Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:36

ElineS schreef:
Lekker zeg!

Ik heb mijn eigen tofu spekjes gemaakt. Waren tot nu toe de lekkerste,maae ik blijf tofu lastig vinden om knapperig te maken. Nu heb ik ze een halfuur in de oven gehad voor ik ze ging bakken. In de pan bakken tot korsrlaafje en toen kruiden met gerookte paprika, zout, komijnzaad, knoflook en een papje van bruine suiker en water. Dat kristaliseert mooi en geeft een extra krokant laagje en een beetje speksmaak.

[ [url=m/vcfkiJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er heerlijk uit. Nog niet zelf geprobeerd maar t schijnt te helpen om ze met maïzena te bepoederen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:54

Magrathea schreef:
Ik ben net terug van Lowlands en daar en heerlijke weed burger gegeten :) Oja en voor midnight snack was er falafelpita die ook echt <3 <3 <3 was, zó lekker! En relatief goedkoop ook (2,5 munt, nog steeds een half fortuin maar okee :o )
Er was een stand die Fiery Veggies heette en waar als je naar de ingrediënten keek het er allemaal kei vegan uit zag (je had een menu met de naam en eronder een lijstje met dingen die erin gingen). Maar goed dus dat ik het even navroeg want het was dus mooi niet :o Bleek op een niet-vegan broodje te gaan en met een slaatje te komen waar yoghurt in zat. Echt ontzettend flauw. (En ik ga dan niet dat geld neertellen voor enkel een vegan worstje :o )
Verderop was er wel een lekkere taco te krijgen met een vulling van bloemkool en kikkererwt :)
Oja ik was dus ook medewerker en dat is ook vrij goed gegaan! Ik ga nog wel een mailtje eruit doen met ongevraagd advies want het ging niet altijd goed maar het weekend als geheel was zo onwijs leuk dat ik me er niet echt druk over kan maken :D


Balen dat ze dan niet gewoon vegan broodjes hadden en een andere saus. Zo moeilijk is dat niet, als de rest wel Vegan is. Zo lopen ze toch klanten mis.

@forumster: ooh ik heb het weleensdt bloem gedaan maar nooit maïzena.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:26

Iemand tips voor de beste vegan kaas? Ik wil een tosti maken maar wil geen kaas meer kopen.
Heb de optie om naar de jumbo, Deen, AH, ekoplaza, en de natuurwinkel te gaan.

Eleanne16

Berichten: 362
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:59

MarlindeRooz schreef:
Iemand tips voor de beste vegan kaas? Ik wil een tosti maken maar wil geen kaas meer kopen.
Heb de optie om naar de jumbo, Deen, AH, ekoplaza, en de natuurwinkel te gaan.

Zelf raad ik violife aan! Te halen bij de ah
Erg lekker met een beetje pesto en tomaat op de kaas

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:16

MarlindeRooz schreef:
Iemand tips voor de beste vegan kaas? Ik wil een tosti maken maar wil geen kaas meer kopen.
Heb de optie om naar de jumbo, Deen, AH, ekoplaza, en de natuurwinkel te gaan.

Als je geld teveel hebt, koop ze allemaal en probeer ze allemaal uit. :P de meeste vind ik vies maar sommige leven op vegan kaas.

Wie loopt er trouwens mee in de animal rights march in Amsterdam zaterdag?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:56

Ik vind alle vegan kaas viessss. Beste tot nu toe vlolife. Maar eigenlijk gebruik ik daar vooral de geraspte versie van. Die smelt redelijk en is dan best lekker.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:17

Ik gebruik ook enkel de geraspte mozzarella van Violife op de pizza. Maar ik heb nog niet veel geproefd, dus weet niet of er betere versies zijn. Ik hoop het wel!

Ik denk dat heb gewoon moet vergeten hoe kaas smaakt en wellicht zijn de vervangers dan wel lekkerder! ;)

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:26

Ik vind Willemsburger erg lekker van de jumbo. Onze jumbo heeft nu ook de smaak met kruiden.

Ook violife is prima.

Ik denk ook echt dat je gewoon moet kijken of het lekker is en niet per se of het 300% op kaas lijkt.
Ik vind het een beetje smaken als hele jonge kaas :)

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:55

Afbeelding

Dankzij dit topic voor het eerst sushi gemaakt. Ik was zo zenuwachtig dat ik het niet voor elkaar zou krijgen met mijn motoriek.
Het was ontzettend lekker en echt goed gelukt.
Ik had vega sushi en enkele met gerookte forel. Beiden waren lekker, maar dit was de 1ste basis sushi en dat was veelbelovend. Wel ga ik me hier nog veel meer in verdiepen.
Maar dit was een try out en mijn man stond paf. Echt helemaal niet moeilijk.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 19:21

Dat ziet er super netjes uit!

Nu heb ik zin in sushi :')

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:26

Ziet er goed uit hoor Pien! Zelf sushi maken is inderdaad heel makkelijk en super makkelijk! Met omelet is ook heel lekker. Of zalm. Of wortel. Of avocado. Of tofu. De mogelijkheden zijn eindeloos!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:41

Goed gelukt!

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:59

Berdien schreef:
Ziet er goed uit hoor Pien! Zelf sushi maken is inderdaad heel makkelijk en super makkelijk! Met omelet is ook heel lekker. Of zalm. Of wortel. Of avocado. Of tofu. De mogelijkheden zijn eindeloos!


Allemaal en Berdien :

Ik had sushi met zalm, avocado, wortel en komkommer uit de tuin. Daarbij ook nog gemixt met deze Ingrediënten.
In September hebben we een etentje met Engelse vrienden. Ik heb de basis vanuit Nederland om sushi te maken.
Dan ga ik kijken hoe ik een lekker 3 gangen diner kan maken met sushi als Hoofdgerecht. Internet heeft vast ideeën, normaal en veganistisch.
Het is echt heel gemakkelijk.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:18

Heb echt een hekel aan sushi, maar het ziet er prachtig uit!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:20

Ik, barbaar, vind dun gesneden, gemarineerde (ketjap manis, ketjap, pannekoekenstroop, sambal, ketchup), uitgebakken tofu met verse pindasaus en een reepje komkommer echt heerlijk in sushi. Ziet er goed uit Pien, wat fijn dat het gelukt is (we zeiden het toch :D )

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:36

_O- yep May_fay jullie zeiden het. Maar mijn verfijnde motoriek is zo vreselijk, ik dacht heus dat het hem niet ging worden.
Ben blij. Eigen gemaakte sushi lijkt absoluut niet op gekochte. Is zoveel male lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:54


Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:59

Anoniem schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/ouders-bes ... ~aef7b3ee/
Dit soort dingen komt toch niet door het veganistische dieet, maar door een waardeloze uitvoering daarvan?


Ja, mee eens. Het is wel zo dat een gezond veganistisch dieet bij kinderen gewoon heel ingewikkeld is. Ik zeg niet onmogelijk, maar wel heel ingewikkeld. Daar moet je gewoon een diëtiste bij inschakelen als je het graag zo wilt doen.
Dat komt ook omdat het niet zo gangbaar is dus de valkuilen zijn minder bekend dan bij een ´gewoon´ omnivoor of vegetarisch dieet..

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:01

Anoniem schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/ouders-bes ... ~aef7b3ee/
Dit soort dingen komt toch niet door het veganistische dieet, maar door een waardeloze uitvoering daarvan?

Super sneu maar heeft in principe eigenlijk niets met veganisme te maken. Je kan je baby / kind prima veganistisch opvoeden zonder tekorten. Dit had ook voor kunnen komen bij vleesetende ouders, dan kan je je kind ook slecht voeden. Zielig voor het kindje is het in ieder geval wel.

Edit: genoeg mensen waarbij het wel goed gaat, alleen hier hoor je niks van.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:15

''havermout, aardappelen, brood met jam en pindakaas en rijst'' sorry hoor, maar dat heeft niets met veganisme te maken, maar met bijzonder slechte voeding in het algemeen. Je geeft jezelf toch zeker ook niet alleen maar koolhydraten/suikers? >;)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:19

Lijkt me niets met veganisme te maken hebben, maar gewoon met ongezond eten. Elke zwangere vrouw zou moeten zorgen dat ze gezonde, gevarieerde producten eet. Daar staan dierlijke producten los van.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:23

Maar het is natuurlijk wel een goede clickbait. 'Veganisme'. Oh, zie je nou wel, dat kan écht niet. Kijk, ik eet niet veganistisch, weet niet of ik dat ooit volledig ga doen, maar jee, neem een goede diëtist in de arm en er kan al zo ontzettend veel. Wat jammer dat het steeds op deze manier in de media komt - maar dat geldt natuurlijk voor meer, vaak zien we de mislukkingen en de negatieve zaken.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:40

Er komt ook regelmatig in het nieuws dat niet perse veganistische ouders (er staat niet altijd bij welk eetpatroon mensen aanhangen) hun kinderen hebben uitgehongerd, of laten overlijden doordat ze ze zorg hebben onthouden.

Er is alleen een hardnekkig imago van veganisten dat er nog bovenop komt in dit geval.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:36

Dat is zeker waar, maar gezien het feit dat de zorgonthouding hierin eigenlijk het probleem is, snap ik niet dat 'veganistisch' al in de titel moet worden opgenomen. Het is niet van toegevoegde waarde wat mij betreft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:38

Als het nauwelijks voorkomt dat vegan kinderen gezond opgroeien dan zou dát toch juist in het nieuws moeten komen? :+ "Kind van veganistische ouders groeit gezond en wel op zonder tekorten"
(Nu ik het zo typ klinkt het als een speldartikel _O- )

Een maatje van me is geheel vegan opgegroeid, in zijn tienerjaren heeft hij wel eens vlees gegeten om te proeven maar dierlijke producten zijn nooit consistent een deel van zijn eetpatroon geweest. Hij is wat klein van stuk (ik gok 175cm) maar naar eigen zeggen is niemand in zijn gezin heel groot dus ja. (Zelf dronk ik extreem veel melk en nu ben ik 183cm, je kunt je ook afvragen hoe gezond dat is.)