Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 389 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Ik ben ook altijd klein gebleven. Mijn hele familie is langer dan 180 (ook wel boven de 2m)en ik ben maar 176 -O- .. Echt een ukkie dus. En ik heb ook onwijs veel melkproducten moeten consumeren als kind..

Ik ben gewoon tevreden met mijn lengte hoor :p
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:29 



 
Profiel   

mar_fay schreef
''havermout, aardappelen, brood met jam en pindakaas en rijst'' sorry hoor, maar dat heeft niets met veganisme te maken, maar met bijzonder slechte voeding in het algemeen. Je geeft jezelf toch zeker ook niet alleen maar koolhydraten/suikers? >;)


Zo'n 'dieet' wordt inderdaad niet ineens Heel Erg Gezond als je er vlees aan toevoegt :n Dus dit heeft inderdaad niets met veganisme te maken, maar meer met idiote keuzes qua voeding etc. Maar goed, een 'gewoon' verwaarloosd kind klikt natuurlijk niet zo lekker als 'veganistisch gevoerd verwaarloosd kind' -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:35 



 
Profiel   

Berdien schreef
mar_fay schreef
''havermout, aardappelen, brood met jam en pindakaas en rijst'' sorry hoor, maar dat heeft niets met veganisme te maken, maar met bijzonder slechte voeding in het algemeen. Je geeft jezelf toch zeker ook niet alleen maar koolhydraten/suikers? >;)


Zo'n 'dieet' wordt inderdaad niet ineens Heel Erg Gezond als je er vlees aan toevoegt :n Dus dit heeft inderdaad niets met veganisme te maken, maar meer met idiote keuzes qua voeding etc. Maar goed, een 'gewoon' verwaarloosd kind klikt natuurlijk niet zo lekker als 'veganistisch gevoerd verwaarloosd kind' -O-

Precies. En dan al die reacties op FB van 'veganisme is zoo slecht en ongezond, dat kind moet vlees hebben blablabla'. Moet echt moeite doen om niet te reageren :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:16 



 
Profiel   

chimello schreef
Welke youtubers volgen jullie voor recepten?

Momenteel kijk ik wel eens naar The Happy Pear en Avant Garde Vegan maar ik heb zin om een Aziatische vegetatische chef te volgen, iemand suggesties?


Ik hou van goedkoop, snel en makkelijk haha



maar heb nog niet echt vaste mensen die ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:14 



 
Profiel   

Ik wil binnenkort voor mijn schoonouders kopen, nu wordt er als ik daar eet altijd heel veel rekening gehouden met mijn eten. Nu wil ik eigenlijk wel even iets heel lekkers/speciaals maken om te laten zien wat er allemaal mogelijk is zegmaar, nu eet schoonmoeder zoutloos en daar wil ik dan ook heel graag veel rekening mee houden omdat ze dat met mij ook altijd doet. Hebben jullie nog tips qua recepten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:18 



 
Profiel   

Sintara schreef
Anoniem schreef
https://www.ad.nl/buitenland/ouders-bes ... ~aef7b3ee/
Dit soort dingen komt toch niet door het veganistische dieet, maar door een waardeloze uitvoering daarvan?


Ja, mee eens. Het is wel zo dat een gezond veganistisch dieet bij kinderen gewoon heel ingewikkeld is. Ik zeg niet onmogelijk, maar wel heel ingewikkeld. Daar moet je gewoon een diëtiste bij inschakelen als je het graag zo wilt doen.
Dat komt ook omdat het niet zo gangbaar is dus de valkuilen zijn minder bekend dan bij een ´gewoon´ omnivoor of vegetarisch dieet..


Dit is dus heel doorgeschoten.

Kinderen hebben gewoon eiwitten nodig en visvetzuren als belangrijke voedingsstoffen. Je kunt heel goed kinderen veganistisch opvoeden, maar weet wel wat je doet en vul dat aan!
Ik kan me vinden in onderstaand artikel:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 19:25 



 
Profiel   

Berdien schreef
Ik had zondag filmavond, en zou voor de snacks zorgen. Wat een zegen dat Beckers een vegasnack pakket heeft wat ook nog eens in de oven kan! Goede film + bier + snackszonderdodebeestjes = awesome :D Ik vond het in ieder geval echt een aanrader. Leuk ook voorop feestjes/borrels.

Effe op inspringen. Mijn moeder kwam vandaag thuis met dat vegetarisch snack pakket. Ik super blij uiteraard, kan ik die nu ook eens testen :D Ben wel wat huiverig over de bitterballen/frikandel want ik heb nooit echt rood vlees gegeten, simpelweg omdat ik het ook niet lust. Ik hoop dus dat de veggie versie hier ook niet al te veel naar smaakt.

Ik ben die rare vegetariër dat dus graag de smaken heeft van vegetarische producten en juist geen veggie alternatieven wilt voor vlees die ook echt vlees benaderen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:17 



 
Profiel   

Jackytje schreef
Berdien schreef
Ik had zondag filmavond, en zou voor de snacks zorgen. Wat een zegen dat Beckers een vegasnack pakket heeft wat ook nog eens in de oven kan! Goede film + bier + snackszonderdodebeestjes = awesome :D Ik vond het in ieder geval echt een aanrader. Leuk ook voorop feestjes/borrels.

Effe op inspringen. Mijn moeder kwam vandaag thuis met dat vegetarisch snack pakket. Ik super blij uiteraard, kan ik die nu ook eens testen :D Ben wel wat huiverig over de bitterballen/frikandel want ik heb nooit echt rood vlees gegeten, simpelweg omdat ik het ook niet lust. Ik hoop dus dat de veggie versie hier ook niet al te veel naar smaakt.

Ik ben die rare vegetariër dat dus graag de smaken heeft van vegetarische producten en juist geen veggie alternatieven wilt voor vlees die ook echt vlees benaderen :')


Frikandel en bitterbal is toch ook geen rood vlees? :P
Ik was er niet heel enthousiast over, maar ik wil juist dat het er wel naar smaakt. Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:46 



 
Profiel   

Daar zit toch varken en rund in? Of ben ik verkeerd? Heb dat nooit gegeten dus ook niet echt een idee wat er in zit normaliter. Buiten een hoop troep dan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:55 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook echt 20x liever nepkip dan echte kip. Heerlijk "vlees" zonder dat vieze spek, rode stukjes of andere harde stukjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:10 



 
Profiel   

Oh, ik vind júist het spek lekker. En dat heeft nog niemand na weten te maken. Heel af en toe neem ik eens een stukje en dan kan ik door ontzettend van genieten, maar ik mijd varken omdat ik wel eieren en zuivel gebruik en me er bewust van ben dat daar ook dieren voor sterven (bij eieren zijn dat onze eigen kippen, daar heb ik persoonlijk geen moeite mee) en varkens kan ik 'volledig' sparen. Dat klinkt mogelijk onlogisch, maar het werkt voor mij.

Maar daar zou ik nou graag goede vervangers voor zien. Dat knapperige spek/huidrandje. Alleen dat is zo ingewikkeld - en de meesten vinden het juist minder lekker, dus het heeft geen voorrang -, dat ik me kan voorstellen dat dat nog héél lang op zich laat wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:22 



 
Profiel   

Bitterballen is kip en frikandellen varken dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 22:36 



 
Profiel   

Damelza schreef
Ik wil binnenkort voor mijn schoonouders kopen, nu wordt er als ik daar eet altijd heel veel rekening gehouden met mijn eten. Nu wil ik eigenlijk wel even iets heel lekkers/speciaals maken om te laten zien wat er allemaal mogelijk is zegmaar, nu eet schoonmoeder zoutloos en daar wil ik dan ook heel graag veel rekening mee houden omdat ze dat met mij ook altijd doet. Hebben jullie nog tips qua recepten?


Zo'n beetje alles kun je toch zoutloos maken? Curry, lasagne, wraps (wel de zoutloze kopen). Gewoon geen pakjes pakken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:41 



 
Profiel   

Damelza schreef
Ik wil binnenkort voor mijn schoonouders kopen, nu wordt er als ik daar eet altijd heel veel rekening gehouden met mijn eten. Nu wil ik eigenlijk wel even iets heel lekkers/speciaals maken om te laten zien wat er allemaal mogelijk is zegmaar, nu eet schoonmoeder zoutloos en daar wil ik dan ook heel graag veel rekening mee houden omdat ze dat met mij ook altijd doet. Hebben jullie nog tips qua recepten?

Misschien heb je hier iets aan? Ik zou het zelf namelijk ook niet weten.
https://www.smakelijketenzonderzout.nl/recepten&trefwoord=vegetarisch
https://www.vrg.org/journal/vj2014issue1/2014_issue1_vegan_dishes.php
https://www.eatingvibrantly.com/tag/salt-free/


Ik liep gisteren mee met de Animal Rights March, er waren zo'n 2000 mensen denk ik. Veel te weinig natuurlijk :P.
Het was bloedheet maar het was heel gezellig en leuk! Na afloop hebben we zo ontzettend lekker gegeten bij een Ethiopisch/Afrikaans restuarant (Kilimanjaro). Als je ooit in Amsterdam bent, zeker naartoe gaan!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:50 



 
Profiel   

Deksel goed gedaan. En het eten ziet er wel heel erg lekker uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:59 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik ben ook altijd klein gebleven. Mijn hele familie is langer dan 180 (ook wel boven de 2m)en ik ben maar 176 -O- .. Echt een ukkie dus. En ik heb ook onwijs veel melkproducten moeten consumeren als kind..

Ik ben gewoon tevreden met mijn lengte hoor :p

Wat is er ukkie aan 1.76m?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 11:04 



 
Profiel   

Ik ben ook 'maar' 1.78 waar het grote deel over de 1.80 is hoor, maar dat is nog steeds langer dan al mijn buitenlandse en vele Nederlandse vrienden. Het voelt klein, maar is dat absoluut niet. Net wat je gewend bent denk ik :)

Ziet er goed uit dat eten Deksel :9

Ik had eergisteren pita broodjes met roggemeel gebakken en daar een heerlijke vulling bij - maïs, bonen, sla, pittige en knoflook saus. Die pita's ga ik nooit meer kopen, veel lekkerder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 12:08 



 
Profiel   

Wat eten jullie voor avondeten met dit warme weer? Ben een beetje inspiratieloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 15:49 



 
Profiel   

Gister had ik komkommersoep met brood als lunch, en bbq als avondeten. We hadden heel veel amerikaanse coleslaw - super lekker.

En vanavond ga ik naar een soort oosters tapas restaurant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:00 



 
Profiel   

Wij eten vanavond soep uit blik, zelf gemaakte frikandelbroodjes en iets van broodje hamburger. Bij elkaar geraapt zooitje maar wel allemaal lekker en snel te maken.

Eet smakelijk @Sintara!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:06 



 
Profiel   

Vegan gyros op een pita met sla en vegan knoflooksaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:12 



 
Profiel   

Ik eet pasta met courgette, sojaroom saus en de ‘zalm’ van sofine. Voor de komende dagen heb ik verder:
- pasta rode saus met vega balletjes
- pommes duchesses uit de oven met biefstuck (van vivera) & een gevulde courgette
- risotto met pompoen
- gnocchi: https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... hischotel/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 17:23 



 
Profiel   

Oh ja, die zalm moet ik nog steeds eens proberen!

Voor de komende dagen heb ik quiche en voor twee dagen vegetarische groene curry :9

Vanavond wordt er een pizza bezorgd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 17:27 



 
Profiel   

Vegetarische eigengemaakte pizza. Erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 18:47 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Ik eet pasta met courgette, sojaroom saus en de ‘zalm’ van sofine.
Voor de komende dagen heb ik verder:
- pasta rode saus met vega balletjes
- pommes duchesses uit de oven met biefstuck (van vivera) & een gevulde courgette
- risotto met pompoen
- gnocchi: https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... hischotel/


Tadaaaaaa

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 389 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen