Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Ik ben ook bang voor de chinees. Kwam random noten tegen met een zware notenallergie, wat icm met mn astma dodelijk is. Dus, niet mijn voorkeur. Maar verder wel makkelijk om daar vegetarisch te eten (bami, dat ei-gerecht, pisang goreng hmm).

Ik vind het als vegan ook erg moeilijk om te bestellen. Maar gelukkig hebben we een airfryer en dat neemt dat probleem ook weer weg :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:01 



 
Profiel   

Ik bestel meestal pizza en vraag dan om bijv extra olijven ipv kaas. Wel opletten dat je pizzeria geen ei of melk in de bodem doet (bij de meeste traditionele pizzerias niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:11 



 
Profiel   

Jotoma. :oo die is wel ernstig -O-

Ik bestelde vroeger al vaak vega zaken bij de chinees
Want dan werd het vers klaargemaakt :p
Ipv de delen van het gerecht bij elkaar in een bak mikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:21 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik ben ook bang voor de chinees. Kwam random noten tegen met een zware notenallergie, wat icm met mn astma dodelijk is. Dus, niet mijn voorkeur. Maar verder wel makkelijk om daar vegetarisch te eten (bami, dat ei-gerecht, pisang goreng hmm).

Ik vind het als vegan ook erg moeilijk om te bestellen. Maar gelukkig hebben we een airfryer en dat neemt dat probleem ook weer weg :D

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met een pindaallergie... Ook als ik ergens op bezoek ben en ze hebben allemaal lekker eten, zie ik vervolgens dat ze alles met dezelfde lepel doorroeren, inclusief de satésaus... |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:09 



 
Profiel   

Daar kan ik sowieso niet tegen en ik ben niet eens allergisch
Als ik iemand de lepel ergens uit zie trekken en in heel ander spul steken
Intern geeft dat echt een fatal error :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:22 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Daar kan ik sowieso niet tegen en ik ben niet eens allergisch
Als ik iemand de lepel ergens uit zie trekken en in heel ander spul steken
Intern geeft dat echt een fatal error :=


:') dat heb ik ook haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:39 



 
Profiel   

Serieus he :')
In mijn hoofd hoor ik mezelf dan echt "NEEEEEEEEEEEE" schreeuwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:49 



 
Profiel   

Ja naja, je kan het dan wel eten... Ik zit dan echt zo van ja poedersuiker, wat moet ik nu eten dan? Je (tenminste ik) wilt ze ook niet teleurstellen, maar goed, voor mij is het niet anders om dan alsnog een patatje ergens te halen oid... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:05 



 
Profiel   

In theorie kan ik het idd eten
Maar door die fatal error word het in de praktijk onmogelijk
Maar idd , voor mij geen potentieel levensgevaarlijke consequenties mocht ik het wel doen
Dat scheelt wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:01 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Jotoma schreef
Ik ben ook bang voor de chinees. Kwam random noten tegen met een zware notenallergie, wat icm met mn astma dodelijk is. Dus, niet mijn voorkeur. Maar verder wel makkelijk om daar vegetarisch te eten (bami, dat ei-gerecht, pisang goreng hmm).

Ik vind het als vegan ook erg moeilijk om te bestellen. Maar gelukkig hebben we een airfryer en dat neemt dat probleem ook weer weg :D

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met een pindaallergie... Ook als ik ergens op bezoek ben en ze hebben allemaal lekker eten, zie ik vervolgens dat ze alles met dezelfde lepel doorroeren, inclusief de satésaus... |(


Ik ben ook voor pinda allergisch. Dubbele pret.
Brr wat je zegt houd ik ook echt niet van, ook los van de allergie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:12 



 
Profiel   

Ik gelukkig alleen voor pindas... Volgensmij is een notenallergie echt vele malen vervelender ook, vooral met chocolade enzo.. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:35 



 
Profiel   

Dat lijkt me heel lastig, een pinda en noten allergie. Dat van zo’n lepel van het ene naar het andere gerecht begrijp ik helemaal.

Hier vanmiddag een pan pompoensoep gemaakt, vind dat zo’n lekker gerecht en de hoeveelheid is altijd veel meer dan gepland dus dit weekend hebben we wat lekkers voor de lunch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:56 



 
Profiel   

Vandaag weer lekker broodjes hamburger gegeten met aardappelballetjes <3 ik heb die dingen dus heel lang laten staan (ook aardappelkroketjes enzo) omdat ik dacht dat er ei in het korstje zat maar dat is dus helemaal niet zo! :) *\o/*

Weet iemand welke röstirondjes vegan zijn? Dat heb ik ook al super lang niet meer op <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:14 



 
Profiel   

Ik kom hier eens even meelezen.
Ik ben geen vegetariër, maar ik eet wel steeds minder vlees.
Niet vaker dan 1 of 2 keer per week vlees
momenteel.

Hopelijk kom ik hier nog wat lekkere dingen tegen ter vervanging van vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:16 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Vandaag weer lekker broodjes hamburger gegeten met aardappelballetjes <3 ik heb die dingen dus heel lang laten staan (ook aardappelkroketjes enzo) omdat ik dacht dat er ei in het korstje zat maar dat is dus helemaal niet zo! :) *\o/*

Weet iemand welke röstirondjes vegan zijn? Dat heb ik ook al super lang niet meer op <3

Dat klinkt wel heel goed! Ga ik ook eens proberen. Zoals ik het me voorstel zou ik dat moeten kunnen eten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:53 



 
Profiel   

Welkom KimL86! In de openingspost staan al een hoop tips voor vleesvervangers en er staan ook een hoop lekkere recepten in het topic :j Als je op een bepaald ingrediënt of een gerecht zoekt in het topic dan vind je ze makkelijk terug.

Oh rosti’s, die moet ik ook nog eens kopen. Wel eens zelf geprobeerd te maken, maar dat was niet zo’n succes := Maar ik zou niet weten of/waar ze vegan te koop zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:32 



 
Profiel   

Ik heb 't op Facebook gevraagd en men zegt al die van Aviko en van McCain :) :)
Vind ze zo lekker, en zo makkelijk ook. Gooi er een paar in de oven en 20 minuutjes later lekker eten :~ Oja en het blijft eeuwig goed in de vriezer ongeveer, ook handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:44 



 
Profiel   

Net de cauliflower alfredo van bosh gemaakt. Niet wauw, prima.

https://www.bosh.tv/recipes/cauliflower-alfredo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:57 



 
Profiel   

Jaaa rosti van mccain! Zeker de mini’s die er nu zijn. Heerlijk! En idd vegan :D

Pinda/noten allergie heb ik al mn hele leven, dus weet niet beter. Het is steeds makkelijker gelukkig nu ze tegenwoordig in de grote supermarkten zo duidelijk allergie informatie communiceren. Uit eten en vakantie is wel een stuk lastiger.
Chocola houd ik niet van, dat scheelt ;)

Ik heb besloten het maar op te geven vwb vleesvervangers. Net heel hoopvol de roerbakstukjes vd lidl gehad, nou nee, de structuur.. blegh. Ik hou het gewoon bij groente met aard/rijst/pasta :)
Ik mis vlees nog steeds niet, zuivel vind ik wel moeilijk. Met name kaas. Maar heb nu verschillende nepkazen besteld. Ben benieuwd.

Voor mn figuur is het dus wel goed dat ik veel vervangers niet lust en zo goed als geen lekkere kaasjes en chipjes etc eet. Ik was niet dik, merk wel dat ik nu te dub wordt. Qua figuur niet, maar schrok wel toen ik op de weegschaal stond. Dus een goeie reden om even te cheaten naar de kaasjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 21:54 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van de high protein yogurt van alpro? Die us echt lekker dik. Je zou het ook als een soort zachte kaas kunnen gebruiken. Heeft iemand daar ideetjes voor? Ik zat zelf te denken het te gebruiken om spaghetti lekker romig te maken, of er sambal door te mengen en te kijken of het dan smeerkaas achtig wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:50 



 
Profiel   

Deoiridh schreef
Wat vinden jullie van de high protein yogurt van alpro? Die us echt lekker dik. Je zou het ook als een soort zachte kaas kunnen gebruiken. Heeft iemand daar ideetjes voor? Ik zat zelf te denken het te gebruiken om spaghetti lekker romig te maken, of er sambal door te mengen en te kijken of het dan smeerkaas achtig wordt.

Ik heb er wel eens knoflooksaus van gemaakt, denk dat tzatziki ook wel lukt :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:12 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Deoiridh schreef
Wat vinden jullie van de high protein yogurt van alpro? Die us echt lekker dik. Je zou het ook als een soort zachte kaas kunnen gebruiken. Heeft iemand daar ideetjes voor? Ik zat zelf te denken het te gebruiken om spaghetti lekker romig te maken, of er sambal door te mengen en te kijken of het dan smeerkaas achtig wordt.

Ik heb er wel eens knoflooksaus van gemaakt, denk dat tzatziki ook wel lukt :~

Ja! Ik heb er een tijdje terug heel lekkere tzatziki mee gemaakt :j

(Sorry, meelezer hier :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 19:09 



 
Profiel   

jaaa ik ook!
1+1 gratis bij de appie tot zondag!
ik vind hem ook gewoon heerlijk als ontbijt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 07:01 



 
Profiel   

liespower94 schreef
jaaa ik ook!
1+1 gratis bij de appie tot zondag!
ik vind hem ook gewoon heerlijk als ontbijt <3


Knoflooksaus gebruik ik meestal die dunnere. 1 + 1 gratis, kijk dat is nog eens leuk!
Had hem ook gebruikt om ijs mee te maken en dat was ook erg lekker. Blijft het makkelijker dik dan bij die dunnere. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 12:19 



 
Profiel   

Aangezien ik vandaag jarig ben, staat m'n tweede vegan(achtige) cake van deze week in de oven, aangezien onze kipjes niet meer leggen en ik geen eieren uit de supermarkt wil. En het ruikt hier naar koffie-chocolaaaaaaaaaaa <3 <3 Ik krijg er behoorlijk lekkere trek van :Y) *\o/*

Die van afgelopen week (want ik moest natuurlijk even probeerde of dat wel werkte, appelazijn, had ik gebaseerd op een recept en vet hard aangepast. Dit was mijn basis en ik had er twee gemaakt en gestapeld; een met kaneel en citroenschil, een met pumpkin spice en gemberbolletjes die ik vorig jaar had ingemaakt, met een aantal stukken steranijs meegebakken (en later weggehaald, uiteraard). Stukjes appel en walnoot in beide. Met een tussenlaag van boter/cacao/citroensap/poedersuiker. Die viel hier erg in de smaak Y)(^)

Vandaag heb ik deze als basis, met onderin de schaal kokossnippers en walnoten en door het beslag significant minder suiker (wel een paar eetlepels honing erbij, van eigen bijtjes) en gembersiroop + bolletjes. Bovenop weer een laag kokossnippers. De frosting laat ik lekker, want het moet nog mee naar college en ik kom daar liever niet besmeurd aan :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen