Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Simpele gezonde maaltijden

 
Profiel   

Lekker zonder eten. Zeker als je couscous nog niet kent. Zonde om er een extra smaakje bij te gooien :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 17:51 



 
Profiel   

Ik las net mensen het hebben over stevia en dat die uit de winkel maar voor 5%uit stevia bestaat. Mijn moeder heeft van het zomer een flesje puur stevia gekocht (dus geen andere zoetstoffen. Wel prijzig (15 euro) maar wij doen er nu al een paar maand mee en je hebt echt maar heel weinig nodig om iets zoet te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 18:13 



 
Profiel   

Top! Ben benieuwd morgen.

Ik vond paprika, ui etcetera nooit lekker. Maar vandaag dacht ik ach ik proef het nog eens, en die paprika valt nog heel erg mee :D dus er doorheen gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 19:54 



 
Profiel   

Ik volg ook even.

Ik ben ook op zoek naar gezonde recepten.
Ook tussendoortjes naast standaard fruit en kwark.
Gewoon wat anders wat gezond is en makkelijk mee te nemen is naar mijn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-16 21:41 



 
Profiel   

De couscous met paprika, komkommer en kip was erg lekker! Voor morgen heb ik ipv. Couscous penne gebruikt.

Meer recepten zijn altijd welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-16 21:46 



 
Profiel   

Ik doe meestal het volgende in de couscous: stukjes kip, stukjes gedroogde abrikoos, ui, courgetteblokjes, kikkererwten, champignons, blokjes wortel en soms paprika. Als kruiden gebruik ik peterselie (ik hou niet van koriander dus gebruik ik dit). De couscous laat ik wellen met heet water waarin een bouillonblokje is opgelost.
Als topping kruimel ik er wat zachte geitenkaas over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-16 21:59 



 
Profiel   

Ik maak wel eens een pasta salade, deze kan je zowel warm als koud eten.

Pennen pasta
Groene pesto
Kip stukjes
Gebakken aardappeltjes
IJsbergsla
Pijnboompitten
Tomaatjes

Dit doe je allemaal even flink door elkaar husselen en klaar is kees! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-16 22:02 



 
Profiel   

Pasta en aardappelen samen?? Jakkie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 04:45 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Pasta en aardappelen samen?? Jakkie!


Hahaha ik vind het er niks jakkie aan :')
Ik doe er dan wel aardappeltjes bij met een kruiden eroverheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 17:08 



 
Profiel   

Ik volg ook! Heb al leuke recepten voorbij zien komen :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 17:43 



 
Profiel   

Wat ik zelf altijd wel lekker en gezond vind:

Zilvervliesrijst, vegakip (of gewone kip wat jij wil), zo een zakje bamikruiden voor op de rijst, of kruiden die je zelf lekker vind, knoflook, ui, een groente die je lekker vind zoals tauge,prei paprika of een zakje wokgroente. En dan alles in 1 pan mengen en in een leuk kommetje :) heel gezond en super makkelijker!

Doe ook vaak bijna hetzelfde maar dan met noedels. Nou zijn noedels niet mega gezond, maar je hoeft ook geen bergen te doen, gewoon een beetje noedels en lekker veel groente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 17:57 



 
Profiel   

Ik volg ook, leuk! Ik eet nu bijna altijd spelt crackers met kaas en komkommer. Ik krijg erg buikpijn als ik veel brood e.d. eet, dus ik hen altijd op zoek naar iets nieuws.

Bij de borrel of als tussendoortje houd ik erg van komkommer en tomaat met of zonder aromat. Neem ik ook vaan mee naar mijn werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 20:37 



 
Profiel   

19marjo90 schreef
Ik volg ook, leuk! Ik eet nu bijna altijd spelt crackers met kaas en komkommer. Ik krijg erg buikpijn als ik veel brood e.d. eet, dus ik hen altijd op zoek naar iets nieuws.

Bij de borrel of als tussendoortje houd ik erg van komkommer en tomaat met of zonder aromat. Neem ik ook vaan mee naar mijn werk


Ik ken niemand die het ooit over die combi heeft gehad, wel grappig want ik vind komkommer en aromat ook altijd erg lekker. Wel op een lekker bruin broodje, bij crackers gaat de komkommer alle kanten op :') Ik doe meestal wat kruidenkaas op het brood, dan een half plakje kaas en lekker veel komkommer. Krijg wel last van veel kaas, dus als ik het wil eten moet ik offers brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-16 22:23 



 
Profiel   

Riraito schreef
19marjo90 schreef
Ik volg ook, leuk! Ik eet nu bijna altijd spelt crackers met kaas en komkommer. Ik krijg erg buikpijn als ik veel brood e.d. eet, dus ik hen altijd op zoek naar iets nieuws.

Bij de borrel of als tussendoortje houd ik erg van komkommer en tomaat met of zonder aromat. Neem ik ook vaan mee naar mijn werk


Ik ken niemand die het ooit over die combi heeft gehad, wel grappig want ik vind komkommer en aromat ook altijd erg lekker. Wel op een lekker bruin broodje, bij crackers gaat de komkommer alle kanten op :') Ik doe meestal wat kruidenkaas op het brood, dan een half plakje kaas en lekker veel komkommer. Krijg wel last van veel kaas, dus als ik het wil eten moet ik offers brengen.


Ik vind losse komkommerstukjes met aromat ook heel lekker. Dus vaak als vriendlief aan de chips gaat, neem ik dat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 09:00 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee :D

Ben ook totaal geen broodeter, maar opzoek naar iets anders om mee te nemen :=

Heb ook al een paar keer wraps gemaakt, (pasta)salades zijn ook altijd erg lekker en kan je op veeeel verschillende manieren maken


Oh ik vind komkommer en aromat ook heerlijk :o Aromat is alleen niet zo heel gezond haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 18:02 



 
Profiel   

Ik weet niet of het al gezegt is want heb alleen je OP gezien.

Wat ook helpt, en lekker is... fruitwater !
Gewoon kraanwater met een paar schijfjes citroen of iets.
Je kan de raarste combinsties verzinnen, ontzettend leuk ook.

Ik wil ook kilo's afvallen en ik kan garanderen dat dit 100 punten werkt. Ik ben compleet van frisdrank of ander drinken met suikers af. Alleen nog maar water en dus fruitwater.

Edit; suikers**

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 21:22 



 
Profiel   

Komkommer schijfjes vind ik ook erg lekker ja! Maar vult niet :(

Ik heb geen moeite om van frisdrank af te blijven, drink het wel eens in het weekend. Maar fruitwater klinkt lekker zal het eens proberen.

Iemand nog lekkere combi's met pasta of met wraps? Andere maaltijden zijn ook nog steeds welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 23:22 



 
Profiel   

Pasta salade met huttenkase! En dan met ijsbergsla, pasta, zongedroogde tomaat, tomaat, gebakken spekjes, gebakken champignons (en eventueel wat andere gebakken groente), kappertjes en olijf.

Pasta salade met gerookte zalm vond ik ook erg lekker.

Quinoa salade kun je ook op 100 manieren maken :)

Een rijsttafel tussendoor is ook best lekker :j maar dat vind ik nooit echt vullen.

Overigens gebruik ik voor pasta salades vaak de macaroni die over is van de dag ervoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-16 06:31 



 
Profiel   

Heb je een magnetron tot je beschikking op school? Dan zou je eventueel ook een maaltijdsoep mee kunnen nemen! Vult ook goed en is gezond, met lekker veel groenten.

Verder ben ik dol op mijn eigen BLT-pasta salade.
Pasta gekookt met rucola (ongeveer 50/50), een klein beetje gebakken bacon, zongedroogde tomaatjes, feta blokjes, avocado in blokjes en dat met een beetje groene pesto door elkaar roeren! Heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-16 06:52 



 
Profiel   

Wat ik lekker vind is een salade met het volgende:

Sla (gemengd of ijsberg)
Feta
Kipfiletreepjes (dunne kant en klare bij de supermarkt)
Komkommer
Tomaat
Pijnboompitten
Croutons
Dressing (bijv. Honing appel)

Als je de dressing pas bij het eten erop doet dan je dit makkelijk meenemen.
Het is een goed gevulde, maar toch gezonde salade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-16 18:51 



 
Profiel   

eline_di schreef
Wat ik lekker vind is een salade met het volgende:

Sla (gemengd of ijsberg)
Feta
Kipfiletreepjes (dunne kant en klare bij de supermarkt)
Komkommer
Tomaat
Pijnboompitten
Croutons
Dressing (bijv. Honing appel)

Als je de dressing pas bij het eten erop doet dan je dit makkelijk meenemen.
Het is een goed gevulde, maar toch gezonde salade.


Klinkt lekker, maar is niet zo gezond als je zegt. Dressing zit vaak ontzettend veel suiker en calorieën in. Croutons zijn ook echte 'boosdoeners'. Kant en klare kipfilet reepjes, lees de ingrediënten maar eens..
Als je die dingen nu weglaat (of vervangt voor een stukje biologisch vlees(vervanger) die je zelf bakt, dan heb je een gezonde salade +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-16 23:21 



 
Profiel   

Ik vind dit best een gezonde vervanger. Het gaat er namelijk ook om wat je er omheen eet.
En absoluut eens, het kan gezonder. Maar ik vind dit prima en betrekkelijk eenvoudig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-16 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen