Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 164 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Gewoon een ei-vervanger gebruiken? En ipv gewone boter plantaardige boter? Ik gebruik voor bakken gewoon de Becel 100% plantaardige boter voor op de boterham, maar heb ook veel goede verhalen gehoord over wajang voor het bakken.

Ei vervanger heb ik gewoon poeder waar wat water bij moet, gekocht bij de AH, maar veel mensen gebruiken ook lijnzaad als eivervanger.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 12:01 



 
Profiel   

Wat zijn kniepertjes? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 12:45 



 
Profiel   

kniepertjes zijn oudjaarskoekjes,de vegtersrolletjes zijn voor het nieuwe jaar (opgerold, symbool voor het nieuwe jaar, dat je nog niet weet wat er gaat komen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:01 



 
Profiel   

BarbaravdW schreef
kniepertjes zijn oudjaarskoekjes,de vegtersrolletjes zijn voor het nieuwe jaar (opgerold, symbool voor het nieuwe jaar, dat je nog niet weet wat er gaat komen)

Ik leer elke dag wat bij _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:02 



 
Profiel   

Ik had er ook nooit van gehoord, maar ze zien er erg lekker uit!
Ik ben benieuwd of het je lukt met een eivervanger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:08 



 
Profiel   

kniepertjes <3
zooo lekker, vooral zelfgemaakte! Wat een gemis als je dat nog niet eerder hebt gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 14:32 



 
Profiel   

Maar heeft iemand ervaring met een specifieke eivervanger? Ik gebruik zelf meestal banaan of lijnzaad maar die lijken me beiden niet echt geslaagd voor in de kniepertjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:17 



 
Profiel   

Ik vond kikkererwtenvocht wel een goed succes bij wentelteefjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:25 



 
Profiel   

No egg smaakt naar niks maar heeft wel de bindende eigenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:34 



 
Profiel   

Kikkererwtenvocht ja :j
En werkt maizena niet ook?

https://veganchallenge.nl/vegan-bakken-ei-vervangen-2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 20:09 



 
Profiel   

Ik ben al een tijdje van plan om eens een aantal eivervangers te testen in cake en misschien probeer ik dan meteen diezelfde vervangers in wafeltjes.
Ik wil de structuur en de smaak testen enzo.. en dat in een post op mijn blog publiceren. Heb er helaas nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het resultaat hier ook plaatsen :j

Hoe heet de eivervanger die bij de AH te koop is? Die wil ik ook graag testen.
Edit, ik zie dat ie hier nergens te koop is, zelfs niet bij AH XL -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 20:25 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik vond kikkererwtenvocht wel een goed succes bij wentelteefjes :j


Oh wentelteefjes! Klop je het vocht dan eerst op of doe je het vocht gewoon bij de melk en dan brood erin dippen en bakken maar?

Bij bak recepten kan je verbazingwekkend vaak ook gewoon de ei eruit laten, zonder een vervanger erin te doen. Las wel ergens op internet dat dit gelukt was bij platte wafeltjes (vergelijkbaar met kniepertjes) dat ze alleen wat harder waren geworden? Maar zelf geen ervaring met wafelachtige dingen maken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 20:56 



 
Profiel   

Enige overenkomst is dat ze zoet zijn ;)
Ik heb het gewoon bij de sojamelk in gedaan. Ze werden iets knapperiger, maar dat vond ik eigenlijk nog lekkerder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 21:08 



 
Profiel   

Ik heb speciaal poeder dat een ei vervanger is, werkt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 09:33 



 
Profiel   

Nou, ik heb inmiddels mijn ei-vervangers experiment op mijn blog staan :D
http://www.abcreatief.com/LEKKER/5-verv ... en-getest/
Als iemand nog tips heeft voor een volgend experiment dan hoor ik het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 20:40 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik ben al een tijdje van plan om eens een aantal eivervangers te testen in cake en misschien probeer ik dan meteen diezelfde vervangers in wafeltjes.
Ik wil de structuur en de smaak testen enzo.. en dat in een post op mijn blog publiceren. Heb er helaas nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het resultaat hier ook plaatsen :j

Hoe heet de eivervanger die bij de AH te koop is? Die wil ik ook graag testen.
Edit, ik zie dat ie hier nergens te koop is, zelfs niet bij AH XL -O-


Ik heb de Orgran Egg-replacement, vast ook nog wel ergens anders te vinden, maar wij bestelden ‘m online bij AH :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 22:53 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Nou, ik heb inmiddels mijn ei-vervangers experiment op mijn blog staan :D
http://www.abcreatief.com/LEKKER/5-verv ... en-getest/
Als iemand nog tips heeft voor een volgend experiment dan hoor ik het graag!

Dat komt echt net te laat _O- Ik moest gisteren in alle nood ineens een eivervanger uit mijn mouw schudden... Het is maizena geworden, en best prima gelukt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 23:35 



 
Profiel   

Ik ga komende week eens langs de natuurwinkeltjes in de buurt, wie weet vind ik daar nog ergens de No-Egg.
Online bestellen vind ik altijd zo zonde van de verzendkosten, die zijn dan vaak hoger dan het product :=
Haha Magrathea, dat klinkt bekend hoor :)) Wat had je gemaakt?

Zo heb ik op vakantie pannenkoeken gemaakt helemaal zonder ei, en dat ging perfect :j Maar de koekjes met maizena ipv ei waren toch flink mislukt haha.
Ik ben wel benieuwd naar de No-Egg, die bestaat ook voor een groot deel uit zetmeel met nog een ander bindmiddel.
Ik wil er ook nog een paar testen voor meringues. De aquafabe was een tijdje geleden hartstikke mislukt haha, maar ik ga em nog een kans geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 08:23 



 
Profiel   

Leuk stukje hoor! Dat fipronil schandaal is ook zo apart, die eieren waren niet eens slecht voor de gezondheid, maar omdat het niet aan het 'standaarden' voldeed moesten al die eieren maar vernietigd worden en de kippen geslacht, zo zonde...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 12:50 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik ga komende week eens langs de natuurwinkeltjes in de buurt, wie weet vind ik daar nog ergens de No-Egg.
Online bestellen vind ik altijd zo zonde van de verzendkosten, die zijn dan vaak hoger dan het product :=
Haha Magrathea, dat klinkt bekend hoor :)) Wat had je gemaakt?

Zo heb ik op vakantie pannenkoeken gemaakt helemaal zonder ei, en dat ging perfect :j Maar de koekjes met maizena ipv ei waren toch flink mislukt haha.
Ik ben wel benieuwd naar de No-Egg, die bestaat ook voor een groot deel uit zetmeel met nog een ander bindmiddel.
Ik wil er ook nog een paar testen voor meringues. De aquafabe was een tijdje geleden hartstikke mislukt haha, maar ik ga em nog een kans geven!


Ja herkenbaar hoor, mijn vriend heeft een afhaalpunt van AH in de garage van zn werk binnen en dan betaalt hij maar n euro, dan word online boodschappen doen een stuk aantrekkelijker :))
Anders is het alleen aantrekkelijk als je boven de 70 euro bestelt, met veel frisdrank, wasmiddel en vleesvervangers.. of je moet een groot gezin hebben natuurlijk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 01:27 



 
Profiel   

Heeft iemand nog goede tips voor gourmet-spul?
Ik houd niet zo van de standaard gourmet-vleesvervangers uit de winkel, maar zoek wel wat lekkere, hartige hapjes.
De gourmet schotel van de vegetarische slager lijkt me heerlijk, maar dat kan ik dan weer niet betalen, omdat de verzendkosten zo hoog zijn -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 16:35 



 
Profiel   

Ik doe altijd gewoon aardappeltjes, pannenkoeken, champignons, paprika, kleine stukjes vleesvervanger etc op de gourmet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 16:53 



 
Profiel   

De gourmetschotel van de vegetarische slager kan je denk ik vrij gemakkelijk ook zelf samenstellen, gewoon de losse producten kopen als je die in de supermarkt hebt (kipstuckjes, little willies, nuggets, vegetarische kip shoarma). Ze verzenden de gourmetschotel namelijk ook niet, dus je moet hem echt in den Haag ophalen...

Verder gewoon lekker krieltjes met stukjes ui bakken, en veel paddenstoelen en lekkere plakken paprika enzo. :D Nu al zin om te gourmetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 16:56 



 
Profiel   

Ze hadden laatst een actie via facebook en daar kon je de gourmetschotel wel laten bezorgen :j
Zou gaaf zijn als ze eens met een zalm vervanger komen :D

Veel soorten paddestoelen is wel een idee!
Paprika lust ik niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 17:10 



 
Profiel   

Echt? Ik volg ze ook op facebook en dat heb ik niet voorbij zien komen, alleen dat ze er één verlootten. Vorig jaar heb ik geprobeerd er een te krijgen, maar toen ik eindelijk iemand in den Haag zo ver kreeg om er een voor me mee te nemen, waren ze op. -O- Wilde dit jaar dus een nieuwe poging doen door zelf maar gewoon langs te gaan als dat nog lukt... Zie het ook niet op de website staan namelijk.

Leuke blog over je ei-vervangers trouwens, fijn om een duidelijke vergelijking te zien!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 17:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 164 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen