Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:15

poes schreef:
In België is het echt nog lang niet zo...

Hier in niet (rand)stedelijk gebied ook echt niet hoor :)

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:19

Bij ons in het zuiden moet ik zeggen dat er toch in een aantal winkels behoorlijk veel keus is, zelfs de kleine AH in het dorp heeft een schap van boven tot beneden vol staan, maar als ik op vakantie ben dan valt het me ook vies tegen.. vooral Texel en Vlieland vond ik dramatisch qua vega aanbod..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:20

Jammer zeg! Voorheen woonde ik in [woonplaats] maar daar was ook altijd al prima keuze.

Schiermonnikoog vond ik wel prima qua opties.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:22

Wij hebben wel redelijk wat Vega Slager, Vivera en allerhande vleesvervangers, maar vegan kaas is wilmersburger plakjes bij de AH
Tofurkey etc ? Daggutnie
Vegan pizza ? Alleen bij de lidl in de actieweken etc

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:28

Heb je een Jumbo in de buurt? Die hebben Wilmersburger. In [woonplaats] hadden ze de strooi kaas en plakken. En in principe kan de Appie het voor je mee bestellen want het zit in hun assortiment. Mijn ouders wonen in de Biblebelt en hun Ah besteld op verzoek die kaas mee.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:36

Paralian schreef:
Ik kom me er hier ook weer mee bemoeien :') Topic helemaal uit het oog verloren.

Ben kortgeleden verhuisd meer richting de randstad en het is echt een walhalla in de supermarkt.


[ [url=m/FOIZxz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gb1Zol.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NSgx9q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hfQ3Kw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oDciin.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8GZzjw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F6t9le.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GrEsIt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ondanks dat ik een hekel heb aan de randstad zou ik hier wel blij van worden! Vooral die laatste foto is fijn. Het schap in de plaatselijke Jumbo is zo treurig qua vegetarisch aanbod. Denk 1/3e qua breedte en dan maar 3 plankjes. Ze verkopen niet eens Vivera. :Y) Komt natuurlijk ook door de vraag die hier waarschijnlijk een stuk kleiner is (vergrijsd gebied, "boerenland").

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:38

Ik haat de randstad ook maar ben verhuisd voor mijn studie. 4 jaar wonen en dan weer terug naar [woonplaats]/Zwolle e.o.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:39

De jumbo een dorp verderop niet
Die daarna het dichtst bij zit wel
Maar ik vind wilmersburger smerig
Ze zouden gewoon meer/andere merken in huis moeten Halen
Ik moet voor een beetje keuze(let wel; een beetje!) naar oosterhout (kwartier net de auto) of Breda (ekoplaza estafette etc)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:06

Omg die foto’s, echt goddelijk. Hier heeft de jumbo niet eens vleesvervangers voor op brood. _O- maar ik woon dan ook in n klein dorpje.

Ik snap de keuze van de mac wel trouwens. De meeste mensen die stoppen niet met vlees eten omdat ze het niet lekker vinden, maar ivm milieu/dierenwelzijn.

Ik vond de veggie mcchicken een beetje saai, maar die spicy burger vond ik erg lekker. Ik hou niet zo van spicy dus heb die burger zonder saus besteld en er mayo op gekwakt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:10

Liggen die burgers er al? Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd _O- Maar ze zijn niet vegan? Of is de saus niet vegan?

Wat voor soep past erbij een broodje met pesto salade?

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:22

Ze zijn niet vegan nee, de patty is ontwikkeld in samenwerking met valess. Dus zit zuivel in.

Gaby
Berichten: 3408
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:38

8nnemiek schreef:
Ik week/kook zo nu en dan droge bonen :j
Ik verwerk ze vaak tot burgers en andere vleesvervangers, en die vries ik gewoon in en gooi ik dan bevroren in de pan.
Als je een dag niet veel te doen hebt dan kun je zo een hele maandvoorraad burgers/nuggets/balletjes maken.
Voor een enkele maaltijd vind ik het ook zonde om zo lang de kookplaat aan te moeten hebben. Al hebben wij zonnepanelen en dus gratis stroom.


Heb je nog leuke recepten voor bonenburgers of andere vleesvervangers?

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:52

Sonja_vR schreef:
De jumbo een dorp verderop niet
Die daarna het dichtst bij zit wel
Maar ik vind wilmersburger smerig
Ze zouden gewoon meer/andere merken in huis moeten Halen
Ik moet voor een beetje keuze(let wel; een beetje!) naar oosterhout (kwartier net de auto) of Breda (ekoplaza estafette etc)


Waar in Breda ga jij dan? Ik woon ook in Breda, heel dicht bij de Jumbo Foodstore. Daar is toch behoorlijk wat keuze in vegan vervangers. Er is helaas wel een risico dat het op is.... Op de een of andere manier hebben ze daar altijd wel iets niet.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:30

Ik hou van de randstad <3 dwz Amsterdam dan *\o/*
Helaas woon ik er niet meer en hier in het oosten hebben ze nog niet echt van vegetarisch gehoord, laat staan vegan :roll:

Ik heb wel de biefstuck van vivera kunnen scoren voor mijn vriend, maar hij vond het niet te pruimen :=
Ik vond t zelf wel gaan, maar deed mij teveel aan vlees denken eigenlijk. Hem te weinig waarschijnlijk haha ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:47

marinke182 schreef:
Sonja_vR schreef:
De jumbo een dorp verderop niet
Die daarna het dichtst bij zit wel
Maar ik vind wilmersburger smerig
Ze zouden gewoon meer/andere merken in huis moeten Halen
Ik moet voor een beetje keuze(let wel; een beetje!) naar oosterhout (kwartier net de auto) of Breda (ekoplaza estafette etc)


Waar in Breda ga jij dan? Ik woon ook in Breda, heel dicht bij de Jumbo Foodstore. Daar is toch behoorlijk wat keuze in vegan vervangers. Er is helaas wel een risico dat het op is.... Op de een of andere manier hebben ze daar altijd wel iets niet.

Als ik naar Breda ga, ga ik voor de complete route
Idd ook de concept store
Maar ik woon net te ver van Breda af om dat regelmatig te doen
Ik ga eerder naar Raamsdonksveer
Is 7 km
De dichtsbijzijnde jumbo en appie(hank en Almkerk) zijn 4 km rijden

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:25

Had iets kei lekkers! Plakje bladerdeeg vullen met plakje (vegan) kaas, knoflook, peper, zonnebloempitten (pijnboompitten is vast lekkerder maar ide had ik niet) en drooggedepte diepvriesspinazie. 25 minuten afbakken op 200 graden en je hebt een lekkere snack of bijgerecht :)
Invriezen lukt ook, dan moeten ze wat langer in de oven, of vooraf ontdooien kan natuurlijk ook

lynnXtubbie

Berichten: 689
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:30

Gister de vega home style burger geprobeerd bij de mac donalds. De valess burger zat er op maar een beetje jammer dat ze er wel gewoon bacon op hadden gedaan.. :') Verder vond ik hem wel heel lekker! (Zonder bacon)

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:23

Ik heb m van t weekend ook weer gehad... :o

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:11

lynnXtubbie schreef:
Gister de vega home style burger geprobeerd bij de mac donalds. De valess burger zat er op maar een beetje jammer dat ze er wel gewoon bacon op hadden gedaan.. :') Verder vond ik hem wel heel lekker! (Zonder bacon)


Wat stom zeg. Lees het hier vaker. Heb je er wel wat van gezegd of gewoon stilzwijgend de bacon eraf gehaald?

lynnXtubbie

Berichten: 689
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:33

PeerAppel schreef:
lynnXtubbie schreef:
Gister de vega home style burger geprobeerd bij de mac donalds. De valess burger zat er op maar een beetje jammer dat ze er wel gewoon bacon op hadden gedaan.. :') Verder vond ik hem wel heel lekker! (Zonder bacon)


Wat stom zeg. Lees het hier vaker. Heb je er wel wat van gezegd of gewoon stilzwijgend de bacon eraf gehaald?


Ik ging door de mac drive en zag het thuis pas. Voortaan dus meteen even checken :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:45

Bel er in zulke gevallen gerust achteraan hoor. Heb bij de Mc gewerkt en weet dat er jongens in de keuken staan die het allemaal niet zo heel serieus nemen en best even achter de kont gezeten mogen worden door een manager. Foutjes kunnen gebeuren natuurlijk, maar vind het zo vreselijk slordig.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:49

Ik bel ook altijd, of in geval van thuisbezorgd laat ik een slechte recensie achter. Ik had een keer enorm zin in de frietjes van de Mcdonalds, dus menu gehaald, waren ze uitgerekend de frietjes vergeten. :( Ik check sindsdien alles voordat ik weg rij en nu met deze veggie variant check ik ook wat er in het doosje zit.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:20

Ik zit momenteel in Zuid-Korea en het is echt super moeilijk als vega zijnde. Uit eten (op de campus) is bijna alles met vlees/vis saus en weinig groente. De twee supermarkten op de campus verkopen ook geen eens groente, en fruit voor heel duur. Gelukkig kon ik online wel verschillende dingen bestellen, zoals 7 kilo appels voor 6 euro. In de supermarkt is het weer allemaal heel duur, 3,50 euro voor een kleine broccoli bijvoorbeeld.. Daarnaast hebben ze daar ook helemaal niet veel verschillende soorten groente, heb bijvoorbeeld geen spinazie, bloemkool,(sperziebonen), bieten ect. Diepvriesgroente kan ik ook niet vinden en vleesvervangers kan ik al helemaal vergeten. Online heb ik wel blikken witte bonen in tomatensaus en sperziebonen besteld, dus ik eet elke dag een blikje daarvan en 's avonds gewoon verse groente met een aardappel of bruine rijst. Oja en soja chocolademelk heb ik ook online gevonden. In Nederland at ik bijna helemaal vegan, maar nu eet ik 2 eieren per dag omdat ik steeds honger heb. Echt heel vervelend, maar ik kan ook niet tegen een hongergevoel en ik heb mijn eiwitten wel nodig. Als iemand nog tips heeft voor voedsel dat een vol gevoel geeft: graag

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:29

Vervelend! Kun je aan avocado/noten raken?

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:55

Avocado heb ik niet gezien, noten ook niet echt, maar online wel amandelen en pompoenpitten besteld, de prijs is daarvan gelukkig vergelijkbaar met dat in Nederland.