Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:31

De kroketten/bitterballen zijn echt <3 , ik vind de gyros van Marqt ook erg lekker, falafel/groenteballetjes gaan er altijd wel in maar kunnen wat droog zijn en Marqt heeft ook aardig wat burgers op champignon basis die goed in de smaak vielen. Ik ben nog bezig met vanalles uitproberen, dus echt compleet is dit lijstje nog niet. Maar dat terzijde :o

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:45

Oooeh die burgers van champignons klinken lekker :9

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:51

mac2 burger van de vegetarische slager is ook echt top!
laatst ook 'vissticks' gehaald bij de Jumbo. Heb nooit vis gegeten, maar mijn vriend vroeger wel. Die smaakten kennelijk ook nog behoorlijk hetzelfde.

Oh, de bratwurst van de vegetarische slager is ook chill

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:05


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:16

Ik ben altijd fan van Vivera dingen. Hebben ook een handige kleurcodering zodat je snel ziet wat vegan is (namelijk alle blauwe pakjes). Ik heb nog niets gegeten daarvan wat ik niet lekker vond :Y) pulled veggie op pizza, kipstukcjes, spekcjes, champignon-paprikaburger... yummm :~

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:53

Magrathea schreef:
Ik ben altijd fan van Vivera dingen. Hebben ook een handige kleurcodering zodat je snel ziet wat vegan is (namelijk alle blauwe pakjes). Ik heb nog niets gegeten daarvan wat ik niet lekker vond :Y) pulled veggie op pizza, kipstukcjes, spekcjes, champignon-paprikaburger... yummm :~

Vivera vind ik ook heeeel lekker. Die kipstuckjes met shoarma kruiden op een broodje in de oven :~

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:55

my alltime favorite: kip shoarma van de vegetarische slager!

Verder probeer ik eingenijk alleen de vegan optie te nemen bij een vleesvervanger. Neem ze ook niet te vaak, want het zijn wel zoutbommen

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:36


Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:20

oh jongens hou op, krijg echt zó veel honger!!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:34

Ziet er goed uit Minikatje!

Hier net voor het eerst zelf hummus gemaakt. Had trek in hartig broodbeleg maar geen zin om 4,5 km door de regen te fietsen naar AH dus dan maar zelf aan de slag :) . Ben erg tevreden over het resultaat maar ben bang dat ik het nooit meer net zo kan maken. Begon met een recept maar ging het al proevende steeds meer aanpassen en nu weet ik niet meer hoeveel ik overal van in had :') .

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:46

Sharani schreef:
Ziet er goed uit Minikatje!

Hier net voor het eerst zelf hummus gemaakt. Had trek in hartig broodbeleg maar geen zin om 4,5 km door de regen te fietsen naar AH dus dan maar zelf aan de slag :) . Ben erg tevreden over het resultaat maar ben bang dat ik het nooit meer net zo kan maken. Begon met een recept maar ging het al proevende steeds meer aanpassen en nu weet ik niet meer hoeveel ik overal van in had :') .


Haha, maar dat betekend wel dat je een volgende keer het vast ook lekker kan krijgen!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:13

Hummus is echt by far mijn favoriete broodbeleg, zo makkelijk ook om zelf te maken. En je kan ook enorm variëren met andere ingrediënten zoals gegrillde paprika's of spinazie bijvoorbeeld.

Maar moet zeggen dat de filet americain en de paté van DVS me positief verrast hebben.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:56

Ik wil heel graag zelf mijn vleesvervangers gaan maken en dan het liefst iets in grotere hoeveelheden en dat ik dat dan in de vriezer kan gooien. Ik heb niet altijd veel tijd om te koken en dan af en toe iets uit de vriezer kunnen trekken is echt ideaal(met maaltijden doe ik dat eigenlijk ook altijd, extra koken en dan invriezen).

Heeft er iemand ervaring met het maken van vleesvervangers?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:46

Niet helemaal wat je vraagt maar heb gisteren bonen rijst burgers van Lassie gemaakt en dat werkte best goed. Vermoed dat het helemaal zelf maken dus ook best makkelijk is, denk dat ik dat volgende week eens ga proberen.

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 12:48

Je hebt natuurlijk de bonenburgers en falafel waar tig recepten van op internet staan.. Maar je kan bv ook zelf tempeh en seitan maken. Tempeh is gefermenteerde soja, en is vrij makkelijk zelf te maken van droge sojabonen en daardoor ook best goedkoop, maar je moet wel van de smaak houden. En seitan maak je van glutenpoeder, wat je bij molen of broodbakwinkels kan vinden.
Maar wat ik ook handig vind; sojabrokken. Kun je gewoon droog heel lang bewaren, en als je het klaar maakt doe je ze eerst in een bakje met bouillon en een scheut sojasaus en daarna bak je ze net als rul gehakt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:10

Ja bijna alle zelfmaakburgers zijn prima in te vriezen! En een lading inslaan als het in de aanbieding is (de alltime favorite 1 euro aanbieding bij de Coop bijvoorbeeld :Y) ) is ook nooit verkeerd

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:06

Ik ga me even melden als Flexitarier. Ik probeer sinds vorige week 5 dagen per week vegetarisch te eten. Ik moet van mijn ouders wel vlees blijven eten omdat hier voedingstoffen inzitten wat ik wel begrijp dus ja...
Ik ben al blij als ik veel minder vlees eet. Dus ik kan wel wat ideetje en inspiratie gebruiken voor eten. Want ben nog niet echt thuis in de vegie-wereld.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:09

Fia_Mara schreef:
Ik ga me even melden als Flexitarier. Ik probeer sinds vorige week 5 dagen per week vegetarisch te eten. Ik moet van mijn ouders wel vlees blijven eten omdat hier voedingstoffen inzitten wat ik wel begrijp dus ja...
Ik ben al blij als ik veel minder vlees eet. Dus ik kan wel wat ideetje en inspiratie gebruiken voor eten. Want ben nog niet echt thuis in de vegie-wereld.


In vlees zit niets wat je niet uit planten kan halen, maar mijn ouders hebben dat ook nooit in willen zien :+

Vrijdag ben ik bij de wok hier in de buurt geweest en ik was positief verrast over de aanpassingen die ze het afgelopen jaar hebben gemaakt. Fijn veel kaartjes met "vegetarisch" erbij en zelfs een poging tot het melden waar melk en ei in zat (al was dat bij de soepen met dezelfde logos maar dan omgekeerd) maar een 10 voor effort :Y)

Heb 30 gram kangaroe op en kon de toetjes niet laten staan dus daar betaal ik nu de rekening voor gezien ik niet meer slaap en last heb van mijn darmen en lichaam in het algemeen :')

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:11

Azmay schreef:
Fia_Mara schreef:
Ik ga me even melden als Flexitarier. Ik probeer sinds vorige week 5 dagen per week vegetarisch te eten. Ik moet van mijn ouders wel vlees blijven eten omdat hier voedingstoffen inzitten wat ik wel begrijp dus ja...
Ik ben al blij als ik veel minder vlees eet. Dus ik kan wel wat ideetje en inspiratie gebruiken voor eten. Want ben nog niet echt thuis in de vegie-wereld.


In vlees zit niets wat je niet uit planten kan halen, maar mijn ouders hebben dat ook nooit in willen zien :+

Vrijdag ben ik bij de wok hier in de buurt geweest en ik was positief verrast over de aanpassingen die ze het afgelopen jaar hebben gemaakt. Fijn veel kaartjes met "vegetarisch" erbij en zelfs een poging tot het melden waar melk en ei in zat (al was dat bij de soepen met dezelfde logos maar dan omgekeerd) maar een 10 voor effort :Y)

Heb 30 gram kangaroe op en kon de toetjes niet laten staan dus daar betaal ik nu de rekening voor gezien ik niet meer slaap en last heb van mijn darmen en lichaam in het algemeen :')



Dat is inderaad een heel mooie effort!

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 10:11

Wat fijn Azmay, bij welke wok ben je geweest?

En fiamara, wat goed dat je al zo veel vegetarisch eet! In het topic staan heel veel goede tips en heerlijke recepten, dus welkom hier!

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:11

8nnemiek schreef:
Wat fijn Azmay, bij welke wok ben je geweest?

En fiamara, wat goed dat je al zo veel vegetarisch eet! In het topic staan heel veel goede tips en heerlijke recepten, dus welkom hier!


Paradiso in Hoensbroek :j

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 10:16

Oh mijn lievelingswok <3
Wat fijn dat ze het nu overal bij hebben gezet! Vooral bij de sushi vond ik dat zo vervelend.. steeds dat zoeken naar de vega rolletjes :=

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:17

8nnemiek schreef:
Oh mijn lievelingswok <3
Wat fijn dat ze het nu overal bij hebben gezet! Vooral bij de sushi vond ik dat zo vervelend.. steeds dat zoeken naar de vega rolletjes :=

Daar heb ik dan weer niet gekeken eigenlijk, lust ik niet :+
Maar bij de andere bakken hebben ze in ieder geval echt wel hun best gedaan, ook veel bewust zonder vlees gedaan leek het.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:46

*\o/*
Afbeelding

Nu alleen hopen dat ze er wat van hebben bij onze Coop.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:15

Voor welke dagen geld die actie precies Sharani? :D