Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:43

Jammie! Gefeliciteerd en geniet ervan :Y) Als je nog stukjes overhebt wil ik me wel opofferen :=

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:49

Klinkt heerlijk mar_fay! En gefeliciteerd natuurlijk Y)(^)

Gister heb ik bij Bagels&Beans The Dutch Weed Burger op. Yummie!! :~ Met een heerlijk kurkuma latte erbij. Top lunch.

Erg jammer dat die burgers niet los te koop zijn voor thuis.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:55

Gefeliciteerd en eet smakelijk Y)(^)

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:07

Gefeliciteerd mede jarige!
Ik ben vandaag ook jarig haha

Ik heb een vegan aardbei room taart yummm

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:18

liespower94 schreef:
Gefeliciteerd mede jarige!
Ik ben vandaag ook jarig haha

Ik heb een vegan aardbei room taart yummm



Oooh die klinkt ook goed! Jij ook gefeliciteerd!
Bedankt allemaal!
Hij is helemaal goedgekeurd. Nog heerlijk zacht en smeuïg binnenin <3 volgende keer maak ik m mét frosting :)

Enneh... ik ben bang dat er niet veel van overblijft met die hongerige magen hier ;)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:29

Vorige week was ik in Lissabon en daar heb ik bij Ao 26 gegeten, een veganistisch restaurant. Het was echt super goed klaargemaakt en heel erg lekker. Mijn vleesetende mannelijke reisgenoot ging ook mee, en zelfs die genoot van zijn 'bloody beet burger' en frieten van zoete aardappel. Zelf had ik een lekkere risotto :)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:17

Daar heb ik van de zomer ook gegeten! Echt suuuuperlekker en megavriendelijk personeel. Als ik ooit nog in Lissabon ben kom ik daar zeker terug <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:14

Annemiek: de cashew staan in de week voor de cheddar style kaas die je postte
Morgenmiddag eens lekker knutselen

Wil komend weekend ook het camembosh recept eens maken

Hoewel ik durf te zweren dat ik een dergelijk recept ook met amandelen ben tegen gekomen
Maar die kan ik met geen mogelijkheid meer vinden??

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 20:11

Hoe was de cheddar gelukt, Sonja?
Ik doe de cashew noten zelf nooit voorweken, dus ben benieuwd of dat nog verschil maakt voor het recept!

Bij de Aldi liggen de sojabrokken en het granulaat nu voor 75 cent in de voordeelbakken. Ik heb inmiddels een stuk of 20 zakjes thuis liggen, dus ik kan de komende jaren vooruit :')
En meteen een artikel over de sojabrokken op mijn blog geplaatst, met een paar recepten erbij: http://www.abcreatief.com/LEKKER/sojabr ... granulaat/

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:38

Interessant Annemiek, ik had net sojabrokken besteld, maar nog geen flauw idee wat ik er mee moet doen.
Dank voor de inspiratie :D
Ga ze ook nog wel even bij de aldi halen, wie weet vind ik het fantastisch! Overige vleesvervangers eet ik inmiddels niet meer.. vind het niet lekker.

Noukie22

Berichten: 280
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:21

Ik ben op zoek naar vegan chocolade letters, niet een simpele pure maar met een smaakje. Heeft iemand een idee waar ik die kan kopen? Ik had al wel gezien dat Tony's een pure met pepernoten heeft, maar helaas verdraag ik gluten slecht.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:00

Oei ik zag dat er op Vegfest vegan chocoladeletters te koop waren en dat er nog een aantal besteld konden worden :oo maar echt geen idee meer wie dat waren...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:10

Hooi, ik kom even binnenvallen hoor, zoals sommigen hier misschien al weten ben ik bezig met het starten van een cateringbedrijf, ik heb inmiddels aardig wat kennis opgedaan over vegetarisch en veganistisch eten maar ben wel nog steeds een aardige leek. Dus misschien kunnen jullie mij verder helpen met de volgende vragen:

Stel, een feestje, jullie hebben een cateraar nodig, wat zouden jullie graag in de volgende settings op het menu willen zien?

- Bij gourmet of barbecue
- Hapjes (éénhaps hapjes, warm en/of koud)
- Salades (een basis van diverse salades zoals bijvoorbeeld couscous salade en aangeklede aardappelsalade gedecoreerd met verschillende soorten beleg die met toast en brood gegeten kunnen worden of zo los uit het handje).

We gaan de catering over het nieuwjaar heen tillen maar bovenstaande gerechten bieden we al een aantal jaar aan met vis en vlees, dit jaar willen we het voor de kerst uitbreiden met o.a. vega(n) food. Vandaar dat het nog niet zo uitgebreid is. Suggesties zijn zeer welkom!

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 05:53

Ik ben eens op een bbq geweest waar voor mij ook vega was besteld bij de cateraar. Dat was oa maïs, gevulde champignons en gewone vleesvervanger. Zelf gebruik ik graag portobello op de bbq. En gevulde tomaat. En gepofte aardappel of zo’n gevulde aardappel (beetje uithollen en dat als purree gemengd met creme fraiche/kaas terug erin spuiten).
Je komt heel vaak geitenkaas tegen, enorme plakken, maar daar wordt ik altijd misselijk van, zo’n groot stuk vet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:07

Gourmet / bbq: groentenspiezen, zoete aardappel ipv gewone aardappel, courgette plakken ingesmeerd met knoflookolie, falafel.

Hapjes: hummusdip met rauwkost, vegan pizza, blini met gegrilde groenten.

Salades: bietensalade met augurk, rode ui en een vinaigrette of balsamico azijn; Pastasalade met zongedroogde tomaatjes, basilicum, aubergine en gegrilde paprika.

Maar pinterest is je beste vriend. Ontelbaar veel suggesties zijn daar terug te vinden :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:15

Xyris schreef:
Hooi, ik kom even binnenvallen hoor, zoals sommigen hier misschien al weten ben ik bezig met het starten van een cateringbedrijf, ik heb inmiddels aardig wat kennis opgedaan over vegetarisch en veganistisch eten maar ben wel nog steeds een aardige leek. Dus misschien kunnen jullie mij verder helpen met de volgende vragen:

Stel, een feestje, jullie hebben een cateraar nodig, wat zouden jullie graag in de volgende settings op het menu willen zien?

- Bij gourmet of barbecue
- Hapjes (éénhaps hapjes, warm en/of koud)
- Salades (een basis van diverse salades zoals bijvoorbeeld couscous salade en aangeklede aardappelsalade gedecoreerd met verschillende soorten beleg die met toast en brood gegeten kunnen worden of zo los uit het handje).

We gaan de catering over het nieuwjaar heen tillen maar bovenstaande gerechten bieden we al een aantal jaar aan met vis en vlees, dit jaar willen we het voor de kerst uitbreiden met o.a. vega(n) food. Vandaar dat het nog niet zo uitgebreid is. Suggesties zijn zeer welkom!

Hoewel ik je het natuurlijk niet gelijk super moeilijk wil maken: probeer weg te blijven van standaard vleesvervangers, hummus en falafel. De laatste twee zijn wel acceptabel als ze huisgemaakt zijn ;) Maar mijn ervaring is dat je ongeveer niets anders voorgeschoteld krijgt en daar word je op een gegeven moment wel een beetje moe van, zeker van een cateraar zou ik verwachten dat ik iets krijg wat ik niet zelf voor minder had kunnen maken ;)
Maar ik zou dan bijvoorbeeld wel weer blij worden van diverse hummusdips in verschillende smaken, zoals met zwarte olijven of met pijnboompitten. Op de barbecue kun je natuurlijk eindeloos variëren met groentekebabs. Oja wat ook echt tof zou zijn: een vegan kruidenboter :j dat kun je echt heel eenvoudig maken met plantaardige margarine (zoals Wajang) en knoflook, peper, peterselie etc. Dat hoef je niet eens apart te maken, het is imo namelijk net zo lekker als 'echte' kruidenboter ;)
Verder zou je kunnen experimenteren met seitanworstjes, bonenburgers, een stoofje met bospaddestoelen... Allemaal erg lekker :Y)
Zeker als startend bedrijf kun je natuurlijk kijken naar dingen die 'toevallig' veganistisch zijn. Denk guacamole, een (dessert)taart met speculooskoekjes, mais of gepofte aardappel inderdaad (eventueel met eerder genoemde kruidenboter)... Verder is alpro ongezoet je beste vriend, heb er al diverse lekkere knoflooksausjes mee gemaakt :) Ook te gebruiken als vegan creme fraiche denk ik, als je het even laat uitlekken in een doek

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:43

Magrathea schreef:
Oei ik zag dat er op Vegfest vegan chocoladeletters te koop waren en dat er nog een aantal besteld konden worden :oo maar echt geen idee meer wie dat waren...

Dat is Astrid van http://shopzuiver.com/ :-)

Ldev

Berichten: 1396
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:55

Ik plaats normaal niks in dit topic, maar dacht deze tip is niet verkeerd; in de allerhande staan zo'n 10 kortingsbonnen van 25%korting op vegetarisch vlees. Weet zo niet van welk merk.

Mjsschien is het wat voor jullie.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:25

@ 8nnemiek

Ik ben op zoek gegaan naar die sojabrokjes im de Aldi, maar de medewerkers keken me erg raar aan toen ik ernaar vroeg. Het stond ook niet in hun assortiment zeiden ze...?
Dat was wel balen, want ik had net allerlei ideetjes met die sojabrokjes.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 11:19

Het zijn deze, van GutBio. Deze zaten tijdelijk in het assortiment, niet in de rekken maar vooraan in de bakken met tijdelijke producten:
Afbeelding
Het personeel lijkt er inderdaad niet veel vanaf te weten. Ze vroegen aan míj wat het was toen ik ze kocht :')

Maar je vindt ze ook in de meeste natuurwinkels en online zijn ze ook te koop.
Maar ik denk dat er genoeg Aldi filialen zijn waar nog wat zakken zijn blijven liggen. Hier in de buurt bijna in elk filiaal.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:31

Ldev schreef:
Ik plaats normaal niks in dit topic, maar dacht deze tip is niet verkeerd; in de allerhande staan zo'n 10 kortingsbonnen van 25%korting op vegetarisch vlees. Weet zo niet van welk merk.

Mjsschien is het wat voor jullie.

Ja had ik gezien! Weet iemand hoe lang die actie geldig is? :oo

Eelmo

Berichten: 2930
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:20

6 november tm 3 december, op vertoon van je bonuskaart, of online met de code die achterop de bon staat :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:44

O dat is nog wel even *\o/* Leuk!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:50

Ik heb ze hier bij de aldi helaas ook niet gespot, maar de toko heeft de sojabrokken ook *\o/*

Is het te vroeg om mij nu al druk te maken om het kerstmenu? We hebben mijn ouders en schoonouders uitgenodigd en willen eigenlijk alleen vegan koken. Zij zijn echter meer van de groooote schalen vlees. Ik zoek dus iets dat niet alleen lekker is, maar ook mooi staat op een tafel en vleeseters met een goed gevoel naar huis laat gaan :)

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 08:54

Met kerst maak ik dit jaar denk ik knolselderij uit de oven.
Deze heb ik eerder eens gemaakt: Afbeelding

Maar gevulde pompoen en portobello carpaccio doen het ook altijd erg goed.