Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 18:21


Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:28

Ok, dankjewel! Ik vroeg het me al af omdat de gourmetschotel ook niet helemaal veganistisch is. Deze klinkt ook leuk om een keertje te proberen. Er bestaat wel veganistische zalm trouwens, in plakjes, die echt geweldig lekker is! Van Sophie's Kitchen, maar die heb ik hier in Nederland nog niet gevonden, een vriendin nam het ooit mee uit Denemarken.
https://cdn.nexternal.com/vegane/images ... lmonLG.jpg

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:01

8nnemiek, ik had hartige muffins gemaakt voor het etentje waar ik het eerder over had :)
Daarover: uiteindelijk hebben ze dus vooraf een hartige muffin gekregen, een spiesje met diverse groenten en een schijfje seitan uit de oven en een glaasje pompoen-wortel-gembersoep. Het hoofdgerecht was pastaballen met courghetti van Bosh, die was ook echt super lekker!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 19:26

Oh hartige muffins <3 die moet ik echt nog eens maken! Heerlijk!

En jammer dat die zalm hier nergens te koop is, het klinkt echt lekker!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:29


Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:08

8nnemiek _/-\o_ Eindelijk een mede-paprika-hater!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:35

Magrathea schreef:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... et-paprika
Ik heb gewoon deze gemaakt met aquafaba en sojamelk :Y) edit: nee de planning was dus aquafaba maar het werd 2 el maizena en 2 el water :')

... En dit kan je natuurlijk met allerlei dingen maken: champignon ui bijvoorbeeld, of veggie hamblokjes met veggie kaas :~ (voor de paprika haters := )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:10

Hee hallo allen, ik wil mijn vriendje verrassen met een vegan brandnetelkaasje :oo maar waar koop je brandnetelkruiden?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:16

De gewone grote brandnetel is gedroogd bijna overal wel te koop. Ik koop die van mij meestal bij pit&pit, maar je vindt ze ook gewoon in de natuurwinkel bij de thee kruiden.
Of even wachten tot het voorjaar, dan kun je ze overal plukken :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:22

Pit & pit, wat is dat? Hebben we hier niet denk ik :=
Zou het bij de Holland & Barett te koop zijn? Lijkt me wel, dubieuze ingrediënten vind ik daar altijd _O-

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:22

Ik heb 2 gourmetschotels van de vegetarische slager gehad. Eentje is nu bijna op, maar ze zijn prima zelf bij te stellen denk ik. Er zit in; Kipshoarma, kipstukjes, door de helft gesneden little willies, snackballetjes en calamaris. Volgens mij zijn alleen de calamaris concept-store exclusive. Die kun je dan nog vervangen voor kipnuggets oid. Zo goedkoop als je ‘m daar krijgt ga je het alleen niet voor redden denk ik, voor een 4 persoons schotel betaalden wij 12,50. Wel allemaal prima klaar te maken op een gourmetstel, echt een aanrader dus. :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:30

Pit&pit is een online winkel. Daar ben ik vaste klant.. zooo veel kruiden en theesoorten enzo <3
Ik denk dat Holland&Barett het ook wel heeft inderdaad. Gewoon van Jacob Hooy waarschijnlijk.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:36

8nnemiek, ik had laatst hier een bericht geplaatst met mijn eigen samengestelde gourmetschotel, met onder andere de kipshoarma van DVS. Vond hem zeer geslaagd en denk dat je daarmee prima in de buurt komt van de gourmetschotel van DVS :j

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:41

Ik denk dat het inderdaad zoiets gaat worden :j Toch gewoon wat losse vleesvervangers, eventueel gemarineerd.
Jammer dat er zo weinig vis/garnaal-vervangers zijn. Misschien toch maar een so-fine burger in stukjes snijden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:43

Ik krijg net een idee: zou het werken als je een reep pure chocolade smelt, er wat amandelmelk (oid) bij doet, goed doorroeren en dan in een vormpje weer laten stollen?
Ik mis melkchocolade echt vreselijk namelijk |(

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:45

Annemiek
Ik kan bij de visboer ook nepgamba’s krijgen (was er zelf niet kapot van, maar ze zijn er wel )

Suliko

Berichten: 4318
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:52

Magrathea, heb je al eens bij de AH gekeken bij de glutenvrije en melkvrije afdeling? Hier heb je melkchocolade liggen op basis van rijstmelk! Ook de kleinere AH's heeft dit meestal wel. En anders de ekoplaza of een andere natuurwinkel? Die hebben standaard vegan melkchocolade. Bijvoorbeeld die van iChoc is echt heel erg lekker.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 12:28

Wat grappig zeg, nep gamba’s bij de visboer :D Ik ben bang dat ze die hier niet hebben, maar ik ga wel eens rondneuzen.

Melkchocolade zonder melk heb ik laatst nog ergens in de natuurwinkel zien liggen :j Maar ik zou gewoon eens een klein beetje uitproberen. Niet meteen een hele reep, maar gewoon een paar blokjes in de magnetron, mengen met amandelmelk en dan in een bonbon vorm gieten.

Heeft iemand hier wel eens zelf vegetarische kroepoek gemaakt? Ik kan nergens een recept vinden, behalve dan de gefrituurde casave stukjes, maar dat zoek ik niet. Ik zoek echt een recept voor de luchtige kroepoek/casave kroepoek.
Ik heb een emmertje tapiocameel gekocht, maar waar kan ik garnalen door vervangen? Wat gedraagt zich hetzelfde in de frituur, en geeft ook smaak?

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:35

Bij DVS hebben ze ook visvrije gamba’s, en dus calamaris die echt heeeeeel lekker waren. Alleen beide concept-store excluisive, dus dan moet je helemaal naar den haag of online bestellen bij ze. En je hebt ook die visburger van vivera die bij test kennelijk niet van echt te onderscheiden was, die schijnen ze te hebben bij de Vomar dus ik ga binnenkort op onderzoek uit. :))

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:46

Ik ben hulp nodig (veganist). Ik ben een hele slechte ontbijter en luncher. Inmiddels heb ik ontbijt onder controle met standaard Alpro Kers met fruit en kokossnippers erdoor. Maar nu de lunch..
- Ik heb geen koelkast op mijn werk
- Ik houd niet zo van zoet, 1 broodje of cracker met zoetigheid krijg ik nog wel weg maar meer niet
- Eet veel wraps en pannenkoeken op mijn werk, maar daar ben ik gigantisch op uitgegeten
- Ik lust geen hummus
- Moet lopend eetbaar zijn (mag niet eten achter m'n pc en ik wandel in de pauze)
- Liever geen grote voorbereiding

Heeft iemand nog een goede tip voor mij?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 23:03

Geen koelkast hoeft geen probleem te zijn; neem gewoon een koeltasje mee met koelelementen. Dat werkt perfect :j
Is een bakje salade een idee? Daar kun je enorm mee afwisselen, van macaronisalade tot aardappelsalade en couscous salade enz. Je kan van die bakjes kopen waar een vork in het dekseltje verstopt zit, ideaal en prima onderweg mee te nemen.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:25

8nnemiek schreef:
Geen koelkast hoeft geen probleem te zijn; neem gewoon een koeltasje mee met koelelementen. Dat werkt perfect :j
Is een bakje salade een idee? Daar kun je enorm mee afwisselen, van macaronisalade tot aardappelsalade en couscous salade enz. Je kan van die bakjes kopen waar een vork in het dekseltje verstopt zit, ideaal en prima onderweg mee te nemen.


ik doe precies dit en heb zo'n bakje als jij noemt van de hema! Verder, heb je rijstwraps, noriwraps, bietenwraps, pompoenwraps al geprobeerd? Die zijn echt lekker! Verder kun je natuurlijk brood ook hartig beleggen, vegan nepvlees, vegan 'kaas', etc

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:31

Muhammara :D

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:43

Blue_Monday schreef:
Muhammara :D

Inderdaad! En de groentespreads van zonnatura (zijn wel prijzig, ik koop ze in de aanbiedingen altijd)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:50

Hartige muffins :)