Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Simpele gezonde maaltijden

 
Profiel   

Hallo!

Ik zoek lekkere gezonde maaltijden die makkelijk zijn om te maken en ik mee kan nemen naar school.

Ik ben niet gek op brood, ik eet het wel eens met hagelslag maar dat is natuurlijk niet echt gezond.

Lekkere dingen die ik op de wrap kan smeren zijn welkom! Een lange tijd kipfilet en kruidenkaas erop gedaan maar dit is nu echt niet lekker meer telkens het zelfde.

Ook lijkt het me wel lekker om eens een koude pasta (met penne vooral) mee te nemen.

Ik wil graag een paar kilo afvallen, dus het liefst alleen gezonde maaltijden.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 22:57 



 
Profiel   

Leuk topic, volg ik even.

Ik wil ook wat gezonder eten maar vind het lastig om dingen te bedenken die ik ook mee kan nemen naar school inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:02 



 
Profiel   

Ik volg ook!
Ik vind een pistoletje met kruidenkaas, kipfilet(Of zalm) en rucola erg lekker!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:05 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar VT omdat het over maaltijden gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:06 



 
Profiel   

Is yoghurt (met muesli) een optie? Ik heb zo'n bakje van Hema met koelelement en apart vakje voor de granola.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:08 



 
Profiel   

Pastasalade met veel groenten zoals witlof, tomaten, komkommer, paprika, olijven, ui, sla etc. En een beetje mozzarella/feta, balsamicoazijn en olijfolie erdoorheen en je hebt een heerlijke pastasalade :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:11 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ik verplaats dit topic naar VT omdat het over maaltijden gaat.


Oeps dankje, niet goed gekeken dus :o

Ben ik dus niet de enige, momenteel eet ik wasa crackers met ham. Maar dat komt ondertussen ook mijn neus uit :')

MissCharlie: zoiets is wel een optie, maar yoghurt eet ik het liefst met wat honing erdoor of zoetstof. Wat weer niet zo gezond is..

Edit: zo'n bakje lijkt me wel enorm handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:12 



 
Profiel   

Ik maak vaak salades met komkommer.

Halve komkommer in blokjes met bijvoorbeeld: tomaat, paprika, augurk, kaas, ei, kipfilet, chorizo, tonijn (uit blik), maïs, feta kaas, kappertjes, zilveruitjes.
Niet dit alles tegelijk, maar kies er een paar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:16 



 
Profiel   

Couscous met groenten is ook lekker en vult goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:17 



 
Profiel   

Ja couscous, heerlijk. Met feta, munt en rozijnen, super eenvoudig en zooooo smakelijk. Ik krijg gelijk ook weer wat inspiratie.

Een klein beetje natuurlijk zoetmiddel is niet zo'n probleem hoor. Mits je maat kan houden. Je kunt ook rozijnen of ander gedroogd (ongezoet) fruit toevoegen. Of wat ik in de zomermaanden doe, blauwe bessen, aardbeien etc erdoorheen. Geen suiker nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:25 



 
Profiel   

Klinkt goed! Ga eens wat proberen van de week.

Ik heb nog nooit couscous gehad :x dus die staat bovenaan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:29 



 
Profiel   

Als je gebruik kan maken van een magnetron is soep een optie!

Ik neem ook altijd soep mee, en maak iedere week een andere :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:30 



 
Profiel   

MissCharlie schreef
Ja couscous, heerlijk. Met feta, munt en rozijnen, super eenvoudig en zooooo smakelijk. Ik krijg gelijk ook weer wat inspiratie.

Een klein beetje natuurlijk zoetmiddel is niet zo'n probleem hoor. Mits je maat kan houden. Je kunt ook rozijnen of ander gedroogd (ongezoet) fruit toevoegen. Of wat ik in de zomermaanden doe, blauwe bessen, aardbeien etc erdoorheen. Geen suiker nodig.


Munt als in die blaadjes? Die heb ik wel in de tuin staan, doe je die er dan gewoon doorheen?

Bessen en aardbeien vind ik erg lekker, dus straks in de zomermaanden volop gebruiken.

Esther: we mogen helaas geen gebruik maken van de magnetron ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:32 



 
Profiel   

Zijn zoveel lekkere salades mogelijk!
Ik gebruik als groente komkommer, tomaat, paprika. Daarbij dan iets van vlees of vees (kip, chorizo, tonijn, zalm uit blik) en/of iets van kaas (mozzarella, feta). Om te zorgen dat het voldoende vult is het lekker om er linzen bij te doen, bonen of mais kan ook. Of inderdaad pasta, couscous of bulgur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:36 



 

Ik vind wraps met houmous, courgette (in de lengte met een kaasschaaf schaven) en kaas erg lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:40 



 
Profiel   

xTiffani schreef
MissCharlie: zoiets is wel een optie, maar yoghurt eet ik het liefst met wat honing erdoor of zoetstof. Wat weer niet zo gezond is..

Kijk is voor agave siroop! Is een 'gezonde' zoetstof.
Mijn moeder mag geen suikers en gebruikt dit altijd als vervanger :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 23:57 



 
Profiel   

Lis_Ol schreef
xTiffani schreef
MissCharlie: zoiets is wel een optie, maar yoghurt eet ik het liefst met wat honing erdoor of zoetstof. Wat weer niet zo gezond is..

Kijk is voor agave siroop! Is een 'gezonde' zoetstof.
Mijn moeder mag geen suikers en gebruikt dit altijd als vervanger :j


Maar suiker is suiker. Daar zit geen verschil in, misschien dit even lezen?
https://www.ahealthylife.nl/agavesiroop ... an-suiker/


Dat terzijde, couscous salade is heerlijk om koud te eten, als je aan alle salade's die je maakt genoeg stoffen toevoegt die je ''vullen'' dan is het een superfijne maaltijd vervanger. Denk idd aan noten, bonen, mais, pasta, rijst of linzen oid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 00:03 



 
Profiel   

Wat ik regelmatig maak en wat ook goed vult is quinoa met wat sla, komkommer, tomaatjes, feta, pistache of walnoten en olijven. Ik heb overigens een lunchbox met meerdere vakjes en dan neem ik vaak ook wat stukjes rauwe paprika/wortel/komkommer/druiven of cherrytomaatjes mee om de rest vd dag van te snacken. Verder bak ik zo nu en dan eens een bananenbrood met dadels, havermout en noten, dat is ook een lekker en vullend tussendoortje (en zoet!:p).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 00:05 



 
Profiel   

Aight schreef
Lis_Ol schreef
Kijk is voor agave siroop! Is een 'gezonde' zoetstof.
Mijn moeder mag geen suikers en gebruikt dit altijd als vervanger :j


Maar suiker is suiker. Daar zit geen verschil in, misschien dit even lezen?
https://www.ahealthylife.nl/agavesiroop ... an-suiker/



Honing, agave siroop en al die soortgelijke dingen ziet je lichaam inderdaad gewoon als suiker en wordt ook zo omgezet. De enige verschillen kunnen eventueel de voedingswaarde en de stijging van je bloedsuikerspiegel zijn. Daarom ben ik zelf gestopt met geraffineerde suiker eten maar ik gebruik dus wel soms agave siroop of dadels, maar ik heb dan ook geen problemen met mijn gewicht.
Ongeveer het enige wat je echt veilig zou kunnen gebruiken zijn zoetstoffen stevia en erythritol. Of beter nog, je went jezelf aan minder zoet te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 08:23 



 
Profiel   

Stevia als in die poeder in de supermarkt is net zo geraffineerd. :P

Palmsuiker of kokosbloesemsuiker schijnt wel echt beter te zijn. Dat is niet zo geraffineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 09:21 



 
Profiel   

Een lekkere maaltijd salade met kip, avocado, noten en mango. En paprika :P met een lekker dressinkje (weet niet meer zo goed hoe die gemaakt moet worden helaas) zoo lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 13:34 



 
Profiel   

Ik maak nog wel eens wraps die ik insmeer met kruidenkaas of boursin en dan beleg met gerookte zalm, ijsbergsla en honingmosterdsaus. Even oprollen in plasticfolie en je kunt ze prima meenemen voor de lunch. Als je ze in kleine rolletjes snijdt dan heb je ook een leuke partysnack :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 13:46 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Stevia als in die poeder in de supermarkt is net zo geraffineerd. :P

Palmsuiker of kokosbloesemsuiker schijnt wel echt beter te zijn. Dat is niet zo geraffineerd.


De stevia uit de supermarkt is vaak 5% stevia en de rest andere zoetstof. Je zou dat dus inderdaad ergens anders vandaan moeten halen.

En ja, wat is beter...het blijft suiker voor je lichaam.

Wraps zijn inderdaad ook lekker als lunch! Let wel op met dressing dat je die zelf maakt. Supermarktdressing zit vol met onzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 14:01 



 
Profiel   

Ik heb op vakantie eens pure stevia gegeten, dat was pas lekker! Wel maar een blaadje, dat spul blijkt heel erg duur te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 14:33 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Ik heb net couscous gemaakt met rode, gele paprika, komkommer, sla, pistache noten en kip. Ben benieuwd ga het morgen meenemen naar school :D

Doen jullie bij de couscous verder nog dressing of saus, ik heb nu gekruide kip erbij maar zonder lijkt het me wat smaakloos?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen