Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 290 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Jeetje wat kinderachtig zeg, empatisch vermogen van een keutel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 15:58 



 
Profiel   

Hallo ik heb een vraagje ;)
Ik eet al mijn hele leven vegetarisch, omdat ik momenteel erg bezig ben met gezond en gevarieerd eten zoek ik wat inspiratie :)

Met name:
1. welke gezonde eiwitten eten jullie? (uit welke producten)
Ik ben voor veel noten allergisch, behalve voor pinda's en cashewnoten
en ik ben niet gek op ei :o
2. Is Alpro Soja qua gezonde eiwitten een goede vervanger van (biologische) yoghurt?
volgens mij zitten er ook toevoegingen in Alpro Soja, is er een vergelijkbaar product dat meer "puur" is?

Veganistische opties zijn uiteraard ook welkom!

Dank jullie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:06 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Even heel kort door de bocht, maar als iemand niet normaal kan reageren op je argumenten is die je energie en woede niet waard. Hij gaat je toch niet geloven en gezien hij rare plaatjes doorstuurde kikt die op je negatieve aandacht.
Zou er verder geen energie in steken..


Dit inderdaad!
En misschien komt hij er ooit nog achter dat veel vlees eten bijzonder slecht is voor zijn gezondheid... Maar wat een Janjurk -:(- Lekker negeren en verbannen van fb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:09 



 
Profiel   

Knap dat je hem gewoon kan negeren, Calipsolover. Ik zou me dan echt niet kunnen beheersen en diegene 's nachts om 4 uur z'n whatsapp/fb vol spammen met feitjes en onderzoeken en vegan recepten en een hoop sarcastische opmerkingen :') Maar goed, ik zou daar dan ook lol aan hebben, zo'n mafketel terug treiteren :))

Nikass, peulvruchten zijn een goede bron van eiwitten :j
Maar ik zou me niet te veel focussen op zo veel mogelijk eiwitten.. gewoon gevarieerd eten is de beste manier om gezond te leven, een eiwittekort komt hier in de westerse wereld nauwelijks voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:24 



 
Profiel   

Nikass schreef
Hallo ik heb een vraagje ;)
Ik eet al mijn hele leven vegetarisch, omdat ik momenteel erg bezig ben met gezond en gevarieerd eten zoek ik wat inspiratie :)

Met name:
1. welke gezonde eiwitten eten jullie? (uit welke producten)
Ik ben voor veel noten allergisch, behalve voor pinda's en cashewnoten
en ik ben niet gek op ei :o
2. Is Alpro Soja qua gezonde eiwitten een goede vervanger van (biologische) yoghurt?
volgens mij zitten er ook toevoegingen in Alpro Soja, is er een vergelijkbaar product dat meer "puur" is?

Veganistische opties zijn uiteraard ook welkom!

Dank jullie wel!


Simple Happy Kitchen heeft posters die echt heel handig en overzichtelijk zijn. Misschien heb je er iets aan? https://tryveg.com/wp-content/uploads/2 ... rotein.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:26 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Nikass, peulvruchten zijn een goede bron van eiwitten :j
Maar ik zou me niet te veel focussen op zo veel mogelijk eiwitten.. gewoon gevarieerd eten is de beste manier om gezond te leven, een eiwittekort komt hier in de westerse wereld nauwelijks voor.


Zoals gezegd ben ik bezig met gezond en gevarieerd eten. Peulvruchten eet ik regelmatig, maar, ze zijn rijk aan koolhydraten en het is beter wat meer eiwitrijke producten te eten dan (teveel) koolhydraten.
Ik zal de peulvruchten niet afschaffen, maar ben wel op zoek naar meer variatie én dus meer eiwitrijke voeding.

Roos, bedankt, dat is wel een fijn overzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:48 



 
Profiel   

Ik maak vanavond gevulde zoete aardappel_ met kidneybonen, mais, tomaat, wortel en een beetje feta. Met natuurlijk nacho chippies erbij!

Recept van de groene meisjes http://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aar ... t-de-oven/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 17:22 



 
Profiel   

Die is érg lekker :j Maken wij ook regelmatig.
Met pompoen ipv zoete aardappel is ie ook heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 17:42 



 
Profiel   

Zeker heel lekker! Alleen was mijn aardappel na een dik uur in de oven nog niet gaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 18:52 



 
Profiel   

Duurt anderhalf uur ongeveer idd, ik leg ze altijd in het oventje van onze houtkachel, dat scheelt veel stroom :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 18:56 



 
Profiel   

In de micro zijn ze na 7 minuten gaar. Dus mss eerst enkele minuutjes in de micro doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 11:37 



 
Profiel   

ik heb trouwens de vega unox worst in de erwtensoep geprobeerd , maar dat vonden vriend en ik beiden geen succes
net na het toevoegen is ie prima, maar de smaak spoelt heel snel uit de worst waardoor je nogal smakeloze stukken worst hebt waardoor de eigen smaak van de worst boven komt ipv de kruidenmix van unox

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 12:55 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip, vind hem bij stamppot prima maar dan proberen we hem maar niet in de erwtensoep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 20:38 



 
Profiel   

Wij houden hem idd ook maar gewoon lekker voor bij de stamppot
Pf je moet hem echt eerst warm maken volgens de verpakking en dan bij het opscheppen op je bord er door doen
Maar als je hem bijvoorbeeld echt meekookt of een paar uur na maken pas eet (of juist de dag er na oid ) dan valt ie vies tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 21:26 



 
Profiel   

Ik ben uiensoep aan het maken en het ruikt zooooo lekker <3 :9

Hebben jullie trouwens leuke recepten met koffie? Hartig/zoet, mag alle twee! In februari maken een vriendin en ik een koffie-diner. Alle recepten met koffie, sowieso vega, grotendeels vegan. We hebben er al een boel, maar meer ideeën zijn welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 18:59 



 
Profiel   

Chocolademousse natuurlijk :Y) Maar die had je vast al.

Heb ook nog een koffiecake recept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 19:02 



 
Profiel   

Koekjestaart denk ik dan gelijk aan, maar geen idee of die vegan is, kan me haast niet voorstellen dat die niet vegan te maken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 19:11 



 
Profiel   

We gaan zeker voor de meer speciale gerechten, dus als het heel lastig / veel ingrediënten heeft is dat in dit geval geen probleem. Ik ga sowieso macarons maken en koffievinaigrette en -siroop en dergelijke, dus ik ga nogal wat dagen bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 19:37 



 
Profiel   

Het is weer warme chocomelktijd... Oatly <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 20:58 



 
Profiel   

Javanais!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 21:54 



 
Profiel   

mar_fay schreef
We gaan zeker voor de meer speciale gerechten, dus als het heel lastig / veel ingrediënten heeft is dat in dit geval geen probleem. Ik ga sowieso macarons maken en koffievinaigrette en -siroop en dergelijke, dus ik ga nogal wat dagen bezig zijn.

Ik wilde zelf deze eens proberen;
https://www.francescakookt.nl/experimen ... e-en-room/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 23:00 



 
Profiel   

Dat klinkt ook goed. We hadden ook een risotto gevonden en ons mam heeft blijkbaar een koffiekookboek, dus het komt helemaal goed.
Veel recepten zijn echter vis/vlees, dus ik ga eens experimenteren met seitan en jackfruit in koffie marinades.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 08:49 



 
Profiel   

Magrathea schreef
CalipsoLover schreef
Even een irritatie:
Dit heb ik dus vandaag meegemaakt en erger me er kapot aan.

Dus wij als vegetariërs en veganisten worden heel snel over dezelfde kam geschoren heb ik het gevoel, elke keer het over dierenrechten gaat zeggen ze (zelfs hier op bokt) "het zal wel een of andere veganist zijn".
Ik ben zo niet ingesteld, ik zou nooit iemand dwingen of proberen overtuigen om geen vlees te eten. Dat weet iedereen uit mijn omgeving ook, ik zal wel zeggen waarom ik ervoor kies om geen vlees te eten maar ik zou het nooit opdringen aan iemand.

Woensdag sta ik in de cafetaria van school en komt er een jongen die ik ken vragen waarom ik niets neem, waarop ik zeg dat ik vegetarisch ben en ze amper vegi dingen hebben. Hij lacht me wat uit en vraagt die avond op Facebook waarom ik vegi ben, ik leg uit waarom met als het klimaat een van mijn redenen. Ontstaat er een hele discussie want volgens meneer (is een student JOURNALISTIEK!!! dames en heren) is té veel vlees eten geen oorzaak voor de opwarming van de aarde en kan je niet genoeg vlees eten. Ja daar werd ik wat boos van en gaf hem vervolgens het advies om een paar boeken te lezen over de klimaatsopwarming. Verder ben ik er niet meer op ingegaan. Krijg dan vandaag een foto van hem gestuurd van een varkenshoofd bij de slager met 'mijn lunch'. Hier werd ik dus al helemaal gek van, ik heb er niet op geantwoord want dat frustreert mij alleen meer, maar wat voor hypocrieten er dan wel niet rondlopen. Als je iets over vegi dingen schrijft krijg je het meteen naar je kop als hippie maar dan mag je wel persoonlijke berichten gaan sturen met een biefstuk? _-:(

Wat een idioot. Volgende keet dit sturen en verder geen aandacht aan besteden: https://medium.com/@Kahn642/rip-sat-fat ... 531eb039eb
(Moraal: rood vlees wordt geassocieerd met hart en vaatziekten, en laten mannen specifiek nou een plek hebben waar ze graag willen dat de bloedsomloop goed is :Y) oftewel wens hem maar veel plezier met zijn slappe courgette )

Ik zou deze persoon maar blokkeren.Daar kun je niets goeds van verwachten inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 09:11 



 
Profiel   

Ik had zonet een vegan Domino's Pizza maar ik vond de kaas een beetje apart smaken. Is dit bij alle vegan kaas zo? :+ anders ga ik m'n geld er niet aan verspillen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 18:33 



 
Profiel   

Varieert
Er zijn hele smerige
Maar ook lekkere
Maar een echt kaas dupe kun je Denk echt wel Vergeten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 290 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen