Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 12:49

Is wokken een idee? Dat doen wij meestal als we met de familie gaan uiteten.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:57

Wokken is idd een goed plan. Of anders op Happy Cow kijken?

Wij gaan binnenkort uiteten met mijn schoonouders voor mijn schoonvaders verjaardag. Ze zochten een restaurant voor zowel vleeseters als veganisten. Dus hebben we op Happy Cow een veggie optie restaurant gevonden. Kaart bekeken op de site en staan idd vegan opties op de kaart :)

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:44

Wil je wel graag een vegan restaurant ? Opzich is het wel leuk om hem eens te 'dwingen' om vegan te eten en hem dan te laten verassen door de smaak. Ik zou wel wegblijven van de healty vegan dingen, maar meer opzoek gaan naar de 'normalere' vegan restaurantjes.
Ik ben helaas niet bekend in Gelderland, dus ik kan je niks aanbevelen. Misschien Kun je het navragen op de vegan NL Facebook. Daar wil iedereen heel graag helpen en komen goede suggesties voorbij.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:47

Ik wil ook niet gedwongen mee naar een vleesrestaurant en vind dat echt geen goed idee.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:02

poes schreef:
Ik wil ook niet gedwongen mee naar een vleesrestaurant en vind dat echt geen goed idee.

Same. Voor mijn verjaardag zou ik het JUIST leuk vinden als mijn familie een keer buiten hun comfortzone treedt. Ik zou het namelijk echt vervelend vinden als er vlees gegeten wordt op een moment dat een gezellig samenzijn speciaal voor mij is, dat zou mijn verjaardagsplezier echt verzieken.

Nu zie ik in je post niet direct terug of je vriend wel vlees eet? Dus misschien is bovenstaande niet helemaal van toepassing :+

Anyway, om terug te komen op je vraag, ik heb begrepen dat er in Arnhem lekkere vega(n) (friendly) restaurants zitten, is dat en beetje in de buurt?

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:06

Ik heb wel altijd dat als mensen bij ons komen eten, er enkel vegan geserveerd wordt :Y)

En vooral mijn taarten zijn zeer geliefd, ook bij alle niet-veganisten :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:18

Ik bedoel het dus omgekeerd e, ik snap heel goed dat vleeseters niet naar een vegan restaurant willen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:30

poes schreef:
Ik bedoel het dus omgekeerd e, ik snap heel goed dat vleeseters niet naar een vegan restaurant willen.

O oeps :=

Nou ja, ik zou het dan weer erg vervelend vinden als mijn ouders niet één keertje omdat ik het super graag wil vegan willen eten. (Gelukkig zijn mijn ouders best wel open minded daarin geworden en gaan we vrolijk alle vega(n) restaurantjes in de omgeving af *\o/* zelfde met mijn schoonouders trouwens.)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:44

Ik heb geen concrete tips, maar ik zou een gewoon goed restaurant kiezen met beide opties :)

Ik had net zo'n moment... Mijn ouders eten eigenlijk ook bijna geen vlees meer, ben dat nu zo gewend... En vandaag eten we groentesoep waar mijn ouders voor zichzelf gehaktballetjes bij hadden gehaald. En ik vind dat vreselijk, merk ik... Natuurlijk moeten ze dat helemaal zelf weten maar alleen omdat het iets lekkerder is dieren doodmaken... Ik zag een klein bakje met van die kant en klare balletjes met zo'n feestetiket en ik werd er gewoon emotioneel van. Heb ik nog nooit gehad. Kennen jullie dat?

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:45

poes schreef:
Ik wil ook niet gedwongen mee naar een vleesrestaurant en vind dat echt geen goed idee.


Ik sluit me aan bij jouw mening.

Gezien iedereen zelf mag bepalen wat hij eet, snap ik niet dat jouw ''eetgenot'' verpest wordt als iemand anders aan tafel wel een stukje vlees bestelt. Net zoals zijn eetgenot neem ik aan ook niet verpest wordt als jij géén vlees besteld. Dat vind ik mensen in hun (normen) en waarden laten.

Overigens, als je bij iemand thuis eet, gaat dat natuurlijk niet op

On topic: Geen idee wat er zit in Gelderland helaas

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:13

Ja Sheren, dat herken ik wel.
Vorig jaar met kerst had ik ook zo iets. Ik had toen een vriend en thuis aten wij altijd samen vegan en hij soms vega dan. Gingen we kerst bij mijn moeder vieren, mijn zus is ook vega en mijn moeder eet ook veel vega dingen. Had ze opeens voor kerst kip gehaald voor mijn vriend?? Ik vond het zo vreselijk want het had totaal geen reden. Ze bedoelde het aardig maar ze had wel even mogen overleggen wat mij betreft. Ik heb me daar heel ongelukkig over gevoeld.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:38

Ik heb er totaal geen moeite mee als iemand vlees bestelt of eet, al zit diegene naast me. Kan moeilijk iedereen om me heen verbieden vlees te eten. :+

En daarbij, ik at zelf ook vlees/vis/eieren enzo, dus vind het hypocriet om dan moeilijk te doen tegen vleeseters. Er zijn zelfs mensen die weigeren bvb worst of kaas door te geven aan de eettafel :=

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 19:48

Ik heb er in principe ook geen moeite mee.. totdat er een hele kip wordt geserveerd en men met botten gaat kraken :r %) Dan ben ik er vandoor :evaw:

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:54

Ik zou het toch wel naar vinden als ze vlees zouden eten op mijn verjaardag. Ik zou me dan toch een beetje verantwoordelijk voelen voor het feit dat er een dier is gedood om mijn verjaardag te vieren.
Doe vooral waar JIJ achter staat! Het is jouw verjaardag en jij moet een leuke dag hebben. :)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:18

Juist.. In het begin hier als mensen kwamen om te lunchen haalde ik ook weleens ham etc. Maarja, ze halen geen vegan voor mij als ik daar eet, dat sleep ik zelf mee, dus ik ben ook klaar met vlees en kaas kopen als ze hier komen. Ze eten maar gewoon mee met wat hier is of ze nemen het zelf maar mee. Ik vond het namelijk verschrikkelijk om vlees te moeten kopen in de supermarkt. Dat voelde zo rot. Dus dat weiger ik nu ook gewoon.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:19

Het gekke is dat ik er normaal ook totaal geen problemen mee heb. Het was de hele opmaak van die balletjes denk ik. Van die kleine gekruide balletjes in een plastic bakje met een feestetiket.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:48

Ik haal ook geen vlees in huis voor bezoek. En ja soms voel ik me er wel slecht bij als een tafelgenoot vlees eet. Maar twee jaar geleden deed ik dat zelf nog. Dus ik vind het niet eerlijk om daar dan wat van te zeggen. Ik kies dus restaurants waar voor beide keuze is. Maar ik kan me inbeelden dat je voor je eigen verjaardag wel wil kiezen. Met mijn verjaardag zijn mijn man en ik wel naar een vega restaurant geweest.

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:52

Het maakt mij niet uit wat anderen eten. Als vriendinnen frikandel eten vind ik dat juist lekker ruiken :’) Vlees halen voor anderen doe ik ook niet.

Als diegene waarmee je met je verjaardag uit eten gaat altijd vlees eet dan lijkt het me nogal onnodig om je daar schuldig over te voelen als hij dat op jouw verjaardag doet. Maarja gevoel kan je niet uitzetten en iedereen heeft dat anders natuurlijk haha. Heb er zelf geen last van.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:55

marinke182 schreef:
Ik zou het toch wel naar vinden als ze vlees zouden eten op mijn verjaardag. Ik zou me dan toch een beetje verantwoordelijk voelen voor het feit dat er een dier is gedood om mijn verjaardag te vieren.
Doe vooral waar JIJ achter staat! Het is jouw verjaardag en jij moet een leuke dag hebben. :)

Ja, dit. Daar word ik ook echt ongelukkig van. Iedereen mag inderdaad eten wat hij/zij wil maar ik sta net zo goed in mijn recht om mij daar ongelukkig over te voelen :(
Er is een reden dat ik vegan ben, namelijk dat ik het vreselijk vind dat er dieren gedood worden voor menselijke consumptie. Daarom doe ik er dus niet aan mee, en ik vind het heel erg als anderen dat wel doen.

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:47

Ik weet niet of het dichtbij genoeg is, maar De Plak in Nijmegen is een leuk, ongedwongen restaurantje, niet idioot duur, met vlees / vis / vega / vegan opties in alle soorten en maten :) het overgrote deel is bio/Fairtrade.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:52

Ga tapas eten! Kun je allemaal zelf kiezen :) Ik vind la cubanita in nijmegen erg leuk

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:09

Zaher in den Bosch heb ik positieve verhalen over gehoord :)

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:22

Zaher zaten we inderdaad aan te denken. Daar kan iedereen lekker eten. Bedankt voor het meedenken allemaal! Mijn vader 'dwingen' vegetarisch of veganistisch te eten zal de sfeer geen goed doen denk ik, maar ik baal er erg van dat hij het niet eens wil proberen. Daarom zat ik het dus wel te overwegen. Maar obv jullie reacties doe ik dat toch maar niet en gaan we voor een vegan-friendly restaurant. Mijn partner is trouwens ook veganist. :D

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:24

Ik vind het best slecht van je vader, zeker gezien jouw vriend ook vegan is. Zijn verjaardag immers. Ik had gekozen voor een vegan restaurant en willen ze dat niet, prima dan hoeft het niet, dat uit eten gaan. Je vader gaat niet dood van 1 avond geen vlees... Ik zou me niet aanpassen puur uit principe

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:46

Ik breek even in los van de discussie zelf; Zaher is echt heel lekker. In Den Bosch zit ook Yalla Yalla, ook erg goed.