Simpel en lekker pasta recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:57

Pasta kip-pesto is makkelijk!
Uitje snipperen, kip bakken met ui, knoflook, peper en zout. Evt wat gele of rode paprika erbij bakken. Als pasta bijna gaar is wat creme fraiche en een paar lepels pesto toevoegen. Evt wat chilipeper uiteindelijk nog wat cherrytomaatjes erdoor en smullen maar! Ik vind het lekker met fussili of penne :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:59

Potje verse pesto van de AH (rood) mengen met een gewoon potje rode pesto en creme fraiche.

Ovenschaal met de olie van de pesto insmeren. Kipfilethaasjes erin. Zout en peper erop. Mengel van pesto erop. Half uur in de oven.

Intussen verse pasta van de AH koken en smullen maar!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Simpel en lekker pasta recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:15

Courget ui en champions bakken. boursin cuisin en eeen flesje kookroom er bij. En vlak voor het opdienen zalm er bij :-) mjammm vanavond nog gegeten

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:52

2 pakjes tomato frito
250 gr champignons
1 ui
1 paprika
500 gr gehakt
Teentje knoflook of knoflookpoeder
Italiaanse kruiden.
Gehakt rullen, groenten gesneden erbij en even meebakken, tomato frito erbij en dan naar smaak de italiaanse kruiden.
Je kan ook nog een bakje mascarpone toevoegen.
Het wordt wel een hele grote pan saus, maar wij eten hier met 4 personen (2volwassenen en 2 kinderen) van en dan gaat de rest de diepvries in.
Dus als je een diepvries hebt, kun je dit in een keer maken voor een aantal keer te eten.
Laatst bijgewerkt door Sannert op 08-12-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:55

Gehakt rul aanbakken, gesneden ui erbij, champignons erbij, erwtjes erbij, gezeefde tomaten uit fles of pakje of tomaten blokjes uit blik. Peterselie en bieslook erin. Eventueel wat knoflook. Peper, zout wat suiker en rustig laten staan op laag vuur tot de smaken goed doorgetrokken zijn,

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:04

Penne, gerookte kipfilet, champignonsaus en pesto. Door elkaar mengen en klaar. Hemels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:06

Mijn versie van pasta (rode) pesto:

Pasta koken. Kipfilet in blokjes snijden en aanbakken. Dan een potje rode pesto en een bakje creme fraiche bij de kip in de pan. Cherrytomaatjes door de helft snijden en er bij in de pan doen. Zelf doe ik er altijd nog mozarella door, maar dat kan je ook weg laten. Om het af te maken een beetje zout en peper door de saus. En als de borden zijn opgeschept doe ik er altijd nog een klein handje rucola bovenop.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Simpel en lekker pasta recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:08

Pasta koken(tagliatelle gebruik ik)
Avocado geprakt in een pan met de pasta
cherrytomaatjes erbij
evt gerookte / gebakken stukjes kip erbij
basilicumblaadjes erop

mega voedzaam, machtig en lekkeerrr