Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:45

Over die eiwitten eerder: ik heb dus ook een huisgenootje die bij iemand in training is en die haar een dieet voorschrijft van zo ontzettend veel vlees! Ik word er niet goed van. Ze moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het eigenlijk heel erg dat dat soort coaches zich niet wat bewuster zijn van alternatieven en het milieu.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:49

Sheran schreef:
Over die eiwitten eerder: ik heb dus ook een huisgenootje die bij iemand in training is en die haar een dieet voorschrijft van zo ontzettend veel vlees! Ik word er niet goed van. Ze moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het eigenlijk heel erg dat dat soort coaches zich niet wat bewuster zijn van alternatieven en het milieu.

Echt veel vlees eten is nog mega ongezond ook -O-

Maar ja, deze info komt van toen we niet beter wisten en blijft rondhangen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:58

En idd
Ook zonder vlees kun je prima aan voldoende eiwitten komen (zolang je geen specifieke opname issues hebt )

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:07

Ze eet in de ochtend, middag én avond vlees, en dan nog meestal warm. Denk aan 's ochtends spek, 's middags een hamburger en 's avonds weer zoiets. Gecombineerd met veel groenten. En veel ei. Want koolhydraten zouden dan weer slecht zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:18

Ik snap dat soort mensen echt niet :') Hallo je hebt koolhydraten nodig om te leven... En als je wilt afvallen lijkt me niet dat je moet gaan lunchen met een hamburger :o

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:21

Zolang je groenten eet kom je geen khd tekort ... laat staan als je er nog iets van fruit bij eet op een dag
Maar eiwitten daar heb je echt niet perse vlees voor nodig

Koolhydraat beperkt eten is zelfs vegan te doen

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 16:23

Dan vraag je toch echt om een hartaanval op je 30e he :=
Spek en hamburger.. dat is toch de reden dat Amerikanen de ongezondste mensen ter wereld zijn, hoe kun je zo'n dieet nu aanraden, of nog stommer, blindelings opvolgen :=

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:44

Vriendlief en ik hebben vandaag voor het eerst (onszelf klem) gegeten bij de Vegan Junk Food Bar. En wat was het goed zeg, jeeeetje <3

We konden niet zo goed kiezen, dus hadden allebei een Loaded VJFB (soort kapsalon), vriendlief had een Original VJFB Burger (een zeer goed belegde hamburger), en we deelden Chick'n Nuggets en Amsterdam Bitterballen. Tonnetje rond de deur uit gegaan, maar alles was zó lekker. Vond de Chick'n Nuggets ook echt verrassend goed :j Alles was ook heel mooi opgemaakt voor junk food haha! Zag er allemaal heel lekker en kleurrijk uit.

Afbeelding

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:52

Oeh, ziet er goed uit! Moet er toch maar eens heen geloof ik! :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:53

Ziet er echt top uit!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:44

Magrathea schreef:
Ik snap dat soort mensen echt niet :') Hallo je hebt koolhydraten nodig om te leven... En als je wilt afvallen lijkt me niet dat je moet gaan lunchen met een hamburger :o


Haha nee, maar ze wilde niet afvallen, ze is al heel dun. Ze wilde gewoon trainen :)

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:26

Wow Drunksheep, dat je het allemaal opkreeg. Ik ging na een sumo-burger al bijna gestrekt :D

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:01

Ik heb een vriend van twee meter die nogal wat op kreeg :))

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:49

Ik moet echt een excuus vinden om naar Amsterdam te gaan :D

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:57

Ierland is ook veganisten/vegetariërsvriendelijk verklaard.
Dublin heeft cornucopia en daar kun je zo lekker eten.

Heb halfuur voor de counter gestaan omdat ik gewend ben om maar uit 2 dingen te kunnen kiezen ;')

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:58

minikatje schreef:
Ierland is ook veganisten/vegetariërsvriendelijk verklaard.
Dublin heeft cornucopia en daar kun je zo lekker eten.

Heb halfuur voor de counter gestaan omdat ik gewend ben om maar uit 2 dingen te kunnen kiezen ;')

Lekker joh *\o/*

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:21

minikatje schreef:
Ierland is ook veganisten/vegetariërsvriendelijk verklaard.
Dublin heeft cornucopia en daar kun je zo lekker eten.

Heb halfuur voor de counter gestaan omdat ik gewend ben om maar uit 2 dingen te kunnen kiezen ;')

Haha, ik was afgelopen woensdag in een vegan Indiaas restaurant in Luxemburg (aanrader!). We zeiden daar nog tegen elkaar dat het bijna fijner was om in een restaurant te eten waar maar 1 vegan gerecht op de kaart staat omdat je dan geen keuzes hoeft te maken :P

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:26

minikatje schreef:
Ierland is ook veganisten/vegetariërsvriendelijk verklaard.
Dublin heeft cornucopia en daar kun je zo lekker eten.

Heb halfuur voor de counter gestaan omdat ik gewend ben om maar uit 2 dingen te kunnen kiezen ;')


Fijn is dat stiekem hè <3

Wij hadden, zoals wel te zien is :)), ook heel veel moeite met kiezen gisteren. Dus vandaar dat we maar meerdere dingen genomen hebben haha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:52

PlantsTho schreef:
minikatje schreef:
Ierland is ook veganisten/vegetariërsvriendelijk verklaard.
Dublin heeft cornucopia en daar kun je zo lekker eten.

Heb halfuur voor de counter gestaan omdat ik gewend ben om maar uit 2 dingen te kunnen kiezen ;')

Haha, ik was afgelopen woensdag in een vegan Indiaas restaurant in Luxemburg (aanrader!). We zeiden daar nog tegen elkaar dat het bijna fijner was om in een restaurant te eten waar maar 1 vegan gerecht op de kaart staat omdat je dan geen keuzes hoeft te maken :P

Dit heb ik dus ook altijd -O- :') Mijn vriend klaagt daar altijd over als we bij de vega snackbar gaan eten in Den Haag :=

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:17

Ik meld me weer sinds lange tijd! Zojuist terug uit Berlijn, wat werd ik ontzettend blij dat er niet alleen veel vega opties waren, maar heel veel horeca's ook vegan opties hadden! Leuke stad en dus ook heel leuk een verrassende eet mogelijkheden!

Misschien dat Dublin maar de next stedentrip moet worden ;)

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:10

Oke. Ik ben echt blij verrast hoe lekker ik mijn eerste stukje vegetarisch vlees vind! <3 En met toegevoegd B12 en ijzer, kan niet beter :D
Afbeelding

Edit: ik heb voor m'n vriend kip klaar gemaakt, wilde hij toch ook wel een stukje van mijn filet proberen... 'Dit vind ik ook lekker!' :')

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:28

Haha, nou dan weet je wat je hem de volgende keer kunt voorschotelen. :p

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:04

Het verbaasde mij inderdaad de eerste paar keren ook hoe lekker vegetarisch vlees wel niet is! Ik had er altijd een beetje een 'slecht' voorgevoel bij, mensen die vlees proberen na te maken, dat kan toch nooit goed gaan? Maar ik vind sommige dingen nog lekkerder dan echt vlees <3

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:11

Wat zijn jullie favoriete kant en klare vleesvervangers? In de meeste gevallen vervang ik vlees met groente, noten of ei, maar soms is een vervanger ook wel fijn. Ik vind de falafel van de jumbo heel lekker en de burgers van garden gourmet. Probeerde laatste de vega 'worstjes' van de lidl bij stamppot maar dat was geen doen :r

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:16

Jezzi schreef:
Wat zijn jullie favoriete kant en klare vleesvervangers? In de meeste gevallen vervang ik vlees met groente, noten of ei, maar soms is een vervanger ook wel fijn. Ik vind de falafel van de jumbo heel lekker en de burgers van garden gourmet. Probeerde laatste de vega 'worstjes' van de lidl bij stamppot maar dat was geen doen :r


Dès is heerlijk om te marineren, net in de roti gehad :9
De vegetarische balletjes vind ik ook heerlijk, in plaats van gehaktballen zeg maar. Is alleen beide niet helemaal vegan.
De kipstukjes van de vegetarische slager waren ook een succes :j