Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 20:33

Ik heb voor de luie dagen vaak wat ingevroren groente op voorraad. Bloemkool/broccoli/wortel.. wokmix.. sperzieboontjes.. vooral bij de duitse aldi hebben ze vrij veel keus. Laatst een zak ingevroren paddestoelmix meegenomen, ideaal voor paddestoelrisotto en soep enzo!

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:47

Azmay schreef:
Mijn vriend begon over de DVS zaak, hij vind het vooral schandalig dat er geen babys in babyolie zitten :')


Mijn beste vriend had het over slavinken en zigeunerschnitzels >;)
Hij heeft een youtube kanaal waarop ie allemaal politieke/maatschappelijke gedachtes van 'm bespreekt en had al bedacht dat ie deze idioterie wel een goed nieuw onderwerp vond. Ik ben benieuwd :D

Edit: deze zag ik net voorbij komen. https://www.foodwatch.org/nl/onze-campagnes/onderwerpen/misleidende-marketing/actuele-nieuwsberichten/als-verpakkingen-eerlijker-zouden-zijn/

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:11

Jotoma schreef:
Bitterballen zijn goedgekeurd :D
Nu nog een lekkere witte bol met plantaardige boter!


Ik had net in de planning om ze morgen te halen, ben benieuwd! De kroketten van Vivera destijds vond ik erg lekker, en die van DVS ook.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:24

Meeeen als ik straks een keer een frituur heb ga ik ook maar vast kleding 2 maten groter kopen :')

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:29

Hoe bevalt die air-fryer jullie eigenlijk? En belangrijke vraag: hebben jullie cassave/maniok kroepoek al geprobeerd?

Viva las Vegas heeft wel een mooie status op facebook geplaatst aangaande de DVG kwestie. Alle onzinnige productnamen rapporteren :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:34

Cassave kroepoek? Ja da's lekker :j het lijkt niet op gewone kroepoek maar past alsnog erg goed bij een Aziatische maaltijd

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:08

Cassave is een redelijk algemeen 'bijgerecht', net als kroepoek, voor veel Aziatische gerechten. Voordat ik vega(n) was at ik het ook al graag (als deels Indo eet ik dan ook veel Aziatisch), maar toen ik geen dieren meer at ben ik helemaal overgegaan op cassave :)) is idd totaal niet hetzelfde, maar wel een lekker knapperig snackje voor erbij!

Airfryer bevalt mij echt top. Supermakkelijk, een stuk gezonder dan een gewone frituur natuurlijk, en veel vleesvervangers komen er beter uit en met een krokanter korstje dan in de pan.

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:09

Oh zo bedoelde ik het niet :P ik frituur ze altijd zelf en was benieuwd of iemand dat al in de air fryer had geprobeerd. Voornamelijk omdat ik me nauwelijks kan voorstellen dat dat daarmee ook werkt :j

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:14

Oooooooh, ik vond het ook al zo raar dat iemand nooit cassave zou hebben gegeten. Vandaar mijn opmerking over dat het een redelijk algemeen bijgerecht is _O- sorry!

Maar nog niet geprobeerd hier!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:01


Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:05


Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:06


enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:09


Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:29

Magrathea schreef:
Sheran schreef:
Probleem is dat de vleesindustrie dat natuurlijk totaal niet positief vindt. Zij zien liever afschrikwekkende namen als sojaburger, kikkererwtenballetjes en bonenburger.

Bonenburger en groentenballetjes bestaat al :)*

En inderdaad, veel mensen is het juist makkelijker voor als je een keertje zonder vlees wil (bijv speckjes ipv spekjes door je boerenkool). Ik had ook al op Facebook gezet dat als je moeite hebt met de vegaproducten (in het vega!!schap) te onderscheiden van vlees, dat je dan een ander probleem hebt dan een verkeerd product: namelijk dat je óf maar eens op leesles moet óf langs de opticien voor een sterkere bril. := Daar reageerde iemand op dat het echte probleem is dat de kipstuckjes van DVS naar piepschuim smaken... Nou er zullen er vast mensen zijn die het niet lekker vinden maar dat vond ik echt wel een flink pak aanstellerij :o


Klopt, die bestaan, maar die zie ik mijn vleesetende vrienden nog in geen honderd jaar kopen omdat de namen zo vreselijk vegetarisch klinken.

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:16

Hoii mag ik gezellig meepraten?
Ik ben nu al zo'n 5 jaar vegetariër en ben 18 jaar :)
Ik ben de enige vegetariër in het gezin maar draag mijn beste beentje voor ;)
Mijn moeder heeft er soms een beetje moeite mee ivm koken enzo, maar beetje bij beetje ga ik al de vegan richting op zoals. Ik wil zelf helemaal vegam zijn maar dat wil ik mijn moeder nu nog niet aan doen dus bouwen we het langzaam op :p
Ik hoop dat ik hier gezellig kan mee praten en recepten kan delen :)

Zelf zit ik met een klein 'probleempje' ik ben op dit moment werkloos en wil graag weer werken. Het probleem is dat de enige vacature is bij een snackbar. Dit betekent dat je ook frikandellen enzo moet frituren en serveren :\ Voor mij een no go
Wat zouden jullie doen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:12

Ik werk al bijna tien jaar op zondag bij een traiteur waar ik vleesgerechten en charcuterie verkoop. Heb er tot op heden weinig moeite mee al is het wel hypocriet.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:52

Ik zou wel kijken naar iets anders al is het alleen al uit principe :)
voor mij zou dat te hypocriet zijn maar de keuze is natuurlijk helemaal aan jou :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:01

Het hangt van je redenering af. Als je écht geld nodig hebt, tja, het is niet dat die snackbar ineens opdoekt als jij er niet gaat werken :P
Bovendien kun je misschien van binnenuit wat invloed uitoefenen, dat dankzij jou er misschien meer vegan snacks in het assortiment komen, of eivrije mayonaise :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:15

Ik werk ook in een Friethuys! Tja, als je ergens anders werkt dan verkopen die vast vlees in de kantine, hebben ze hun geld geïnvesteerd in de vleesindustrie oid. Daarbij draag je als Vega zelf ook mee aan de vleesindustrie. Want doordat jij melk en kaas eet worden er ook stiertjes geslacht. En haantjes voor de eieren. Denk niet dat het heel realistisch leven is voor een grote groep om compleet vegan te zijn en alleen te werken bij een 100% vegan en duurzaam bedrijf. :P

Waar ik werk hebben we trouwens 5 Vega snacks en ei-vrije mayo als je er naar vraagt. :j

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:41

Ben het helemaal eens met de twee reacties hier boven. Denk niet dat het haalbaar is om anders een baantje te vinden.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 08:48

Werken bij een snackbar zal voor de dieren weinig verschil maken lijkt me. Je kan er misschien zelfs voor zorgen dat er meer vegetarische snacks worden ingekocht. Bij een snackbar hier in de buurt hebben ze nu bonita’s, érg lekker :j

Malenka

Berichten: 7584
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:40

Ik zou er ook niet gaan werken.

Wat voor mij heel goed heeft geholpen is mijn cv overal op internet neerkwakken en op uitzendbureaus reageren. Recruiters zijn echt actief online.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:24

Het zou mij totaal niet uitmaken. Klaarmaken wordt toch wel gedaan, als het niet door jou is dan wel die iemand anders. Een wie weet... Vega dingen opperen als de relatie goed is :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:14

Ik ga solliciteren bij HummuS :~

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:14