en klaarmaken... :')


Yes hier nog een. Ik ga het echt niet halen als je het wilt, doe het maar zelf :+
Mijn vriend kookt altijd vega dus dat is wel heel fijn.

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:12

anjali schreef:
J0anieke schreef:
Heb je wel een achterliggende reden waarom je geen vlees wilt eten plutolover?
Met andere woorden: waarom zou je je vlees uit je soep halen en niet opeten?

Als je al heel lang geen vlees meer hebt gegeten,dan is er kans dat je het niet meer kunt verteren en dat het slecht valt.Ik wil ook geen soep waarin vlees is getrokken,al zou het er daarna uit zijn gehaald.

In dit geval gaat het mij daar dus niet om. De vraag is ook gesteld aan plutolover, die het nog moeilijk vind om vlees te laten liggen.


ElineS schreef:
Soep met vlees kopen en dan het vlees niet eten vind ik zo'n onzin. Het heeft dan geen nut in mijn ogen, want het is dan al wel gekocht en of het nou in de vuilnisbak of je maag beland, doet er dan niet meer toe, vind ik.. Het product is gekocht. Ik zou gewoon soep zonder vlees kopen. Is er genoeg en wil je partner wel de soep balletjes, kan hij die zelf apart kopen of maken.

Dit dus. Ik vind het ook 'raar' dat je het vlees eruit haalt en niet op eet. Het 'kwaad' is dan al geschiet in mijn ogen.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:52

Het personeel in de kantine op school snapt dat ook niet. Maandag kocht ik een broodje mozarella pesto. Dan zou je denken dat alleen die 2 ingrediënten erop zitten en normaal is dat ook zo (oke nog tomaatjes erbij), maar nou zat er maandag dus ineens parmaham op. Ik had dat helemaal niet gezien. Pas toen ik het zakje open wilde maken. Had het hele broodje nog niet eens aangeraakt dus. Ik weer terug. Kijken ze me aan van: "Waarom haal je het er niet gewoon af?" En dan snappen ze echt niet dat ik dat niet wil en gaan ze zuchtend maar een nieuw broodje maken. Ze zijn zo ouderwets hier. |o Ze bieden ook gerust aan om even de ham van de voorgesmeerde tosti's te halen voor ze hem in het tosti-ijzer stoppen, of om de ham van het broodje gezond te halen. No, thanks.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:15

Waarom wil je dat dan niet? Omdat je dan de smaak van het vlees hebt?
Mij maakt dat persoonlijk niks uit namelijk. Ik vind het wel erg als ze de ham eraf halen en dan weggooien, dat zeg ik er ook gewoon bij dan. Maar dat beetje vleessmaak wat eraan zit, boeit me niet zoveel. Maar ik ben dan ook vega gaan eten tegen dierenleed, niet omdat ik vlees vies vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:26

Wipher schreef:
Waarom wil je dat dan niet? Omdat je dan de smaak van het vlees hebt?
Mij maakt dat persoonlijk niks uit namelijk. Ik vind het wel erg als ze de ham eraf halen en dan weggooien, dat zeg ik er ook gewoon bij dan. Maar dat beetje vleessmaak wat eraan zit, boeit me niet zoveel. Maar ik ben dan ook vega gaan eten tegen dierenleed, niet omdat ik vlees vies vind


Als je het er af laat halen word het wel weggemikt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:51

Ik ben er inmiddels ook vies van en wil dat ook niet meer hoor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:07

Maar juist vanuit ethisch oogpunt zou ik idd geen voedsel willen waar het vlees vanaf gehaald word , ga Er maar vanuit dat dat weggegooid word
En dat vind ik nog veel kwalijker ;
Verspillen van dierlijke producten

Daarnaast sowieso een goed signaal dat Er dingen te Koop zouden moeten zijn die zonder die verspillig te eten moeten zijn voor Vega/vegan mensen

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:09

Bij mij op school verkopen ze de knakwortel op broodjes, en dan echt goed aangekleed met vegan mayo, bbq saus en mosterd + gefrituurde uitjes en zoetzure komkommer <3 ik ben verliefd

edit: ik ben geen vega/vegan, maar vind het meestal wel lekker omdat er soms meer tijd aan smaak beleving word besteed