Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:36

Oh, wat goed om te horen dat er meer insecten zitten! *\o/* Is het dus zeker de moeite waard!

Om weer even on topic te gaan: Hoe was het eten? <<)

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:53

sanso schreef:
Ik loop stage in de zorg en heb een bijbaan in de zorg, maar die is passiever. Ben een hele slechte brood-eter, maar wel een grootverbruiker, dus moet vrij veel brood eten om dat in balans te brengen. Het maakt alleen echt helemaal niks uit of ik nou 4 broodjes met vlees eet of 4 broodjes met bijvoorbeeld hummus.
Wel direct een goede tip voor op brood: hummus. Is ontzettend lekker en in vrij veel varianten verkrijgbaar. Tot nu toe is die van de Aldi met zongedroogde tomaat (of paprika, geen idee eigenlijk. Het is oranje en het is lekker) mijn absolute favoriet.
PeerAppel schreef:
Ik loop stage in de zorg en heb een bijbaan in de zorg, maar die is passiever. Ben een hele slechte brood-eter, maar wel een grootverbruiker, dus moet vrij veel brood eten om dat in balans te brengen. Het maakt alleen echt helemaal niks uit of ik nou 4 broodjes met vlees eet of 4 broodjes met bijvoorbeeld hummus.
Wel direct een goede tip voor op brood: hummus. Is ontzettend lekker en in vrij veel varianten verkrijgbaar. Tot nu toe is die van de Aldi met zongedroogde tomaat (of paprika, geen idee eigenlijk. Het is oranje en het is lekker) mijn absolute favoriet.


Ik weet precies welke je bedoeld en die is echt heerlijk ja!
Vind die met kerrie (uit de jumbo, weet zo even niet welk merk) ook heel lekker.
En hummus op je broodje doen met een beetje groene pesto en komkommerschijfjes :9


Ik leef op die hummus haha, en alle andere smaakjes. En idd met plakjes tomaat of komkommer hmmm.. :Y) :P

Vriendinnen kijken me alleen altijd heel raar aan als ik zeg dat het hummus als ze me vies aankijken _O-

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:57

Afbeelding

Bedoelen jullie deze? Want die vind ik dus echt heel vies. Heb de andere smaken nog niet gehad, maar ik geef echt voorkeur aan die van de Aldi. Die van Maza vond ik een rare nasmaak hebben.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:59

Wij hebben een doorzichtig bakje (lidl?), deze nog nooit gehad. Die van ons is erg lekker

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 23:06

Ik vind de pittige hummus van Lidl het lekkerst.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:19

Pittige van de Lidl is idd errug lekker
Das mijn go to als ik geen zin heb om zelf te maken

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:06

Ik vind zelfgemaakte hummus het allerlekkerst! Vooral een beetje pittig :j

Voor de veganisten onder ons, een vriendin van me liet me wat tofs zien in de Lidl folder:
Afbeelding

Als dit echt zo is, dan spring ik een gat in de lucht <3 want cheese onion chips!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:20

Heeft iemand info over een bijenhotel plaatsen of bijvriendelijke tuin? Kan ik mss bij mijn schoonouders wel verkopen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:54

poes schreef:
Heeft iemand info over een bijenhotel plaatsen of bijvriendelijke tuin? Kan ik mss bij mijn schoonouders wel verkopen.

Milieucentraal heeft een aantal artikelen op hun website :)
Een insectenhotel kan je kopen in het tuincentrum maat kan ook zo simpel zijn als: neem een blok hout en boor er gaten in van diverse diktes en dieptes en hang het op :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:30

Ik heb nu muhammara gekocht voor het eerst, ben benieuwd. En uiteraard die kerrie hummus.

Nee die van maza niet, van de lidl. Erg lekker!
Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:38

Drunksheep schreef:
Ik vind zelfgemaakte hummus het allerlekkerst! Vooral een beetje pittig :j

Voor de veganisten onder ons, een vriendin van me liet me wat tofs zien in de Lidl folder:
[ [url=m/CEdX2D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als dit echt zo is, dan spring ik een gat in de lucht <3 want cheese onion chips!


Ik zou heeeeel goed kijken naar de verpakking, want Lidl heeft nog wel eens problemen met het begrip '100% plantaardig'... Soms zeggen ze dat ook over producten waar honing etc in zit. Denk dat ze wel eens kunnen bedoelen dat het in plantaardige olie is gebakken...

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:45

Vegan cheese en onion chips zou wel echt een gat in de markt zijn :') <3

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:17

Magrathea schreef:
De zaden zijn erg goed gaan groeien, maar er zijn dus zoals ik al zei een aantal stukken echt extreem overwoekerd met distels enzo. Dus daar waren wij vandaag mee bezig. Maar: er waren ook behoorlijk veel bijen en hommels te zien *\o/* Dus dat is super tof!


Heel mooi initiatief van Rotterdam! Ondanks jullie goedbedoelde "ontwoekerings actie" een kleine kanttekening: distels zijn voor een hoop bestuivers en insecten waardplanten. Daarnaast zijn distels ook gewoon composieten, en zijn de bloemen ook gewoon belangrijk voor hommels en bijen :) Ik zou dus toch een paar distels laten staan ;)

Nu we het toch over insect vriendelijke kruiden hebben: wat is lekker om mee te koken, wordt niet al te groot en heeft insectvriendelijke bloemen? Ik heb nog ruimte over in mijn plantenbak :D

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 09:29

Volgens mij bedoelen ze met 100% plantaardig gewoon dat ze in 100% zonnebloemolie bakken, vandaar ook de zonnebloemen op de achtergrond.
De cheese-onion chips is heerlijk, maar niet vegan. We hebben hem hier af en toe in huis, en volgens mij staat er toch echt kaaspoeder en melkpoeder op de verpakking.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:43

Eelmo schreef:
Magrathea schreef:
De zaden zijn erg goed gaan groeien, maar er zijn dus zoals ik al zei een aantal stukken echt extreem overwoekerd met distels enzo. Dus daar waren wij vandaag mee bezig. Maar: er waren ook behoorlijk veel bijen en hommels te zien *\o/* Dus dat is super tof!


Heel mooi initiatief van Rotterdam! Ondanks jullie goedbedoelde "ontwoekerings actie" een kleine kanttekening: distels zijn voor een hoop bestuivers en insecten waardplanten. Daarnaast zijn distels ook gewoon composieten, en zijn de bloemen ook gewoon belangrijk voor hommels en bijen :) Ik zou dus toch een paar distels laten staan ;)

Nu we het toch over insect vriendelijke kruiden hebben: wat is lekker om mee te koken, wordt niet al te groot en heeft insectvriendelijke bloemen? Ik heb nog ruimte over in mijn plantenbak :D

We halen ook niet alles weg hoor :) Alleen wat in de weg staat voor de bloesemstruiken (die dus nog groot moeten worden), en een enkele distel die erg in de weg staat bij het werken (prik prik -O- ). Ook kijken we wel kritisch naar 'onkruid' (vind het een naar woord :D ) met bloemen. We laten zo veel mogelijk staan om de reden die jij al noemt!

Wat betreft je tweede vraag, lavendel misschien? Ik zat mij vanmorgen nog te verwonderen hoe groot die van mij is geworden, toen ik de bakjes ernaast hield waar ze in zijn gekomen :D Heb vorige week al de eerste nieuwsgierige bij op m'n balkon gezien *\o/*

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:00

xSwanHeart schreef:
Drunksheep schreef:
Ik vind zelfgemaakte hummus het allerlekkerst! Vooral een beetje pittig :j

Voor de veganisten onder ons, een vriendin van me liet me wat tofs zien in de Lidl folder:
[ [url=m/CEdX2D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als dit echt zo is, dan spring ik een gat in de lucht <3 want cheese onion chips!


Ik zou heeeeel goed kijken naar de verpakking, want Lidl heeft nog wel eens problemen met het begrip '100% plantaardig'... Soms zeggen ze dat ook over producten waar honing etc in zit. Denk dat ze wel eens kunnen bedoelen dat het in plantaardige olie is gebakken...


Vandaar ook mijn opmerking eronder he :D ik weet inmiddels wel waar ik op moet letten haha.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:00

Muhammara is nieuwe favoriet hier! Oh wat lekker

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:18

Ik heb mijn voortuin vol met lavendel staan <3 ruikt zo lekker en zit vol met bijen en hommels <3

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:14

Magrathea, goed dat je niet alles weghaalt! Distels zijn heel naar idd, voor ons, maar hommeltjes worden er heel blij van :D

Ja, ik twijfelde idd over lavendel. Maar ik weet niet hoe ik daarmee moet koken :') (Tips?) En ben bang dat lavendel ook te groot wordt, het is maar een balkonbak haha. Mijn bieslook bloeit ieder jaar en zit dan vol met hommels en bijtjes <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:27

Vandaag maar weer een variatie van gister gemaakt qua lunch/ontbijt
( liep vanmorgen qua planning een beetje in de soep met leveringen bouwmateriaal dus daar ging mijn ontbijt tijd)

Had nog twee wraps liggen
Muhamarra er op
Sla, tomaat, komkommer, paprika, lente-ui en een in repen gesneden vega burger
:9

(Dalijk eerst eens mijn pit pit bestelling regelen met granaatappel melasse , dan kan ik de muhamarra per emmer zelf maken)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:06

Per emmer :=

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:18

Helaas geen COOP in de buurtAfbeelding

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:53

Oh dat is fijn om te weten :D Snel op zoek naar een Coop!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:58

Oeh, Dan ga ik ook bij de co-op kijken :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:30

sanso schreef:
Per emmer :=

:Y) ik smeer het overal op momenteel :9


Die biefstukc bij de coop wilde ik ook net posten :+
Heb er een hele stapel meegenomen net