Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:30

Magrathea schreef:
Selka schreef:
Recept van High Carb Hannah? Ik vind ze van haar echt heerlijk. Prima lunch :)

Nee die ken ik niet. Ik dacht dat het van Lisa goes vegan was maar op haar site vind ik het niet terug :n

Ik had hem op de aller handen gezien maar weet niet of jij hem daar vandaan had.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... rot-hotdog

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:12

Liquid Smoke kan je bestellen bij Veggie4U. Volgens mij geen minimale bestelwaarde, maar anders is ook dat geen straf (Vego chocolade! <3 ).
Ik vind het wel een toevoeging in sommige gerechten :j

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:41

Even een 'belgenvraagje': de term vega die jullie gebruiken, slaat dit op vegetarisch of op veganistisch?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:59

Ilsey schreef:
Even een 'belgenvraagje': de term vega die jullie gebruiken, slaat dit op vegetarisch of op veganistisch?


Vega=vegetarisch
Vegan=veganistisch

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:14

LilChar schreef:
Ilsey schreef:
Even een 'belgenvraagje': de term vega die jullie gebruiken, slaat dit op vegetarisch of op veganistisch?


Vega=vegetarisch
Vegan=veganistisch


Dat... lijkt wel heel hard op elkaar :+ verwarrend. Bij ons is het veggie = vegetarisch en vegan = veganistisch.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:16

Ilsey schreef:
Even een 'belgenvraagje': de term vega die jullie gebruiken, slaat dit op vegetarisch of op veganistisch?

Bij mij verschilt het ook waar ik ben _O-
Op de vereniging is een vegetariër 'vego' en daar is vorig jaar 'vega' bij gekomen, voor vegans. (Toen ik vegan werd :j )

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:25

Haha, nog verwarrender!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:31

Welke supplementen slikken jullie trouwens bij? Ik slik momenteel B complex en vitamine D. Is het aan te raden om multivitamine te slikken? Ik lees soms dat er tegenwoordig ook minder vitamines ect. in groente zit door de grond waar ze worden in verbouwd o.i.d.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:41

enkel B12 hier.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 21:26

Ik slik niks bij :=
Wel heb ik B12 thee staan waar ik af en toe een kop van drink.
Moet ik wel erbij zeggen dat we hier steeds meer uit eigen tuin eten, gemest met mest van onze gezonde paarden waardoor je inderdaad meer vitamines binnen krijgt dan via de met kunstmest bemestte en uitgeputte grond.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:05

Als je veganist bent dan zou ik B12 nemen. In de winter heeft blijkbaar half Nederland een vitamine D tekort, maar nu met de zon zou het goed moeten komen. B12 zou ik sowieso laten nakijken mocht je je eetpatroon omgooien, je hebt als het goed is een voorraadje over, maar sommige mensen nemen het van nature al slecht op (ook mensen die wel vlees eten).

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:30

Ik slik B12 bij. Ik had een paar keer bloed laten prikken en ondanks dat allemaal goed was volgens mijn arts, zat B12 echt op de ondergrens >;) en ik was altijd moe en sip. Kan placebo zijn, maar het gaat nu beter :j

Verder eet ik veel van dat ‘complete voedsel’ spul, zo’n poeder waarin alles wat je nodig hebt moet zitten, ben een luie vega(n) := Wil gewoon af en toe waardes laten checken en vind het verder prima zo lang ik me oké voel :)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:07

B12 moet je als vegan echt bijslikken. :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:32

Deze Belg gebruikt vega voor vegetarisch en vegan voor veganistisch. Ik slik 6 ma per jaar vitamine D bij omdat ik enkele jaren terug een tekort had. B12 heb ik onlangs bijgepakt maar mijn huid werd er zo slecht van :( echt nog nooit zo erg gehad en ik heb al een slechte huid. Dus mee gestopt. Was ook eerder preventief.

Ik heb net een hele grote pan Bangin’ Bolognese van Bosh! gemaakt. Morgen meenemen naar vrienden en hopelijk nog een portie invriezen. Mjam!
Zaterdag maak ik mijn Beefless stew ook weer eens.

Ik ben nu begonnen met een weekmenu opstellen anders komt er van koken niets in huis en haal ik altijd broodjes voor lunch. Is deze week heel fijn gegaan! Alleen kun je van dat recept van die burrito Samosa maar liefst 12 burritos maken := (daar zijn 16 grote tortilla’s ingegaan) Dag 1 heb ik er nog ‘s avonds van gegeten. Dag 2 mee geluncht en weer in de avond gegeten en nog iemand uitgenodigd. En dag 3 hebben we er allebei wéér van geluncht :’) en ik ben een hele grote eter. Wat een goedkoop recept zeg! Zit niets duur in en je eet er gewoon een week van op je eentje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:47

Ik vermijd de zon zo veel mogelijk en ik ben ook weinig buiten, dus vitamine D is wel echt noodzakelijk en B ook wel. Eigenlijk moet ik bloed laten prikken voor de zekerheid maar ik durf dat niet :')

Ik heb trouwens de laatste tijd echt het verlangen naar roomijs met M&M's, dus ik heb gezocht naar vegan opties. Nu kwam ik tegen : Prof Grun­sch­na­bel Ma­ro­ma­ko­tro snow whi­te (vanaf maandag 50 procent korting bij de AH). Iemand ervaring met dit merk? Lijkt me heerlijk, als ik er dan zelf pure hagelslag of vlokken o.i.d. door doe, hmmm.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:50

Ik eet veganistisch en slik B12 en vitamine D. Een vitamine D-tekort schijnen ontzettend veel mensen te hebben, dus niet per se veganisten bijvoorbeeld. Dat geldt ook voor B12, al is B12 alleen maar uit dierlijke producten te halen, en dus wel belangrijk om te blijven monitoren als je plantaardig eet!

Ik heb weleens Professor Grunschnabel gekocht, vond het erg lekker :j maar B&J's is favoriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:54

Jaa chocolate fudge brownie van Ben en Jerry is echt super lekker <3 Maar ik mis echt het vanille haha

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:15

Ik proef een nare bijsmaak aan de grunschnabel
Dus ik ga ook voor B&J

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:55

Ja, het is echt allemaal met kokosmelk. Dus dat proef je wel helaas.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:16

Ja je moet wel van kokosmelk houden :=

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:20

Das het stomme
Ik vind kokosmelk helemaal prima , kokos/chili rijst
Kokos door de curry
Zelfgemaakt kokosijs
Rijstepap net kokosmelk gemaakt
Ben gek op kokos
Maar bij grunschnabel proef ik gewoon een nare bij/na smaak
Heb drie smaken geprobeerd
Maar bij alledrie was het bingo

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:32

Ik vond die groene snavel hartstikke lekker! Wel prijzig, maar oeh, Korting! Alhoewel je ook zelf eenvoudig kokosijs kunt maken, dus dat zou je ook nog kunnen proberen :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 01:19

Vandaag de pan vegan bolognese meegenomen naar vrienden en ook zij vonden het heel geslaagd.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:26

mar_fay schreef:
Ik vond die groene snavel hartstikke lekker! Wel prijzig, maar oeh, Korting! Alhoewel je ook zelf eenvoudig kokosijs kunt maken, dus dat zou je ook nog kunnen proberen :)


Jumbo heeft een periode kokos sorbetijs gehad, maar die is er bij mijn Jumbo nu helaas uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:20

Ik kom hier even binnenvallen! Even snel voorstellen: Zowel vriend als ik proberen wat bewuster om te gaan met het milieu. Vriend door extra te recycleren etc, ik door eigen groenten te verbouwen in de tuin, uiteraard gif vrij, geen massaproductie. Ook slachten wij onze eigen dieren (sorry vega en vegan bokkers, maar zag dat flexitariers ook welkom waren) die met veel liefde zijn opgevoed, ons kennen en ons volledig vertrouwen. Dus geen massaproductie, snel slachtrijp zijn, kleine kooitjes etc.

Nu zou ik toch een vegetarische dag willen invoegen elke week. Nu moet ik eigenlijk recepten bedenken waarbij het niet opvalt dat je geen vlees hebt of waar er een volwaardig alternatief is. Mijn vriend schiet mij nog net niet als ik nog maar begin over een vleesvrije dag, dus ik ga het langzaam moeten opbouwen. Ik ga dus vooral stille meelezer zijn die hoopt hier en daar een goed recept op te pikken! Willen jullie langs de andere kant ook weten hoe wij langzaam aan het omschakelen zijn naar een bijna volledige zelfvoorziening in groenten en ooit ook vlees, vraag gerust!