Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:01

De filet americain vind ik ook erg lekker! Heb nog nooit normale gehad ondanks dat ik nu iets langer dan een jaar vega eet, ik wilde toen al geen rauw vlees eten.. Mijn vriend vind het wel vergelijkbaar en ook lekker! Ik vond leverworst/paté altijd vies, dus die proberen is een iets grotere stap :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:31

Ik had mijn vaste AH gevraagd of ze ook de violife in het assortiment zouden opnemen en de quorn broodbelegjes.
De quorn hadden ze sowieso al
Maar de violife is na mijn vraag alsnog besteld
Dus ik ben daarnet eerst naar de appie geweest om even in te slaan ;)
Heb de quorn “ham” en “kip” mee genomen en de violife plakjes en mozzarella rasp

Heb de plakjes kaas gelijk geprobeerd en Ben Er blij mee
Tis idd een vrij jonge kaas smaak , Maar tis wel een fijne smaak en geen rare textuur of na/bij smaakjes
(Oftewel: “hehe, eindelijk een echt eetbare kaas in de normale super “ )

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:11

Sonja_vR schreef:
Ik had mijn vaste AH gevraagd of ze ook de violife in het assortiment zouden opnemen en de quorn broodbelegjes.
De quorn hadden ze sowieso al
Maar de violife is na mijn vraag alsnog besteld
Dus ik ben daarnet eerst naar de appie geweest om even in te slaan ;)
Heb de quorn “ham” en “kip” mee genomen en de violife plakjes en mozzarella rasp

Heb de plakjes kaas gelijk geprobeerd en Ben Er blij mee
Tis idd een vrij jonge kaas smaak , Maar tis wel een fijne smaak en geen rare textuur of na/bij smaakjes
(Oftewel: “hehe, eindelijk een echt eetbare kaas in de normale super “ )


Ik had het ook gevraagd maar helaas, ze kunnen het wel bestellen naar dan moet ik twaalf pakjes afnemen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:37

Hier hebben ze het gewoon in het schap gezet gelukkig

Edit: als blijkt dat het niet verkoopt dan zal dat idd de optie zijn die ze aanbieden denk ik

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:17

Net in de shoarma zaak een kapsalon zonder vlees besteld, heb die mensen nooit zo raar zien kijken :')

Ga zelf thuis de shoarma van de vegetarische slager erbij maken

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:28

Amber_anne schreef:
Net in de shoarma zaak een kapsalon zonder vlees besteld, heb die mensen nooit zo raar zien kijken :')

Ga zelf thuis de shoarma van de vegetarische slager erbij maken

Gisteren ook geprobeerd en smaakte heel goed!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:23

Hmmm ik moet echt weer eens een vegan kapsalon in Den Haag gaan eten :Y)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 20:31

Ik heb gisteren de quorn kip beleg meegenomen van de AH. Nog niet geprobeerd maar het ziet er lekker uit :D
Onze AH had alle quorn varianten en ook alle kips zooi, dus ik heb de komende tijd een hoop te testen :D

Kapsalon heb ik nog nooit gehad := Toch eens proberen!

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:32

Was super lekker, kapsalon is toch een van de dingen die ik echt miste dus dit is helemaal geweldig

Heb de kip beleg van de vegetarische slager gegeten en de kipps Pathé alletwee super lekker!
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 15-11-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:33

Ooit had iemand in de mensa kapsalon gemaakt op mijn vereniging. Inclusief eten uit alu bakjes. _O- De vega variant noemde hij naaisalon :j Die was met reepjes gemarineerde tofu. Erg lekker!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:35

Kip en Han van quorn zijn alletwee prima te eten
Had vorige week een pakje spinach redpepper slices van quorn die vond ik verrassend lekker zelfs (zat een 35% sticker op dus moest getest worden ;) )
De kips filet americain vind ik lekker
De kleintjes smeerworst niet zo
Dan vind ik die van de vega slager lekkerder (en daar vind ik de americain weer echt niet lekker van)

Violife ben ik ook erg blij mee

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:13

Even een irritatie:
Dit heb ik dus vandaag meegemaakt en erger me er kapot aan.

Dus wij als vegetariërs en veganisten worden heel snel over dezelfde kam geschoren heb ik het gevoel, elke keer het over dierenrechten gaat zeggen ze (zelfs hier op bokt) "het zal wel een of andere veganist zijn".
Ik ben zo niet ingesteld, ik zou nooit iemand dwingen of proberen overtuigen om geen vlees te eten. Dat weet iedereen uit mijn omgeving ook, ik zal wel zeggen waarom ik ervoor kies om geen vlees te eten maar ik zou het nooit opdringen aan iemand.

Woensdag sta ik in de cafetaria van school en komt er een jongen die ik ken vragen waarom ik niets neem, waarop ik zeg dat ik vegetarisch ben en ze amper vegi dingen hebben. Hij lacht me wat uit en vraagt die avond op Facebook waarom ik vegi ben, ik leg uit waarom met als het klimaat een van mijn redenen. Ontstaat er een hele discussie want volgens meneer (is een student JOURNALISTIEK!!! dames en heren) is té veel vlees eten geen oorzaak voor de opwarming van de aarde en kan je niet genoeg vlees eten. Ja daar werd ik wat boos van en gaf hem vervolgens het advies om een paar boeken te lezen over de klimaatsopwarming. Verder ben ik er niet meer op ingegaan. Krijg dan vandaag een foto van hem gestuurd van een varkenshoofd bij de slager met 'mijn lunch'. Hier werd ik dus al helemaal gek van, ik heb er niet op geantwoord want dat frustreert mij alleen meer, maar wat voor hypocrieten er dan wel niet rondlopen. Als je iets over vegi dingen schrijft krijg je het meteen naar je kop als hippie maar dan mag je wel persoonlijke berichten gaan sturen met een biefstuk? _-:(

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:19

Even heel kort door de bocht, maar als iemand niet normaal kan reageren op je argumenten is die je energie en woede niet waard. Hij gaat je toch niet geloven en gezien hij rare plaatjes doorstuurde kikt die op je negatieve aandacht.
Zou er verder geen energie in steken..

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:15

CalipsoLover schreef:
Even een irritatie:
Dit heb ik dus vandaag meegemaakt en erger me er kapot aan.

Dus wij als vegetariërs en veganisten worden heel snel over dezelfde kam geschoren heb ik het gevoel, elke keer het over dierenrechten gaat zeggen ze (zelfs hier op bokt) "het zal wel een of andere veganist zijn".
Ik ben zo niet ingesteld, ik zou nooit iemand dwingen of proberen overtuigen om geen vlees te eten. Dat weet iedereen uit mijn omgeving ook, ik zal wel zeggen waarom ik ervoor kies om geen vlees te eten maar ik zou het nooit opdringen aan iemand.

Woensdag sta ik in de cafetaria van school en komt er een jongen die ik ken vragen waarom ik niets neem, waarop ik zeg dat ik vegetarisch ben en ze amper vegi dingen hebben. Hij lacht me wat uit en vraagt die avond op Facebook waarom ik vegi ben, ik leg uit waarom met als het klimaat een van mijn redenen. Ontstaat er een hele discussie want volgens meneer (is een student JOURNALISTIEK!!! dames en heren) is té veel vlees eten geen oorzaak voor de opwarming van de aarde en kan je niet genoeg vlees eten. Ja daar werd ik wat boos van en gaf hem vervolgens het advies om een paar boeken te lezen over de klimaatsopwarming. Verder ben ik er niet meer op ingegaan. Krijg dan vandaag een foto van hem gestuurd van een varkenshoofd bij de slager met 'mijn lunch'. Hier werd ik dus al helemaal gek van, ik heb er niet op geantwoord want dat frustreert mij alleen meer, maar wat voor hypocrieten er dan wel niet rondlopen. Als je iets over vegi dingen schrijft krijg je het meteen naar je kop als hippie maar dan mag je wel persoonlijke berichten gaan sturen met een biefstuk? _-:(


Gadsie wat naar, ik snap dat je daar echt niet blij van wordt.
Ik zeg, lekker blokkeren, sommige mensen zijn gewoon.... :Y)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:44

Dan stuur je toch een middelvinger terug? Dat gaat niet meer over jouw diëtaire keuzes, maar gewoon om jou vervelen. Niet reageren is een nette keuze, ik zou zelf in een dergelijke situatie voor optie twee gaan, eventueel als GIF. Hoe dan ook, wat een oelewapper, op elke manier zonde van je tijd.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:00

Of je stuurt 'm deze ;) Die had ik afgelopen week.
Ook te gebruiken voor een lekker rampe(s)tamppotje :9

Afbeelding

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:44

Amber_anne schreef:
Net in de shoarma zaak een kapsalon zonder vlees besteld, heb die mensen nooit zo raar zien kijken :')

Ga zelf thuis de shoarma van de vegetarische slager erbij maken


Ben je vega of vegan?

Als vegan kan het soms, maar zou ik het niet durven - maar je kunt vragen of ze je kapsalon met falafel maken. Toen ik nog vega was lukte dat meestal prima. :)

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 01:13

TurdusMerula schreef:
Amber_anne schreef:
Net in de shoarma zaak een kapsalon zonder vlees besteld, heb die mensen nooit zo raar zien kijken :')

Ga zelf thuis de shoarma van de vegetarische slager erbij maken


Ben je vega of vegan?

Als vegan kan het soms, maar zou ik het niet durven - maar je kunt vragen of ze je kapsalon met falafel maken. Toen ik nog vega was lukte dat meestal prima. :)


Vega, heb de kapsalon met falafel idd eens gehad maar vind het geheel toch wat droog worden.

Ik heb de laatste tijd ook alleen maar zin in vlees, iemand die daar iets tegen weet?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 01:20

In mijn herinnering is kapsalon met vlees lekkerder dan met falafel, maar ik vond het alsnog wel een waardig alternatief, zeker met veel saus en zooi.

Ik heb nooit zin in vlees, dus ik kan je niet helpen. Misschien wat hartigs eten, of goedlijkende vervangers? Dingen zoals de gehaktbal van dvs, dat soort dingen?

Toen ik eigenlijk volledig vegan at maar nog 'cheatte' met kaas, kon ik dat op een gegeven moment niet meer omdat ik dan steeds aan koeien moest denken, en hoe mooie ogen ze hebben... De smaak vond ik nog steeds top, maar het rijmde echt niet meer met mijn principes, zelf niet op de momenten dat ik die wat minder op de voorgrond had (bv als ik een ontzettende emo snackbui had).

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:54

CalipsoLover schreef:
Even een irritatie:
Dit heb ik dus vandaag meegemaakt en erger me er kapot aan.

Dus wij als vegetariërs en veganisten worden heel snel over dezelfde kam geschoren heb ik het gevoel, elke keer het over dierenrechten gaat zeggen ze (zelfs hier op bokt) "het zal wel een of andere veganist zijn".
Ik ben zo niet ingesteld, ik zou nooit iemand dwingen of proberen overtuigen om geen vlees te eten. Dat weet iedereen uit mijn omgeving ook, ik zal wel zeggen waarom ik ervoor kies om geen vlees te eten maar ik zou het nooit opdringen aan iemand.

Woensdag sta ik in de cafetaria van school en komt er een jongen die ik ken vragen waarom ik niets neem, waarop ik zeg dat ik vegetarisch ben en ze amper vegi dingen hebben. Hij lacht me wat uit en vraagt die avond op Facebook waarom ik vegi ben, ik leg uit waarom met als het klimaat een van mijn redenen. Ontstaat er een hele discussie want volgens meneer (is een student JOURNALISTIEK!!! dames en heren) is té veel vlees eten geen oorzaak voor de opwarming van de aarde en kan je niet genoeg vlees eten. Ja daar werd ik wat boos van en gaf hem vervolgens het advies om een paar boeken te lezen over de klimaatsopwarming. Verder ben ik er niet meer op ingegaan. Krijg dan vandaag een foto van hem gestuurd van een varkenshoofd bij de slager met 'mijn lunch'. Hier werd ik dus al helemaal gek van, ik heb er niet op geantwoord want dat frustreert mij alleen meer, maar wat voor hypocrieten er dan wel niet rondlopen. Als je iets over vegi dingen schrijft krijg je het meteen naar je kop als hippie maar dan mag je wel persoonlijke berichten gaan sturen met een biefstuk? _-:(

Wat een idioot. Volgende keet dit sturen en verder geen aandacht aan besteden: https://medium.com/@Kahn642/rip-sat-fat ... 531eb039eb
(Moraal: rood vlees wordt geassocieerd met hart en vaatziekten, en laten mannen specifiek nou een plek hebben waar ze graag willen dat de bloedsomloop goed is :Y) oftewel wens hem maar veel plezier met zijn slappe courgette )

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:27

Amber_Anne wat ik dan doe zijn gehaktballetjes in jus. := Bij voorkeur die van jumbo huismerk vega balletjes en (vegan)jus met uitjes :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:29

Ik snap de frustratie maar al te goed. Het erge is dat het dan ook gewoon onmogelijk wordt haast om jezelf te blijven in de discussie. Want plots ben je ‘zo één’. Heel vermoeiend.

Ik kan me er de ene keer beter boven zetten dan de andere.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:10

Ik lees kapsalon en ik maak hem gewoon zelf vega
Want zo moeilijk is het niet maar wel erg lekker

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:40

Haha ik vind het wel grappig om hier zoveel mensen over kapsalon te horen. Ik heb het nog nooit gegeten en associeer het zo erg met een ranzige vette vleeshap, dat ik stiekem wel blij ben dat je als vegetariër gewoon niet wordt geacht het te eten :p

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:52

mar_fay schreef:
Of je stuurt 'm deze ;) Die had ik afgelopen week.
Ook te gebruiken voor een lekker rampe(s)tamppotje :9

[ [url=m/Oo34iF.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')

Hij stuurde achteraf nog een bericht met wéér een foto van de slager met erbij "ten slotte moet je s'avonds ook goed eten" Snap niet goed wat hij nu eigenlijk wil bereiken... Heb er weer niet op geantwoord.