Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:05


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:07

minikatje schreef:
https://vegetus.nl/vegan-blauwe-kaas/

Je gebeden zijn verhoord :)

Omg! Ik heb dit recept eerder gezien maar dacht dat je ervoor moest fermenteren :o Dat zie ik niet zo zitten namelijk haha. Leuk! Ik ga het proberen :) Dankjewel

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:58

Aanrader Y)(^)
Afbeelding

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:01

Heeft een van jullie een idee voor een recept met de vegetarische beefreepjes, maar dan niet iets in de trant van mie/noodles etcetera? Ze liggen hier al een tijdje en nog steeds hebben we geen idee voor een recept..

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 19:03

De blauwe kaas ga ik ook eens proberen :j Ben benieuwd.

De beefreepjes heb ik laatst met een knorr wereldgerecht pakket gemaakt, dat was best lekker :j

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:21

xMalibu schreef:
Aanrader Y)(^)
[ [url=m/fGFJg2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhh eens kijken waar ik dat hier kan krijgen! Ziet er heerlijk uit <3

Moet ook nog steeds tarwegluten bestellen om zelf lekkere seitan in elkaar te flansen. Was de vorige keer zo goed gelukt (in shoarmavorm)!

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:09

Fijne sinterklaas allemaal! Iemand nog lekkere baksels gemaakt? Bij mij staan deze nu in de oven, ben benieuwd! Heb met mijn familie maar meteen 3x het recept gemaakt :P
Het deeg is in elk geval smakelijk!

https://lisagoesvegan.com/vegan-pepernoten/

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:39

Baksels niet, wel ben ik fan van mijn huidige fruitsmurriespul (Pakkende naam, erg pakkend :') )
Ik maak een smoothie en gooi er zeker een halve mok flaxseed/lijnzaad bij in.
Dit laat ik een nachtje in de koelkast staan en dan heb ik de volgende dag een heerlijke fruitpudding/pap-iets. (Met deze namen komt er nooit een kookboek )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:42

Klinkt lekker _O-
Ik heb eergisteren sinaasappelcake gebakken van de vegan challenge. Erg lekker :Y)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:56

Ik heb van de week de violife vegan halloumi geprobeerd
Iew iew iew iew :oo

Op naar de no muh kaas vervangers :=

Als er iemand heel erg in de buurt woont
, ik heb nog een plak in de koelkast liggen, geen flauw idee wat ik er mee moet :')

Noukie22

Berichten: 280
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:04

Hey
Zijn er toevallig mensen die zaterdag naar veggie Winterfair gaan in Haarlemmermeer en vanuit omgeving Nijmegen gaan? Ik wil me namelijk aanmelden als vrijwilliger voor zaterdag, maar met het OV is de reistijd behoorlijk lang.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:25

Nee ik heb helaas geen tijd :( Wel leuk dat je wil vrijwilligeren!

Ik zag dat V-markt weer een kerst-uitverkoop doet.. Kijken of het me deze keer wel lukt :D

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:26

Ik heb gisteren de vegetarische burger van McDonalds geprobeerd en die smaakt lekker :D
Stuk beter dan die vleesvervangers in de supermarkt, was bang voor zoiets haha.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:43

Blue_Monday schreef:
Ik heb gisteren de vegetarische burger van McDonalds geprobeerd en die smaakt lekker :D
Stuk beter dan die vleesvervangers in de supermarkt, was bang voor zoiets haha.

Wat grappig, ik vind die van de Mac juist niets, maar van de supermarkt is er een hoop te vinden wat ik wel heel lekker vind. Al is het dan niet de namaak-hamburgers maar gewoon een Linzenburger bijvoorbeeld ofzo

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:39

Ik heb gisteren mijn oud-commissiegenootjes de Groene meisjes pompoenbrownie voorgezet. Viel heel goed in de smaak! En is ook nog eens te maken met ingrediënten die je altijd wel in huis hebt (op de pompoen na dan). Heb hem nu al een paar keer gemaakt wanneer ik zoiets had van "wat moet ik in vredesnaam met al deze pompoen" :=
www.degroenemeisjes.nl/pompoenbrownies/

Hij is ook nog eens niet zo heel zoet, dat is ook erg lekker :) Plus het voelt wel gezond om echt wel een stukje van je dagelijkse portie groenten te eten in een brownie *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:45

Ik krijg donderdag trouwens eters: iemand nog leuke tips voor vegan gerechten die voor te bereiden zijn (evt - deels - de dag van tevoren) en geschikt voor veel eters? :Y)
Ik zat te denken aan een knoflooksoepje (nog nooit gedaan, wat raar is want ik <3 knoflook) en een pastagerecht als hoofdgerecht, maar dat voelt een beetje té simpel... Maar heb ook weer geen tijd voor heel lang in de keuken te staan... Dillemma's! :oo

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:00

Couscous met een groente stoofpotje?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:03

Stoofpotje, dat is toch gewoon dat je het een tijdje op laag vuur laat sudderen? :o (Maak dat niet zoveel)
En wat voor groenten zijn daar geschikt voor?

Edit: 't zijn trouwens waarschijnlijk allemaal vegetariërs, leden van mijn studentenvereniging, er komt een groepje het voorgerecht eten en een groepje het hoofdgerecht :) Verschillende mensen dus. Ik wil ze vooral iets erg lekkers voorzetten aangezien het gros ws nooit "echt" vegan heeft gegeten (of niet bewust iig)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 02:19


_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:05

Magrathea, het voordeel van een stoofpotje met alleen groenten is dat het niet zo lang hoeft te sudderen dus het is veel sneller klaar. Bijna alle harde groenten en de wat stevigere champignons en paddestoelen zijn geschikt. Een No-Boeuf Bourguignon (met rode wijn en zilveruitjes) vind ik super lekker. Ik vul hem dan met hele champignons, krieltjes in de schil, selderij, wortel, ui en kruiden. Maar een Belgische stoof met bruin bier is natuurlijk ook jummie.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:48

Blue_Monday schreef:
Ik heb gisteren de vegetarische burger van McDonalds geprobeerd en die smaakt lekker :D
Stuk beter dan die vleesvervangers in de supermarkt, was bang voor zoiets haha.


Echt? Ik vind die burger echt niét te doen. Snap echt niet hoe ze die ooit op de markt gezet hebben. :n
Toen hij er net was zijn we naar de mac geweest om m te halen en sindsdien niet meer teruggeweest. :=

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:51

Murthul schreef:
Blue_Monday schreef:
Ik heb gisteren de vegetarische burger van McDonalds geprobeerd en die smaakt lekker :D
Stuk beter dan die vleesvervangers in de supermarkt, was bang voor zoiets haha.


Echt? Ik vind die burger echt niét te doen. Snap echt niet hoe ze die ooit op de markt gezet hebben. :n
Toen hij er net was zijn we naar de mac geweest om m te halen en sindsdien niet meer teruggeweest. :=

Ik vind hem eetbaar, maar niet lekker.
Nu moet ik zeggen dat ik groenteburgers over het algemeen niet lekker vind. Heb liever de dingen op basis van soja of seitan ofzo.

Smaken verschillen :Y)

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:53

Dat recept van die kruidnoten was echt superlekker! Iedereen vindt ze geslaagd, heb ze overal uitgedeeld :D

Margrathea, is het een optie om een aantal verschillende curry's en dips te maken en dat te serveren met naan en roti? Kun je allemaal van tevoren maken en dan hoef je ook geen verschil tussen voor- en hoofdgerecht te creëren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:43

Lieve jongens en meisjes, er vindt zondag een toffe workshop plaats in Den Haag gegeven door vegan vloggers Cilla (van Squatcilla) en Tom Zwarts (Vegananimal) :) Het thema is natuurlijk "kerst"! Inschrijven kan via het form dat je hieronder vindt (evenals meer info). Plaatsen zijn beperkt en jongeren hebben voorrang (14-28 jaar) :)
*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 15-12-17 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, dit is niet toegestaan op Bokt

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:57

Hoi lieve vegetarische en veganistische bokkers! Ik kom even binnenwaaien met een roep om hulp... Ik mag geen ei en geen zuivel, dus zo ongeveer veganistisch in ieder geval qua koekjes en taarten en dergelijke. Nou maak ik op oudjaarsdag altijd kniepertjes met een vriendin, maar die bestaan zo'n beetje uit boter en ei.... heeft iemand een veganistisch recept voor kniepertjes of vegters rolletjes? Een eerste halfuur googelen levert me nog niets bruikbaars op...